ویدیو نحوه نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی

comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای همین بخش به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

معمولا پرداخت هزینه های زیاد برای تعمیر و رفع عیب لوازم خانگی برای هیچ کدام از ما خوشایند نیست، اما این که برای نگه داری درست و به دور از خرابی لوازم خانگی چه باید کرد مسئله ایست که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در این مطلب از متخصص لوازم خانگی مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد درخواست کردیم تا تمامی نکاتی که از خرابی لوازم خانگی شما جلوگیری می کند را به شما گوشزد نماید؛ در ادامه با ویدیو نحوه نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی با ما همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه نظر و یا تجربه به خصوصی در مورد این موضوع دارید می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای این مقاله به گفتمان با متخصصین و دیگر کاربران بپردازید.

کاربران گرامی؛ تمامی مطالب این صفحه در ویدیو شرح داده شده است و شما با تماشای این ویدیو از مطالعه هر مطلب دیگری بی نیاز خواهد بود.

راهنمای تصویری برای جلوگیری از خرابی لوازم خانگی

در ویدیو نحوه نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی از متخصص آی پی امداد درخواست کردیم تا به طور دقیق به تمام عواملی که در سالم ماندن لوازم خانگی موثر هستند بپردازد، از نظر متخصص آی پی امداد اصلی ترین راه های جلوگیری از خرابی لوازم خانگی موارد زیر می باشد:

  • استفاده از سه راهی استاندارد
  • عدم استفاده بیش از حد از لوازم خانگی
  • نظافت و تمیز کردن لوازم خانگی
  • اهمیت دادن به سرویس دوره ای لوازم خانگی

اهمیت استفاده از محافظ برق استاندارد برای جلوگیری از خرابی لوازم خانگی

همانطور که شاید خیلی از شما بدانید یک برق رفتگی ساده می تواند آسیب مخربی به لوازم خانگی برقی بزند، به همین دلیل هم استفاده از سه راهی یا همان محافظ برق در خانواده های ایرانی کاملا باب شده، اما متخصص آی پی امداد در فیلم آموزشی نگهداری صحیح از لوازم خانگی به دو مورد در مورد این محافظ های برق تاکید دارد.

  • سعی کنید برای لوازم بزرگ آشپزخانه نظیر یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و … یه محافظ برق جداگانه داشته باشید.
  • به استاندارد بودن سه راهی خود توجه کنید، از محافظ برقی استفاده نمایید که تایمر ذخیره برق دارد.

عدم استفاده بیش از حد یکی از راه های نگهداری صحیح از لوازم خانگی

متخصص آی پی امداد معتقد است که استفاده به اندازه از لوازم خانگی در جلوگیری از خراب شدن این دستگاه نقش به سزایی دارد، اما منظور دقیق ما از این موضوع به طور کامل موارد زیر است:

  • برای مثال دستگاه اسپرسوساز خانگی دستگاهی صنعتی نیست و طبعتا استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به وارد شدن فشار به این دستگاه و بروز خرابی در آن شود.
  • سنگین کردن بیش از حد یخچال هم یکی دیگر از مثال های استفاده غلط از لوازم خانگی می باشد.
  • اگر دستگاه بخارشو، جاروبرقی و … دارید به این موضوع توجه کنید که این لوازم پس از هر 10 دقیقه استفاده باید استراحت کنند.

نظافت و تمیز کردن به موقع یکی از راه های جلوگیری از خراب شدن لوازم خانگی

هر کدام از لوازم خانگی به نوبه خود نیاز به نظافت و تمیز کردن دارد، طبیعتا سهل انگاری در انجام این کار می تواند در طولانی مدت منجر به بروز خرابی های بسیار زیادی در این لوازم شود، به برخی از اقدامات در جهت نظافت و نگهداری این لوازم در ادامه اشاره خواهیم کرد.

  • برای مثال تعویض به موقع پاکت و فیلتر جاروبرقی تاثیر زیادی روی جلوگیری از خرابی در این دستگاه دارد.
  • علاوه بر این در دستگاه های لباسشویی، ظرفشویی و اسپرسوساز عدم نظافت دستگاه منجر به رسوب گیری منجر از باقی ماندن آب در آن خواهد شد.
  • نظافت یخچال هم مسئله بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه کرد.

اهمیت به سرویس های دوره ای و جلوگیری از خرابی لوازم خانگی

متخصص آی پی امداد در ویدیو نحوه نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی معتقد است سرویس های دوره ای تقریبا برای تمامی لوازم خانگی واجب می باشد، امام متاسفانه بسیاری از افراد برای جلوگیری از این هزینه نا چیز اقدام به انجام این کار نمی کنند و طبیعتا با گذشت زمان و بروز خرابی در آن دستگاه باید هزینه چند برابری ای برای دستگاه خود کنند.

بسیاری از خرابی هایی که در لوازم خانگی ایجاد می شود حاصل اهمیت ندادن به سرویس های دوره ای لوازم خانگی می باشد، برای مثال اجنتاب از تعویض فیلتر کف ماشین لباسشویی می تواند منجر به پدید آمدن خرابی در لوازم خانگی شود.

نکاتی که برای نگهداری صحیح از لوازم خانگی باید به آن ها توجه کرد

در انتهای توضیح ویدیو نحوه نگهداری و مراقبت از لوازم خانگی قصد داریم تا به نکات تکمیلی برای انجام این کار بپردازیم:

  • همواره به این مسئله دقت کنید که لوازم خانگی پس از نصب و استفاده باید به طور مرتب مورد استفاده قرار بگیرد، و اصلا استفاده نکردن از دستگاه ها برقی خود می تواند دلیلی برای بروز خرابی در این محصولات باشد.
  • علاوه بر این به این موضوع توجه کنید که اگر مدتی می خواهید به هر دلیل از لوازم خانگی خود استفاده نکنید آن را کاملا خالی کنید و از برق بکشید، برای مثال اگر قصد رفتن به مسافرت را دارید بهتر است تا ظرفشویی خود را از آب خالی کنید و از برق هم بکشید.

 

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد