logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون

آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون
آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون یکی از راه های عالی برای انتخاب و خرید تلویزیون باکیفیت است. قطعاً مهمترین عاملی که باعث معروف شدن برندهای تلویزیونی می شود، صفحه نمایش تلویزیون است. صفحه نمایش اصلی ترین بخش از تلویزیون است که نقش بسیار موثری در کیفیت پخش فیلم و نمایش رنگ ها دارد‌. به همین علت در هنگام خرید باید به نوع صفحه نمایش تلویزیون و ویژگی های آن دقت شود. با توجه به اینکه صفحه نمایش های متعددی برای تلویزیون وجود دارد، ممکن است خریدار نتواند انتخاب درست و متناسب با انتظار خود داشته باشد. به همین جهت ما بر آن شدیم تا در این مطلب به بررسی انواع صفحه نمایشگر تلویزیون بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره انواع صفحه نمایش تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

معرفی انواع صفحه نمایش ها و تکنولوژی های آنها

طی سال های اخیر مدل ها و انواع مختلفی از تلویزیون ها تولید شده اند. یکی از مهمترین ویژگی های انواع صفحه نمایش تلویزیون کیفیت تصاویر آنها است. تلویزیون هایی نظیر LCD، LED، OLED این روزها با یکدیگر رقابت شدیدی دارند و به دلیل تکنولوژی های به کار رفته در آنها با قیمت های متفاوتی به خریداران ارائه می شوند.

با این حال می توان گفت که امکانات اصلی این تلویزیون ها نظیر روشنایی، درجه رنگ، اندازه و طول عمر تقریبا مشابه است. از آنجایی که خرید یک تلویزیون باکیفیت ممکن است کمی مشکل باشد، آشنایی با انواع صفحه نمایشگر تلویزیون می تواند کمک بزرگی در زمینه انتخاب هریک از مدل های موجود در بازار به شما نماید. از این رو در ادامه به معرفی مدل های مختلف صفحه نمایش تلویزیون و ویژگی های آنها خواهیم پرداخت.

آشنایی با صفحه نمایش تلویزیون LCD

در اولین مبحث از موضوع آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون به توضیح صفحه نمایش تلویزیون lcd پرداختیم. صفحه نمایشگر تلویزیون LCD یکی از قدیمی ترین و بهترین صفحه نمایش هایی است که همچنان برای تولید تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه در صفحه نمایش lcd برای تولید و نمایش تصویر از کریستال مایع استفاده می گردد، از آن با نام Liquid-Crystal-Display نیز یاد می شود. صفحه نمایش تلویزیون lcd دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته است به عنوان یک رقیب جدی برای صفحه نمایش های پلاسما و crt شناخته شود. تلویزیون هایی با صفحه نمایش lcd معمولاً نازک هستند و قابلیت پخش تصاویر و فیلم ها را با کیفیت بالایی دارند.

معرفی صفحه نمایش تلویزیون CRT

Crt یکی دیگر از مدل های صفحه نمایش تلویزیون است که نسبت به صفحه نمایش های lcd و oled قدیمی تر است. متاسفانه صفحه نمایش تلویزیون crt به دلیل کیفیت پایین تری که نسبت به سایر صفحه نمایش های جدیدتر دارد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برای تهیه انواع کامپیوتر و تلویزیون از صفحه نمایش crt استفاده می شد. این نوع صفحه نمایش برای تلویزیون و مانیتور های غیرتخت کاربرد دارد که به دلیل وزن و حجم بالا کمتر تولید می شوند. در صفحه نمایش های crt از لامپ اشعه کاتدی استفاده می شود. معمولاً ساخت تلویزیون هایی با صفحه نمایش  crt سخت تر است و هزینه نسبتاً بالایی دارد. به همین جهت امروزه در بیشتر مواقع برای تولید تلویزیون از صفحه نمایش lcd و led استفاده می شود.

صفحه نمایش تلویزیون crt

بررسی صفحه نمایشگر تلویزیون OLED

جدیدترین و بهترین انواع صفحه نمایش تلویزیون، مدل oled است که امروزه در بیشتر تلویزیون های صفحه تخت به کار برده می شود. صفحه نمایش تلویزیون oled اوج کیفیت یک تصویر را در تلویزیون به نمایش می گذارند. صفحه نمایش oled قابلیت پخش زاویه دید بسیار بالایی دارد و می تواند انواع رنگ ها را با بهترین کیفیت و حالت به نمایش بگذارد. کیفیت بالای این صفحه نمایش باعث شده است که در انواع لب تاپ، تلویزیون، تلفن همراه و … از این صفحه نمایش استفاده شود. از مهم ترین ویژگی های صفحه نمایش تلویزیون oled این است که با خاموش کردن تمام پیکسل ها می تواند خالص ترین رنگ مشکی را در تلویزیون به اجرا در بیاورد.

صفحه نمایش تلویزیون oled

عدم استفاده از صفحات اضافی در صفحه نمایش تلویزیون oled باعث شده است که امروزه تلویزیون ها در مدل های خم و صاف تولید و به بازار عرضه شوند. قطعاً با انتخاب صفحه نمایش oled می توانید از جدیدترین مدل های تلویزیون بهره مند شوید.

معرفی صفحه نمایش تلویزیون پلاسما

امروزه برخی از تولیدکننده های تلویزیون های صفحه تخت از صفحه نمایش تلویزیون پلاسما استفاده می کنند. معمولاً برای تلویزیون هایی که ابعادی بیشتر از 30 اینچ یا 75 سانتی متر دارند، از صفحه نمایش پلاسما استفاده می گردد. صفحه نمایش تلویزیون پلاسما قابلیت پخش فیلم و تصاویر با روشنایی بالا دارد. دلیل نامگذاری صفحه نمایش پلاسما این است که در ساختار آن از سلول های کوچک گاز یونیزه استفاده می شود. با توجه به تحقیقات انجام شده صفحه نمایش پلاسما قابلیت تولید در ابعاد بزرگ را دارد. یکی از ویژگی های انواع صفحه نمایشگر پلاسما این است که می تواند در هر ثانیه 600 بار تصویر را به روز آوری کند.

صفحه نمایش تلویزیون پلاسما

اما موضوع بسیار مهمی که باعث شده است امروزه از این صفحه نمایش کمتر استفاده شود، مصرف بالای این صفحه نمایش و پشتیبانی نکردن از کیفیت های بالاتر مانند full hd یا k4 است. احتمال سوختگی پیکسل در صفحه نمایش پلاسما نسبت به سایر صفحات بیشتر است.

نتیجه گیری از آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون

در این مطلب به آشنایی با انواع صفحه نمایش تلویزیون پرداختیم. Led، lcd، crt، oled و پلاسما انواع صفحه نمایش تلویزیون هستند که فیلم و تصاویر را در کیفیت های نمایش می دهند. انتخاب نوع صفحه نمایش با توجه به نیاز مصرف کننده متفاوت است. بنابراین اگر قصد خرید بهترین تلویزیون را دارید، ابتدا هدف و نیاز خود را از خرید تلویزیون تعیین کنید و متناسب با نوع نیاز خود و با توجه به ویژگی های هر مدل صفحه نمایش، تلویزیون خود را خریداری کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد