logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

اسپرسوساز بهتره یا قهوه ساز؟

اسپرسوساز بهتره یا قهوه ساز؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله اسپرسوساز بهتره یا قهوه ساز؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اسپرسوساز بهتره یا قهوه ساز؟ یکی از سوالات رایج کاربران آی پی امداد مربوط به خرید اسپرسوساز و قهوه ساز می باشد که در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم تا به تمامی سوالات شما مانند مقایسه نحوه عملکرد این دو دستگاه، مقایسه از لحاظ کاربری آسان و … پاسخ دهیم. همچنین در صورتی که هر گونه سوال و پیشنهاد داشتید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خلاصه ای از اسپرسوساز بخرم یا قهوه ساز؟

کاربران گرامی وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی‌ پی امداد، برای اینکه وقت کمتری از شما بگیریم، در این قسمت خلاصه ای از اینکه اسپرسوساز بخرم یا قهوه ساز؟ را مطرح کرده ایم.

مقایسه نحوه عملکرد دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز
  • عملکرد قهوه سازها کمتر از اسپرسوهاست.
مقایسه از لحاظ کاربری آسان قهوه ساز و اسپرسوساز
  • در یک سطح قرار دارند.
تفاوت تازگی و درجه ریزی قهوه در قهوه ساز و اسپرسوساز
  • در یک سطح قرار دارند.
فرق قهوه ساز و اسپرسوساز در مدت زمان دم آوری
  • قهوه ساز ها معمولا کندتر هستند.
مقایسه نسبت قهوه به آب در قهوه ساز و اسپرسوساز
  • کاملا متفاوت می باشد.
فرق قهوه ساز و اسپرسوساز از لحاظ قیمت
  • اسپرسوسازهای امروزی قیمت بالاتری دارند.
قهوه ساز بخرم یا اسپرسوساز؟
  • در صورتی که زمان کمی دارید، قهوه ساز خریداری کنید.
  • در صورتی که علاقه شدیدی به اسپرسو دارید، اسپرسوساز خریداری کنید.

تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز

در ادامه به مقایسه قهوه ساز و اسپرسوساز خواهیم پرداخت:

  1. مقایسه نحوه عملکرد دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز
  2. مقایسه از لحاظ کاربری آسان قهوه ساز و اسپرسوساز
  3. تفاوت تازگی و درجه ریزی قهوه در قهوه ساز و اسپرسوساز
  4. فرق قهوه ساز و اسپرسوساز در مدت زمان دم آوری
  5. مقایسه نسبت قهوه به آب در قهوه ساز و اسپرسوساز
  6. فرق قهوه ساز و اسپرسوساز از لحاظ قیمت

مقایسه نحوه عملکرد دستگاه قهوه ساز و اسپرسوساز

اسپرسوسازها و قهوه سازها هر کدام کار خاصی را انجام می دهند. برای تهیه اسپرسو باید آب تقریباً در حال جوش تحت فشار زیاد به پودر قهوه اضافه شود. روش ایجاد فشار لازم برای عبور آب بسته به نوع دستگاه اسپرسوساز متفاوت است. در برخی از دستگاه های اسپرسوساز فشار مورد نیاز با پیستون دستی و در برخی دیگر با کمک بخار یا پمپ ایجاد می شود. فشار کل برای تهیه یک اسپرسو واقعی باید حداقل 9 بار باشد. البته امروزه اکثر دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک موجود در بازار می توانند فشار ثابت 15 بار را تولید کنند.

در قهوه‌سازها، آب داغ روی تفاله‌های قهوه ریخته می‌شود و سپس قهوه دم‌ شده از طریق فیلتر به داخل قابلمه منتقل می‌شود. فشار تولید شده در قهوه سازها بسیار کمتر از فشار تولید شده توسط دستگاه های اسپرسوساز است، شاید حدود 1 بار. به طور کلی، دستگاه های اسپرسوساز از فشار بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع قهوه ساز استفاده می کنند.

مقایسه از لحاظ کاربری آسان قهوه ساز و اسپرسوساز

کار با قهوه ساز برقی سخت و پیچیده نیست. اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک کم و بیش یکسان هستند، اما اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک دقت و مهارت بیشتری را می طلبند. وقتی صحبت از دستگاه‌ های اسپرسوساز به میان می‌ آید، کارکردن با آن‌ ها در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد تا زمانی که تجهیزات خوبی را به دست آورید.

برای درست کردن اسپرسو، باید متخصص باشید؛ زیرا به گفته کارشناسان، حتی کوچکترین اشتباه می تواند طعم شات را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. کافیست دستگاه های قهوه ساز را با آب و قهوه پر کنید، دکمه شروع را فشار دهید و تمام! با این حال، قهوه سازها با تنظیمات بیشتری وجود دارد، اما به طور کلی راحت تر از دستگاه های اسپرسوساز هستند.

تفاوت تازگی و درجه ریزی قهوه در قهوه ساز و اسپرسوساز

کیفیت اسپرسوی تولید شده توسط دستگاه اسپرسوساز به عوامل زیادی مانند نوع قهوه و کیفیت و تازگی قهوه استفاده شده بستگی دارد. در طرز تهیه انواع قهوه با دستگاه اسپرسو ساز توصیه می شود بلافاصله قبل از دم کشیدن آن را آسیاب کنید. هر نوع قهوه ای، اما برخی از دستگاه های اسپرسوساز با آسیاب داخلی با دانه های قهوه بدون طعم بهتر کار می کنند. درجه و قوام قهوه نیز مهم است. پودرهای ریز قهوه اغلب در دستگاه های اسپرسوساز استفاده می شود. پودر قهوه ای که برای تهیه اسپرسو استفاده می شود نیز باید یکنواخت باشد.

تفاوت تازگی و درجه ریزی قهوه در قهوه ساز و اسپرسوساز

فرق قهوه ساز و اسپرسوساز در مدت زمان دم آوری

در مورد تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز باید بگوییم که دستگاه های اسپرسوساز از نظر زمان دم کشیدن سریعتر از قهوه سازها هستند، در واقع دستگاه های اسپرسوساز به قهوه بهتری نیاز دارند، اما این امر در رابطه با قهوه سازها ضروری است؟ خیر، به همین دلیل است که می توان گفت هرچه پودر قهوه بهتر باشد، زمان کمتری برای دم کشیدن و آماده شدن نیاز دارد.

فرق قهوه ساز و اسپرسوساز در مدت زمان دم آوری

مقایسه نسبت قهوه به آب در قهوه ساز و اسپرسوساز

برای تهیه یک اسپرسو به ازای هر 1.5 اونس آب به حدود 7 گرم تفاله قهوه نیاز داریم. هنگام تهیه قهوه، از 1 تا 2 قاشق چایخوری تفاله قهوه برای هر 6 اونس آب استفاده کنید. البته اندازه ها ممکن است بین سفارش ها متفاوت باشد. اما به طور کلی شات های اسپرسو طعم قوی تری نسبت به قهوه دارند. به عبارت دیگر قهوه ای که به روش قطره ای تهیه می شود طعم راحت تری دارد. علاوه بر این، با دستگاه اسپرسوساز قهوه خامه تری دریافت خواهید کرد، زیرا قهوه بهتری در تهیه اسپرسو به دست می آید و آب با فشار بسیار سریع از تفاله های قهوه عبور می کند. اما قهوه به دلیل اندازه بزرگتر تفاله قهوه به اندازه اسپرسو خامه ای نیست.

مقایسه نسبت قهوه به آب در قهوه ساز و اسپرسوساز

فرق قهوه ساز و اسپرسوساز از لحاظ قیمت

قهوه سازها قیمت های مشتری پسند دارند. به همین دلیل آنها پرفروش هستند. همچنین شما چندین گزینه برای انتخاب خواهید داشت. اما اسپرسو از یک برند مرغوب میلیون ها تومان قیمت دارد.

قهوه ساز بخرم یا اسپرسوساز؟

این کاملا به شما بستگی دارد. برای شما که معمولاً سرتان شلوغ است و سراغ قهوه‌ های ساده می‌روید، احتمالاً قهوه‌ سازهای معمولی برایتان راحت‌ تر است و می‌ توانید بدون هیچ سروصدایی برای چند نفر همزمان قهوه درست کنید. اما برای کسانی که علاقه خاصی به اسپرسو یا سایر نوشیدنی های اسپرسو دارند، باید دستگاه اسپرسوساز بخرند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد