logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

انواع یخچال فریزر های صنعتی

انواع یخچال فریزر های صنعتی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله انواع یخچال فریزر های صنعتی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

این روزها انواع هایپر مارکت‌ها، مراکز فروش مواد غذایی، رستوران‌ها و … برای نگهداری مواد غذایی خود از یخچال‌های صنعتی که از لحاظ ظاهری هم با یخچال‌های خانگی متفاوت هستند، استفاده می کنند. در واقع انواع یخچال فریزر های صنعتی به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که اقلام زیاد ذخیره شده را زیر دمای اتاق و در عین حال بالاتر از نقطه انجماد آب نگهداری می‌کنند. به همین علت خوراکی‌ها و مواد غذایی برای مدتی طولانی نگه‌داری شده، تازگی آنها را حفظ و از تغییر مزه، بو، رنگ جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع یخچال فریزر صنعتی، نکات مهم برای خرید این دستگاه، کاربرد یخچال صنعتی و همچنین بررسی تفاوت یخچال خانگی و صنعتی برای شما بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

یخچال صنعتی چیست؟

یخچال صنعتی یکی از دستگاه های کاربردی برای نگهداری اقلام زیاد مواد غذایی در انواع سوپر مارکت ها، قصابی ها، آشپزخانه های صنعتی، هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، قنادی ها و … می باشد.

  • انواع یخچال های صنعتی به گونه ساخته شده اند که امکان نگهداری مواد غذایی مختلف در یک دمای خاص به مدت طولانی را داند.
  • این نوع یخچال ها در مدل های متنوعی ساخته شده اند که هریک از آنها دارای مصارف گوناگونی می باشد.
  • این مدل یخچال ها برخلاف یخچال های خانگی از ابعاد و ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برای کاربردهای صنعتی کاملا مناسب می باشند.

یخچال صنعتی چیست

مشخصات فنی یخچال و فریزهای صنعتی

اکثر یخچال های صنعتی درجه یخچال را بین 2.2 درجه سانتی گراد تا 4.4 درجه سانتی گراد حفظ می‌کنند. این در حال است که اکثر فریزرهای صنعتی دمای بین 20- درجه سانتی گراد تا 16.5- درجه سانتی گراد حفظ می‌نمایند. البته در نظر داشته باشید که یخچال‌های صنعتی تا دمای 32- درجه سانتی گراد نیز کار می‌کنند که این امر برای ذخیره ایمن واکسن‌ها و بعضی از داروها ضروری و حیاتی است.

جنس بدنه یخچال‌ صنعتی معمولا از استیل است تا در برابر خط و خش مقاومت کنند. برای درها، لولاها، قفل‌ها و واشرها از مواد درجه یک برای محکم شدن و مقاومت بالای آنها استفاده می‌کنند. چرخ‌ها می‌توانند ترمز داشته باشند تا از چرخش و حرکت اضافی جلوگیری شود.

آشنایی با انواع یخچال صنعتی

امروزه یخچال‌های صنعتی بر اساس نیاز بازار و مصرف کنندگان در ابعاد و کایی مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. اما به طور کل می‌توان آنها را به دو دسته ایستاده و کابیتی تقسیم نمود که در این بخش قصد داریم به بررسی ویژگی های انواع یخچال فریزر های صنعتی برای شما بپردازیم.

انواع یخچال صنعتی ویژگی ها و امکانات
ایستاده (ویترینی)
  • در انواع مختلف با سایز و ارتفاع مختلف موجود می‌باشند.
  • به طور معمول از یک، دو یا سه بخش ساخته می شوند.
  • جنس درب آن معمولا از فولاد ضد زنگ و شیشه می باشد.
  • جنس درب فولادی آن از طول عمر بشتری برخوردار است.
  • در مدل های شیشه ای محصولات درون یخچال قابل مشاهده می باشد.
  • برای استفاده در قنادی، سوپرمارکت، شیرینی فروشی، کیک فروشی و .. مناسب است.
  • این یخچال ها به عنوان ویترین برای نشان دادن اجناس می باشند.
کابینتی (صندوقی)
  • علاوه بر یخچال و سیستم خنک کننده، دارای تعدادی قفسه نیز می‌ باشد.
  • جمع و جور بوده و فضای زیادی را اشغال نمی کند.
  • جنس درب یخچال کابینتی از استیل یا شیشه است.
  • این نوع یخچال در انواع 2 درب تا 6 درب و 4 کشو تا 9 کشو موجود است.
  • برای افرادی که محیط کافی برای درنظر گرفتن کابینت ندارند، یک انتخاب اقتصادی می باشد.
  • این مدل یخچال برای نگهداری گوشت، مرغ، بستنی و … استفاده می شوند.

انواع یخچال صنعتی

آشنایی با فریزر صنعتی و انواع آن

حال ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که فریزر صنعتی چیست و چه کاربردی دارد. فریزر صنعتی نیز مانند یخچال صنعتی بوده، با این تفاوت که در این دستگاه دمای پایین تری با استفاده از ترموستات تنظیم می گردد. همچنین برای این دستگاه از گار مبردی با دمای تبخیر پایین تر مانند گاز فریون 12 استفاده می گردد. دمای فریزرهای صنعتی باید °۱۴-  سردتر باشد تا بتواند از مواد غذایی به خوبی نگهداری کند. به طور کلی دمای تنظیمی این دستگاه معمولا بین °۱۴- تا °۲۵- می باشد. برای فریزرهای مخصوص نگهداری بستنی نیز از مبرد R22 که تا دمای °۱۴- سلسیوس سرما تولید می‌ کنند، استفاده می‌ شود. انواع فریزرهای صنعتی شامل:

  • فریزر صندوقی: این مدل فریزر حداکثر 6 درب داشته و نوع شیشه درب آنها صاف یا محدب می باشد. این مدل فریزرها فضای کمی را اشغال کرده و برای فضاهای کوچک کاملا مناسب می باشند. معمولا در هایپر مارکت ها، بستنی فروشی ها و .. از این مدل فریزر استفاده می گردد.
  • فریزر ایستاده: این مدل فریزر نیز به طور معمول برای نگهداری گوشت، مرغ و مواد پروتئینی در سوپر مارکت ها، فروشگاه ها و .. مورد استفاده قرار می گیرد و درب آن از جنس شیشه ای و فولادی می باشد. فریزر ایستاده به صورت تک درب، دو درب، سه درب، چهار درب، شش درب موجود است.

فریزر صنعتی

طول عمر یخچال فریزر صنعتی چقدر است؟

در این بخش از آشنایی با انواع یخچال فریزر های صنعتی قصد بررسی این موضوع را داریم که عمر مفید یک یخچال یا فریزر صنعتی چقدر است؟ به طور متوسط​​، طول عمر یخچال یا یخچال فریزر 16 سال است. دوام فریزرها معمولاً بین 12 تا 20 سال می‌باشد . در بین تمام لوازم خانگی و صنعتی، فریزرها دارای طولانی ترین عمر هستند. اما این طول عمر به طرز کار و نحوه کار صحیح یا اشتباه شما از دستگاه نیز بستگی دارد. طبعا هرچه شما از دستگاه خود به نحوه صحیح استفاده کنید یخچال طول عمر بیشتری دارد. اگر شما به صورت دوره‌ای یخچال خود را بررسی و سرویس کنید، به طول عمر دستگاه اضافه نیز خواهد شد.

تفاوت یخچال فریزر خانگی و صنعتی چیست؟

ممکن است شما نیز فرق یخچال خانگی یا صنعتی را ندانید و گمان کنید که هردوی این محصولات ویژگی های مشابهی دارند. در این بخش قصد داریم برای آشنایی بیشتر شما به مقایسه یخچال صنعتی و خانگی بپردازیم.

یخچال فریزر خانگی یخچال فریزر صنعتی
دارای ابعاد کوچکتری می باشد. سبت به یخچال های خانگی بزرگتر است.
از مصرف انرژی بهینه تری برخوردار است. مصرف انرژی و برق بالاتری دارد.
قدرت کمپرسور آن نسبت به مدل صنعتی کمتر است. کمپرسور بزرگتر و قدرتمندتری از یخچال معمولی دارد.
استحکام کمتری از مدل صنعتی دارد. از استحکام و دوام بالاتری برخوردار است.
در منازل و اماکن کوچک و کم ‌جمعیت قابل استفاده است. برای فروشگاه‌ ها، رستوران ‌ها، فروشگاه ها و … مناسب است.
از قیمت خرید مناسب تری برخوردار است. دارای قیمت خرید بالاتری می باشد.

تفاوت یخچال فریزر خانگی و صنعتی چیست؟

مهمترین نکات در خرید یخچال فریزر صنعتی

بهترین یخچال فریزر صنعتی آن است که تمام نیازهای شما را رفع کند. یخچال فریزری که نیاز شما را برطرف کند باید دارای ویژگی هایی باشد که این خصوصیات بسیار مهم و ضروری هستند. مهمترین نکات خرید انواع یخچال فریزر های صنعتی به شرح ذیل می‌باشد:

  • قدرت کمپرسور: برای خرید یخچال صنعتی باید قدرت کمپرسور آن را در نظر داشته باشید؛ زیرا به هر اندازه کمپرسور دستگاه کارایی بهتری داشته باشد، عمر طول و عملکرد یخچال فریزر نیز بهتر خواهد بود.
  • مدل و ابعاد یخچال: پیش از اینکه اقدام به خرید این محصول نمایید، فضای مورد نظر خود برای نگهداری یخچال فریزر و انتظارات خود را مشخص کنید تا دستگاهی مطابق با نیازهای خود خریداری کنید.
  • مصرف انرژی: در صورتی که محصول مورد نظر مصرف انرژی بالایی داشته باشد، هزینه های را افزایش خواهد داد. از این رو بهتر است دستگاهی با مصرف انرژی و برچسب انرژی سبز خریداری کنید.
  • ظرفیت مناسب: گنجایش یخچال فریزر صنعتی شما باید مطابق با مقدار محصولی باشد که قصد نگهداری آن را درون یخچال دارید.
  • برند و گارانتی: همواره بهتر است دستگاه خود را از برندهای معتبری که خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می دهند، خریداری کنید تا به هنگام خرابی دستگاه دچار مشکل نشوید.

بهترین یخچال فریزر صنعتی کدام است؟

نتیجه گیری از خرید انواع یخچال فریزر صنعتی

به طور کلی یخچال فریزرهای صنعتی از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات در انواع آشپزخانه ها، رستوران ها، فست فودها، فروشگاه ها، قصابی ها، هتل ها و … به حساب می آیند. این دستگاه ها می تواند مواد غذایی  دارویی مختلف را در مدت زمان طولانی به صورت سرد یا منجمد نگهداری نموده و از فاسد شدن آنها جلوگیری نمایند. از این رو اگر به فکر خرید یخچال و فریزر صنعتی هستید، بهتر است نکاتی که در این مقاله ارائه شد را به طور کامل مطالعه نمایید تا بهترین انتخب را داشته باشید.

  • اگر یخچال فریزر صنعتی را برای نمایش موارد غذایی خود نیاز دارید، بهتر است محصولی را خریداری کنید که از درب شیشه ای برخوردار باشد.
  • بهترین انتخاب برا نگهداری انواع مواد پروتئینی، گوشت، مرغ، بستنی و … یخچال فریزرهای صندوقی هستند.
  • اگر فضای آشپزخانه یا مکان شما کوچک است، یخچال فریزرهای کابینتی به دلیل جمع و جور بودن می توانند برای شما انتخاب مناسبی باشند.
  • چنانچه می خواهید مواد غذایی یا دارویی خود را در انبار و .. نگهداری کنید، بهتر است یخچال فریزر ایستاده یا کابینتی از جنس فولاد ضدزنگ خریداری کنید.

برای اینکه بتوانید یخچال فریزری مناسبی را خریداری کنید، ابتدا باید نوع انتظارات و نیازهای خود را مشخص نموده و سپس اقدام به خرید محصول مناسب برای خود نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد