logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟

چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟
چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟ یکی از مشکلات شایعی که امروزه در برخی از تلویزیون ها دیده می شود، قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون است. قطع تصاویر تلویزیون مشکلی است که باعث نگرانی بیننده می شود؛ زیرا این اتفاق نشان دهنده نوعی اختلال در تلویزیون است که ممکن است باعث آسیب دیدن آن شود. با توجه به اینکه افراد زیادی با مشکل قطع و وصل شدن تلویزیون همراه هستند، در این مطلب به بررسی دلیل و رفع این مشکل می پردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره عیب یابی مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

بررسی دلایل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

به طور کلی بروز مشکلات مختلف در سخت افزار تلویزیون می تواند موجب قطع شدن تصویر تلویزیون شود. برای رفع این مشکل ابتدا باید پیش از هر کاری اقدام به عیب یابی دقیق و شناسایی مشکلات دستگاه نمایید. در ادامه مهمترین دلایلی که ممکن است باعث بروز مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون شود را بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که جهت تشخیص علت قطعی تصاویر تلویزیون تنها توسط تکنسین های خبره قابل انجام است. از این رو چنانچه قادر به عیب یابی مشکلات تلویزیون خود نیستید، از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید. عمده ترین دلایل بروز این مشکل عبارت است از:

  1. خرابی برد پاور
  2. ایراد در عملکرد پنل
  3. خراب شدن مین برد
  4. خرابی بک لایت

خراب شدن برد پاور علت قطع شدن تصاویر تلویزیون

اولین علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون، خراب شدن برد پاور در تلویزیون است. برد پاور یکی از قطعات بسیار مهم در تلویزیون است که وظیفه اصلی آن تامین انرژی برای قطعات مختلف تلویزیون است. چنانچه این قطعه در تلویزیون خراب شود، سایر قطعات تلویزیون به دلیل کمبود انرژی یا جریان الکتریکی قادر به انجام فعالیت های نمی باشند و این موضوع باعث قطع  شدن تصویر تلویزیون می شود. خراب شدن این قطعه در تلویزیون علاوه بر قطع و وصل شدن تصویر باعث کم نور شدن صفحه تلویزیون می شود.

برد پاور تلویزیون

اختلال در عملکرد پنل دلیل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

اختلال در عملکرد پنل تلویزیون از دیگر مشکلاتی که باعث قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می شود. پنل از بخش های بسیار مهم و حساس در تلویزیون است که در اثر  عوامل متعددی چون ضربه، فشار، قرار گرفتن در معرض رطوبت، روشن ماندن بیش از حد و … خراب می شود. اختلال در عملکرد پنل یا سوختن آن تاثیر مستقیمی در خراب شدن تصویر تلویزیون دارد.

خرابی پنل تلویزیون

تاثیر خرابی مین برد در قطعی تصویر تلویزیون

علت قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون چیست؟ چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل می شه؟ یکی از دلایل بسیار مهم بروز این مسئله در تلویزیون، خراب شدن مین برد یا اختلال در عملکرد این قطعه است. خراب شدن مین برد در تلویزیون باعث بروز مشکلاتی چون خاموش شدن تلویزیون، روشن شدن ناگهانی دستگاه و در نهایت قطع و وصل شدن تصویر نیز می شود. اختلال در عملکرد برد تلویزیون نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری است که بهتر است هرچه سریع تر رفع شود.

خرابی مین برد تلویزیون از دلایل قطع و وصل شدن میباشد

خراب شدن بک لایت علت قطع شدن تصاویر تلویزیون

خراب شدن بک لایت تلویزیون های هوشمند از شایع ترین دلایلی است که منجر به قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون یا بهم ریختگی رنگ تلویزیون می شود. در تمام تلویزیون های هوشمند ال سی و ال ای دی چراغ هایی وجود دارد که باعث روشن شدن صفحه نمایش و نمایش تصاویر در تلویزیون می شود. سوختن هریک از چراغ ها به مرور زمان باعث تغییر رنگ تصویر و قطع و وصل شدن آن می شود. خوشبختانه خراب شدن بک لایت تلویزیون به تعویض چراغ های فلورسنت یا ال ای دی رفع می شود. کافیست تا تعمیرات آن را به مراکز معتبر بسپارید.

خراب شدن بک لایت تلویزیون هوشمند

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون

رفع مشکل قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون تنها زمانی انجام می شود که علت اصلی این مشکل پیدا شود. بنابراین برای تعمیر این مشکل، تلویزیون باید توسط تکنسین های حاذق در این حوزه عیب یابی شود. در صورتی که علت قطعی تصویر تلویزیون به دلیل خراب شدن قطعاتی چون مادر برد، پنل و بک لایت باشد، از طریق تعویض این قطعات می توان این مشکل را طی زمان کوتاهی رفع کرد. تعمیرات تلویزیون نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و افراد عادی نمی توانند برای تعمیرات اقدام کنند. بنابراین برای تعمیر مشکل قطع شدن تصویر تلویزیون بهتر است از افرادی که در این حوزه از تجربه کاری بالایی برخوردار هستند، کمک بگیرید.

نتیجه گیری از چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه؟

در این مطلب به بررسی این که چرا تصویر تلویزیون قطع و وصل میشه ؟ پرداختیم. متاسفانه عوامل متعددی چون خراب شدن پنل، مین برد، بک لایت و … باعث قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون می شود. هر یک قطعات ذکر شده در صورت خراب شدن باید هرچه سریع تر تعمیر شوند؛ زیرا ممکن است باعث آسیب دیدن قطعات دیگر تلویزیون شوند. در صورتی که به دنبال یک تعمیرگاه مطمئن و باسابقه برای تعمیرات تلویزیون در تهران هستید، می توانید به مجموعه آی پی امداد مراجعه کنید. تیم آی پی امداد با کمک تکنسین های برتر و استفاده از قطعات اورجینال تعمیرات انواع لوازم خانگی را انجام می دهند.

4.6/5 - (5 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

13 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • داود 28 دی 1402

    تلویزیون سامسونگ ۳۲ داریم ۱۵ ساله کار میکنه. جدیدا یهو تصویرش قطع میشه بعد از اینکه خاموشش میکنم بعد از ۳-۴ دقیقه بعد روشنش میکنم خوب میشه. مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1402

      درود، پنل، پاور، برد و اتصالات تلویزیون باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • میلاد 28 دی 1402

    سلام تلویزیون اسنوا من دو روز هر از گاهی به صورت ناگهانی تصویر قطع و بلافاصله تصویر میاد مشکل از کجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 دی 1402

      درود، این مشکل می تواند مربوط به برد، پنل، پاور و اتصالات تلویزیون باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • ابوالفضل 02 آذر 1402

    سلام تلوزیون tcl داریم همه چیز خوب است اما هنگامی که هواپیما رد میشه تصویر قطع و مجدد وصل میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 آذر 1402

      درود، کابل های ورودی، آنتن گیرنده، تنظیمات تصویر و برد تلویزیون را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • سعید 24 مهر 1402

    تلویزیون اسنوا داردم صدا داره اما تصویرش از سمت چپ کاملا تاریکه تا به راست میرسه کمی روشن هست و همونقدری که روشن هست خاموش و روشن میشه. علتش چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 مهر 1402

      درود، ممکن است مشکل مربوط به بک لایت، پیکسل ها، پنل یا برد باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • گیتا زرمان 31 شهریور 1402

    سلام تلویزیون هایسنس داریم بعد از چند ثانیه تصویر استپ میشه، اما صدا داریم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 شهریور 1402

      درود، این مشکل می تواند مربوط به پنل، مین برد، اتصالات و سیستم نرم افزاری تلویزیون باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • علی ساعدی 04 مرداد 1402

    تلویزیون تو یه صفحه تله تکست مونده و نمی دونم چطوری درش بیارم هر دکمه رو هم میزنم نمیاد ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1402

      درود، یک بار تلویزیون را از برق کشیده و پس از چند دقیقه مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • ثمانه درخشش 20 مرداد 1401

    درود بهمه . تلویزیون ال ای دی سونی مدل بواریا . با15سال قدمت ..امشب یه دفعه ای دیدم خودبخودخاموش ودوباره روشن میشه .ازبرق کشیدم واومدم گوگل اطلاعات بگیرم ..اگه نمایندگی نیشابور سراغ دارین بگین لطفاااا

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد