logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن

علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن
علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آبسردکن ها امروزه یک وسیله محبوب و پرکاربرد مخصوصا برای فصل گرما هستند که شاید بروز کوچکترین مشکلی در آنها برای ما مساوی با خرابی این دستگاه و ناتوانی ما در استفاده از آن باشد یکی از مشکلاتی که مصرف کنندگان آبسردکن ها گزارش میکنند خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن میباشد که در این حالت آبسردکن دائما در حال تلاش برای خنک نگه داشتن آب میباشد اگر شما نیز علاقه مند به دانستن علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن هستید پس به خواندن این مقاله ادامه دهید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن مواجه هستید می توانید با مطالعه این مقاله در آی پی امداد به عیب یابی و رفع این مشکل بپردازید.

دلیل خاموش شدن چراغ سبز آبسردکن چیست؟

در دستگاه های آبسردکن که وظیفه خنک کردن آب را برعهده دارند. در پشت دستگاه دو چراغ به رنگ های قرمز و سبز مشاهده میشود که چراغ قرمز برای آب گرم و چراغ سبز برای آب سرد است. اما اهمیت این چراغ ها و دلیل خاموش شدن چراغ سبز آبسردکن چیست؟ در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم:

  • زمانی که شما آبسردکن خود را به برق متصل کرده و دستگاه شروع به کار میکند مدت زمانی را نیاز دارد که آب را به دمای مطلوب برساند.
  • پس از آنکه تنظیم ترموستات آبسردکن حد مطلوب رسید این چراغ باید خاموش گردد یعنی در واقع خاموش شدن چراغ به معنای بودن آب در دمای مطلوب میباشد.
  • پس از گذشت مدتی و خارج شدن آب از دمای مطلوب این چراغ مجددا روشن میگردد تا به تنظیم دمای آب داخل مخزن آب سردکن بپردازد.

چرا چراغ سبز آبسردکن خاموش نمیشود

علل خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن

خاموش نشدن چراغ سبز آب سرد کن بدین معناست که دستگاه شما پیوسته در حال تلاش برای تنظیم دمای آب و متعادل نگه داشتن آن میباشد. از جمله علل خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممکن است شاسی لامپ خراب شده باشد.
  • ممکن است دریچه های داخلی ابسردکن به خوبی بسته نشده باشد
  • امکان دارد سیم پیچی های داخلی دستگاه شما به مشکل خورده باشند و به اصطلاح دستگاه شما یکسره شده باشد .
  • ممکن است دستگاه آب سردکن شما خراب شده باشد که در این صورت باید برای تعمیر آن را به یک تعمیرگاه ببرید.

راهکارهای برطرف کردن خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن

در ادامه به ارائه راهکارهای برای برطرف کردن خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن میپردازیم:

  • در ابتدا میتوانید خرابی لامپ دستگاه را بررسی نمایید برای این کار بهتر است آب سردکن را از بزق کشیده و اینکار را انجام دهید.
  • به صدای دستگاه در این هنگام توجه داشته باشید. ممکن است دستگاه شما بعد از مطلوب نگه داشتن دمای آب از فعالیت بازایستد اما چراغ آن هم چنان روشن باشد.
  • ممکن است به دلیل استفاده زیاد یا دلایل دیگر، سیم پیچی های داخلی آبسردکن شما به مشکل خورده باشند که در این حالت حتما باید توسط یک فرد متخصص تعمیر گردند.
  • همانطور که گفته شد بسته نشدن اجزای داخلی آبسردکن نیز میتواند باعث اختلال در کارکرد دستگاه شود.

نتیجه گیری از علت خاموش نشدن چراغ سبز آبسردکن

در واقع چراغ های آب سرد کن علائمی برای آگاهی ما نسبت به وضعیت داخلی آبسردکن هستند که نشان میدهند چه زمان دمای آب داخل دستگاه مناسب نوشیدن میباشد. به طبع خرابی این هشدار دهنده موجب سردگمی ما از زمان استفاده از آب آبسردکن میشود. پس در هنگام مواجه با خاموش نشدن چراغ سبز آبسرد کن ابتدا از طریق راهکارهایی که به شما ارائه دادیم این مساله رابررسی نمایید. اگر همچنان مشکل برطرف نشد در اسرع وقت و به منظور جلوگیری از وارد شدن آسیب به دستگاهتان آن را به یک متخصص نشان دهید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهردادصمدی 24 بهمن 1402

    سلام اب سردکن نیکایی خریدم کارکرد اولیه حدودا یکساعت کار کرد وقطع نکرد دستگاه نو هست میشه راهنمایی کنین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 بهمن 1402

      درود، باید چند ساعت دستگاه کار کرده و سپس قطع می کند و روی حالت عادی می رود.

      پاسخ دادن
  • فتانه 28 آبان 1402

    سلام ..اگه در طول روز که هوا سردتر شده آب سرد کن رو برای چند ساعت خاموش کنم و دوباره برای چند ساعت روشن کنم مشکلی پیش میاد؟یا اینکه مثل یخچال باید مدام تو برق باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 آبان 1402

      درود، اگر آبسردکن خاموش شده و مجددا وصل شود، برای آماده به کار شدن زمان بیشتری صرف شده و برق بیشتری نیز مصرف می گردد و نیازی به انجام آن نیست.

      پاسخ دادن
  • علی 16 خرداد 1402

    سلام آبسردکن نیکا تازه گرفتم الان سه روز یکسره روشنه و خودکار خاموش نمیشه. دلیلش چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1402

      درود، ترموستات دستگاه را چک کنید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد