logo logo تعمیرات جاروبرقی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر برد جاروبرقی سامسونگ ، بوش ، زیمنس ، ال جی و …

تعمیر برد جاروبرقی سامسونگ ، بوش ، زیمنس ، ال جی و …
تعمیرات برد انواع جاروبرقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر برد جاروبرقی سامسونگ ، بوش ، زیمنس ، ال جی و … به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در مقاله آموزش تعمیرات برد الکترونیکی جاروبرقی به آموزش گام به گام می پردازیم تا چنانچه فنی هستید و مشکل جاروبرقی خود را از برد الکترونیکی آن می دانید بدون نیاز به تعمیرکار جاروبرقی به رفع عیب آن بپردازید، ضمنا در نظر داشته باشید که آی پی امداد تعمیرات جاروبرقی را در سراسر تهران با کارگاه مجهز انجام میدهد. پیشرفت تکنولوژی و به خدمت در آمدن این تکنولوژی در تجهیزات برقی و مکانیکی شامل حال جاروبرقی ها هم شد و امروز اغلب تولیدکنندگان جاروبرقی در تولید این محصول از یک برد الکترونیکی هم استفاده می کنند.

برد الکترونیکی جاروبرقی چیست؟

اگر از آن دسته آدم های فنی نیستد بهتر است تا قبل از اینکه به فکر تعمیر این قطعه باشید  به این سوال پاسخ دهید که برند الکترونیکی جاروبرقی چیست؟

وجود برد های الکترونیکی باعث کاهش حجم چشمگیری از قطعات مصرفی و حتی میزان مصرف انرژی در جاروبرقی ها شد، این برد ها مغز متفکر جاروبرقی شناخته می شوند و تقریبا همه اقدامات و حرکات جاروبرقی را کنترل می کنند و در ضمن اطلاعات مناسبی هم به کاربران از وضعیت جاروبرقی ارائه می دهند.

معمولا در برد های الکترونیکی جاروبرقی قطعه ای کوچک به عنوان آی سی کار گذاشته می شود که هر چند حجم زیادی ندارد ولی عمده توان و نیاز های برد را کنترل می کنند، در جاروبرقی های مختلف برد های مختلفی به کار گرفته می شود و تقریبا همه تولید کنندگان لوازم خانگی که جاروبرقی تولید می کنند برد مخصوص به خود را طراحی و در این جارو ها استفاده می کنند.

اما افراد که اقدام به تعمیر جاروبرقی می کنند اگر شناخت کافی از برد ها داشته باشند و دانش کافی در زمینه تعمیر برد جاروبرقی داشته باشند با مشاهده کوچکترین عیب ، این قطعه را به کلی تعویض نمی کنند و هزینه زیادی را روی دست مشتری نمی گذارند. از آن جا که این برد ها تخصصی هستند برای خرید آنها معمولا باید هزینه زیادی شود و این در حالی است که افراد متخصصی در تعمیر برد جاروبرقی با استفاده از دانش خود این برد ها را تعمیر می کنند.

نشانه های خرابی برد جاروبرقی

در مقاله آموزش تعمیر برد جاروبرقی به نشانه های خرابی برد جاروبرقی میپردازیم، عمدتا بردهای الکترونیک جاروبرقی همان گونه که توضیح داده شد در مرکز فعالیت های جاروبرقی قرار دارند و تقریبا می توان گفت همه فعالیت های جاروبرقی را کنترل می کنند، اما وقتی این موضوع مطرح می شود نباید اینگونه استنباط شود که هر عیبی در جاروبرقی نتیجه خرابی برد است.

مثلا ایجاد سر و صدای زیاد در هنگام کار جاروبرقی و یا اینکه بوی داغی و سوختگی موتور جاروبرقی زیاد است نمی تواند عیب از برد جاروبرقی باشد.

مشکلات جاروبرقی که به برد مربوط است:

  • زمان هایی که جاروبرقی روشن نمی شود به بررسی برد بپردازید.
  • اگر جاروبرقی زود به زود خاموش می شود، به بررسی برد بپردازید.
  • اگر کلید تنظیم سرعت جاروبرقی کار نمی کند، برد الکترونیکی چک شود.
  • اگر نمایشگر جاروبرقی سوخته است
  • اگر دور جاروبرقی کم و زیاد نمی شود
  • اگر موتور جاروبرقی در زمان های مشخص خاموش نمی کند
  • اگر جاروبرقی دیر روشن می شود و یا جاروبرقی به سختی با فشار دکمه خاموش می شود

موارد ذکر شده می تواند از عمده ترین دلایلی باشد که باید به همراه سایر قطعات، برد الکترونیکی جاروبرقی هم تست و عیب یابی شود.

آموزش تعمیر و عیب یابی برد الکترونیکی جاروبرقی (1)

در این بخش از مقاله تعمیر برد جاروبرقی به آموزش و تعمیر و عیب یابی برد الکترونیکی در جاروبرقی می پردازیم تا بتوانید این مشکل را در منزل به دست خود حل کنید.

صرف نظر از نوع برد و ساختار برد جاروبرقی در صورت تشخیص عیب های زیر باید برد را تست و بررسی کنید:

  • اگر سرعت جاروبرقی کم و زیاد نمی شود باید مقاومت های محدود کننده جریان برق و ولتاژ ورودی برد، پتانسیومتر و ولوم کشویی روی برد را بررسی کنید.
  • اگر جاروبرقی روشن نمی شود، پس از بررسی ورودی برق به برد باید پتانسیومتر، خازن ها، مقاومت های محدود کننده، ولتاژ ورودی برق و ترایاک ها را بررسی کنید.
  • در صورت داغ شدن موتور جاروبرقی هر چند اغلب دلیل داغی خود موتور است ولی بهتر است برد جاروبرقی هم بررسی شود.
  • برای این کار باید صفحه انتقال حرارت نیمه هادی ترایاک که بر روی برد تعبیه شده است را بررسی کنید.
  • این صفحه کار خنک کنندگی ترایاک را بر عهده دارد.
  • در زمان روشن نشدن موتور جاروبرقی باید ارتباط مدار ها را با هم بر روی برد بررسی کنید و هر یک از خازن ها را تست کنید.
  • اگر مکش جاروبرقی ضعیف شده است ممکن است پتانسیومتر خراب شده باشد.
  • پتانسیومتر ها جریان هادی ترایاک را تغییر می دهند تا سرعت مکش موتور افزایش یابد.
  • در صورت خراب شدن پتانسیومتر معمولا مکش کم می شود.
  • در نظر داشته باشید که پتانسیومتر ها یا کشویی هستند و یا پیچی.

آموزش تعمیرات و عیب یابی برد الکترونیکی جاروبرقی (2)

  • اگر ولتاژ ورودی برق به برد زیاد است قطعا مقاومت ثابت برد خراب شده است.
  • مقاومت های ثابت برای محدود کردن میزان جریان و ولتاژ مدار در جاروبرقی کاربرد دارند.
  • در نظر داشته باشید کلمه ثابت را به این منظور برای مقاومت ها به کار می برند که عوامل محیطی و ولتاژ برق نباید تاثیر زیادی بر روی آنها داشته باشد و اگر این موضوع اتفاق بیافتد باز هم مقاومت خراب است.
  • اگر امکان کاهش قدرت مکش جاروبرقی وجود نداشته باشد و مکش همواره در سطح بالایی باشد باید دیود به کار رفته شده در برد بررسی شود.
  • دیود ها کار یکسو کردن جریان الکتریکی را بر عهده دارند و با کاهش میزان ولتاژ ارسالی به موتور میزان مکش آن را کاهش می دهند.
  • یکی از عوامل موثر دیگر در کنترل سرعت جاروبرقی قطعه ای به نام دایاک در برد است.
  • این قطعه با تولید پالس پایه های گیت ترایاک را تحریک می کند تا جریان الکتریکی موتور کنترل شود و قدرت مکش موتور کم و زیاد شود.
  • ممکن است دایاک بسوزد یا مدار آن خراب شود. موضوع دیگر این است که در صورتی که دو سر دایاک به حد ولتاژ مناسب نرسد جریان مناسب را هدایت نمی کند.
  • این نکته در روشن نشدن موتور جاروبرقی تاثیر گذار است.
  • اگر در هنگام استفاده از جاروبرقی در نواحی کلید ها و یا بخصوص در هنگام کلید زنی متوجه تولید جرقه شدید باید خازن های پارازیت گیر را تعمیر کنید.
  • خازن های پارازیت گیر معمولا سه تایی هستند و به منظور جذب جرقه های ناشی از کلید زنی و یا به دلیل جا به جایی تیغه های کلکتور در برد کار گذاشته می شوند و در صورت خرابی این خازن ها ممکن است تولید جرقه در جاروبرقی اتفاق بیافتد.

وظیفه ترایاک در جاروبرقی

ترایاک یکی از انواع قطعات و عناصر الکترونیکی سیاه رنگ بوده که در نزدیکی برد جاروبرقی تعبیه شده است و وطایف مهمی را در زمینه کارکرد صحیح این دستگاه برعهده دارد. ترایاک ها یکی از رایج ترین قطعات نیمه هادی هستند که جهت سوئیچ کردن و کنترل توان و قدرت در مدارهای AC به کار می روند. زیرا این قطعه می تواند می تواند بار موتور جاروبرقی را به راحتی کنترل نماید. همچنین از این قطعه در مداراتی مانند دیمر جاروبرقی نیز استفاده می شود تا به وسیله آن دور موتور به درستی کنترل گردد.

  • ترایاک قطعه ای چهار لایه بوده و مشابه تریستور از سه سر برخوردار است.
  • این قطعه از سه پایه با نام های A2، A1 و G برخوردار است که در صورت سوختن این قطعه، در پایه های A1 و A2 اتصال کوتاه صورت می گیرد.
  • همچنین اگر این قطعه دچار سوختگی شود، باید تعویض شود و امکان تعمیر آن وجود نخواهد داشت.
  • در صورت سوختن ترایاک، با چرخاندن ولوم جاروبرقی، مکش دستگاه تغییر پیدا نمی کند.
  • محل قرارگیری این قطعه در برد الکترونیکی جاروبرقی است که به کنترل بار توان موتور و دور موتور دستگاه نیز کمک می کند.

بترایاک جاروبرقی

شماره ترایاک جاروبرقی

یکی از قطعاتی که می توان در زمینه رفع ایرادات و عیب یابی برد به بررسی آن پرداخت، ترایاک است. این قطعه از نوع نیمه هادی بوده و دارای سه ترمینال مخصوص است که جهت کنترل جریان و توان موتور جاروبرقی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی استفاده از ترایاک آسان بوده و به کار بردن آن نسبت به استفاده از تریستور مقرون به صرفه تر است. یکی از مشخصه های اصلی این قطعه وجود شماره هایی بر روی آن است که هریک از ترایاک ها با شماره های مختلف دارای ولتاژ و جریان متفاوت می باشند.

از این رو در هریک از مدل های مختلف جاروبرقی، شماره ترایاک جاروبرقی با توجه به توان و قدرت دستگاه کاملا متفاوت است. از این رو رد صورتی که پس از بررسی و عیب یابی برد الکترونیکی جاروبرقی خود متوجه معیوب شدن ترایاک شده اید، با توجه به شماره درج شده بر روی آن می توانید ترایاک مناسب دستگاه خود را پیدا کنید.

چرا برد جاروبرقی خراب میشود؟

برد الکترونیکی جاروبرقی که به مغز دستگاه عمل می کند، یکی از مهمترین و اصلی ترین قطعاتی است که درون جاروبرقی تعبیه شده است. به طور کلی می توان گفت تمامی مشکلاتی که در جاروبرقی ایجاد می شود، می تواند مربوط به برد دستگاه باشد. ممکن است شما نیز با این پرسش در ذهن خود مواجه شوید که چه عواملی می تواند موجب بروز خرابی در برد جاروبرقی شود. در ادامه به مهمترین علت خراب شدن برد جاروبرقی می پردازیم:

  • به طور کلی برد جاروبرقی از قطعات ریز و درشت مختلفی تشکیل شده است.
  • بروز خرابی و ایراد در هریک از این قطعات و اجزا می تواند موجب عدم کارکرد صحیح برد و خرابی آن شود.
  • از جمله مهمترین این قطعات می توان به خازن، ترایاک، مقاومت ها، پتانسیومتر و … اشاره کرد که ممکن است به دلایل مختلفی معیوب شوند.
  • سوختگی یا خراب شدن این قطعات نیز می تواند به دلیل ولتاژ بالا یا پایین، بروز مشکلات برقی، انجام فعالیت های سنگین، ورود رطوبت و … رخ دهد.
  • همچنین موارد دیگری مانند استفاده از طولانی مدت و نامناسب از جاروبرقی نیز با گذشت زمان موجب خرابی برد و سایر قطعات خواهد شد.
  • داغ شدن بیش از حد جاروبرقی به دلیل وارد شدن فشار زیادی به آن از دیگر عوامل مهم در زمینه خرابی برد دستگاه است.

نتیجه گیری مقاله برد الکترونیکی جاروبرقی

در کل بیشتر اقدامات و فعالیت های جاروبرقی با برنامه ریزی و کنترل برد انجام می شود از این رو باید مغز متفکر جاروبرقی را برد الکترونیکی آن دانست. چنانچه به هر دلیل برد جاروبرقی شما خراب شده باشد توصیه می کنیم در راستای کاهش هزینه های خودتان اقدام به تعمیر برد الکترونیکی جاروبرقی بکنید، برای این کار تعمیر کاران حرفه ای جاروبرقی را انتخاب کنید تا ضریب موفقیت شما بالاتر برود.

تعمیرگاه لوازم خانگی آی پی امداد مفتخر به همکاری بالغ بر نیم قرن با همشهریان عزیز در همه جای تهران و با استفاده از کادری متخصص و حرفه ای بصورت شبانه روزی می باشد.

کارشناسان ما به دنبال اولین تماس شما خیلی زود خود را به شما خواهند رساند و با تعمیر جاروبرقی در محل شما و با استفاده از لوازم یدکی اصلی و اورجینال خدمات مورد نیاز به شما را ارائه خواهند داد و نهایتا با ضمانت تعمیرات به مدت 3 الی 12 ماه به شما این اطمینان را خواهند داد که تعمیراتی تضمینی جاروبرقی را دریافت نموده اید.

امیدواریم مقاله آموزش تعمیر برد جاروبرقی مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

شما عزیزان چنانچه علاقه ای به آموزش تعمیرات جاروبرقی دارید، می توانید با آی پی امداد همراه باشید و به مطالعه مقاله های دیگر در این سایت بپردازید.

4.2/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

100 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • بیات 03 دی 1399

    سلام.یه جارو برقی فیلیپس دارم موقعی که روشن میکنم خودش کم زیاد میشه جند سالی هست همینطوری کار میکنه مشگلیم نداره فقط خود بخود کم زیاد میشه.رهنمایی می فرمایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 دی 1399

      سلام، دیمر جاروبرقی فیلیپس شما باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • علوی 02 آذر 1399

    سلام.جاروبرقی فیلیپس خریدم اولین باره روشن کردم که متوجه شدم کلید سرعت کم و زیادش کار نمیکنه وفقط روسرعت کم کارمیکنه وزیاد نمیشه.باید چیکار کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 آذر 1399

      سلام، دیمر (ولوم کم و زیاد ) و برد الکترونیکی جاروبرقی شما باید بررسی شود. توجه نمایید تا دیمر از جای خود در نیامده باشد.

      پاسخ دادن
  • مصطفی 26 مهر 1399

    سلام .خداقوت.جاروبرقی من ناسیونال قدیمیه.موقه روشن روشن سرعت بالایی داره و کلید تنظیم سرعت کار نمیکنه در ضمن دوشاخه برق هم بشدت داغ میکنه.مشکل چیه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 مهر 1399

      با سلام، وقتی کابل داغ میشود، موتور آمپر میکشد. کالتور، زغال های موتور و دیمر را بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • ماهان 12 مهر 1399

    سلام جاروبرقی تولیپس دارم ک بردیم تعمیرکردیم میگه بردش پیدانمیشه باید س سره کار کنه میخاستم بدونم مشکلی پیش نمیاد بدون برد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1399

      سلام، خیر.

      پاسخ دادن
      • محمد کفاشیان 24 فروردین 1400

        سلام وقت شما بخیر جاروبرقی سامسونگ داریم که خواستم بعد از چندین بار تعمیر دیگه یکسرش کنم بدون برد حالا دو تا سیمی که از سمت سیم جمع کن میاد رو زیر کلید لحیم کردم جارو روشن نشد با فازمتر امتحان کردم که متوجه شدم دوفاز شده رو هرکدوم که فازمتر زدم چراغ فازمتر روشن میشه چکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 25 فروردین 1400

          سلام يكی از سيم هایی که از سيم جمع كن اومده رو مستقيم وصل كنيد به موتور جارو و اون يكی سيم سيم جمع كن رو به يكی از پايه های كليد بدهيد و از پايه ديگر كليد سيم بكشيد به موتور جارو

          پاسخ دادن
  • مرتضی 19 شهریور 1399

    سلام جاروبرقی پارس خزر دارم روشن نمیشد بازش کردم قسمتی از برد سیاه شده بود و مدار روی برد قطع شده بود با لحیم قسمت قطع شده رو متصل کردم وقتی میخواستم روشنش کنم مجدداً همون قسمت ترمیم شده قطع شد ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 شهریور 1399

      با سلام، مشکل از برد جاروبرقی میباشد.

      پاسخ دادن
  • علی 16 مرداد 1399

    سلام،یه برد جاروبرقی بوش هست،دو سر موتور ولتاژ داره ،ولی جریان کافی ظاهرا وجود نداره که موتور رو روشن کنه.موتور سالمه،ترایاک و مقاومت ها و خازن پلی استر و پتانسیومتر هم سالم بودن.بنظرتون مشکل از چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 مرداد 1399

      با سلام، پلاتین های سیم جمع کن را بررسی نمایید. اتصالات سیم از دوشاخه تا سیم جمع کن چک کرده و کلید پاور را نیز بررسی نمایید.

      پاسخ دادن
  • هوشنگ الماسی 30 اردیبهشت 1399

    با سلام جارو برقی ال جی 2200 وات در خروجی به طرف موتور یعنی پایه T2 تریاک ولتاژی بیشتر از 44 ولت نمیده و موتور روشن نمیشه ضمنا پایه T1 تریاک ولتاژ 220 را دارد و پایه گیت در خاموشی 22ولت زمان روشن کردن 220 ولت را دارد آیا تریاک سوخته.؟ تریاک از نوع T12354 هست اگه پیدا نشه میشه از نوع تریاک ۱۶ آمپری دیگری استفاده کرد متشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 اردیبهشت 1399

      سلام ، تریاک با همان آمپر تعویض کنید.

      پاسخ دادن
      • الماسی 31 اردیبهشت 1399

        متشکر ا ز پاسخگویی شما پس اشکالی پیش نمیاد اگه با هر تریاک 16آمپری تعویض بشه

        پاسخ دادن
  • محمد 22 اردیبهشت 1399

    سلام من یک جارو برقی دارم موتورش وبردش سوخته و یه موتور نو 2200 وات بستم روش و یک کلید برای خاموش روشنش حالا خیلی از خروجیش باد داغ میزنه. علتش چیه؟با تشکر.

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 22 اردیبهشت 1399

      سلام ، فیلترها را تمیز نمایید ، همچنین در نظر داشته باشید که قدرت موتور هم زیاد تر شده

      پاسخ دادن
      • سیامک 03 فروردین 1400

        سلام.ببخشید جارو برقی ما AEEG مدل fj-143 هست،موقعی که میخوایم جارو برقی رو روشن کنیم یا کلا روشن نمیشه که در ایصورت بعد از دستکاری ولوم دستگاه روشن میشود یا روشن شده و خاموش میشود.البته ناگفته نماند که من خودم دستگاه رو باز کردم که با دستکاری ولوم جارو برقی روشن میشود.ممنونم میشم راهنمایی بفرمایید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 05 فروردین 1400

          سلام، ترایاک دیمر خراب است، اسپری بزنید و اگر درست نشد تعویض نمایید. احتمال ه دارد که پایه های قطعات روی برد لق شده باشد.

          پاسخ دادن
          • سیامک 06 فروردین 1400

            سپاس از لطفتون

          • سیامک 12 فروردین 1400

            ببخشیدترایاک دیمر همون آی سی سه پایه میشه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

          • امیر 03 اردیبهشت 1400

            باسلام و خسته نباشید. اقا مهندس من مطالب رو خوندم خیلی آموزنده و مفید بودن خاستم ی تشکر از شما بکنم مخصوصا پاسخ سوالهایی که پرسیده شده خیلی مفید بودن برای من...انشاالله موفق باشید

          • آی پی امداد 04 اردیبهشت 1400

            سلام، ممنون از توجه شما

    • محمد 30 اردیبهشت 1399

      کثیفی فیلترهاست

      پاسخ دادن
    • موسوی 04 بهمن 1400

      سلام.ممنونم از مطالبتون.من یه جاروبرقی ال جی دارم که هنگام روشن کردن جارو خود بخود خاموش میشه.ممنون میشم راهنمایی کنبن

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 05 بهمن 1400

        سلام، ابتدا چک نمایید تا پایه های قطعات برد مشکلی نداشته باشند و ترایاک سالم باشد

        پاسخ دادن
  • بهرام 13 اردیبهشت 1399

    درود بر شما مهندس : جارو برقی آ ا گ مدل 5040 دارم ترایاکو دایاکش سوخته بود عوض کردم ولی ترایاک یا همان BTB 10 که همین شماره را پیدا نکردم وبجاش BTB12 انداختم وقتی دو سه بار ولوم را کم وزیاد کردم دوباره سوخت . راه حلّی هست ، راهنمایی کنید ممنونم و باز هم سپاسگزارم

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 13 اردیبهشت 1399

      سلام ، باید دقیقا ؛ تریاک با شماره خودش تعویض شه

      پاسخ دادن
  • اسرا 26 بهمن 1398

    سلام داشتم جارو برقی میکشیدم که یه دفعه صدای جارو برقی عوض شد بازش کردم دیدم کیسه سوراخ شده و بوی بدی از جارو برقی بیرون زد بازش کردم روی بردش یه علامت جرقه هست نمیدونم مشکل فقط از برده یا موتورشم مشکل پیدا کرده لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 26 بهمن 1398

      سلام دوست عزیز ، وقتیکه پاکت سوراخ شده خاک داخل موتور رفتهه و مشکل به وجود آورده ، موتور جاروبرقی باید چک شود.

      پاسخ دادن
  • علی فتحی 23 بهمن 1398

    سلام روز بخیر . دستگاه جارو برقی الجی 1900 وات مدل VN-1921OC مشکل در قسمت برد کلید دور تند گاهی روشن و یا اصلا روشن نمیشه و فقط دور کند و اتومات با کلید روشن میشه . کلید برد با اسپری تمییزکردم روشن شد ولی باز مجدد خاموش روشن کردم دیگه روشن نشد. دگمه پنل برد هم مشکل داشت ولی مستقیم روی برد تست کردم دیدم کلید قسمت سوم برد مشکل داره. آیا قابل تعمیر است .

    پاسخ دادن
    • آی.پی امداد 23 بهمن 1398

      سلام ، بله قابل تعمیر است.

      پاسخ دادن
      • علی فتحی 23 بهمن 1398

        سلام . شما تعمیر می کیند

        پاسخ دادن
        • سیامک 03 فروردین 1400

          واینکه وقتی دو پایه ولوم رو اتصال کوتاه میکنم جارو برق روشن میشود

          پاسخ دادن
        • محمد صابر 25 فروردین 1400

          سلام اگر ترایاک اتصال پیدا کنه جاروبرقی به محض وصل شدن به پریز روشن میشه ؟ ممنون میشم پاسخ بدید

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 26 فروردین 1400

            سلام، اگر پایه های ترایاک اتصالی داشته باشد قطع و وصل میشود و باید تعویض کرد

  • محسن 26 مرداد 1398

    سلام موتور جاروبرقی ال جی من سوخته بود یک موتور گرفتم نصب کردم اما به محض قرارگرفتن دوشاخه در پریز موتور روشن می شود. یعنی بطور کلی کلید روی دسته عملکردی ندارد. لطفا راهنمایی کنید مشکل از چیست. برد دستگاه هم از نظر ظاهری مشکلی ندارد. متشکرم

    پاسخ دادن
  • علی رحمانی 20 خرداد 1398

    جاروبرقی LG یه لحظه روشن می شه و خاموش می شه از بردش هست قابل تعمیر هست یا باید بردش تعویض بشه ؟ مدل برد : 6870FX5010LG هست

    پاسخ دادن
  • فریبرز بیدهندی 08 خرداد 1398

    سلام با تشکر از راهنمایی شما برد جارو برقی ما بدلیل اتصال که در کلید داشت از کار افتاده برد را که با اهم متر چک کردم ورودی آنتا کلید برق دارد از بعدازکلید تا خروجی برق وجود ندارد احتمالا در مدار یک قطعی وجوددارد یا یکی از مقاومتها یا آی سی آن سوخته کجا میتونم این برد را بیارم تعمیر کنید

    پاسخ دادن
  • محمد 03 خرداد 1398

    سلام وقت بخیر میخواستم بدونم راهی هست که بشه برد جارو برقی رو قطع کنیم جارو یکسره بشه ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 04 خرداد 1398

      سلام ، اگر کیت را قطع کنید سنسور و فرمانهای دیگر قطع میشود و عمر موتور کوتاه میشود .

      پاسخ دادن
  • عاطفه 19 اسفند 1397

    با تشگر از اطلاعات مفیدتون جارو برقی الجی داریم که بعد از اینکه خاموشش کردم دیگه روشن نشد بردیم واسه تعمیر گفتن بردش خراب شده و برد اصلیش نیست و گیر نمیاد یه چینی انداختن مشکل اینجاست که میگن این مدل برد دکمه خاموش روشن روی دسته جارو نداره و فقط مکش رو تنظیم میکنه یعنی الان بعد از اینکه جارو به برق زده میشه حالت روشنه کلید روشن و خاموش نداره،میخام بدونم این صدمه ای دوباره به جارو و موتورش نمیزنه ؟

    پاسخ دادن
    • مدیر 19 اسفند 1397

      سلام ، آسیبی به جاروبرقی شما نمیزنه . ولی تعمیر برد جاروبرقی ال جی امکان پذیر میباشد .

      پاسخ دادن
  • صادق از مرند 22 بهمن 1397

    با سلام وتشکر از راهنمایی شما علت خرابی تریاگ چیست

    پاسخ دادن
  • عادل 17 آذر 1397

    سلام، عادل هستم از سنندج، خواستم ببینم ، دورە آموزش برد هم دارید شما؟ اگه هست، هزینش و وقتش؟ ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر 18 آذر 1397

      سلام ، آی.پی امداد در حال حاضر ، در خدمات فعال میباشد .

      پاسخ دادن
  • محسن 12 آذر 1397

    سلام ممنونم از اطلاعات مفیدتون سوال دارم جاروبرقیم بعد یه مدت کار کردن خاموش میشه باید صبر کنم خنک بشه بعد روشن کنم ترایاک رو عوض کردم موتور رو بررسی کردم سالمه بلبرینگش کچل کرده بود عوض کردم ممکنه راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ دادن
    • مدیر 12 آذر 1397

      سلام ، سنسور حرارتی جاروبرقی سامسونگ شما مشکل دارد ، آن را از موور خارج نمایید .

      پاسخ دادن
      • ولی میناخانی 09 فروردین 1399

        سلام دوستان ممنون از راهنماییتون یه سوال این مشکل خاموش شدن بعد از حدود ۱۰ دقیقه چند روزه که برای سامسونگ کینگ ۲۰۰۰ منم اتفاق افتاده این ترموستات یا سنسور حرارتی کجای موتوره ؟ همون که با دوتا سیم نازک قهوه‌ای داخل پلاستیک سفید کنار موتوره ؟

        پاسخ دادن
        • آی.پی امداد 09 فروردین 1399

          سلام ، بله

          پاسخ دادن
          • ولی میناخانی 10 فروردین 1399

            سلام ممنون از پاسخگویی سریعتون ، اگه از مدار خارج بشه مشکلی پیش نمیاد؟ تو این وضعیت امکان خرید یدکی فعلا نیس .

          • آی.پی امداد 10 فروردین 1399

            سلام ، خیر مشکلی پیش نمیاد . سنسور فقط بابت قطع کردن موتور جاروبرقی بعد از داغ شدن تعبیه شده است ، اگر دقت کنید که بعد از 10 دقیقه استفاده استراحت به دستگاه دهید مشکلی پیش نمیاید.

    • آریا 08 بهمن 1399

      با اجازه مدیر محترم. سلامت کیسه و فیلترها را چک کنید و از گرفتگی و بسته نبودن لوله و دسته مطمعن بشید

      پاسخ دادن
  • محمود بیناباجی 21 خرداد 1397

    سلام ممنون ازمطالب خوبتان

    پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد