logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت کار نکردن آبسردکن

علت کار نکردن آبسردکن
علت کار نکردن آبسردکن
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت کار نکردن آبسردکن به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آبسردکن ها در فصل تابستان یکی از وسایل پرکاربرد و حیاتی برای تهیه یک لیوان آب سرد می باشند که نقص در کارکرد آنها می تواند موجب کلافگی و تشدید گرما در ما شود، اما چه مواردی را می توان علت کار نکردن آبسردکن دانست؟ اگر شما نیز به دانستن این موضوع علاقه مند هستید، پس با ما در این مقاله همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل کار نکردن آبسردکن خود مواجه هستید، جهت رفع ایراد دستگاه خود در این مقاله با متخصصین تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

چه عواملی موجب کار نکردن آبسردکن می شود؟

آبسردکن ها بعد از خرید و راه اندازی در یک مکان مشخص و روشن شدن باید به طور مناسب کار کنند، اما گاهی مشاهده می شود که با فراهم بودن همه شرایط برای کارکرد صحیح آبسردکن، باز هم ما شاهد عدم کارکرد آن هستیم که در ادامه به بررسی اینکه چه عواملی موجب کار نکردن آبسردکن می شود، می پردازیم:

  • ممکن است ترموستات دمایی آبسردکن شما تنظیم نباشد.
  • ترموستات قطعه ای حساس به دما در آبسردکن ها می باشد که بعد از تنظیم دمای آبسرد کن وظیفه آن شروع شده و با شروع کار آبسردکن و بالا رفتن دما تا میزان مورد نظر فعالیت می کند و به محض رسیدن دمای آب به میزان تعیین شده توسط شما و صدور فرمان آن به ترموستات آبسردکن، فعالیت جهت سرد کردن آب را متوقف می کند که در این صورت با خرابی و درست کار نکردن ترموستات، ما شاهد کار نکردن آبسردکن نیز هستیم.
  • یکی دیگر از عواملی که موجب کار نکردن آب سردکن می شود، خرابی در برد دستگاه است که هرگونه ایراد و اختلال در برد دستگاه، عملکرد آبسردکن را متوقف می نماید.
  • ممکن است یک خازن در برد آبسردکن شما سوخته باشد و در پی عملکرد ناقص آن کارکرد دستگاه آبسردکن شما نیز با مشکل مواجه شود.
  • خرابی در موتور دستگاه آبسردکن نیز از دیگر عواملی است که می تواند علت کار نکردن آبسردکن باشد. خرابی موتور از مواردی است که حتما باید توسط یک تعمیرکار متخصص شود.
  • وجود ایراد در سیم کشی های داخلی و اتصالات نیز یکی دیگر از علل کار نکردن آبسردکن می باشد.

چرا آبسردکن کار نمیکند

چه عواملی سبب بد کار کردن آبسردکن می شود؟

علاوه بر کار نکردن آبسردکن، یکی دیگر از مواردی که ممکن است رضایت شما را از دستگاه آبسردکن پایین بیاورد، بد کار کردن آبسردکن می باشد که ممکن است شروع و زنگ خطری برای بروز کار نکردن آبسردکن به طور کامل باشد. پس در صورت مشاهده هر کدام از موارد زیر که بررسی این موضوع است که چه عواملی سبب بد کار کردن آبسردکن می شود؟ حتما پیگیری های لازم را برای برطرف کردن آن انجام دهید:

  • شل بودن پیچ تخلیه زیر دستگاه ممکن است موجب جمع شدن آب و وارد کردن آسیب به قطعات داخلی دستگاه شود.
  • تراز نبودن دستگاه نیز از دیگر عواملی است که در صورت مشاهده در اسرع وقت باید به رفع آن اقدام نمایید.
  • مناسب نبودن میزان فشار آب و یا خالی بودن مخزن آبسردکن نیز از دیگر عواملی است که موجب بد کار کردن آبسردکن می شود.
  • قرار دادن آبسردکن در مکان نامناسب نیز از عواملی است که در دراز مدت موجب خرابی و کار نکردن آبسردکن می شود.
  • تغییر پیوسته در تنظیم دمای آبسردکن نیز از عواملی است که موجب بد کارکردن آبسردکن می شود. سعی کنید یک بار در ابتدای فصل گرما و یک بار در ابتدای فصل سرما اقدام به تنظیم دمای آبسردکن خود نمایید.

راهکارهایی برای جلوگیری از کار نکردن آبسردکن

قطعا رعایت یک الگوی مناسب و درست در زمینه استفاده از آبسردکن ها می تواند در بهبود کیفیت و افزایش کارایی آنها موثر واقع گردد. به این منظور و جهت جلوگیری از مشکل کار نکردن آبسردکن راهکارهایی برای جلوگیری از کار نکردن آبسردکن ارائه داده ایم:

  • به منظور جلوگیری از تجمع آب داخل دستگاه و وارد شدن فشار به دستگاه به پیچ تخلیه و سینی دستگاه توجه کافی داشته باشید.
  • دقت داشته باشید که دستگاه شما در مکان ثابتی قرار داده شده باشد و سطح زیرین دستگاه لق و شل نباشد.
  • به پرکردن مخزن آب آبسردکن در زمان مناسب و قبل از خالی شدن آن دقت کافی داشته باشید؛ زیرا خالی بودن مخزن آبسرد کن باعث بروز مشکل وارد شدن آسیب های جدی به دستگاه شما می شود.
  • در هنگام نوسانات برقی سعی کنید دستگاه را از برق کشیده و یا برای دستگاه آبسردکن خود حتما از محافظ استفاده نمایید.

نتیجه گیری از علت کار نکردن آبسردکن

شما می توانید به راحتی و با رعایت یک الگوی مناسب استفاده از آبسردکن، از وارد شدن مشکلات جدی تر به دستگاه جلوگیری کرده و باعث بهبود کارکرد دستگاه و افزایش عمر مفید آبسردکن خود شوید. پس با به کارگیری راهکارهای ارائه شده در مقاله بالا به راحتی می توانید به این امر دست پیدا کنید.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • الماسی 15 خرداد 1402

    سلام یخچال ما الجی دیروز یهو آب سرد کن کار نکرد هروقت پدال فشار میدم صدا میده ولی اب نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 خرداد 1402

      درود، مشکل می تواند از قطع بودن شیر آب یخچال یا خرابی شیر برقی باشد.

      پاسخ دادن
  • عزیزی 17 اسفند 1400

    مشاوره شما خیلی تا بحال کمک کرده.دیروز به طور ناگهانی آبسرد کن یخچال کار نمیکنه.پدال رو فشار میدم چراغ زیرش روشن نمیشه و آب ازش نمیاد.ولی پدال یخ ساز سالمه..فرنچ سامسونگ.دکمه فیلتر هم ریست کردم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 اسفند 1400

      شیربرقی پشت ساید چک شود.

      پاسخ دادن
  • فرشید سلامی 29 مهر 1400

    سلام یخچال دووModel:FRS-T24FAMخود بخود آب ازش می آمد بیرون اینگار یکی پدال دکمه آب فشار میدادتا آب بیرون بیاد چند بار خاموش کردم دستگاه حال ثا آب نمیریزد حالا دکمه دست میزنم آب نمیاد بیرون واب داخل یخدان است ولی یخ تمیزند ‌صفحه نمایشگر روشن است اگر دگمه ریست یخدان هم بزنم اب میریزد پایین ودوباره بازهم اب میاد داخل یخدان ول یخ دست نمیشود ودکمه آب میزنم که یا همان یخدان که ماب یا یخ بیرون بیاد هیچ عکس العملی انجام نمی‌شود قبل از خراب نوسانات برق بوده همان روز ولی محافظ داشته یخچال متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مهر 1400

      سلام، در نوسان برق برد الکترونیکی دچار مشکل شده. اگر درجه فریزر روی -18 است و یخ نمیسازد برد و سنسور و قطعات دیفراست بررسی شود

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد