logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

استفاده از آب کولرگازی برای گیاهان مفید است یا مضر؟

استفاده از آب کولرگازی برای گیاهان مفید است یا مضر؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله استفاده از آب کولرگازی برای گیاهان مفید است یا مضر؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آیا استفاده از آب کولر گازی برای گیاهان مفید است یا مضر؟ به طور کلی برخی از افراد برای آنکه در مصرف منابع صرفه جویی کنند، از آب کولر گازی خود استفاده‌ های زیادی از جمله آب دادن به گیاهان و گل‌ ها می‌ کنند. اما سوال اینجاست آب کولر گازی برای چی خوبه؟ یا اینکه خواص آب کولر گازی چیست؟ در ادامه این مقاله همراه آی پی امداد باشید تا موارد استفاده از آب کولر گازی را برای شما شرح دهیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود سوال درباره استفاده از آب گیاهان برای کولرگازی میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله با کارشناسان آی پی امداد و همچنین سایر کاربران در میان بگذارید.

آب کولر گازی برای چی خوبه؟

با رسیدن فصول گرم سال، استفاده از کولرگازی برای خنک کردن محیط افزایش پیدا می کند. یکی از مسائل هنگام استفاده از این دستگاه، آب کولر گازی است که به هنگام تبدیل بخارات آب موجود درون هوا به مایع ایجاد می گردد. از این رو ممکن است شما نیز به این فکر افتاده باشید که از آب کولر گازی چه استفاده هایی میتوان کرد یا خاصیت اب کولر گازی چیست. در این بخش به این سوالات به طور خلاصه پاسخ خواهیم داد.

سوال پاسخ
موارد استفاده از آب کولر گازی
  • گیاهان
  • اتوبخار
  • بخارشوی
  • رادیاتور ماشین
  • آکواریوم
استفاده از آب کولر گازی برای گیاهان
  • گیاهان فضای سبز و باغچه
  • گیاهانی که به به املاح آب حساسیت ندارند.

آب کولر گازی با آب شهری چ تفاوتی دارد؟

تحقیقاتی در رابطه با تفاوت بین آب شهری و آب کولر گازی صورت گرفته است که نتیجه این تحقیقات نشان می دهد املاح موجود در این دو نوع آب با یکدیگر متفاوت هستند. آب یکی از قوی‌ ترین حلال های شیمیایی است که مواد به راحتی در آن حل می‌ شود. در آب کولر گازی به دلیل آنکه رطوبت هوا تقطیر می‌گردد، مقدار زیادی دی اکسید کربن موجود در هوا نیز با آنها ترکیب می‌شود. بنابراین به علت وجود کربن دی اکسید زیاد در آب نوشیدن آن برای انسان و حیوانات بسیار مضر و ممنوع است. البته استفاده از این آب برای آبیاری گل‌ها و یا گیاهان به نوع آنها بستگی دارد.

موارد استفاده از آب کولر گازی

موارد مصرف آب کولر گازی

به طور کلی از کولرگازی می توان برای کارهای مختلفی استفاده کرد که در ادامه این بخش به موارد استفاده از آب کولر گازی اشاره خواهیم کرد:

  • در صورتی که عملیات جمع آوری آب کولرگازی به صورت بهداشتی بوده و آب هیچگونه آلودگی با گرد و غباری نداشته باشد، می توان از آن برای آکواریوم استفاده کرد.
  • از آنجایی که آب حاصل از کولرگازی از نوع آب مقطر بوده و املاحی ندارد، می توان از آن برای ریختن در اتو و اتوبخار خود استفاده نمایید.
  • به دلیل اینکه مواد معدنی و املاح درون آب کولرگازی وجود ندارد، استفاده از آن برا رادیاتور ماشین بلامانع بوده و مشکلی ندارد.
  • بخارشو نیز از جمله دستگاه هایی است که آب بدون املاح برای استفاده در مخزن آن کاملا مناسب می باشذ و می توانید از آب کولرگازی برای بخارشوی خود استفاده کنید.

آیا آب کولر گازی برای گیاهان مناسب است؟

شاید برای بسیاری از ما سوال باشد که استفاده از آب کولر گازی برای گیاهان مفید است یا مضر؟ اگر قصد دارید از آب کولر گازی برای آبیاری گیاهان خود استفاده کنید، همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که شرایط و مقاومت گیاهان با یکدیگر متفاوت است. استفاده زیاد از آب کولر گازی به دلیل آنکه دارای املاح اسیدی بیشتری نسبت به اب شهری می‌باشد، باعث ایجاد مسمومیت در خاک می‌گردد.

برای چه گیاهانی میتوان از آب کولر گازی استفاده کرد؟

استفاده از آب کولر گازی برای گیاهان

به طور کلی گیاهان فضای سبز و گیاهانی که به املاح موجود در آب حساسیت ندارند، می توان برای آنها از آب کولر گازی برای صرفه جویی در منابع استفاده کرد. اما در نظر داشته باشید که گیاهان آپارتمانی به املاح موجود در آب بسیار حساس‌ تر هستند. از این جهت آب اسپیلت برای گیاهان آپارتمانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. همچنین استفاده زیاد از اب کولر گازی به دلیل وجود بالای دی اکسید کربن خاک و گیاه دچار مسمومیت می‌شوند.

آبیاری گیاهان فضای سبز با آب کولر گازی

در این شرایط کم آبی جهان علی الخصوص کشور عزیزمان ایران که کم آبی جزء یکی از مهمترین مشکلات کشور ماست، استفاده از منابع طبیعی تا حد الامکان باید بهینه شود. یکی از بهترین راهکارها برای استفاده بهینه از منابع و جلوگیری در هدر رفت آنها استفاده از آب کولر گازی است. استفاده از آب کولر گازی برای گیاهان در مناطق گرم به شدت حائز اهمیت می‌باشد. همانطور که می دانید، گیاهان فضای سبز نسبت به گیاهان و گل‌های آپارتمانی به تغییرات شرایط محیطی مقاوم‌تر هستند. در همین راستا از آب کولر گازی برای باغچه و فضای سبز استفاده کرد.

ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شود که اب کولر گازی برای گل خوبه؟ یا اب کولر گازی برای درخت خوبه؟ در پاسخ به این پرسش ها نیز باید به این نکته اشاره کنیم که اگر گل یا درخت مورد نظر در فضای سبز باشد، استفاده از آب کولر گازی برای درختان و گل ها مانعی ندارد، اما بهتر است برای گل ها و درختچه های خانگی خود از این آب استفاده نکنید.

آیا آب کولر گازی قابل خوردن است؟

خوردن آب کولر گازی

بسیاری از سوالات افراد به هنگام استفاده از آب اسپیبت، مربوط به خوردن آب کولر گازی است. به طور کلی نمی توان به این سوال پاسخ قطعی ارائه داد؛ زیرا بسیاری از افراد برای نوشیدن و عدم نوشیدن این آب نظرهای متفاوتی را ارائه می دهند. عده ای از افراد اعتقاد دارند که وجود ذرات گرد و غبار و آلودگی درون این آب و تجمع آنها به مرور موجب آلوده شدن آب کولر گازی شده و خوردن آن به بدن انسان آسیب می رساند. اما عده ای دیگر عقیده دارند که فیلترهای به کار رفته در کولرگازی از ایجاد آلودگی در این آب جلوگیری می کند و نوشیدن آن مانعی ندارد.

لازم به ذکر است که اگر فیلتر کولر گازی به صورت منظم و دوره ای تمیز شود و دستگاه از هرگونه آلودگی پاکسازی گردد، آبی که از کولرگازی خارج می شود، قابل آشامیدن خواهد بود. اما نباید در نوشیدن این آب زیاده روی کرد؛ زیرا ممکن است به بخش های مختلف بدن انسان آسیب برساند. همچنین استفاده از آب کولر گازی برای پوست نیز در صورت عدم وجود آلودگی و تمیز بودن آب مانعی نداشته و می توان از اب کولر گازی برای صورت استفاده نمود.

میزان تقطیر کولر گازی در یک روز

مقدار تقطیر کولر گازی و آب حاصل از آن رابطه متقیمی با میزان رطوبت آن منطقه دارد. بنا به شرایط آب هوایی و نیز منطقه‌ای میزان تقطیر متفاوت است. به طور مثال رطوبت در مناطق ساحلی بسیار بیشتر از مناطق بیابانی است. اما به طور میانگین هر کولر گازی در روز حدود 5 الی 10 لیتر آب تولید می‌کند.

خلاصه ای از خواص آب کولر گازی برای گیاهان

در این مقاله تمامی موارد استفاده از آب کولرگازی نظیر اتو، بخارشو، رادیاتور خودرو و آکواریوم اشاره کردیم و فواید آب کولر گازی برای گیاهان آپارتمانی و فضای سبز را به طور کامل شرح دادیم تا در صورتی که شما نیز با این مسئله مواجه شده اید، بتوانید بهترین استفاده را از آب کولر گازی خود داشته باشید. در صورت نیاز به استفاده از خدمات تعمیرات کولرگازی خود می توانید با کارشناسان آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

4.7/5 - (9 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

1 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • عالمی 08 مهر 1401

    سلام برا درست انجیر پرتقال انگور گلابی مفیداست یا نه ؟

    پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد