logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چگونه برفک یخچال را آب کنیم؟

چگونه برفک یخچال را آب کنیم؟
چگونه برفک یخچال را آب کنیم؟
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چگونه برفک یخچال را آب کنیم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برفک یخچال فریزر یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود. از این رو کاربران همواره به دنبال پاسخ به سوال چگونه برفک یخچال را آب کنیم؟ هستند که در جواب این پرسش می توان گفت روش های مختلفی برای انجام این کار در منزل وجود دارد. البته لازم به ذکر است که بسیاری از یخچال های امروزی دارای سیستم برفک زدایی هستند. اما اگر یخچال فریزر شما از مدل های قدیمی بوده و به دنبال نحوه آب کردن برفک یخچال فریزر خود هستید، در ادامه راهکارهایی مفید را برای شما شرح داده ایم. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هر گونه سوال در زمینه آب کردن برفک یخچال فریزر میتوانید در بخش پرسش و پاسخ و یا دیدگاه های همین مقاله از کارشناسان سایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد پرسش نمایید.

خلاصه ای از راهکارهای آب کردن برفک یخچال فریزر

در صورتی که درون کابین داخلی یخچال و فریزر شما برفک های زیادی جمع شده است، باید سریعا نسبت به آب کردن برفک یخچال فریزر خود اقدام نمایید. باقی ماندن برفک درون یخچال و تجمع بیش از حد آن می تواند عملکرد دستگاه را با مشکلاتی مواجه نماید. در این بخش به صورت خلاصه راهکارهای مناسب جهت رفع این مشکل را برایتان آورده ایم.

سوال پاسخ
روش های آب کردن برفک یخچال فریزر
  • باز گذاشتن درب یخچال و فریزر به مدت کوتاه
  • استفاده از سشوار با باد گرم
  • قرار دادن کاسه یا ظرف داغ بر روی قفسه ها
  • قرارگیری پنکه در مقابل قفسه های برفکی
  • استفاده از پارچه داغ و الکلی
  • بکارگیری وسایل خشک و مرطوب

برفک یخچال فریزر چیست؟

برفک یخچال فریزر چیست؟

یخچال فریزر از جمله لوازم خانگی اصلی و ضروری است که می تواند در طولانی مدت انواع مواد غذایی را به صورت سالم و تازه نگهداری نماید. با گذشت زمان ممکن است داخل فریزر یک لایه ضخیمی از یخ تشکیل گردد که به آن برفک گفته می شود. افزایش میزان برفک یخچال فریزر می تواند کارایی دستگاه را کاهش داده و در طولانی مدت موجب خرابی دستگاه شود. از این رو در این موقاع باید وسایل درون یخچال فریزر را خارج کرده و اقدام به یخ زدایی آن نمایید.

چرا باید برفک یخچال فریزر را آب کرد؟

یخچال های قدیمی برخلاف یخچال های بدون برفک یا نوفراست امروزی، باید به صورت دستی و طی مدت زمان هایی خاص تمیز شوند. زیرا آب کردن برفک یخچال فریزر می تواند موجب افزایش سطح بهره وری دستگاه شود. به طور کلی تکه های بزرگ برفک یا یخ می توانند از نگهداری غذا در یک دما خاص و به صورت صحیح جلوگیری نمایند. همچنین یخ دایی دستی یخچال فریزر می تواند موجب از بین رفتن بوهای نامطبوع درون دستگاه شود. با انجام این کار شما می توانید برای قرار دادن مواد غذایی درون یخچال جای بیشتری را باز نمایید.

هر چند وقت باید اقدام به آب کردن برفک یخچال فریزر کنیم؟

زمان یخ زدایی یخچال فریزر است

در صورتی که متوجه شده اید برفک و یخ های تشکیل شده درون یخچال فریزر مانع از کارکرد عادی و صحیح دستگاه می شوند، به این معناست که زمان تمیز کردن برفک یخچال فریزر شما فرا رسیده است. به طور کلی این مسئله که هر چند وقت یکبار لازم است اقدام به آب کردن برفک کنید، به مدل یخچال شما و همچنین میزان برفک جمع شدن درون دستگاه بستگی دارد. در صورتی که یخچال شما دارای سیستم برفک زدایی اتوماتیک است، نیازی به انجام این کار نخواهید داشت.

روش های آب کردن برفک یخچال فریزر قدیمی

چگونه برفک یخچال را آب کنیم؟ از آنجایی که بروز برفک در یخچال فریزر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای دستگاه می شود، در صورت مشاهده هرگونه یخ و برفک لازم است اقدامات لازم را برای آب کردن آنها انجام دهید. در ادامه به راه حل هایی خواهیم پرداخت که با انجام آنها می توانید هرگونه برفک را به راحتی از بین ببرید.

برای آب شدن یخ یخچال فریزر صبر کنید

یکی از راحت ترین روش هایی که می توان جهت آب کردن برفک یخچال فریزر مطرح نمود، این است که درب دستگاه را باز بگذارید و مدتی صبر کنید تا یخ ها خود به خود آب شوند. این روش اگرچه کمی طولانی است، اما کاملا امن بوده و به دستگاه شما هیچ آسیب نخواهد رسید. در صورتی که یخ های درون فریزر آب شده اند، برای جمع کردن آب می توانید از یک حوله یا اسفنج استفاده کنید تا آب اضافی جذب گردد.

برای آب کردن یخ فریزر از سشوار استفاده نمایید

برای آب کردن یخ فریزر از سشوار استفاده کنید

استفاد از سشوار از دیگر راهکارهایی است که می توانید از آب استفاده کرده و یخ های جمع شده درون یخچال فریزر خود را آب نمایید. برای انجام این کار باید احتیاط کرده و سر سشوار را کنی نزدیک به تکه های بزرگ یخ نگه دارید. دقت داشته باشید که سشوار نباید بیش از اندازه به قفسه ها نزدیک گردد؛ زیرا ممکن است به آنها آسیب برساند. به کمک گرمای حاصل از سشوار، یخ ها به تدریج آب می شوند. برای خارج کردن یخ های آب شده از قفسه ها، آنها را با کفگیر پلاستیکی بیرون بریزید.

کاسه یا ظرف داغ بر روی قفسه ها قرار دهید

با استفاده از یک کاسه داغ یخ فریزر را آب کنید

قراردادن ظرف های آب جوش بر روی قفسه ها و بستن درب یکی از روش های قدیمی برای پاک کردن برفک یخچال فریزر است. در صورت انجام این کار، بخار حاصل از آب گرم کمک می کند تا یخ ها به صورت طبیعی از دیواره های یخچال فریزر جدا شوند. در نهایت پس از گذشت مدت زمانی کوتاه می توانید به کمک یک کفگیر یخ ها را خارج نمایید. از آنجایی که گرمای این ظروف داغ ممکن است به قفسه های دستگاه آسیب هایی وارد کند، بهتر است در زیر ظرف یک حوله ضخیم قرار دهید و هر ده دقیقه یکبار آب جوش را تعویض نمایید.

از فن جهت تمیز کردن برفک فریزر استفاده کنید

از فن جهت تمیز کردن برفک فریزر استفاده کنید

یک دیگر از روش هایی که می تواند به گرم شدن یخ های ایجاد شده درون فریزر کمک کرده و آنها را آب کند، استفاده از فن است. برای انجام دادن این کار باید درب فریزر را باز گذاشته و فن را در مقابل قفسه ها قرار دهید تا یخ ها آب شوند. انتقال جریان هوا بین قفسه های فریزر موجب تسریع در روند آب شدن برفک خواهد شد.

برای پاک کردن برفک از پارچه داغ و الکلی استفاده نمایید

برای استفاده از این روش جهت تمیز کردن برفک یخچال فریزر باید یک پارچه مناسب را درون آب جوش گذاشته و بر روی آن مقداری الکل بریزید. سپس پارچه را بر روی برفک فریزر بگذارید تا آب شود. بهتر است ابتدا از یخ ها و برفک های کوچک روی قفسه ها شروع کرده و آنها را آب نمایید. سپس به سراغ قطعات بزرگتر یخ رفته و آنها را پاک نمایید.

برای برفک زدایی از وسایل خشک و مرطوب استفاده کنید

در این راهکار می توانید از قسمت بالای یخچال خود شروع کرده و سپس سراغ سطوح دیگر بروید. می توانید از یک خشک کن مخصوص فریزر استفاده نمایید. زیرا خطر برق گرفتگی را از بین برده و زمان کوتاه تری نیز صرف می شود. زمانی که قطعات یخ آب شدند، می توانید سراغ لایه های دیگر بروید تا همه چیز خشک گردد. زمانی که برفک ها شروع به آب شدن می کنند، فریزر را با یک قاشق از نوشابه های گازدار پاک نمایید. سپس به کمک یک اسفنج مرطوب، درون فریزر را تمیز نمایید. در نهایت نیز می توانید قفسه ها را با یک حوله خشک کنید. پس از اتمام شستشو و گذشت مدت زمان نیم ساعت می توانید مواد غذایی را مجددا به درون دستگاه منتقل کنید.

چگونه برفک را بدون خاموش کردن یخچال فریزر آب کنیم؟

به طور کلی برای اینکه اقدام به آب کردن برفک یخچال فریزر خود نمایید، در بسیاری از روش ها نیازی به خاموش کردن یخچال نخواهید داشت. یکی از روش هایی که نیازی به خاموش کردن یخچال ندارد، این است که مقداری آب جوش را درون قابلمه یا ظرف دیگری ریخته و آن را درون فریزر قرار دهید. بخار حاصله درون فریزر موجب بالا رفتن سرعت آب شدن برفک ها خواهد شد.

خلاصه ای از نحوه آب کردن برفک یخچال فریزر قدیمی

در این مقاله به صورت کامل به بررسی روش های پاک کردن برفک یخچال فریزر برای شما پرداختیم. همچنین توضیح دادیم که شما می توانید با استفاده از سشوار، فن، ظرف داغ و سایر وسایل می توانید به راحتی هرگونه یخ یا برفک درون فریزر را از بین ببرید. در صورتی که یخچال شما از نوع قدیمی بوده و از سیستم برفک زدایی برخوردار نیست، به کمک این مقاله می توانید به راحتی برفک های یخچال خود را از بین ببرید. جهت استفاده از خدمات تعمیرات یخچال در منزل خود می توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

3.4/5 - (7 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد