logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مقایسه تلویزیون الجی QNED با سامسونگ Neo QLED

مقایسه تلویزیون الجی QNED با سامسونگ Neo QLED
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مقایسه تلویزیون الجی QNED با سامسونگ Neo QLED به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تلویزیون های الجی QNED و سامسونگ Neo QLED از جمله جدیدترین محصولات این دو برند مطرح در جهان است که در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ  Neo QLED بپردازیم. سامسونگ و ال جی برند تولید کننده محصولات خانگی هستند که هر ساله محصولات جدیدی را به بازار ارائه می کنند. این دو برند معروف به علت رقابت‌های زیاد برای جذب رضایت مصرف کنندگان هر ساله محصولات خود را به روز کرده امکانات ویژه ای به آنها اضافه می‌کنند. تا با این کار مصرف کنندگان را به سمت خود جذب کرده و به هدف خود برسند. در ادامه به بررسی تفاوت تلویزیون ال جی QNED و تلویزیون سامسونگ  Neo QLED خواهیم پرداخت. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره مدل های جدید تلویزیون الجی و سامسونگ می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

آشنایی با ویژگی ‎های تلویزیون ال جی و سامسونگ

شرکت های سامسونگ و الجی تلویزیون‌های هوشمند با قابلیت‌های گوناگون طراحی و ساخته‌اند که نسبت به تلویزیون های قدیمی کیفیت و امکانات بیشتری دارند. کیفیت و امکانات بیشتر سبب شده که مصرف‌کنندگان از این محصولات رضایت بالایی داشته باشند. برای آنکه با این دو برند و فناوری های جدید آنها آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

ویژگی ‎های تلویزیون ال جی و سامسونگ

بررسی صفحه نمایش تلویزیون‌ های ال جی و سامسونگ

تلویزیون ها از نظر صفحه نمایشگر به طور کلی به دو دسته LCD و OLED تقسیم می‌شوند که هر کدام به نوعی ویژگی خاص خود را دارند. تلویزیون OLED یک ترکیب آلی می باشد که در اثر جریان‌های الکتریکی نور منتشر می کند. همانطور که می دانید، این مدل‌ها  در نوع تامین کننده نور بک لایت تفاوت دارند. البته ویژگی‌های دیگری نیز دارند که در ادامه آنها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

صفحه نمایش تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ

معرفی فناوری QNED در تلویزیون ال جی

در تلویزیون‌های ال جی فناوری‌های زیادی به کار گرفته شده که هر کدام از آنها ویژگی خاص خود را دارند. اما در میان تمام این ویژگی‌ها فناوری QNED تلویزیون الجی طرفداران زیادی دارد. در این فناوری از مینی ال ای دی های ریزی برای تقویت نور صفحه استفاده گردیده است که باعث شده تصویر با کیفیت بالا و درخشندگی بهتری به نمایش گذاشته شود.

فناوری QNED در تلویزیون ال جی

کیفیت در تلویزیون‌هایی که از فناوری مینی ال ای دی استفاده شده بهتر از نمونه های قبلی است. زیرا این صفحه تلویزیون‌ها برای وضوح و کیفیت بالاتر حدود 30000 lED  کوچک برای ایجاد نور پس زمینه بهتر استفاده گردیده. این مقدار انسبت به صفحه تلویزیون‌های  LCD بسیار بیشتر است.

معرفی تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

تلویزیون های سامسونگ همانند تلویزیون های ال جی دارای ویژگی های زیادی هستند که هر کدام به نوعی طرفداران خاص خود را دارند. اما در بین این ویژگی ها فناوری جدید Neo QLED در تلویزیون های سامسونگ طرفداران بیشتری دارد. در این نوع فناوری از تکنیکی جدید برای نور دهی استفاده می گردد که در آن نور پس زمینه یا همان بک لایت به بهترین شکل و بالاترین کیفیت به نمایش گذاشته می‌شود.

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ

تصاویر 4K در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی

در این نوع تلویزیون ها از سنسورها و قطعاتی استفاده شده که باعث می‌شوند کیفیت تلویزیون تا حد زیادی ارتقاء داده شود. یکی از این قطعات پردازنده قدرتمند آن است که باعث می شود تصاویر 4k و 8k با وضوح بالایی نشان داده شوند، بدون آنکه در نمایش تصاویر سایه ایجاد شود‌. این امر باعث شده کسانی که به برنامه‌های ورزشی و یا گیمینگ علاقه دارند از این نوع تلویزیون‌ها رضایت بالایی داشته باشند‌.

تصاویر 4K در تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی

شباهت و تفاوت تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ Neo QLED

اگر بخواهیم تفاوت تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ Neo QLED را در یک حالت کلی بیان کنیم، در این دو نوع تلویزیون از فناوری MINI LED به جای LED استفاده می‌کنند. همین تغییر کوچک باعث افزایش کیفیت تلویزیون ها تا حد زیادی افزایش یابد. لازم به ذکر است که همین مینی ال ای دی‌ها باعث شده‌اند که کیفیت این دو نوع صفحه نمایش تا حد زیادی به یک دیگر شبیه باشد. به طور کلی تفاوت های زیادی در بین این دو نوع تلویزیون وجود دارد که بیشتر مربوط به پنل و قدرت پردازنده آنها است. اما این تفاوت‌ها چندان زیاد نیستند که باعث شود کاربر در استفاده از آنها ناراضی باشد.

شباهت تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ Neo QLED

نتیجه گیری از مقایسه تلویزیون ال جی جدید با تلویزیون سامسونگ

در این مقاله توانستید با مقایسه تلویزیون ال جی QNED با تلویزیون سامسونگ Neo QLED به بررسی تفاوت های این دو تلویزیون بپردازید. در نظر داشته باشید که اگر به هر دلیلی با خرابی در تلویزیون مواجه شدید، برای رفع خرابی و عیب یابی تلویزیون از افراد متخصص کمک بگیرید. تعمیرکار تلویزیون در آی پی امداد در سریع ترین زمان و با بهترین کیفیت اقدام به تعمیرات تلویزیون شما در محل می نمایند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد