logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

قفل کودک اجاق گاز

قفل کودک اجاق گاز
قفل کودک اجاق گاز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله قفل کودک اجاق گاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

قفل کودک اجاق گاز چیست؟ با توجه به اینکه اجاق گاز یکی از دستگاه های خطرناک در آشپزخانه است، اکثر مادران نگران خطر آفرینی کودکان با دستگاه اجاق گاز هستند. اما امروزه شرکت های تولید کننده برای رفع این مشکل قفل کودک گاز را در این دستگاه قرار داده اند. با استفاده از قفل کودک می توان تا حدودی از به خطر افتادن سلامت کودک نیز جلوگیری کرد. با توجه به این موضوع، ما در این مطلب به بررسی دلایل خرابی قفل کودک گاز و نحوه تعمیر قفل کودک اجاق گاز می پردازیم. به کمک این موارد می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل اقدام به عیب یابی قفل کودک اجاق گاز نموده و در نهایت تعمیرات قفل کودک اجاق گاز را انجام دهید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره قفل کودک گاز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

اهمیت قفل کودک اجاق گاز

اهمیت قفل کودک اجاق گاز چیست؟ چرا قفل کودک تعبیه شده است؟ قفل کودک یکی از قطعات امنیتی در گاز و سایر دستگاه های برقی است که در اغلب موارد برای جلوگیری از خطرات احتمالی نصب می شود. وجود این قفل باعث جلوگیری از بسیاری از خطرات مالی و جانی نیز می شود. چند مورد از دلایل اهمیت قفل کودک عبارت است از:

  • موجب جلوگیری از به هم خوردن تنظیمات اجاق گاز می شود.
  • مانع از به خطر افتادن سلامت انسان و خصوصاً کودکان می شود.
  • بروز نشت گاز از اجاق گاز اتفاق نمی افتد.
  • مانع از جرقه زدن مداوم اجاق گاز می شود.
  • میزان آتش سوزی و سوختگی را به حداقل می رساند.

اهمیت قفل کودک اجاق گاز

چه عواملی باعث کار نکردن قفل کودک اجاق گاز می شوند؟

چرا قفل اجاق گاز خراب شده است؟ قفل کودک یا قفل فندک گاز در صورت فعال بودن مانع از جرقه زدن فندک و در نتیجه روشن شدن آن می شود. در واقع یکی از دلایل جرقه نزدن فندک گاز فعال بودن قفل کودک است. البته می توان با نگه داشتن آن برای مدت چند ثانیه قفل را غیرفعال کرد. اما دلایل کار نکردن قفل کودک گاز چیست؟

نبودن جریان برق

  • یکی از مهم ترین عواملی که باعث غیرفعال شدن یا کار نکردن قفل کودک گاز می شود، نبودن جریان برق است.
  • متاسفانه عوامل متعددی چون خراب شدن سیم و کابل ها، خراب شدن کلید و پریز و … باعث نرسیدن جریان برق به دستگاه، نرسیدن گاز به اجاق گاز و در نتیجه کار نکردن قفل کودک اجاق گاز می شود.

خراب شدن پنل اجاق گاز

  • امروزه قفل کودک در پنل یا صفحه نمایش درج شده در جلوی گاز تعبیه شده است.
  • متاسفانه پنل اجاق گاز به دلیل عواملی چون قطع شدن سیم کشی، برخورد آب، نبود جریان برق و … کارایی خود را از دست می دهد و در نتیجه قفل کودک تعبیه شده در آن نیز کار نمی کند.

سوختن برد الکترونیکی

  • با توجه به اینکه در بسیاری از دستگاه های برقی و لوازم خانگی، فرمان و دستور اطلاعات از طریق برد الکترونیکی انجام می شود، خراب شدن برد الکترونیکی نیز علت کار نکردن قفل کودک گاز خواهد بود.
  • زیرا دستور لازم برای روشن شدن قفل کودک در صورت خراب بودن برد الکترونیکی ارسال نمی شود.

سوختن برد الکترونیکی اجاق گاز

چگونه قفل کودک اجاق گاز را باز کنیم؟

بسیاری از افراد هنگام استفاده از پنل اجاق گاز خود برای پخت و پز دچار مشکل می شوند و این مسئله ممکن است به دلیل فعال بودن قفل کودک اجاق گاز باشد. از این رو باید اقدام به باز کردن قفل کودک و غیرفعال کردن آن نمایید.

  • شکل دکمه قفل کودک با توجه به مدل گاز متفاوت است.
  • معمولا این قفل به صورت Lock یا علامت L نشان داده می شود.
  • نحوه باز کردن قفل کودک گاز با توجه به نوع مدل دستگاه متفاوت بوده اما معمولا باید دکمه را سه ثانیه فشار دهید.

برای عیب یابی و تعمیر قفل کودک اجاق گاز چه باید کرد؟

برای عیب یابی و تعمیر قفل کودک اجاق گاز ابتدا باید از یک متخصص و یا تکنسین حاذق در این زمینه بخواهید تا علت کار نکردن قفل کودک اجاق گاز را مورد بررسی قرار دهد. بعد از تشخیص دلایل کار نکردن قفل کودک گاز، برای تعمیر یا تعویض قفل اقدام کند. در صورتی که علت کار نکردن قفل کودک گاز به دلیل خراب شدن برد الکترونیکی گاز باشد، باید از تعمیرکار بخواهید تا با تعویض این قطعه باعث راه اندازی مجدد دستگاه و فعال شدن قفل کودک شود. اما اگر علت کار نکردن قفل کودک به دلیل نبود جریان برق و اتصالات باشد، باید از برق کار بخواهید تا مشکلات برق کشی ساختمان و اتصالات سیم و کابل را رفع کند. در هر صورت برای تعمیرات اجاق گاز خود می توانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

نتیجه گیری از قفل کودک اجاق گاز

در این مطلب به بررسی قفل کودک گاز و عواملی که باعث خراب شدن این قطعه می شوند، پرداختیم. متاسفانه در اغلب موارد بی احتیاطی و سهل انگاری مصرف کنندگان باعث خراب شدن قفل کودک می شود. قفل کودک قطعه ای بسیار مهم در گاز است که در حفظ امنیت افراد و جلوگیری از خراب شدن آن تاثیر گذار است. بنابراین اگر این قطعه در اجاق گاز خراب شده است، از تعمیرکاران یا تکنسین های حاذق در این زمینه بخواهید تا بعد از عیب یابی اجاق گاز برای تعمیرات قفل کودک اجاق گاز را به صورت حرفه ای انجام دهد.

شرکت آی پی امداد یکی از بزرگترین مجموعه هایی است که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با استفاده از قطعات اصلی و به کمک تکنسین های متخصص انجام می دهد. در صورتی که تمایل به تعویض قفل کودک را دارید می توانید از طریق شماره 02158941 با این مجموعه تماس گرفته و درخواست خود را به ثبت برسانید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • شقایق ارجمند 27 تیر 1402

    سلام، اجاق گاز علامت قفل اومده کنارش و چراغ و فن روشن هستند و خاموش نمیشه. چطوری باید قفل رو بردارم؟؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 تیر 1402

      درود، اگر دستگاه شما دارای کلید ریست است، این دکمه را 3 الی 6 ثانیه نگه دارید. همچنین می توانید دستگاه را از برق جدا کرده و مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • جوادی 11 شهریور 1401

    سلام اجاق گاز قفل شده ولی باز نمیشه از ۳ثانیه تا ۱۰ ثانیه فشار داده گرفتیم باز نشد هچکدوم از دکمه ها کار نمیده باید چکار کنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • زینب 26 شهریور 1401

      من هم صفحه پنل اجاق گازم قفل شده و باز نمیشه

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد