logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی ماکروفر میدیا

راهنمای فارسی ماکروفر میدیا
راهنمای فارسی ماکروفر میدیا
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی ماکروفر میدیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماکروفر، جزو دسته لوازم برقی خانگی به شمار می آید که برای کارایی بهتر و راحت تر از آن شما نساز به راهنمای فارسی دارید. از این رو برای استفاده تخصصی تر شما از دستگاه ماکروفر میدیا، آی پی امداد در این مطلب، راهنمای فارسی ماکروفر میدیا آورده است. راهنمای فارسی استفاده ماکروفر میدیا، شامل کلیه موارد و نکات ضروری می باشد که شما از زمان راه اندازی تا زمان اعمال انواع برنامه های پخت به آن نیاز دارید.

کاربران گرامی چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نحوه استفاده از ماکروویو میدیا دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر یا پرسش خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به صورت آنلاین به گفتمان با متخصصین آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

راهنمای فارسی ماکروفر میدیا

راهنمای فارسی ماکروفر میدیا، به شما آموزش می دهد تا در زمان نصب و راه اندازی چه نکاتی را رعایت کنید. همین طور باید بدانید که نحوه صحیح نگهداری از ماکروفر میدیا چه مواردی می باشد. توجه کنید که برای طولانی تر شدن عمر مفید دستگاه ماکروفر میدیا، شما ملزم به رعایت یک سری نکات هستید. در غیر این صورت پس از مدتی مجبور خواهید شد تا هزینه تعمیر و یا تعویض قطعات ماکروفر میدیا را پرداخت نمایید. که این اصلا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

نحوه نصب و راه اندازی ماکروفر میدیا

برای نصب و راه اندازی ماکروفر میدیا، کافی است چند مرحله را طی کنید. همین طور باید نکاتی را در نظر داشته باشید. به طور مثال، زمانی که دستگاه ماکروفر میدیا را از جعبه درآوردید، حتما آن را بر روی سطحی صاف و فاقد شیب و لرزش و لغزش قرار دهید.

  • توجه کنید که محل قرار گیری دستگاه ماکروفر میدیا باید نزدیک به پریز برق باشد. پس از آن، باید حلقه غتلک و همین طور سینی، به طور صحیح در سر جای خود قرار گرفته باشند.
  • فاصله جانبی از یخچال، اجاق گاز و… را فراموش نکنید. بهترین فاصله جانبی ماکروفر میدیا از وسایلی مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و… بیش از 30 سانتی متر می باشد.
  • پس از رعایت نکات فوق، می توانید‌ دو شاخه دستگاه ماکروفر میدیا را به پریز برق متصل کنید.

نکات ایمنی مهم در زمان استفاده از ماکروفر میدیا

هر یک لوازم و وسایلی که با نیروی برق کار می کنند، دارای نکات ایمنی می باشند. به طور مثال در مورد دستگاه ماکروفر میدیا شما باید بدانید که نباید جهت اتصال دو شاخه ماکروفر میدیا به پریز برق، از سه راهی و یا سیم سیار استفاده کنید. بلکه باید دو شاخه را به صورت مستقیم به پیریز برق وصل نمایید.

  • همین طور باید بدانید که چه ظروفی برای قرار دادن در داخل دستگاه ماکروفر میدیا مناسب هستند. شما باید بدانید که از قرار دادن ظروف آلومینیومی و همین طور سفالی و یا ظروف چینی که دارای خطور طلایی رنگ هستند و امکان دارد که اشعه های ماکروفر میدیا را منکعس کنند، به شدت خودداری کنید.
  • توجه کنید که سطح زیرین ماکروفر میدیا، باید حتما صاف و بدون لرزش باشدف در غیر این صورت به سلامت دستگاه ماکروفر میدیا شما آسیب وارد می شود.

آموزش استفاده از دکمه های روی پنل ماکروفر میدیا

شما با یک نگاه گذرا می توانید بفهمید که دکمه های زیادی بر روی پنل دستگاه ماکروفر میدیا تعبیه شده اند که هر کدام کارایی منحصر به فرد خود را دارند.

دکمه های ماکروفر میدیا  معنا و عملکرد دکمه های دستگاه
start/stop شروع و توقف برنامه های ماکروفر
Auto cook برنامه های پخت خودکار
Weight Defrost یخ زدایی غذا براساس وزن
Time Defrost تعیین زمان یخ زدایی غذا
cook پخت و پز غذا
Cake پخت کیک
Pizza پخت پیتزا
child lock قفل کودک

شیوه فعال سازی قفل کودک در راهنمای فارسی ماکروفر میدیا

قفل کودک به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا در زمان پخت و یا نبود شما در خانه، دستگاه ماکروفر میدیا هیچ گونه خطری از خود نخواهد داشت. به همین خاطر برای فعال سازی آن باید دکمه child lock را فشار دهید. این کار را برای 3 ثانیه انجام دهید تا صدای بوق را بشنوید.

پس از شنیده شدن صدای بوق، عبارت LOC به شما نمایش داده خواهد شد. در صورتی که  می خواهید قفل کودک را غیر فعال کنید، می توانید از دکمه Clear/Stop استفاده کنید. تنها کافی است این دکمه را به مدت 3 ثانیه نگه دارید تا قفل کودک دستگاه ماکروفر میدیا شما غیر فعال شود.

اقدامات لازم برای گرم کردن مواد غذایی در ماکروفر میدیا

مایکروفر، به عنوان یک وسیله پراستفاده در هر خانه ای به شمار می آید که در صورت نبود آن روند پخت و پز مواد غذایی دچار مشکل شود. باید این نکته را بدانید که این دستگاه علاوه بر پختن مواد غذایی مختلف می تواند به راحتی آن ها را گرم کند.

  • پیش از آن که ظرف را در داخل مایکروفر بگذارید، حتما روی آن را با یک پوشش پلاستیکی بپوشانید تا از پاشیدن غذا در داخل دستگاه جلوگیری شود.
  • مدت زمانی که برای استفاده از مایکروفر در جهت گرم نمودن غذا تعیین می کنید، باید با مقدار مواد غذایی داخل دستگاه سازگار و مناسب باشد.
  • از به کارگیری ظروف آلومینیومی و یا فلزی خودداری کنید.

راهنمای یخ زدایی با زمان‌ و وزن در ماکروفر میدیا

یخ زدایی به وسیله دستگاه ماکروفر میدیا، می تواند سرعت عمل بیش تری به طبخ غذای ما بدهد. برای استفاده از دستور یخ زدایی، شما می توانید به دو روش که بر اساس زمان و وزن است، مواد غذایی منجمد خود را یخ زدایی کنید.

  • بدین صورت که ابتدا مواد غذایی یخ زده را در داخل دستگاه ماکروفر میدیا قرار دهید. سپس دکمه Weight Defrost را فشار دهید تا وزن مواد غذایی خود را مشخص کنید. سپس دکمه استارت را بزنید.
  • همین طور برای انجام عملیات یخ زدایی به وسیله زمان می توانید Time Defrost را فشار داده و هر مقدار مدت زمانی که را می خواهید برای یخ زدایی مواد غذایی منجد شده درون دستگاه ماکروفر میدیا مشخص نمایید. پس از این کار نیز باید دکمه استارت را فشار دهید.

آموزش پخت انواع کیک و پیتزا به کمک ماکروفر میدیا

ماکروفر میدیا، یک دستگاه با داشتن چندین دستور پخت مختلف است. توجه کنید که برای استفاده از هر دستور و برنامه پخت، باید تنظیمات مربوط به آن را اعمال کنید. به طور مثال برای پخت کیک در ماکروفر می توانید از دکمه Cake استفاده کنید و یا اگر تصمیم دارید که پیتزایی خوشمزه در منزل درست‌کنید، با با فشردن دکمه Pizza، فرآیند پخت پیتزا را با کمک دستگاه ماکروفر میدیا، آغاز نمایید. به طور کل دستگاه ماکروفر میدیا، یک ماکروفر با چندین برنامه پخت مختلف است که شما می توانید در صورت نیاز، هر یک از آن ها را فعال نمایید.

طریقه پخت و پز ماهی با استفاده از ماکروفر میدیا

نحوه پخت ماهی در ماکروفر، به عنوان یکی از آموزش های کاربردی در زمینه استفاده از این دستگاه به شمار می آید که به شما کمک خواهد کرد تا به درستی با دستگاه خود کار کنید.

  • ابتدا کره را در کاسه کوچکی قرار داده و در دمای محیط بگذارید تا آب شود.
  • سپس دو عدد ماهی را پاک کرده و بعد از شستن خوب خشک کنید.
  • ماهی را با نمک ، آبلیمو و کره مزه دار کرده و روی آن را با یک چاقوی تیز برش های سطحی بزنید .
  • ماهی را روی سه پایه فلزی قرار داده و هر طرف آن را برای 8 تا 10 دقیقه با قدرت 60% گریل کنید.

نحوه آماده سازی پاپ کورن با ماکروفر میدیا

پاپ کورن، یکی از تنقلات خوشمزه به شمار می آید که شما می توانید با کمک ماکروفر میدیا به راحتی آن را در خانه درست کنید. برای طبخ پاپ کورن، باید ظرفی که مناسب برای دستگاه ماکروفر میدیا می باشد را انتخاب کنید. سپس ذرت ها و همین طور نمک را در داخل ظرف ریخته و ظرف را درون دستگاه ماکروفر میدیا قرار دهید.

درب دستگاه ماکروفر میدیا را بسته و مدت زمان آماده سازی پاپ کورن را بر روی 3 دقیقه بگذارید. توجه کنیدکه برای آماده سازی پاپ کورن با کمک دستگاه ماکروفر میدیا نباید از روغن استفاده نمایید.

چه نوع ظروفی قابلیت استفاده در ماکروفر میدیا را دارند؟

مایکروفرها از جمله وسایل برقی پرکاربرد در آشپزخانه هستند که روش‌هایی برای استفاده و نگهداری صحیح دارند. یکی از این روش ها استفاده از ظروف مناسب درون دستگاه است که باید نکات مربوط به آن رعایت شود.

  • از ظروف مناسب قرار گرفتن در دستگاه در زمان پخت مواد غذایی مختلف با ماکروفر استفاده کنید.
  • به شما توصیه می کنیم که از قرار دادن ظروف پلاستیکی نامناسب در داخل دستگاه خودداری کنید.
  • برای پختن و یا گرم شدن غذا از ظروف سیلیکونی مناسب در داخل دستگاه استفاده کنید.
  • همچنین بر طبق توصیه راهنمای فارسی ماکروفر میدیا ظروف شیشه‌ ای و سرامیکی گزینه‌ های مناسبی برای داخل ماکروفر هستند.

مواردی که نباید درون ماکروفر میدیا قرار دهید

توجه کنید که دستگاه ماکروفر میدیا نیاز به مراقبت دارد. به همین خاطر در راهنمای فارسی ماکروفر میدیا، نکاتی جهت باید ها و نباید ها آورده شده است.

  • به طور مثال توجه کنید که تحت هیچ شرایطی نباید ظروف سفالی و یا آلومینیومی را درون دستگاه ماکروفر میدیا قرار دهید. همین طور باید بدانید که قرار دادن کنسروجات جه با درب بسته و چه با درب باز، برای دستگاه ماکروفر میدیا، مناسب نمی باشند.
  • لازم به ذکر است که ظروف پلاستیکی که قابلیت قرار گرفتن در دستگاه ماکروفر میدیا را ندارند، نیز نباید برای گرم نمودن و یا طبخ غذا در دستگاه ماکروفر میدیا مورد استفاده قرار بگیرند.

چگونه می توان ماکروفر میدیا را تمیز کرد؟

نحوه تمیز کردن ماکروفر میدیا مطابق با مراحل زیر قابل انجام است:

  • برای تمیز کردن این دستگاه ابتدا باید آن را از برق کشیده و منتظر باشید تا خنک شود.
  • دقت کنید که بهتر است بعد از هر بار استفاده از مایکروفر اقدام به تمیز کردن آن کنید.
  • محفظه داخلی مایکروفر را با استفاده از یک پارچه تمیز و اسپری سرکه تمیز کنید.
  • از همین روش برای تمیز کردن بدنه مایکروفر استفاده کنید.
  • مراقب باشید که مایعات به قسمت های فنی مایکروفر نرسد.

شیوه رفع بوی بد در ماکروفر میدیا

مسلما پس از مدتی استفاده از دستگاه ماکروفر میدیا، دستگاه دچار جرم و کثیفی می شود.‌به همین خاطر در راهنمای فارسی ماکروفر میدیا، به صورت مجزا به این بخش پرداخته شده است.

شما جهت تمیز نمودن بدنه و داخل دستگاه ماکروفر میدیا می توانید از اسپری جوش شیرین و سرکه و یا سرکه سفید استفاده کنید. توجه کنید که برای سلامت دستگاه ماکروفر میدیا، نباید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید. همین طور باید برای پاک کردن آن از دستمال هایی که نرم بوده و ایجاد خط و خش بر روی ماکروفر میدیا نمی کنند، استفاده نمایید.

بررسی کلی راهنمای فارسی ماکروفر میدیا

در راهنمای فارسی ماکروفر میدیا، کلیه نکات ضروری و لازم الاجرا آورده شده است که شما باید پیش از نصب و راه اندازی دستگاه ماکروفر میدیا، به آن ها دقت کنید. توجه کنید که دستگاه ماکروفر میدیا نیز مانند سایر لوازم برقی خانگی، نیاز به مراقبت دارد و باید حتما کلیه نکات گفته شده در راهنمای فارسی ماکروفر میدیا را انجام دهید.

  • در نظر داشته باشید که برای تعمیر دستگاه ماکروفر میدیا نباید به شخصه دست به آچار شوید، چرا که ساختار دستگاه ماکروفر میدیاف نیاز به مهارت و شناخت دارد. در غیر این صورت به سلامت دستگاه ماکروفر میدیا خود آسیب وارد می کنید.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل، به شما توصیه می کنیم که حتما با تکنسین ها کاربلد آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

کاربران گرامی توجه داشته باشید که تعمیر ماکروفر امری تخصصی است و بدون داشتن دانش فنی بالا مقدور نمی باشد؛ به همین دلیل به شما توصیه می کنیم تا از خدمات تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی آی پی امداد برای تعمیرات مایکروویو خود در محل استفاده کنید.

44 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حسین 21 فروردین 1403

    درود بعضی از دکمه ها مثل کومبی کار نمیکنه،یعنی وقتی استارت میزنم اتفاقی رخ نمیده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 فروردین 1403

      درود، برد الکترونیکی صفحه دستگاه دچار مشکل شده است.

      پاسخ دادن
  • ناشناس 23 دی 1402

    این مایکروفر کاراییش خیلی سخته توصیه میکنم اصلا از این مدل نخرید

    پاسخ دادن
    • مینا 22 بهمن 1402

      سلام ماکروفر میدیایی که تازه خریدم دکمه ی کیک نداره و نمیتونم دما رو تنظیم کنم ...چطور دما رو دستی تنظیم کنم چون اصلا هیچ دمایی نشون نمیده و فقط قدرت ماکروویوش قابل تنظیم درصدیه و گریلش هم هیچ تنظیم دمایی نداره

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 22 بهمن 1402

        درود، برای دمای پایین (100 تا 175 درجه سانتیگراد): 30 تا 50 درصد قدرت، برای دمای متوسط (175 تا 200 درجه سانتیگراد): از 50 تا 70 درصد قدرت و برای دمای بالا (200 تا 230 درجه سانتیگراد): از 70 تا 100 درصد قدرت ماکروفر استفاده کنید.

        پاسخ دادن
  • علی نیکخواه 31 شهریور 1402

    مایکروویو برند میدیا هست همه چی درست کار میکنه ولی غذا گرم نمیشه. ممنون میشم راهکارشو بگید. هر کاری کردم ریست نشد. دکمه پاور هم نداره. مرسی

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 شهریور 1402

      درود، لامپ مگنتران مایکروویو را چک کنید.

      پاسخ دادن
      • علی نیکخواه 31 شهریور 1402

        ببخشید میشه راهنمایی کنید چجوری چک کنم چجوری بفهمم لامپش کار میکنه مرسی

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 01 مهر 1402

          درود، باید بدنه دستگاه باز شده و آهنرباها، شبکه های رادیات و آنتن لامپ مگنتران بررسی گردد که حتما باید توسط یک فرد متخصص چک شود.

          پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد