logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت گرم نکردن آبسردکن

علت گرم نکردن آبسردکن
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت گرم نکردن آبسردکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تا چند سال گذشته آبسردکن ها تنها برای سرد کردن آب مورد استفاده قرار می گرفتند، اما با پیشرفت در طراحی این دستگاه ها، امروزه شاهد حالت گرم کن آب نیز هستیم که می توانیم در کنار نوشیدن یک لیوان آب خنک، از این دستگاه برای نوشیدن چای و آب داغ هم استفاده کنیم، اما در برخی مواقع حالت گرم کن آبسردکن ما کار نمی کند و در حین نوشیدن یک لیوان چای یا نسکافه، احساس می کنیم که آب سرد است و به اندازه کافی داغ نمی شود. اگر این مشکل برای شما نیز پیش آمده است و علاقه مند به دانستن علت گرم نکردن آبسردکن هستید، پس در مقاله فوق همراه ما باشید تا به بررسی علل این مشکل بپردازیم. همچنین می توانید فیلم آموزشی که توسط تکنسین متخصص آی پی امداد در این زمینه برای شما آماده شده است را نیز مشاهده نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل گرم نکردن آبسردکن مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

ویدیو آموزشی علت گرم نکردن آبسردکن های دو شیر

در صورتی که از آبسردکن های دو شیر استفاده می کنید و دستگاه شما آب را گرم نمی کند، می توانید به مشاهده ویدیو آموزشی زیر اقدام نمایید. در این ویدیو، کارشناس متخصص آی پی امداد علل بروز این مشکل و روش های رفع آن را توضیح داده است.

6 علت گرم نشدن آب آبسردکن + راه‌حل

یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از کاربران دستگاه های آبسردکن قدیمی و جدید با آن مواجه شود، گرم نشدن یا داغ نشدن آب آن است. به طور کلی دلایل داخلی و خارجی زیادی وجود دارند که سبب گرم نشدن آب در دستگاه آبسردکن شما می شوند که در ادامه به بررسی چند مورد از دلایل گرم نکردن آبسردکن می پردازیم:

  1. ایراد در سیستم برق رسانی دستگاه
  2. روشن نبودن کلید آب گرم
  3. خراب شدن المنت آبسردکن
  4. ایراد در ترموستات آبسردکن
  5. خرابی فیوز حرارتی
  6. استفاده بیش از حد از آب گرم

در ادامه هریک از 6 دلیل ذکر شده را مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی را نیز برای رفع مشکل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

1. ایراد در سیستم برق رسانی دستگاه

سیستم برق رسانی آبسردکن شامل بخش هایی مانند سیم‌ ها، فیوزها، سوئیچ‌ ها و رله‌ ها می باشد که برق را به المنت و سایر اجزای گرم کننده دستگاه منتقل می‌ کنند. در صورتی که هریک از این اجزا دچار مشکل شوند، برق به المنت نرسیده و در نتیجه آب گرم نخواهد شد. در این شرایط ممکن است یکی از سیم‌ های سیستم برق رسانی قطع شده و یا به طور کامل از هم جدا شده باشد. همچنین ممکن است رله مربوط به گرم کردن آب خراب شده و یا به درستی کار نکند.

  • تمام سیم‌ های داخلی مربوط به سیستم برق رسانی دستگاه آبسردکن را به دقت بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه قطع شدگی یا پارگی، آنها را تعویض کنید.
  • همچنین لازم است سوئیچ ها، رله ها و فیوزهای سیستم را چک کنید.
  • در صورتی که فیوز دستگاه دچار سوختگی شده باشد، لازم است آن را با فیوز جدید با همان آمپر تعویض کنید.
  • در صورت عدم برخورداری از دانش و تخصص لازم، توصیه می‌ شود که برای رفع مشکل ایراد در سیستم برق رسانی آبسردکن از تکنسین متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

2. روشن نبودن کلید آب گرم

کلید مخصوص به آب گرم که بر روی پنل آبسردکن تعبیه شده است، وظیفه دارد که برق را به المنت گرم کننده آب وصل کند. اگر این کلید روشن نباشد، المنت شروع به کار نکرده و در نهایت منجر به گرم نشدن آب دستگاه آبسردکن خواهد شد. این کلید به طور پیش فرض بر روی حالت سرد قرار دارد و برای استفاده از آب گرم، لازم است ابتدا کلید آن را روشن نمایید. در برخی مواقع ممکن است کلید آب گرم آبسردکن روشن باشد، اما آب گرم نشود که در این شرایط احتمالا کلید یا اتصالات آن دچار خرابی شده است. همچنین ممکن است مشکل از برد دستگاه باشد و به درستی فرمان روشن شدن را به کلید ندهد.

  • برای رفع مشکل لازم است کلید آب گرم را بررسی کرده و در صورت خرابی، آن را با یک کلید نو تعویض نمایید.
  • همچنین باید سیم کشی مربوط به کلید را بررسی کنید که قطعی یا پارگی نداشته باشد.
  • اگر مشکل از کلید و سیم کشی نباشد، ممکن است برد دستگاه دچار خرابی شده باشد. در این صورت، باید برد الکترونیکی توسط یک تکنسین متخصص بررسی و تعمیر گردد.

روشن نبودن کلید آب گرم دستگاه آبسردکن

3. خراب شدن المنت آبسردکن

المنت یک قطعه‌ بسیار مهم در دستگاه آبسردکن است که وظیفه‌ گرم کردن آب را برعهده دارد. این قطعه از جنس فلز مقاوم ساخته شده و در مخزن آب دستگاه قرار می‌ گیرد. المنت با عبور جریان برق گرم شده و گرمای خود را به آب منتقل می‌ کند. اگر المنت به دلیل فرسودگی یا تجمع رسوبات به طور کامل خراب شده باشد، آب حتی پس از گذشت مدت زمان طولانی نیز جوش نخواهد آمد. لازم به ذکر است که در برخی از آبسردکن‌ ها، چراغ نشانگر المنت وجود دارد که در صورت روشن شدن، نشان‌ دهنده‌ فعال بودن المنت و گرم شدن آب است. اگر این چراغ روشن نشود، احتمال خرابی المنت وجود دارد.

  • المنت معمولا در زیر مخزن آب قرار دارد. برای دسترسی به آن، باید قاب پشتی دستگاه را باز کنید.
  • سپس المنت را از نظر ظاهری بررسی نمایید. ممکن است المنت سوخته، رنگ آن تغییر کرده یا دچار ترک خوردگی یا شکستگی شده باشد.
  • به دنبال ترک خوردگی یا شکستگی در المنت باشید.
  • برای بررسی سالم بودن المنت می توانید آن را در یک ظرف آب قرار دهید و دستگاه را به برق وصل کنید.
  • بعد از چند دقیقه، المنت را لمس کنید. اگر المنت سالم باشد، گرم می شود و در غیر اینصورت خراب است.
  • هنگام خرید المنت جدید، به مدل دستگاه و وات المنت توجه کنید.

خراب شدن المنت آبسردکن

4. ایراد در ترموستات آبسردکن

یکی دیگر از قطعات مهم و کاربردی در دستگاه آبسردکن، ترموستات می باشد. این قطعه وظیفه تنظیم دمای آب گرم را بر عهده دارد و خرابی آن می‌ تواند منجر به عدم گرم شدن آب یا گرم شدن بیش از حد آن شود.

  • ابتدا مطمئن شوید که ترموستات روشن است و در حالت گرمایش قرار دارد.
  • دمای ترموستات را روی دمای دلخواه خود تنظیم کنید.
  • به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا آب گرم شود.
  • در صورتی که ترموستات دچار خرابی شده باشد، لازم است آن را تعویض نمایید.

ایراد در ترموستات آبسردکن

5. خرابی فیوز حرارتی دستگاه

خراب شدن فیوز حرارتی در دستگاه آبسردکن نیز می‌ تواند عامل گرم نشدن آب در آن باشد. فیوز حرارتی در آبسردکن به عنوان یک محافظ برای المنت عمل می‌ کند. المنت وظیفه گرم کردن آب را دارد و در صورت عبور جریان بیش از حد از آن، ممکن است آسیب دیده و بسوزد. فیوز حرارتی با قطع جریان برق در صورت افزایش بیش از حد دما، از المنت در برابر این آسیب دیدگی محافظت می‌ کند. در صورت خرابی فیوز حرارتی، المنت گرم نمی شود و در نتیجه آب نیز گرم نخواهد شد.

  • برای تشخیص خرابی فیوز حرارتی، می‌ توانید از اهم‌ متر استفاده کنید. اگر اهم‌ متر هیچ مقاومتی را نشان نداد، فیوز حرارتی خراب شده است و باید تعویض شود.
  • برای تعویض این قطعه حتما باید از فیوز حرارتی با آمپر و ولتاژ مناسب که بر روی آن درج شده است، استفاده کنید.

خرابی فیوز حرارتی دستگاه آبسردکن

6. استفاده بیش از حد از آب گرم

به طور کلی هر دستگاه آبسردکن برای گرم کردن مقدار مشخصی آب در یک زمان طراحی شده است. اگر از آب گرم بیش از حد ظرفیت دستگاه و به صورت مکرر استفاده کنید، ممکن است آب به طور کامل گرم نشود.

  • بهتر است از هر دو حالت سرد کن و گرم کن دستگاه به طور همزمان استفاده نکنید؛ زیرا این کار باعث فشار به دستگاه و خروج آب سرد و گرم با دمای نامطلوب گردد.
  • برای گرفتن یک لیوان آب داغ از دستگاه آب سرد کن خود تا خاموش شدن چراغ دستگاه منتظر بمانید؛ زیرا اگر قبل از خاموش شدن چراغ اقدام به تهیه آب از دستگاه نمایید ممکن است دمای آب مورد قبول شما نباشد.

چرا آبسردکن آب را گرم نمیکند

برای تعمیر مشکل گرم نکردن آبسردکن با کجا تماس بگیریم؟

همان قدر که قسمت آب سرد دستگاه آبسردکن در فصل تابستان در نوشیدن یک لیوان آب خنک حیاتی است، قسمت گرم این دستگاه نیز در تهیه یک لیوان آب داغ در فصل زمستان برای شما مورد نیاز است. پس با استفاده صحیح و اصولی از این دستگاه این امکان را برای خود فراهم کنید که هم مدت بیشتری از آن استفاده نمایید و هم برای تعمیر آن مجبور به پرداخت هزینه های اضافی نگردید. اگر دستگاه آبسردکن شما آب را گرم نمی کند و پس از مطالعه مقاله بالا و مشاهده فیلم آموزشی همچنان قادر به رفع آن نیستید، بهتر است این کار را به متخصصین مجموعه آی پی امداد بسپارید. در صورت تماس با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 و ثبت درخواست خدمات، کارشناس مجرب آی پی امداد در سریع ترین زمان به محل شما مراجعه کرده و مشکل را رفع خواهد کرد.

3.7/5 - (9 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

7 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نادر نوری 18 دی 1402

    سلام یه دستگاه آبسرد کن گوسونیک دارم مدل یخچال دار. چراغ قرمز دیگه روشن نمیشه و آبو گرم نمیکنه الان باید چیکار کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 دی 1402

      درود، مشکل از برد یا المنت دستگاه است که باید بررسی شوند.

      پاسخ دادن
  • مسعود غفاری نژاد 09 شهریور 1401

    باسلام یه آبسرد کن مدیا رومیزی خریدیم قبل از اینکه مخزن پر بشه ما دکمه پاور زدیم روشن شد. هر سه چراغ پاور و سرد و گرم ولی بعد خاموش شدن صدای موتور که کار می‌کنه میاد آب هم سرد میکنه ولی قسمت آب گرم نمیکنه و چراغا روشن نمیشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1401

      کلید گرما (hot) را بزنید

      پاسخ دادن
    • کیخا 30 آذر 1401

      سلام ابسردکن مارک گاسونیک مدل ایستاده یخچال دار گرفتیم مخزن پرشد و بعد ب برق زدیم و دکمه اب سردوگرم رو روشن کردیم اب سرد چراغش خاموش میشه و سرد میشه ولی اب داغ روشنه و درحد ولرمه ۵ساعتی میشه ک روشنه و داغ نشده

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 30 آذر 1401

        سلام، بباید درجه را تغییر دهید

        پاسخ دادن
    • محمد 17 شهریور 1402

      مال من هم همین مشکل رو دارد

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد