logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال گرنیه با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال گرنیه

راهنمای استفاده از یخچال گرنیه
راهنمای استفاده از یخچال گرنیه
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال گرنیه به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید شما نیز زمانی که به دنبال یک برند خوب برای خرید یخچال میگردید فروشندگان برند اروپایی گرنیه را نیز به شما معرفی کنند، این شرکت چندین سال است که در زمینه تولید لوازم خانگی در رقابت با برندهای بزرگ قرار دارد و سهم بزرگی از بازاز مصرف کنندگان را نیز داراست، اگر شما نیز به تازگی اقدام به خرید یک یخچال گرنیه نموده اید قطعا برای استفاده از آن نیاز به این مقاله که راهنمای استفاده از یخچال گرنیه است احتیاج دارید. پس در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال گرنیه انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال گرنیه نحوه تراز نمودن یخچال گرنیه در راهنمای آن معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال گرنیه طریقه تنظیم درجه دمای یخچال گرنیه انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال گرنیه در زمستان و تابستان نحوه نگهداری از یخچال گرنیه به هنگام سفر نحوه جابه جایی یخچال گرنیه در هنگام اثاث کشی نحوه تمیز کردن یخچال گرنیه نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال گرنیه نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال گرنیه نحوه خوشبو کردن یخچال گرنیه زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال گرنیه نحوه استفاده از یخساز یخچال ساید بای ساید گرنیه نحوه تعویض فیلتر یخچال گرنیه نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال گرنیه نحوه تعویض لامپ یخچال گرنیه طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال گرنیه راه های افزایش عمر مفید یخچال گرنیه بررسی راهنمای استفاده از یخچال گرنیه به طور کلی

طریقه نصب یخچال فریزر گرنیه

بعد از انتخاب محل قرار دادن یخچال و تراز کردن آن نوبت به راه اندازی یخچال گرنیه میرسد که در ادامه این قسمت را از روی راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

  • برای انجام نحوه راه اندازی یخچال گرنیه در ابتدا باید اقدام به بازکردن همه پلاستیک ها و نایلون های آن نمایید.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن طبقات یخچال در محل خود نموده و همچنین کشوهای فریزر را نیز در محل خود قرار دهید.
  • پس از آن درجه دمای یخچال خود را تنظیم نموده و میتوانید یخچال را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال گرنیه

زمانی که شما اقدام به خرید یک یخچال گرنیه مینمایید اولین چیزی که همراه با یخچال در اختیار شما قرار میدهند دفترچه راهنمای فازسی استفاده از یخچال گرنیه است تا بتوانید از ابتدا تمامی مراحل را بر طبق استانداردهای آن انجام دهید و باعث بهبود کیفیت و کارایی دستگاه خود گردید به این منظور در ادامه به بررسی انتخاب محل دقیق برای نصب یخچال گرنیه میپردازیم:

  • در انتخاب محل مناسب برای یخچال خود به این نکته توجه داشته باشید که سطح زیر یخچال شما باید صاف و بدون هیچ گونه پستی و بلندی باشد.
  • بهتر است یخچال را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید .
  • برای انتخاب محل مناسب یخچال گرنیه به این نکته توجه داشته باشید که فاصله آن از دیوار و سایر اجسام حداقل 20 سانتی متر باشد.

راهنمای فارسی نحوه تراز نمودن یخچال فریزر گرنیه

نحوه تراز كردن يخچال که به منظور استفاده بهتر از آنها همچنین از بین بردن سر و صداها در حین کار میباشد که در ادامه برای شما نحوه تراز نمودن یخچال گرنیه در راهنمای فارسی را آورده ایم:

  • در اکثر مدل های یخچال گرنیه برای تراز کردن یک پیچ د رقسمت جلویی آن قرار دارد که میتوانید مکان این پیچ را نیز بر روی عکس در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه مشاهده نمایید.
  • با منظور بالا و پایین بردن ارتفاع یخچال شما باید پیچ قسمت جلوی یخچال را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.
  • در صورت وجود نداشتن این پیچ ها در قسمت جلویی یخچال میتوانید از پایه های تنظیم که در قسمت جلویی و عقبی یخچال قرار دارند استفاده نمایید.

کاربرد دکمه و کلیدهای صفحه نمایش یخچال فریزر گرنیه

به منظور اعمال دستورات برای انجام کار در یخچال گرنیه شما باید از دکمه ها و کلیدهای موجود بر روی صفحه آن استفاده نمایید به این منظور در ادامه به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال گرنیه برای شما میپردازیم:

دکمه های روی یخچال گرنیه معنای دکمه های یخچال
on/off روشن و خاموش کردن
reset از سر گیری فعالیت های انجام شده
lock قفل کردن و عمل نکردن دکمه ها
ice/water یخساز و آبسردکن
up/down تغییر دمای یخچال و فریزر
alarm هشدار درب یخچال
child lock قفل کودک

چگونه باید تنظیمات درجه دمای یخچال گرنیه را اعمال کرد؟

برای تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی و ساید باید ساید گرنیه می توان به روشی مشابه اقدام به تغییر دمای یخچال فریزر گرنیه نمود. برای این منظور باید دکمه های up و یا down را جهت افزایش و یا کاهش دمای کابین داخلی یخچال و فریزر گرنیه خود انتخاب نمایید. همچنین پس از تغییر دمای یخچال خود  برای اطمینان از کارکرد صحیح دستگاه، چند ساعت پس از تنظیم دما یک عدد دماسنج را داخل کابین یخچال و فریزر قرار دهید و پس از چند ساعت آن را خارج کنید. اگر دمای تنظیم شده را نمایش می دهد، به معنای درست بودن عملکرد دستگاه است.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال گرنیه در زمستان و تابستان

اهمیت انتخاب درجه دمای مناسب نیز در دفترچه راهنمای فارسی یخچال گرنیه به دفعات تکرار شده است زیرا با انتخاب دمای نامناسب شما موجبات خراب شدن مواد غذایی خود را فراهم میکنید.در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم:

  • برای انتخاب درجه دما مناسب برای یخچال گرنیه در فصل های مختلف میتواند درجه این یخچال را در فصل تابستان بر روی 5 قرار داده و دمای فریزر آن را روی منفی 19 قرار دهید.
  • در فصل زمستان درجه یخچال گرنیه را بروی 3 قرار داده و همچنین دمای فریزر را بر روی منفی 15 قرار دهید.

در زمان سفر رفتن یخچال گرنیه را چه کنیم؟

به طور کلی در شرایطی که یخچال گرنیه را پیش از خاموش نمودن خالی نکرده باشید و آن را برای مدت طولانی خاموش نمایید، در هنگام بازگشت ممکن است با فاسد شدن مواد غذایی و همچنین آب شدن یخ های فریزر مواجه شوید. در این شرایط نیز احتمال نفوذ یخ های آب شده به قسمت های داخلی یخچال و ایجاد مشکلاتی در یخچال وجود خواهد شد. پس پیش از اقدام برای سفر رفتن بهتر است یخچال و فریزر را خالی نمایید. همچنین آب موجود در آب سردکن را کاملا تخلیه نموده و در نهایت به آرامی دو شاخه دستگاه را از برق جدا نمایید.

نحوه جابه جایی یخچال گرنیه در هنگام اثاث کشی

با توجه به اینکه یخچال ها دستگاه هایی بسیار سنگین هستند و و همچنین حساس بودن قطعات آن باید در هنگام جا به جایی یخچال گرنیه در هنگام اثاث کشی نهایت دقت را داشته باشید و از اصولی که در دفترچه راهنمای فارس یخچال گرنیه به کار برده شده است پیروی نمایید تا از بروز آسیب به آن جلوگیری نمایید به این منظور میتوانید مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای حمل و نقل یخچال گرنیه خود در هنگام اثاث کشی بهتر است تمامی مواد غذایی دورن آن را بیرون آورده.
  • همچنین بهتر است طبقات فضای داخلی یخچال را نیز بیرون آورید.
  • پس از آن دور یخچال خود را به منظور باز نشدن ناگهانی درب در هنگام جا به جایی با یک طناب و یا پلاستیک حباب دار بپوشانید.
  • پس از آن میتوانید در زوایای یخچال خود برای جلوگیری از ضربه از یونولیت استفاده نمایید.
  • همچنین برای جا به جا نشدن گاز یخچال بهتر است آن را به صورت عمودی جا به جا کنید.

نحوه تمیز کردن یخچال گرنیه

یکی از مواردی که در دفترچه راهنمای فارسی یخچال گرنیه بسیار بر ضرورت آن تاکید شده است نظافت یخچال گرنیه میباشد زیرا این کار باعث بهبود کیفیت و کارایی دستگاه شما میگردد در ادامه برای شما نحوه تمیز کردن یخچال گرنیه را آموزش خواهیم داد:

  • به منظور تمیز کردن یخچال گرنیه در ابتدا بهتر است آن را از تمام مواد غذایی که دورن آن وجود دارد خالی نمایید.
  • پس از آن میتوانید یخچال خود را از برق بکشید تا در صورت وجود برفک این برفک ها آب گردند.
  • در این هنگام میتوانید طبقات یخچال را بیرون آورده و با آب گرم و جوش شیرین شستشو دهید.
  • برای پاک کردت بدنه یخجال نیز میتوانید از یک محلول پاک کننده به کمک یک دستمال نم دار استفاده نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال گرنیه

در قسمت پشتی همه ی یخچال ها لوله های باریک مشکی رنگی قرار دارند، که این لوله ها کندانسور یخچال میباشد، شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در صورت تمیز نکردن و ایجاد گرد و خاک در قسمت های پشتی یخچال و این لوله ها نمیتوانند به درستی عمل برودت را در یخچال ایجاد نمایند و سرمای داخل یخچال شما کاهش پیدا میکنند برای نحوه تمیز کردن پشت یخچال گرنیه میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • برای تمیز کردن لوله کندانسور یخچال که میتوانید مکان دقیق آن را در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه ببینید باید یخچال را کمی جلو کشیده و پس از آن به کمک یک دستمال اقدام به تمیز کردن آن نمایید.
  • پس از آن میتوانید به کمک سری باریک جاروبرقی اقدام به جمع آوری ذرات باقی مانده گرد و خاک در اطراف این لوله ها نمایید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال گرنیه

در قسمت پشتی و عقبی همه یخچال ها شما محفظه ای را مشاهده میکنید که شاید با دیدن آن برای شما این سوال پس آمده باشد که کار این سوراخ یا محفظه چیست؟ این سوراخ در واقع درین یا فاضلاب یخچال شما است که آن را هم در یخچال و هم در فریزر مشاهده میکنید.

همچنین اگر یخچال شما از مدل دو قلو باشد در آن دو درین برای هر کدام از یخچال ها قرار دارد در واقع طبق توضیحات راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه این درین ها محلی برای خارج شدن آب ناشی از عمل دیفراست یخچال هستند ( دیفراست به عمل برفک زدایی یخچال گفته میشود) که پس از آن برفک های آب شده و برخی ذرات مواد غذایی از آن خارج میشوند اما گاهی به دلیل گرفتگی لوله یخچال شاهد گرفتگی، ایجاد برفک و همچنین جمع شدن آب در کشوی جا میوه ای یخچال هستیم به منظور جلوگیری از این موارد در ادامه برای شما به آموزش نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال گرنیه میپردازیم:

  • برای انجام این کار در ابتدا باید با یک وسیله انعطاف پذیر مثل یک سیخ باریک اقدام به باز کردن این راه برای عبور آب نماییم.
  • پس از آن یک قیف در سر این درین قرار داده و با ریختن آب جوش باعث از بین رفتن چربی ها و مواد چسبیده به این مسیر میشویم.

نحوه خوشبو کردن یخچال گرنیه

در ادامه به روش هایی که به خوشبو کردن یخچال گرنیه شما کمک می کند، اشاره می کنیم:

  • قهوه یا وانیل را درون یک ظرف بریزید و آن را داخل یخچال بگذارید.
  • قهوه و وانیل بوی بسیار مطبوعی دارد و همچنین بوی اطراف را به خود جذب می کند.
  • می توانید بعد از اینکه پرتقال یا لیمو را نصف کردید، در میخک بزنید و آن را داخل یخچال بگذارید.
  • پرتقال یا لیمو را نصف کنید و در داخل یخچال خود قرار دهید تا عطر آن ها در یخچال شما پخش شود.

مواد غذایی مختلف را تا چه مدت می توان در یخچال گرنیه نگه داشت؟

به طور کلی هریک از انواع مواد غذایی را می توان طی مدت زمان مشخصی در یخچال نگهداری نمود. از این رو در ادامه قصد داریم به بررسی زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال بپردازیم:

مواد غذایی روز
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
گوشت ماهی کم چرب 1 تا 2 روز
گوشت ماهی پرچرب 1 تا 2 روز
سیب 1 ماه
ماست 7 روز
پنیر 6 تا 12 هفته
تخم مرغ تازه 3 هفته
تخم مرغ آب پز 1 هفته

برای استفاده از یخساز یخچال ساید گرنیه چه اقداماتی انجام دهیم؟

یکی از کاربردی ترین سیستم های یخچال های امروزی از جمله یخچال گرنیه که می تواند در مدت زمانی کوتاه برای شما اقدام به تولید یخ نماید، سیستم یخساز است. اما پیش از اقدام برای استفاده از یخساز، باید آن را فعال نمایید. فعال کردن یخساز یخچال گرنیه به کمک دکمه on که بر روی بدنه یخچال تعبیه شده است، امکان پذیر می باشد. با فشار دادن این دکمه کاربر می توان اقدام به تولید یخ توسط یخچال خود نماید. همچنین اگر کاربر بنا بر هر دلیلی قصد استفاده از سیستم یخساز یخچال خود را نداشته باشد، می تواند اقدام به غیر فعال کردن سیستم یخساز دستگاه خود نماید که عملکرد بهینه و به صرفه ای نیز می باشد. برای انجام این کار امکان استفاده از دکمه off برای کاربر وجود خواهد داشت.

مراحل تعویض فیلتر یخچال گرنیه

روند تعویض فیلتر یخچال گرنیه مشابه با برندهای دیگر است. یعنی ابتدا شیر آب بسته می شود و محل قرارگیری فیلتر مشخص می گردد. پس از تعویض فیلتر، جریان آب برقرار شده و در حدود چند لیتر آب از آبسردکن یخچال خالی می کنیم تا حباب ها و ناخالصی هایی که ممکن است در ابتدای تصفیه فیلتر جدید به آب وارد می شوند، حذف گردند.

در برخی ساید بای سایدهای گرنیه فیلتر یخچال به صورت افقی در بالا سمت چپ در داخل یخچال قرار دارد. ابتدا کاور این بخش را با فشار شست باز می کنیم و سپس فیلتر را به سمت راست می آوریم. حال باید فیلتر را بدون چرخش تنها به سمت بیرون بکشید. برای نصب فیلتر جدید نیز، کافیست با توجه به علامت های رو و پشت که بر روی فیلتر است، آن را در جهت درست به داخل محل مورد نظر فشار دهیم. سپس فیلتر را به سمت چپ به داخل درب بکشید و محفظه آن را ببندید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال گرنیه

در صورت زلال نبودن آب آبسرد کن و یخساز یخچال خود باید اقدام به ریست فیلتر یخچال نمایید به این منظور باید به مراحل زیر که مربوط به نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال گرنیه است مراجعه نمایید:

  • این کار در راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه به این منظور آموزش داده شده است تا شما برای نوشیدن یک لیوان آب از یخچال آن بتوانید اقدام به تهیه یک لیوان آب با کیفیت نمایید بدین منظور از روی کلیدهای یخچال خود ابتدا دکمه water را به مدت 3 ثانیه نگه داشته.
  • پس از آن اقدام به فشردن دکمه reset به مدت 5 ثانیه میکنید.

نحوه تعویض لامپ یخچال گرنیه

در اکثر مدل های یخچال گرنیه ما شاهد وجود لامپ های ال ای دی هستیم که برای نحوه تعویض لامپ یخچال گرنیه شما میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • این لامپ های ال ای دی در قسمت دیواره پشتی یخچال گرنیه قرار دارند.
  • برای بیرون آوردن آنها ابتدا باید محفظه ای که برای امنیت بر روی آن قرار داده شده است را بردارید.
  • پس از آن به کمک یک پیچ گوشتی به آرامی این لامپ را از محل خود بیرون آورده و با لامپ نو جا به جا کنید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی در یخچال ساید بای ساید گرنیه

با پیشرفت تکنولوژی تولیدات یخچال ها و بیشتر شدن دکمه و کلیدهای آنها نسبت به مدل های قدیمی تر ضرورت ایجاد صفحه نمایش نیز در آنها ایجاد شد که در ادامه به طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید گرنیه برای شما میپردازیم:

  • بر روی صفحه نمایش یخچال گرنیه میتوانید دمای همان لحظه یخچال و فریزر خود را مشاهده نمایید.
  • ضمن اینکه در صورت وجود خطا و ارور در یخچال شما، شما آن را به صورت یک کد بر روی این صفحه نمایش مشاهده میکنید که میتوانید معنای این ارور ها را از روی دفترچه راهنمای فارسی یخچال گرنیه بررسی نمایید.

راه های افزایش عمر مفید یخچال گرنیه

افزایش عمر مفید یک دستگاه برای ما به معنای کارکرد بیشتر آن در سالیان طولانی تر میباشد به این منظور بهتر است از موارد نام برده شده در راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه که در ادامه برای شما آوده ایم استفاده نمایید:

  • یکی از راه های افزایش عمر مفید یخچال گرنیه را میتوان توجه به نظافت آن در نظر گرفت همانطور که در قسمت های قبل برای شما توضیح دادیم گاهی بی توجهی به یخچال باعث ایجاد آسیب های غیر قابل جبران میشود.
  • همچنین رعایت یک الگوی استفاده مناسب نیز سبب افزایش عمر یخچال شما میشود.
  • توجه به نکاتی که در این مقاله برای شما آوردیم مانند تراز نمودن و انتخاب محل مناسب نیز در صورت رعایت شدن میتوانند عمر یخچال شما را زیاد کنند.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال گرنیه به طور کلی

همانطور که گفته شد استفاده درست از یک محصول مانند یخچال گرنیه به دلیل قیمت آن میتواند برای شما بسیار ضروری باشد زیرا در غیر این صورت شما دائما در حال تعویض یخچال خود هستید و باید هزینه زیادی را نیز برای آن در نظر بگیرید به این منظور و برای افزایش کارایی و بهبود کارکرد یخچال گرنیه خود سعی کنید تمام اصول و موارد را از روی راهنمای فارسی استفاده از یخچال گرنیه که در بالا برای شما آوردیم استفاده کنید.

5 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رویا شادپور 22 آذر 1401

    سلام من یخچال فریزر گرنیه دارم مدل قدیمی یخچال رو روی دمای ۵ تنظیم میکنم بعد چند ساعت میبینم روی ۳ یا ۲ رفته دماش میخواستم راهنماییکنید علت چی میتونه باشه ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 آذر 1401

      سلام، اگر سرمای داخل مشکلی ندارد، سنسور بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • یونس بهارستان 10 شهریور 1401

    باسلام مدت 4 ماه است که از یخساز استفاده نکردیم بر روی پنل یخچال گزینه یخساز رو وقتی روشن میکنم علامت یخساز خاموش میشه در صورتی که قبلا لیوان پر از یخ نمایش داده میشد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 شهریور 1401

      سلام به وسیله کلیدهای دیسپانسر تنظیم کنید و به حالت یخ های درشت بذارید

      پاسخ دادن
  • علی 19 دی 1400

    سلام ... اگر امکان دارد دفترچه راهنمای فریزر گرنیه مدل FN6181CX- L .....ویخچال مدل R6181VX ...را به ایمیل بفرستید. با سپاس فراوان

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد