logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

فناوری نانوسل در تلویزیون

فناوری نانوسل در تلویزیون
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله فناوری نانوسل در تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شرکت ال جی کارهای زیادی برای توسعه تکنولوژی لوازم خانگی و تلویزیون‌ها انجام داده. این شرکت برای رضایت مشتریان و جذب آن‌ها به طور مدوام محصولات خود را با استفاده از فناوری‌های روز آپدیت و مجهز می‌نماید. این برند در تلویزیون‌های خود برای ارتقاء کیفیت و وضوح بالا از فناوری نانوسل استفاده کرده. بهره گیری از فناوری نانوسل در تلویزیون مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نانوسل چیست؟

تکنولوژی نانوسل کیفیت تصاویر را دگرگون کرده و آنها را با کیفیت بسیار فوق العاده‌تری به نمایش می‌گذارد. این فناوری همانطور که از نامش پیداست از ذره‌های بسیار کوچک نانو ساخته و در پنل جایگذاری شده‌اند. تصاویر در تلویزیونهای نانوسل به رنگ و حالت طبیعی خود بسیار نزدیک‌تر هستند که نگاه هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

نانوسل چیست؟

فیلتر رنگ با فناوری نانوسل

تصاویر در تکنولوژی نانوسل به رنگ طبیعی بسیار نزدیک هستند، اما دلیل این کیفیت طبیعی رنگ بر اثر چیست؟ برای آنکه رنگ‌ها در این تلویزیون‌های نانوسل به خوبی نمایش داده شوند، از فیلترهایی عبور می‌کنند. این فیلترینگ باعث می‌شود که رنگ های مات و کدر تصفیه شده و حالتی طبیعی داشته باشند.

فیلتر رنگ با فناوری نانوسل

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی مدل SM9000

تقریبا در تمامی تلویزیون‌های نسل جدید ال جی از فناوری نانوسل استفاده شده. کیفیت تصویر در این تلویزیون‌‎ها 4k بوده و از فرمت‌هایی مانند HDR پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش تلویزیون ال جی مدل SM9000 با استفاده از فناوری IPS ساخته شده همچنین صفحه نمایش این تلویزیون ضد ضربه می‌باشد.

فناوری نانوسل در تلویزیون ال جی مدل SM9000

تکنولوژی نانوسل استفاده شده در تلویزیون ال جی مدل Nano86

تلویزیون ال جی مدل Nano86 که محصولی جدید از کمپانی کره‌ای ال جی است، در سال 2020 روانه بازار شد. صفحه نمایش این تلویزیون به گونه‌ای ساخته شده که زاویه دید ان بالاست و میتوان تصاویر را از زاویه کناری نیز مشاهده کرد. در این تلویزیون علاوه بر فناوری نانوسل از پردازنده بسیار قدرتمند a7 نیز استفاده شده که قدرت پردازش تلویزیون را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

لازم به ذکر است که در تلویزیون‌های نانوسل ال جی مدل Nano86 تصاویر با فرکانس 100 تا 200 هرتز نمایش داده می‌شوند. این امر باعث می‌شود که تصاویری بدون سایه نمایش داده شوند.

تکنولوژی نانوسل استفاده شده در تلویزیون ال جی مدل Nano86

تلویزیون‌های نانوسل از نظر مصرف کنندگان

طی سالهای اخیر برندهای زیادی تلویزیون‌های مختلفی طراحی و روانه بازار کرده‌اند اما طبق آمارهای به دست آمده مصرف کنندگان از این تلویزیون‌های نانوسل رضایت بالاتری داشته‌اند. دلیل این رضایت بالای کاربران به علت کیفیت رنگ بالا و طبیعی است.

تلویزیون نانوسل بهتر است یا OLED و QLED؟

صفحه نمایش‌ها پیشرفت های زیادی داشته‌اند در بین این صفحه نمایش‌ها تکنولوژی‌های OLED و QLED  کیفیت بسیار خوبی داشته‌اند. این دو نوع فناوری آن قدر بی نقص بوده‌اند که شاید رقابت با آن‌ها دور از انتظار باشد. اما فناوری نانوسل که توسط شرکت ال جی ساخته و ارتقاء داده شده کیفیت بسیار عالی داشته و با صفحه نمایش‌های OLED و QLED، رقابت بسیار نزدیکی دارد.

تلویزیون نانوسل بهتر است یا OLED و QLED

تنوع رنگ در فناوری نانوسل

صفحه نمایش‌های نانوسل توانایی زیادی در ارائه طیف وسیعی از رنگ ها دارند. یکی از بارزترین مزایای تلویزیون‎های نانوسل نیز همین پشتیبانی از رنگ‌های غنی و طبیعی آن می‌باشد. جالب است بدانید که فناوری نانوسل در انحصار کمپانی ال جی است و در تلویزیون‌های ال جی استفاده میگردد. به همین دلیل شاید شما در صفحه نمایش‌های دیگر مانند آن را مشاهده نکنید.

تنوع رنگ در فناوری نانوسل

مزایای صفحه نمایش نانوسل

فناوری نانوسل در تلویزیون مزایای زیادی دارد که باعث شده کاربران زیادی از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. به طور کلی می‌توان برترین و بارزترین مزایای این صفحه نمایش‌ها را به صورت ذیل نام برد:

  • زاویه دیدی بسیار مناسب ایجاد می‌کند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا از زاویه تقریبی 170 درجه نیز از صفحه نمایش تلویزیون دید کافی داشته باشد.
  • رنگ‌هایی با طیف وسیع و طبیعی.
  • فیلتر رنگ و ایجاد تصاویری با وضوح و کیفیت بالا.
  • و… قابلیت‌های زیادی دیگر که باعث کسب امتیازی بالا در بین صفحه نمایش‌ها شده.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد