logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی پنل های IPS تلویزیون

بررسی پنل های IPS تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی پنل های IPS تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

وقتی که می خواهیم یک تلویزیون جدید را خریداری نماییم، احتمالا در اولین نگاه متوجه تفاوت کیفیت تصاویر در نمونه های مختلف می شویم. دلایلی که باعث تفاوت بسیار زیاد در تصاویر و کیفیت آن می شود، می توان به تکنولوژی ساخت پنل ها اشاره نمود. دراین مقاله به بررسی پنل های IPS تلویزیون و تاثیر آن در وضوح و کیفیت تصاویر می پردازیم. در ادامه با آی پی امداد همره باشید تا از ویژگی ها و مزایا و معایب پنل IPS تلویزیون های مختلف آگاه شده و به مقایسه پنل IPS و TN تلویزیون بپردازید. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت وجود هرگونه پرسش درباره پنل های IPS تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

پنل ips در تلویزیون چیست؟

پنل IPS تلویزیون نوعی پنل LCD (نمایشگر کریستال مایع) است که معمولاً در تلویزیون های صفحه تخت استفاده می شود. انواع پنل های IPS به دلیل زاویه دید وسیع تر و بازتولید رنگ بهتر بهتر در مقایسه با انواع دیگر پنل های LCD شناخته شده اند.

  • مزایای زیاد این نوع پنل باعث شده است که پنل‌های IPS به انتخابی محبوب برای صفحه‌ نمایش‌های بزرگ‌تر تبدیل شوند که ممکن است توسط چندین نفر در زوایای مختلف مشاهده شوند.
  • پنل های IPS نیز در مقایسه با سایر انواع پنل های LCD، بازتولید رنگ بهتری را ارائه می دهند.
  • آنها می توانند طیف وسیع تری از رنگ ها و تن های رنگی دقیق تری را به نمایش بگذارند و برای کسانی که کیفیت تصویر و دقت رنگ را در اولویت قرار می دهند، انتخاب خوبی هستند.
  • در نهایت، پنل‌های IPS به‌خاطر نمایش بهتر رنگ مشکی بهترشان نیز شناخته می‌شوند، به این معنی که می‌توانند سیاهی‌های عمیق‌تر و تیره‌تر را در مقایسه با دیگر انواع پنل‌های LCD نشان دهند.

پنل ips در تلویزیون چیست

بررسی پنل های IPS تلویزیون ها

پنل های IPS تلویزیون تصاوير بسیار واضح تری دارند. دلیل این امر استفاده از محدوده بسیار گسترده‌ ای از رنگ‌ها، نور و روشنايی بیشتر است. این تکنولوژی ابتدا توسط شرکت ژاپنی هیتاچی در سال 1996 به جهان عرضه گردید. ورود این تکنولوژی پاسخی بود به مشکلات موجود در پنل های TN از جمله عمق رنگ و زاویه دید.

اگر دقت کرده باشید پنل های TN زاویه دید خوبی ندارند، به صورتی که با حرکت و تغییر زاویه دید از بالا، پایین، چپ یا راست، کیفیت کلی  تصویر تغییر کرده و رنگ‌ها کاملا درهم ریخته دیده می شوند. کمپانی ال جی کره در سال 2007 میلادی این فناوری را به شکلی گسترده و انحصاری در تمامی محصولات خود به کار گرفت. همچنین کمپانی اپل نیز از 2010 میلادی تاکنون در آی پدهای خود این تکنولوژی را به کار گرفته است.

بررسی مزایا و معایب پنل IPS در تلویزیون

یکی از مواردی که می تواند به شمت کمک کند تا در مورد پنل های ips بهتر تصمیم گیری نمایید، بررسی مزایا و معایب استفاده از این نوع پنل تلویزیون است. در این بخش هریک از نقاط قوت و ضعف پنل IPS تلویزیون را برای شما بیان کرده ایم.

مزایا معایب
پراکندگی کمتر نور و تصاویر واضح نسبت کنتراست ضعیف
کیفیت و دقت بالای رنگ های تصاویر مصرف برق زیاد
حساسیت کم نسبت به ضربه تاری حرکت
زمان پاسخ دهی کوتاه مشکلات نور پس زمینه
طول عمر بالا هزینه تولید و درنتیجه قیمت فروش بالاتر

مزایا و معایب پنل IPS در تلویزیون

مقایسه پنل های IPS و TN در تلویزیون

در این بخش برای اینکه بتوانید تفاوت پنل های ips با پنل های قدیمی tn را بهتر درک کنید به مقایسه پنل IPS و TN تلویزیون از جهت مختلف برای شما پرداخته ایم.

پنل Ips پنل Tn
زاویه دید وسیع تری دارند. وسعت زاویه دید باریک تر از پنل ips است.
نمایش تصاویر بهینه و ترکیب رنگ ها طبیعی تر است. ترکیب رنگ های تصاویر تلویزیون نسبتا ضعیف تر است.
حساسیت نسبت به لمس کمتر است. در شرایط لمس و فشار به سرعت تغییر رنگ داده و مات شوند.
حرکت مربوط به مولکول های کریستال به صورت عمودی می باشد. حرکت مولکول های کریستال مایع به صورت موازی است.
سرعت پاسخ دهی این پنل ها نسبتا کمتر است. معمولا زمان پاسخ‌ دهی سریع‌ تری دارند.
نسبت کنتراست بالاتری نسبت به پنل‌ TN دارد. نسبت کنتراست تصاویر معمولا پایین تر است.
قیمت خرید نسبتا بالاتری دارند. به دلیل طراحی ساده تر از قیمت ارزان تری برخوردار هستند.

مقایسه پنل های IPS و TN در تلویزیون

نکات مهم خرید تلویزیون ips

به طور کلی برای اینکه بتوانید دستگاهی متناسب با نیاز خود خریداری نمیاید، لازم است یک سری نکات را مورد بررسی قرار دهید. در این بخش به بررسی مهمترین نکات خرید تلویزیون با پنل ips برای شما خواهیم پرداخت.

  • انتخاب بین پنل های IPS و TN در نهایت به ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد.
  • اگر زوایای دید گسترده و دقت رنگ را در اولویت قرار می دهید، پنل IPS ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.
  • اگر زمان پاسخگویی سریع و مقرون به صرفه بودن را در اولویت قرار دهید، یک پنل TN ممکن است مناسب‌ تر باشد.
  • دقت داشته باشید که پنل های IPS به دلیل زاویه دید گسترده خود شناخته می شوند. با این حال، زاویه دید می تواند از مدلی به مدل دیگر متفاوت باشد، بنابراین بررسی مشخصات قبل از خرید ضروری است.
  • همچنین قبل از خرید تلویزیون IPS، در مورد برند و مدل های مختلف تحقیق کرده و محصولی با کیفیت مناسب و از یک برند معتبر خریداری نمایید.

نکته پایانی در مورد پنل های IPS تلویزیون

در این مقاله به بررسی پنل های IPS تلویزیون به طور کامل پرداختیم و تفاوت های آن را با پنل TN نیز بیان کردیم. چنانچه دارای تی وی روم یا اتاق نشیمن بزرگی هستید که وضوح تصویر از زوایای مختلف برایتان دارای اهمیت است، حتما یک مانیتور  IPS خریداری کنید. ممکن است به هر دلیلی با خرابی در پنل تلویزیون مواجه شوید. در چنین شرایطی بهترین اقدام کمک گرفتن از افراد متخصص برای عیب یابی مشکلات تلوزیون می باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد