logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نقش آیکیا در صنعت لوازم خانگی هوشمند

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نقش آیکیا در صنعت لوازم خانگی هوشمند به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چه کسی فکرش را می‌کرد جوان 17 ساله‌ای که با دوچرخه گشت میزد و کبریت می‌فروخت روزی صاحب یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های چند ملیتی در زمینه ساخت و تولید مبل و در نهایت لوازم خانگی هوشمند شود. اینگوار کامپراد که در کودکی آرزوی داشتن یک شرکت بزرگ را داشت، در سن 17 سالگی موفق به تاسیس شرکت آیکیا شد، به گونه‌ای که نقش آیکیا در صنعت لوازم خانگی هوشمند بسیار مهم و تاثیر گذار بوده است.

این شرکت که کار خود را در ابتدا با طراحی و تولید مبل آغاز کرد، توانست با پیشرفت علم و صنعت در سال 2012 برای نخستین بار با درست کردن سیستم‌های هوشمند روشنایی و همچنین اسپیکرهایی هوشمند با قابلیت متصل شدن به برنامه‌های گوشی را معرفی و عرضه کند.

اینگوار کامپراد بعد از مدتی به فکر بسته بندی لوام خانگی به صورت مونتاژ نشده افتاد. او با این کار بسته بندی وسایل را کم حجم‌تر کرد در نتیجه حمل و نقل وسایل خانگی مانند تخت خواب آسان‌تر شد؛ در ادامه با شرکت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

معنی اسم شرکت ایکیا چیست؟

این شرکت توسط اینگوار کمپراد 17 ساله در سوئد تاسیس شد. معنی اسم شرکت وی از حروف اول چهار کلمه: نام و نام خانوادگی خود (Ingvar Kampard) و مزرعه‌ای که در آن بزرگ شده بود (Elmtaryd) ونام شهری که در آن زندگی می‌کرد (Agunnaryd) گرفته شده است.

همکاری شیائومی با ایکیا

در سال‌های اخیر دو شرکت بزرگ شیائومی و ایکیا برای توسعه لوازم خانگی هوشمند و همچنین اینترنت اشیا قصد دارند با هم همکاری کنند، تا وسایلی با کیفیت و هوشمند متناسب با نیازهای روز بسازند. این همکاری می‌تواند باعث محبوبیت چشمگیر لوازم خانگی هوشمند و رشد در بازارهای جهانی شود.

راز موفقیت شرکت ایکیا

یکی مهمترین شاخص‌های موفقیت اینگوار کامپراد بنیان گذار شرکت ایکیا، این بود که او توانست وسایلی را به مصرف کنندگان عرضه کند که ارزش وسیله خریداری شده از قیمت آن بیشتر باشد، در واقع یعنی کیفت بالا و قیمت پایین.

کیت‌های IKEA

ایکیا با ساخت کیت‌های هوشمند به افراد  این امکان را می‌دهد که خانه‌های خود را متناسب با سلیقه شخصی بسازند و احساس ایمنی و رفاه ایجاد نمایند. برای مثال چراغ خواب‌هایی درست کرده‌اند که می‌تواند طلوع خورشید را برای زمان بیدار شدن تقلید نماید، در این زمان قهوه نیز به صورت خودکار دم می‌شود. با این کیت‌های هوشمند می‌توان هزینه و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش داد بدون هیچگونه سیم کشی و یا کمک یک برقکار، چون این وسایل به راحتی و با سرعت نصب شده و قابل استفاده هستند.

لوازم خانگی هوشمند شرکت ایکیا

این شرکت با ساخت لامپ‌های هوشمند این امکان را به کاربران می‌دهد که نور پردازی در خانه را طوری تنظیم کنند که هنگام دور بودن از منزل این لامپ‌ها به صورت خودکار خاموش شوند و یا در هنگام ورود به خانه یا اتاق نور پردازی مورد علاقه شخصی شما روشن شود.

اپلیکیشن IKEA Home

در این بخش از بررسی نقش آیکیا در صنعت لوازم خانگی هوشمند قصد داریم تا به بررسی اپلیکیشن آیکیا هوم بپردازیم، شما با این برنامه که برروی گوشی هوشمند شما نصب می‌شود، می‌توانید به تمام وسایل هوشمند متصل شده و آن‌ها را تحت نظارت خود داشته باشید. یکی از ویژگی‌های جالب این برنامه  این است که می‌توانید لامپ‌های منزل را کنترل و مدیریت نمود به این صورت که شدت نور لامپ را کم یا زیاد نمایید.

اپلیکیشن IKEA Home

عرضه محصولات هوشمند شرکت ایکیا

شرکت ایکیا در تلاش است که تمامی امکانات و سایت‌ها و پلتفرم‌های محبوب مانند گوگل، اپل و آمازون برای ارتقا لوازم خانگی هوشمند خود استفاده کند. این اتفاق در زمانی در حال رخ دادن است که تقاضا و علاقه مردم جهان برای خرید لوازم هوشمند و همچنین برای داشتن یک خانه هوشمند بسیار بالا گرفته. پیش بینی‌ شده این شرکت تا چند سال آینده فروش خود را چند برابر می‌کند، به گونه‌ای که امروزه این شرکت در حدود 40 کشور جهان شعبه دارد.

ایده جالب برای فروشگاه ایکیا

اینگوار در سال 1958 برای آنکه خریداران در فضای فروشگاهی احساس خستگی نکنند، کافه و رستوران‌هایی تاسیس کرد تا مشتریان بتوانند در آنجا غذا و نوشیدنی بخورند و دوباره به ادامه خرید و مشاهده محصولات بپردازند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد