logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نگهداری عسل در یخچال

نگهداری عسل در یخچال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نگهداری عسل در یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، اگر نگهداری صحیح عسل برای شما مهم است، این مطلب برای شماست. در این مطلب به بررسی نکات و روش نگهداری عسل در یخچال و مضرات آن خواهیم پرداخت. همچنین به این سوال که چگونه عسل را نگهداری کنیم نیز پاسخ خواهیم داد. همراهی شما تا پایان این مطلب از آی پی امداد برای ما افتخار بزرگی است، پس لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی بفرمایید.

اجازه دهید این مطلب را با مطرح کردن یک سوال آغاز کنیم. آیا شما میدانستید که عسل در حالت طبیعی هرگز فاسد نمی شود و برای مدت طولانی قابل نگهداری است؟ حتما شما نیز تعجب کرده اید از اینکه این موضوع را متوجه شده اید! عسل به دلیل داشتن قندهای ساده، آنزیم های ضد میکروبی، رطوبت کم و اسیدی بودن، برای مدت زیادی بدون فاسد شدن سالم می ماند.

تنها اتفاقی که ممکن است برای عسل بیفتد، کریستالیزه شدن و به اصطلاح شکرک زدن آن است که ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد. بنابراین نگهداری صحیح عسل در حفظ کیفیت و سلامت آن بسیار مهم است. بسیاری از افراد تصور می کنند اگر عسل را در یخچال نگهداری کنند، به حفظ سلامت آن کمک کرده اند، اما لازم است بدانید نگه داشتن عسل در یخچال تنها باعث کریستالی شدن بافت و تغییر طعم و بوی آن خواهد شد.

خلاصه ای از نکات مهم نگهداری عسل در یخچال

اگر به دنبال پاسخ سوال هایتان در مورد نگه داشتن عسل در یخچال هستید، بهتر است نگاهی جدولی که در ادامه آماده کرده ایم بیندازید.

سوالات نگهداری عسل در یخچال پاسخ
آیا عسل باید در یخچال نگهداری شود؟ خیر، عسل به دلیل داشتن خواص ضد میکروبی و انواع ویتامین ها نیازی به قرار دادن در یخچال ندارد.
مضرات نگهداری عسل در یخچال
  • کریستالی و سفت شدن
  • از بین رفتن مزه و بوی عسل
  • از بین رفتن خواص عسل
  • کاهش کیفیت عسل
روش نگهداری عسل در یخچال
  • عسل را در ظروفی قرار دهید که درب محکم داشته باشند و هیچ هوایی به درون ظرف نفوذ نکند.
  • عسل را در قسمت خنک یخچال با دمایی کمتر از 10 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • جدا کردن عسل از سایر مواد غذایی

چرا نباید عسل را در یخچال گذاشت؟

یکی از سوالاتی که برخی از مردم می پرسند، این است که آیا نگهداری عسل در یخچال اشتباه است؟ پاسخ ما به این سوال ” بله ” است. اما این سوال که آیا نگه داشتن عسل در یخچال ضرر دارد؟ پاسخ ما به شما خیر است. همانطور که گفتیم، باکتری های ضد میکروبی که در عسل وجود دارند، از رشد باکتری ها و میکرو ارگانیسم ها در عسل جلوگیری می کنند، بنابراین نیازی به نگه داشتن عسل درون یخچال نیست.

  • با اینکه نگه داشتن عسل در یخچال ضرر خاصی ندارد، اما نباید عسل را در یخچال نگهداری کرد؛ زیرا کیفیت عسل از بین می رود، بافت آن سفت و کریستالی میشود و طعم و بوی آن نیز تحت تاثیر قرار میگیرد، حتی ممکن است خواص و مواد مغذی آن نیز از بین برود.
  •  نمی توان گفت این موارد جزء مضرات نگه داشتن عسل در یخچال است، اما بهتر است رعایت شوند.
  • اما اگر قصد دارید بعد از مدت طولانی مجددا از عسل استفاده کنید، توصیه میکنیم آن را در فریزر نگهداری نمایید.
  • اگرچه نگهداری عسل در فریزر باعث میشود که عسل یخ بزند، اما مزیت این روش نگهداری این است که عسل برای مدت زیادی سالم می ماند.
  • برای استفاده مجدد از عسلی که در فریزر نگهداری کرده اید، بهتر است آن را درون ظرف شیشه ای ریخته و ظرف را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید مجددا ذوب و روان شود.

چرا نباید عسل را در یخچال گذاشت؟

چرا عسل در یخچال سفت میشود؟

وجود آنزیم های مختلفی که توسط زنبور عسل تولید میشوند، باعث میشود که پس از قرار گرفتن در معرض سرما شکرک بزند و یا به اصطلاح کریستالی شود.

روش نگهداری عسل در یخچال

با اینکه میدانیم نیازی به نگهداری عسل در یخچال نیست، اما گاهی ممکن است شرایطی پیش بیاید که نیاز باشد عسل را در یخچال نگهداری کنیم. بنابراین باید بدانیم عسل را با چه شرایطی در یخچال نگهداری نماییم.

  • برای نگه داشتن عسل در یخچال بهتر از ظروف درب داری که راه نفوذ هوا درون آن ها وجود ندارد، استفاده کنید،
  • امروزه ظروف مخصوص نگهداری عسل ساخته شده اند که به طور کاملا بهداشتی میتوان عسل را درون آن ها نگهداری کرد.
  • عسل را در قسمت های خیلی سرد یخچال قرار ندهید؛ زیرا ممکن است به سرعت شکرک بزند.
  • نگه داشتن عسل در یخچال باید به گونه ای باشد که از سایر مواد غذایی جدا باشد تا طعم و بوی آن ها را به خود نگیرد یا در معرض رطوبت آن ها قرار نداشته باشد.

روش نگهداری عسل در یخچال

چگونه عسل را نگهداری کنیم؟

حال ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که به طور کلی برای نگهداری عسل باید چه نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه به بررسی آن پرداخته ایم:

  • بهترین روش برای نگهداری عسل، قرار دادن درون ظروف در بسته و دمای اتاق است.
  • بهتر است ظرف نگهداری عسل کاملا استریل و هوابند باشند.
  • نگهداری طولانی مدت عسل تنها در صورتی امکان پذیر است که آن را در کنار سایر مواد غذایی قرار ندهید تا از ورود رطوبت و باکتری به درون آن جلوگیری شود.
  • هیچ گاه عسل را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید؛ زیرا مکن است طعم و بوی آن عوض شود. بهترین مکان برای نگهداری عسل محیط خنک و تاریک است.
  • سعی کنید از عسل نگهداری شده غافل نشوید و هر چندوقت یکبار کیفیت آن را بررسی کنید.
  • عسل را به مقدار کم خریداری کرده و تازه مصرف کنید.

آنچه در مورد نگهداری عسل در یخچال آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه تا پایان ما را همراهی کردید، از شما ممنونیم. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در این مطلب آموختیم که عسل به دلیل ویژگی هایی که دارد، نیازی به نگهداری در یخچال ندارد و اگر در یخچال قرار بگیرد، ممکن است کیفیت آن و طعم و مزه اش تحت تاثیر قرار گرفته و بافت آن کریستالی شود. همچنین در این مطلب درمورد روش نگهداری صحیح عسل در یخچال و خارج از یخچال نیز گفتیم و حالا میدانیم که بهترین ظرف برای نگه داشتن عسل، ظروف درب دار است که هوا هیچ نفوذی به درون آن ندارد.

برای نگه داشتن عسل چه در یخچال و چه خارج از آن، بهتر است آن را در کنار سایر مواد غذایی قرار ندهید. نور مستقیم آفتاب نیز برای نگهداری عسل مناسب نیست و بهتر است عسل در محیط تاریک و خنک نگهداری شود. امیدواریم از خواندن این مطلب از آی پی امداد لذت برده باشید. اگر به خواندن مقالاتی با این موضوعات علاقمندید، میتوانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید و سایر مقالات مشابه را مطالعه بفرمایید .

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد