logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علل سیاه شدن زودپز

علل سیاه شدن زودپز
علل سیاه شدن زودپز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علل سیاه شدن زودپز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

حتما برای شما نیز اتفاق افتاده در صورت استفاده از زود پز پس از مدتی شاهد سیاه شدن آن هستیم، حتی ممکن است در صورت شستشوی مداوم و صحیح نیز زودپز شما دچار سیاهی گردد، اگر شما نیز به دانستن علل سیاه شدن زودپز علاقه مند هستید با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این موضوع و ارائه راهکارهایی جهت رفع این مشکل بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل سیاه شده دیواره های زودپز مواجه هسید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

نحوه استفاده صحیح برای جلوگیری از سیاه شدن زودپز

بهتر است برای افزایش عمر زودپز خود نحوه استفاده صحیح از زودپز را دانسته و با به کارگیری آن از سیاه شدن زودپز که باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند در آن میگردد جلوگیری نمایید، زودپزها ممکن است به دلایل زیرسیاه گردند:

  • در هنگام خرید از فروشنده بخواهید که زودپزی جنس استیل و یا آلیاژی از آلومینیوم در اختیار شما قرار دهد زیرا سایر جنس های متفرقه ممکن است از کیفیت لازم برخوردار نباشد و در اثر استفاده سیاه گردد.
  • در قدم بعدی برای استفاده صحیح از زودپزتان سعی کنید آن را در نزدیکی شعله هایی با حرارت زیاد قرار ندهید تا از سیاه شدن آن جلوگیری نمایید.
  • استفاده از زودپز برای غذهایی که آب آنها در صورت پخت سیاه میشود مناسب نیست مثل قارچ.

دلایل سیاه شدن زودپز چیست؟

گاهی ممکن است شما تمام موارد را در نگه داری از زودپز خود رعایت کرده باشید اما باز هم پس از مدتی زودپز شما سیاه شود و شما ندانید علت این امر چیست، که در ادامه به شرح بعضی دلایل سیاه شدن زودپز برای شما میپردازیم:

  • ممکن است جنس بدنه زودپز شما مناسب نبوده و پس از مدتی سیاه شود.
  • ممکن است شعله مجاور زودپز شما زیاد بوده باشد و موجب سیاهی دیواره زودپز شما شده باشد.
  • از زودپز برای تفت دادن غذا استفاده نکنید زیرا ممکن است سر رفتن و بخار ناشی از آن باعث سیاه شدن زودپز شما گردد.
  • پخت بعضی غذاها مانند لوبیا قرمر در زودپز ممکن است باعث ایجاد رنگ سیاه در زودپز شما گردد، بهتر است در صورت پخت این غذا پس از خالی کردن زودپز چند ساعت درون آن را با آب گرم پر کرده و سپس شستشو دهید.

علل سیاه شدن غذا در زودپز

اینکه بعد از بیرون آوردن یک غذا و پایان رسیدن زمان انتظار برای میل کردن آن با صحنه تغییر رنگ وسیاه شدن غذایتان مواجه شوید باعث ایجاد احساس بدی در شما میشود اما چه عواملی موجب تغییر زنگ غذا در هنگام پخت درون زودپز میشوند ؟ اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده پس با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم:

  • اگر دیواره داخلی زودپز شما خیلی سیاه باشد ممکن است این سیاهی در هنگام پخت به غذای شما منتقل شود.
  • کم بودن میزان آبی که برای پخت و پز در زودپز میریزید ممکن است یکی از علل سیاه شدن غذا در زودپز باشد.
  • اگر قبل از باز کردن درب زودپز به منظور سرد شدن آن را درون آب سرد قرار دهید ممکن است محتویات زودپز شما تغییر رنگ داده و سیاه شوند.

راهکار های از بین بردن زودپز سیاه شده

همانطور که گفته شد گاهی ممکن است با رعایت تمام نکات نگه داری در زودپز باز هم شاهد سیاه شدن زودپزمان باشیم بهتر است پس از هربار استفاده با دقت اقدام به شستشوی داخل و بیرون زودپز خود کنیم تا باعث افزایش عمر آن نیز گردد،  که در اینگونه مواقع میتوانیم به کمک راهکارهای زیر تا حد زیادی سیاهی زودپز را از بین ببریم:

  • پس از پخت غذا و زمانی که زودپز شما داغ است، آن را در آب سرد فرو نبرید زیرا این کار موجب سیاه شدن زودپز شما میشود.
  • اگر غذایی در زودپز شما ته گرفته است و داخل زودپز را سیاه کرده است بهتر است به منظور سفید کردن زودپز حتما چندین مرتبه آن را شستشو دهید تا سیاهی کامل از بین رود.
  • بهتر است کمی آب در قسمتی که دچار سیاهی شده است قرار دهید تا به اصطلاح به آرامی خیس بخورد و پس از آن اقدام به شستشو توسط یک مایع شوینده نمایید.
  • یکی از پاک کننده های مناسب برای از بین بردن سیاهی زودپزها آب گرم وصابون است برای این کار میتوانید با یک اسکاج و صابون زودپز را شستشو داده و سپس با آب گرم آبکشی نمایید.
  • یکی از راهکارهای دیگر این است که سرکه و آب را مخلوط کرده و در داخل زودپز بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید جوشیدن سکه و آب درون زودپز سیاه یکی از راهکارهای از بین بردن زودپز سیاه شده است.

چرا زودپز سیاد شده و چگونه تمیز کنیم

نتیجه گیری از علت سیاه شدن زودپز

سیاه شدن زودپز ممکن است علاوه بر اینکه باعث ایجاد ظاهری زشت و ناپسند در زودپز شما میشود، ممکن است این سیاهی رفته رفته به محتویات داخل زودپز شما نیز نفوذ کند. پس بهتر است طبق توضیحاتی که  برای شما ارائه کردیم در نحوه نگه داری و شستشوی زودپز خود اقدام نمایید تا مدت زمان بیشتری بتوانید از زودپز خود استفاده کنید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • آرزو کاهه 15 اسفند 1401

    سلام خسته نباشید زود پز برقی من مارک جیپاس بغل اجاق گاز مونده و کفش سوخته آیا درست میشه کرد؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد