logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون
نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون چگونه است؟ امروزه بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند در حین بازی کردن با تلویزیون صدا بازی را به درستی متوجه شوند، از هدفون استفاده می کنند. هدفون ها دارای نمونه های مختلف بی سیم و سیم دار هستند. هدفون های سیم دار از طریق سیم به تلویزیون متصل می شوند. اما هدفون های بی سیم چگونه به تلویزیون وصل می شوند؟ نحوه اتصال هدفون به تلویزیون چگونه است؟ در این مطلب از آی پی امداد به آموزش متصل کردن هدفون بلوتوث به تلویزیون هوشمند می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آیا می توان هدفون بی سیم را به تلویزیون متصل کرد؟

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا امکان اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون وجود دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بله، به راحتی می توان این کار را انجام داد. چنانچه تلویزیون شما از بلوتوث داخلی برخوردار است، انجام این کار بسیار راحت است. در صورت عدم برخورداری از بلوتوث نیز راه های دیگری جهت متصل کردن هدفون به تلویزیون هوشمند وجود دارد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید بدون هیچگونه مشکلی به راحتی هدفون خود را به تلویزیون وصل کنید.

فعال کردن بلوتوث دستگاه جهت متصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون چگونه امکان پذیر است؟ یکی از بهترین راه ها برای متصل کردن هدفون های بدون سیم به تلویزیون هوشمند، فعال کردن بلوتوث تلویزیون است. امروزه اکثر تلویزیون های هوشمند ال جی، سامسسونگ، سونی و … دارای بلوتوث هستند. در همین راستا می توان با فعال کردن بلوتوث تلویزیون، هدفون را بدون هیچ سیمی به تلویزیون متصل کرد. برای فعال کردن بلوتوث تلویزیون هوشمند ابتدا وارد منوی خدمات تلویزیون شوید و از بخش engineering گزینه bluetooth را انتخاب کنید. در این مرحله بهتر است تلویزیون را یک بار ری استارت کنید تا تنظیمات روی تلویزیون اعمال شود. بعد از روشن شدن وارد تنظیمات صدای تلویزیون شوید و خروجی صدا از هدفون را انتخاب کنید.

استفاده از دستگاه ارسال کننده صدای بلوتوث برای اتصال هدفون به تلویزیون

برخی از تلویزیون های هوشمند موجود در بازار از bluetooth پیروی نمی کنند. بنابراین نمی توان از طریق بلوتوث برای متصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون استفاده کرد. اما یک راه حل ساده برای رفع این مشکل وجود دارد. به کمک دستگاه ارسال کننده صدای بلوتوث می توان هدفون را به بلوتوث متصل کرد. این دستگاه کوچک برای انتقال صدا از هدفون به تلویزیون از طریق بلوتوث به جک سه و نیم میلی متری تلویزیون نصب می شود. اما نکته ای که باید در این روش به آن توجه کنید، این است که استفاده از ارسال کننده باعث می شود تا صدا با کیفیت بالایی از تلویزیون به هدفون منتقل نشود. البته هرچه کیفیت دستگاه ارسال کننده بیشتر باشد، احتمال بروز این مشکل نیز کمتر است.

دستگاه ارسال کننده صدای بلوتوث

استفاده از امکانات دستگاه های بازی جهت وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

اگر هدف شما از متصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون، انجام بازی با دستگاه هایی چون xbox ،roku ،playstation و … است، می توانید از امکانات این دستگاه ها برای وصل کردن هدفون های بی سیم به تلویزیون استفاده کنید. برخی از این دستگاه ها دارای امکاناتی هستند که می توان هدفون را به تلویزیون وصل کرد. Rokuا از جمله دستگاه هایی است که روی کنترل خود فضایی برای وارد کردن فیش دارد. شما می توانید با اتصال فیش هدفون به کنترل، صدای بازی را مستقیماً دریافت کنید. چنین امکاناتی در سایر دستگاه های ذکر شده نیز وجود دارد که می توانید حین بازی از آن استفاده کنید.

دستگاه Rokuا برای تلویزیون

استفاده از هدفون های بی سیم مادون قرمز و امواج رادیویی برای اتصال به تلویزیون

چنانچه از طریق روش های ذکر شده قادر به وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون نیستید، می توانید از هدفون های بی سیم امواج رادیویی و مادون قرمز استفاده کنید. هدفون های rf از طریق امواج رادیویی و هدفون های مادون قرمز از طریق اشعه مادون قرمز به تلویزیون متصل می شوند و صدا را از هدفون پخش می کنند. هدفون های rf از قیمت مناسبی برخوردار هستند و می توانند از فاصله زیاد به تلویزیون متصل شوند، اما مشکلی که در رابطه با هدفون rf وجود دارد، این است که امواج رادیویی سایر دستگاه ها با تاثیر بر این امواج باعث کم یا زیاد شدن صدا و در نتیجه کاهش کیفیت آن شود. برخلاف هدفون های rf، هدفون های مادون قرمز از هیچ عاملی تاثیر نمی گیرند و صدا را با کیفیت بالایی از تلویزیون به هدفون منتقل می کنند.

هدفون بی سیم به تلویزیون

نتیجه گیری از نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

در این مطلب به بررسی و آموزش نحوه وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون از طریق راه های مختلف پرداختیم. استفاده از بلوتوث، دستگاه ارسال کننده و امکانات دستگاه های بازی از جمله راه هایی هستند که برای وصل کردن هدفون های بی سیم به تلویزیون استفاده می شوند. البته راه های دیگری چون استفاده از هدفون هایی با امواج رادیویی و مادون قرمز است. اگرچه این هدفون ها دارای قیمت نسبتاً بالایی هستند، اما به راحتی به تلویزیون وصل شده و صدا را با کیفیت بالایی از طریق هوفون پخش می کنند. چنانچه در خصوص روش اتصال هدفون به تلویزیون نیاز به راهنمایی دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات مطرح کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت پاسخ سوالات تان را می دهند.

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی حسینی 14 بهمن 1402

    سلام و خسته نباشید. چطور میتونم تلویزیون ناسیونال مدل 5520 را به هندفری بلوتوث وصل کنم تا بتوانم صدای تلویزیون را از هندزفری بشنوم؟ ممنون از راهنماییتون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، ابتدا به بخش setting تلویزیون بروید از قسمت Network & Accessories گزینه Bluetooth را پیدا کنید و آن را فعال نمایید. هندزفری بلوتوثی خود را روشن کنید و آن را در حالت جفت شدن قرار دهید. در بخش تنظیمات بلوتوث تلویزیون نام دستگاه خود را پیدا کرده و آن را انتخاب نمایید.

      پاسخ دادن
      • علی حسینی 14 بهمن 1402

        سلام و عرض ادب.ممنون از پاسخگویی شما.دوست عزیز وارد گزینه ها یی که فرمودین شدم اما فقط دو گزینهwifiوethernet موجود بود گزینه Bluetoothدر قسمتی که شما فرمودید مشاهده نکردم..

        پاسخ دادن
  • دلارام مرتضوی 06 شهریور 1402

    سلام، خواستم بدونم که چطور میشه همزمان دوتا هدفون رو به تلویزیون وصل کرد؟ چون روش های ذکر شده همگی فقط برای یک هدفون هستند.

    پاسخ دادن
  • آرش 20 شهریور 1401

    سلام آیا میشودبه تلویزیون سونی دوتا هدست وصل کرد که همزمان صدا از هر دو پخش شود؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد