logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟

جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟
جهیزیه از بانه بخریم یا نه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ سوالی مهم که احتمالا هر کسی در هنگام تصمیم گیری برای خرید لوازم خانگی آن را در ذهن خود مرور می کند. از طرفی اختلاف قیمت های فاحش موجود بین خرید از بانه و خرید از شهرهای بزرگ و از طرف دیگر دل نگرانی برای خرابی و نداشتن گارانتی و حتی تقلبی بودن دو وسوسه ای هستند که در چنین مواقعی ذهن ما را به خود مشغول می نمایند.

اما آیا هنوز هم خرید از بانه به صرفه است یا خیر و یا چه ترفندهایی وجود دارد که بتوانیم بهترین اجناس را با اطمینان از کیفیت آنها از بانه بخریم؟ این ها سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله به بررسی آنها پرداخته و تجربه کاربران را نیز در این باره با هم مرور کنیم. همراه ما در آی پی امداد بمانید.

حالا چرا خرید لوازم خانگی از بانه؟

جنس خوب، قیمت خوب. شاید این دو عبارت به اندازه کافی دلایل قوی و واضحی باشند که کاربران را به سمت خرید از بانه و یا هر شهر دیگری که این چنین شرایطی را داشته باشد، بکشاند. اما همه چیز به این سادگی ها هم نیست. بررسی پرسش جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ سوالات مهمی در ذهن هر کاربری ایجاد می نماید.

  • چرا اصلا جنس های بانه ارزان قیمت تر هستند و اختلاف فاحشی با قیمت تهران دارند؟
  • دلیل این اختلاف قیمت تقلبی بودن اجناس است؟
  • آیا جنس های بانه ضمانت دارند و چرا ندارند؟
  • آیا می توان اجناس بانه را با گارانتی تهیه کرد؟
  • اگر کالای خریداری شده تقلبی از آب درآمد چه باید کرد؟
  • آیا محدودیتی برای خرید از بانه وجود دارد؟
  • کدام لوازم خانگی قیمت پایین تری در بانه دارند؟
  • آیا مرکزی وجود دارد که بتوان با اطمینان بیشتر در بانه از آنجا جهیزیه خرید؟
  • خرید اینترنتی از بانه چه شرایطی دارد؟

این ها برخی از سوالاتی است که نه فقط ذهن شما بلکه ذهن ما را نیز گاها به خود مشغول نموده است. از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا همه این سوالات را با یک تحقیق جامع پاسخگو باشیم. البته در این راه سعی کردیم برخی از اطلاعات را از کاربرانی بگیریم که قبلا تجربه خرید جهیزیه از بانه را داشته باشند. از این طریق سعی داشته ایم تا چالش خرید جهیزیه از بانه را برای کاربران حل کنیم. با استفاده از محتوای این مقاله شما با خیالی امن تر می توانید برای خرید از بانه اقدام کنید.

دلایل ارزانی قیمت لوازم خانگی در بانه

احتمالا شما هم ضرب المثل هیچ ارزانی بی دلیل نیست را شنیده اید. کمتر کسی در جامعه امروز به دنبال خرید اجناس تقلبی حتی با هزینه ها و قیمت ارزان می باشد. پس برای پاسخ دادن به سوال جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ هرگز نباید با تصورات غلطی که در این باره وجود دارد خود را فریب بدهیم. دلایل زیادی برای ارزانی قیمت ها در بانه برشمرده می شود. دلایلی مانند:

  • تقلبی بودن اجناس
  • ورود قاچاق کالاها
  • دست دوم و استوک بودن اجناس
  • فروش محصولات کم کیفیت کارخانه های بزرگ که در خط تولید مشکلی برای آنها پیش آمده است.

دلایل ارزانی قیمت لوازم خانگی در بانه

این ها برخی از دلایلی است که کاربران درباره دلایل ارزانی اجناس در شهر بانه دارند. در ادامه قصد داریم تا برخی از این موارد را با هم مرور کرده و پاسخ هایی مناسب برای هر یک نیز بیان کنیم. در انتهای این بخش نیز پاسخ های منطقی درباره دلیل ارزانی اجناس در بانه را برای کسانی که با پرسش جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ روبرو هستند، بیان خواهیم نمود.

آیا جنس ها و لوازم خانگی در بانه همگی تقلبی است؟

بسیاری از کاربران دلیل ارزانی قیمت لوازم خانگی در شهر بانه را تقلبی بودن آنها می دانند. در بررسی این موضوع باید چند مورد مهم را با هم مرور کنیم.

  1. اولا که جنس تقلبی مختص شهر بانه و هیچ شهر دیگری نیست و در هر شهری حتی تهران هم انبوهی از جنس های تقلبی لوازم خانگی را می توان پیدا کرد. حتی گاها برخی از کارگاه های مونتاژ اجناس تقلبی در شهرهای بزرگ شناسایی شده و با معدوم می گردند.
  2. ثانیا در حال حاضر روش هایی وجود دارد که به وسیله آن می توان لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص داد. با استفاده از این ترفندها تا حدی این مشکل حل خواهد شد.
  3. از این گذشته خرید از بانه مربوط به امروز و دیروز نیست و سال ها است که مردم برای خرید جهیزیه از بانه و خدمات آنها استفاده می نمایند. در این صورت اگر قرار بود همه اجناس تقلبی باشد تاکنون این موضوع لو رفته بود.

با این وجود تقلبی بودن اجناس را نمی توان دلیل ارزان بودن اجناس در این شهر دانست. شاید اجناس تقلبی هم در فروشگاه های این شهر وجود داشته و گاها برخی برای خرید جهیزیه از بانه با این دسته از لوازم خانگی روبرو شوند. اما نمی توان ان را به همه فروشگاه ها و کسبه های این شهر نسبت داد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که در سال های اخیر درصد اجناس تقلبی در این شهر افزایش داشته و پیدا کردن فروشگاه های قابل اطمینان در آن سخت تر از قبل شده است.

آیا کالاها و لوازم خانگی بانه قاچاق است؟

این هم یکی از دلایلی است که بسیاری از کاربران درباره دلیل ارزان بودن کالاها در این شهر بیان می دارند. پس اگر به دنبال پاسخ سوال جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ هستید، این مهم را نیز باید بررسی کنید. درباره قاچاق بودن اجناس نیز می تواند چند نکته مهم را به شرح زیر بررسی کرد:

  • قاچاق بودن اجناس هم مانند تقلبی بودن تنها مربوط به شهر بانه نیست.

شهرهای مرزی زیادی مانند انزلی، جوانرود، مریوان، شهرهای مرزی کردستان و ایلام، چابهار در جنوب، مرز خراسان با پاکستان و افغانستان، شهرهای استان گلستان و ده ها شهر دیگر هم دقیقا با شرایط شهر بانه مناطق آزاد تجاری محسوب می شوند و احتمال ورود جنس قاچاق به آنها با بانه شرایط یکسانی دارد. از این گذشته شما تصور کنید که فردی جنس قاچاقی را وارد کشور کرده باشد. مسلما فروش این جنس با قیمت بالاتر و بهتر در شهرهایی مانند تهران باید ساده تر باشد تا در بانه.

آیا کالاها و لوازم خانگی بانه قاچاق است؟

البته با همه این دلایل باز هم نمی توان وجود جنس قاچاق در شهر بانه را کتمان نمود. بله در این شهر نیز مانند هر شهر دیگری این چنین اجناسی وجود دارد. اما مسلما نیروهای مبارزه با قاچاق دائما در حال رصد این چنین مواردی می باشند.

آیا کالاهای شهر بانه دست دوم یا استوک است؟

هر چند در برخی موارد شناخت اجناس استوک از نو سخت می شود اما این موضوع برای درصد کمی از لوازم خانگی محتمل است. ورود اجناس استوک با این حجم به مرز بانه کمی دور از انتظار می باشد. غیر از این هم هر کسی می تواند با کمی دقت به یک جنس دست دوم بودن آن را تشخیص دهد. مگر اینکه اینترنتی خرید کرده باشد.

آیا کالاهای شهر بانه دست دوم یا استوک است؟

فروش اجناس کم کیفیت کارخانجات بزرگ در بانه

یکی دیگر از تصوراتی که ذهن کسانی که به دنبال رسیدن به پاسخ پرسش جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ هستند، را به خود درگیر کرده است، فروش اجناس کم کیفیت برندهای خارجی در بانه است که در هنگام تولید با ایراداتی روبرو هستند.

در باره این موضوع هم می توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • در درجه اول بسیاری از این اجناس ایرادات فنی نداشته و تنها به دلیل برخی ایرادات در ظاهر مانند خط و خشی داشتن قیمت کمتری دارند. البته اگر اصل باشند.
  • از این گذشته چنین پدیده ای را می توان در شهرهای بزرگ نیز شاهد بود.
  • به غیر از این باز تجربه چندین ساله کاربران از خرید جهیزیه از بانه نیز این دلیل را رد می کند.

با این تفاسیر این مهم نیز نمی تواند دلیل ارزان بودن لوازم خانگی در بانه باشد.

برای ارزان بودن جهیزیه در بانه می تواند به چند دلیل عمده به شرح زیر اشاره نمود:

  • شهر بانه از سال 1389 به عنوان منطقه آزاد تجاری برگزیده شده است.
  • از این رو ورد اجناس و لوازم خانگی از خارج از کشور به این شهر با هزینه گمرکی بسیار پایین تر صورت می پذیرد.
  • دلیل اصلی ارزانی اجناس در بانه را می توان به نوع ورود این کالاها به کشور دانست.
  • عدم دخالت واسطه های تجاری متعدد نیز یکی دیگر از دلایل ارزانی اجناس بانه است.
  • تاریخ ساخت اجناس نیز می تواند در ارزانی قیمت کالاها در بانه تاثیر گذار باشد.

محدودیت های خرید لوازم خانگی از بانه

چقدر درباره خرید لوتزم خانگی از بانه اطلاعات دارید؟ اگر قبل از این در این باره تجربه ای داشته باشید، باید بدانید که منطقه آزاد دارای قوانینی است که یکی از این قوانین در محدودیت خرید اجناس می باشد. با توجه به اینکه خرید از بانه نسبت به واردات یک محصول می تواند هزینه های کمتری به دنبال داشته باشد، برای تاجرین شهرهای دیگر جذابیت بالایی خواهد داشت. همین موضوع می تواند سیل عظیمی از آنها را راهی این شهر نموده و این تقاضای بالا هم باعث افزایش قیمت کالاها خواهد شد و هم برای تاجرینی که به صورت مستقیم و با هزینه های گمرکی اجناس خود را وارد می سازند، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد. حتی ممکن است قاچاق کالا نیز از این طریق افزایش یابد.

از این رو طبق قوانین منطقه آزاد خارج کردن انبوهی از لوازم خانگی از شهر بانه امکان پذیر نخواهد بود. پس برای اینکه به دردسر نیفتید، از قبل در این باره اطلاعات کسب کنید. می توانید از مامورین انتظامی نزدیک شهر در این باره بپرسید. از این گذشته به همراه داشتن مدارکی مانند عقد نامه هم می تواند کارگشای شما باشد. از این طریق می توانید اثبات کنید که کالاهای خریداری شده به عنوان جهیزیه بوده و دلیل تجاری پشت آنها نیست.

چه لوازمی را از بانه می توان خرید؟

اما یکی دیگر از ابهاماتی که برای کاربرانی که به دنبال خرید جهیزیه از بانه هستند، درباره خود این اجناس می باشد.

  • کدام اجناس در بانه تخفیف بیشتری دارند؟
  • خرید کدام یک از لوازم خانگی در بانه صرفه مالی بیشتری دارد؟
  • چگونه قیمت ها را مقایسه کنیم؟

چه لوازمی را از بانه می توان خرید؟

احتمالا شما هم در این باره شایعاتی را شنیده اید. اینکه خرید برخی اجناس مانند اجناس برقی در بانه به صرفه تر است یا خرید لوازم چوبی خیلی توفیری با شهرهای دیگر ندارد. و از این دست شایعات که ممکن است به گوش شما هم خورده باشد. اما برای اینکه موضوع بیشتر روشن شود باید کمی دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم.

  • در درجه اول خرید جهیزیه از بانه بسته به شهر محل سکونت شما دارد.

در برخی مواقع شاهد هستیم که برخی از لوازم خانگی در برخی از شهرها هم قیمت بانه بوده و یا اختلاف فاحشی ندارند. برای مثال سایر شهرهای مرزی که منطقه آزاد محسوب می شوند و یا شهرهای نزدیک بانه. در این مواقع خرید از بانه با هزینه انتقال آنها می تواند حتی برای کاربر گران تر نیز تمام شود.

در درجه دوم هم تاجران بانه به جنس هایی علاقه دارند که فروش آنها سریعتر باشد. از این رو خرید این موارد از بانه می توان صرفه مالی خوبی در خرید جهیزیه برای شما به دنبال داشته باشد:

  • لوازم خانگی بزرگ اعم از یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی، تلویزیون و …
  • لوازم آرایشی بهداشتی هم برای آقایان و هم برای خانم ها
  • لوازم برقی کوچک مانند ریش تراش، اتو و …
  • گوشی و لپ تاپ

البته به این لیست می توان پوشاک را نیز اضافه نمود اما تفاوت قیمت نهایی در این صنعت ممکن است بسته به شهر محل سکونت شما چندان چشمگیر نباشد.

خرید اینترنتی جهیزیه از بانه

یکی دیگر از ابهاماتی که درباره لوازم خانگی از بانه بخریم یا نه؟ وجود دارد، مربوط به خرید اینترنتی این اجناس می باشد. خرید اینترنتی در ایران عمر خیلی طولانی ندارد. هنوز یک دهه نیز از به روی کار آمدن بهترین  و بزرگترین سایت های فروش اینترنتی در ایران نگذشته است. از این رو هنوز هم جامعه ایران نیاز به اعتماد سازی بیشتری برای ورود به این فروشگاه ها و انجام خرید اینترنتی دارد. خرید بدون دیدن اجناس از نزدیک و مهم تر از آن پرداخت هزینه و قیمت لوازم چند روز قبل از اینکه به دست شما برسد، خود دارای هیجانات و ریسک مشخصی دارد. حال تصور کنید که قرار باشد این خرید از را از کیلومترها دور و از بانه انجام دهید.

برای خرید اینترنتی جهیزیه از بانه بایستی به چند نکته مهم اشاره کنیم که کاربرانی که به دنبال رسیدن به پاسخی منطقی برای سوال جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ هستند بتوانند از این روند برای بالا بردن اطمینان استفاده کنند:

خرید اینترنتی لوازم خانگی از بانه را با خرید اینترنتی از یک سایت اینترنتی اشتباه نگیرید.

خرید اینترنتی لوازم خانگی از بانه را با خرید اینترنتی از یک سایت اینترنتی اشتباه نگیرید چرا که:

  • بسیاری از سایت های اینترنتی هستند که تنها تبلیغات آنها خرید جهیزیه از بانه است.
  • در واقع مرکز و دفتر این سایت ها در تهران، تبریز و شهر های دیگر قرار و خرید از آنها به معنای خرید از بانه نیست.
  • این محصولات معمولا یا با قیمت های معمول به دست شما می رسد
  • و یا تفاوت قیمتی چندان زیادی ندارد که ارزش این ریسک را برای کاربر نخواهد داشت.

قبل از خرید لوازم خانگی اینترنتی از بانه حتما از مشاوره اینترنتی آنها بهره بگیرید.

قبل از خرید لوازم خانگی اینترنتی از بانه حتما از مشاوره اینترنتی آنها بهره بگیرید زیرا:

  • گاها با صحبت کردن می تواند تا حد زیادی اطمینان بیشتری برای شما فراهم آورد.
  • از این رو سعی کنید قبل از اقدام به خرید  پرداخت هزینه با مسئولین سایت درباره کیفیت اجناس و مدل آنها صحبت کنید.
  • حتی عکس های بیشتری از آنها درخواست کرده و مدل و شماره سریال آنها را نیز در اینترنت جستجو کنید.
  • تمام ترفندهای لازم که می تواند نسبت به شناخت لوازم خانگی اصلی از تقلبی به شما یاری رساند را به کار ببندید.

قبل از خرید لوازم خانگی اینترنتی از بانه حتما از مشاوره اینترنتی آنها بهره بگیرید.

قیمت و شرایط خرید لوازم خانگی اینترنتی از بانه را با سایت ها و مراکز دیگر مقایسه نمایید.

  • به خاطر داشته باشید که فروشندگان لوازم خانگی و اجناس مربوط به جهیزیه در بانه رقیبانی برای یکدیگر محسوب می شوند.
  • از این رو خود این افراد بهترین راه برای شناخت تقلب هایی که در آنجا اتفاق می افتد هستند.
  • گاها ذکر یک نکته از طرف یک فروشنده می تواند شما را نسبت به موضوعی مهم مطلع سازد.
  • همچنین از این طریق قیمت لوازم خانگی را نیز با یکدیگر مقایسه خواهید نمود.

برای خرید جهیزیه از سایت ها در میان ارزان ها به دنبال ارزان ترین ها نباشید.

اگر گشتی در میان فروشندگان مختلف زده باشید متوجه می شوید که قیمت های یک محصول ممکن است در فروشگاه های مختلف هم تفاوت هایی با هم داشته باشد. این تفاوت قیمت می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

  • سال تولید اجناس
  • کیفیت لوازم خانگی
  • قطعات به کار گرفته در لوازم
  • اینکه سفارش کدام کشور می باشند.
  • در کدام کشور مونتاژ شده اند.
  • استیل بودن یا آهنی بودن یک وسیله
  • فناوری های موجود در آنها
  • انصاف مشتری

از جمله مهم ترین دلایلی هستند که می توانند دلیل تفاوت قیمت یک جنس از یک فروشگاه تا فروشگاه دیگر باشند. از این رو باید به این موضوع نیز دقت کافی داشته باشید. سعی نکنید که در این بازار هم به دنبال پیدا کردن ارزان ترین ها باشید. در این قسمت از چالش جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ بایستی کیفیت ها را با هم مقایسه نمایید.

درباره ضمانت محصولات قبل از خرید جهیزیه مطمئن شوید.

برخلاف گذشته که اجناس فروخته شده در بانه هیچ گارانتی یا ضمانتی نداشتند، در حال حاضر بسیاری از شرکت های پشتیبان به این بازار وارد شده اند. گاها خود فروشنده ها نیز اجناس خریداری شده را از نظر اصل بودن ضمانت می کنند. حتما قبل از خرید چه خرید اینترنتی جهیزیه از بانه یا خرید حضوری از بانه درباره ضمانت نامه های مورد نیاز سوال کنید. این برگه ها اگر از طرف یک شرکت معتبر صادر شده باشند می توانند اطمینان شما را نسبت به کیفیت کالا بیشتر کنند. هر چند یک اختلاف قیمت اندکی در این مواقع پیش می آید اما به کاهش ریسک آن می ارزد.

چند نکته درباره اینکه لوازم خانگی از بانه بخریم یا نه؟

در این بخش قصد داریم نکاتی مهم درباره لوازم خانگی از بانه بخریم یا نه؟ را با هم مرور کنیم. استفاده از این نکات می تواند راهنمایی عالی برای خرید جهیزیه از این شهر باشد.

  • در بانه نیز می توان جنس چینی پیدا کرد.
  • کاربران باید در ذهن داشته باشند که اجناس چینی با همان کیفیت پایین در شهر بانه نیز به وفور یافت می شوند.
  • پس در این باره باید دقت بالایی داشته و موارد احتیاطی خرید را رعایت نمایند.
  • در بانه نیز جنس گران قیمت وجود دارد.
  • در برخی از پاساژ های این شهر هم جنس ها با قیمت نزدیک به قیمت تهران با گارانتی و ضمانت نامه های لازم ارائه می شود.
  • به تاریخ ساخت اجناس نیز دقت نمایید.

یک مدل از محصولات لوازم خانگی اعم از قهوه ساز، اتو، چای ساز و از این دست هر ساله با افزایش قیمت هایی از سوی کمپانی های اصلی روبرو می شوند. از این رو باید در ذهن داشته باشید که ممکن است جنسی که شما در حال خرید آن هستید تولید سال های قبل باشد. این دستگاه ها معمولا تفاوت هایی از نظر فنی و سیستم های به کار رفته با نمونه های جدید خواهند داشت.

نتیجه گیری جهیزیه از بانه بخریم یا خیر؟

نتیجه گیری از جهیزیه از بانه بخریم یا نه؟ به شرح زیر می باشد:

  • با هم نکاتی مهم درباره خرید جهیزیه از بانه را مرور کردیم.
  • همچنین ترفندهایی برای تشخیص اصل بودن کالاها را نیز چک کردیم.
  • سعی کردیم به صورت کاملا کاربردی شرایط خرید از این شهر مرزی را برای شما تبیین نماییم.
  • قبل از خرید سعی کنید درباره کیفیت اجناس اطمینان حاصل نمایید.
  • در صورتی که به صورت اینترنتی خرید می کنید، عکس ها و توضیحات محصول را از فروشنده درخواست کنید.
  • در صورتی که اجناس از نظر قیمتی اختلاف زیادی ندارند، خرید را از نزدیکی محل سکونت خود انجام دهید.
  • به محدودیت های خرید از بانه توجه داشته باشید.
  • ممکن است برخی از برندهای سازنده یک کالا در بانه وجود نداشته باشند.

در آخر باید اضافه کنیم که شما نه فقط برای خرید جهیزیه از بانه بلکه حتی برای خرید این اجناس از شهر محل سکونت خود نیز احتیاط کنید. زیرا جنس های تقلبی در هر شهری هستند و کلاه برداران نیز در هر جایی ساکنند.

4.3/5 - (11 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • احمد 04 خرداد 1401

    سلام با این تفاسیر نتیجه میگیریم , خرید از بانه کوچکترین دلیل و توجیه عقلی نداره . یک هفته علاف بشی و 1800 کیلومتر رفت و برگشت بری ,, 5 میلیون خرج کنی که در عوض 2 میلیون ارزانتر بخری ,,, تازه بعد بیای بررسی کنی که چی بهت انداختند . بماند که در این میان کلی خسارت به کارگر ایرانی و تولیدکننده داخلی هم زدی و از قاچاق ارز و کالا حمایت کردی

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 خرداد 1401

      سلام، یه موقعی خوب بود

      پاسخ دادن
    • رضا 18 تیر 1401

      من مسئول نان شب کارگر ایرانی نیستم. حاصل حمایت ۴۰ ساله از ایرانخودرو با کارگر ایرانی شده مرگ هزاران هموطن. کسی که به فکر ارتقائ کیفیت محصولش نباشد باید از بازار حذف شود.چه ایرانی چه خارجی

      پاسخ دادن
      • ایرانی 10 بهمن 1401

        کشورهایی که پیشرفت کردند مردمش پشتیبان تولید بودند جوانرود کلا جنس قاچاق و اشغاله که میفروشن وهمش فیکه

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد