این سوال توسط افشین خانزاده پرسیده شده است

علت گیرپاژ موتور پنکه چیست؟

سلام، من یه پنکه رومیزی دارم که چند ساله ازش استفاده میکنم. تا همین چند وقت پیش خوب کار میکرد، ولی چند روزه بود صداش خیلی زیاد شد و انگار داشت زور میزنه بچرخه. یه ذره هم سرعتش کم شده بود. الان هم که کلا روشن نمیشه. از یه فرد متخصص پرسیدم گفت موتورش گیرپاژ کرده. علت این مشکل چیه و چطوری باید برطرفش کنم؟

2 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 21 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، با گذشت زمان و استفاده مکرر و بیش از حد، انواع گرد و غبار، کثیفی و سایر آلودگی ها می توانند در موتور پنکه جمع شده و باعث ایجاد اصطکاک و گیرپاژ موتور شوند. همچنین موتور و سایر بخش های پنکه باید به صورت منظم تمیز و روغن کاری شوند. عدم انجام این کار نیز موجب گیرپاژ کردن موتور دستگاه خواهد شد. سیم های برقی که به موتور پنکه متصل هستند، ممکن است شل یا خراب شده و یا مشکل مربوط به برخی از فطعات موتور پنکه نظیر بلبرینگ یا خازن باشد که موجب وارد شدن فشار زیاد به موتور و گیرپاژ آن می شود. اگر از موتور صدای ساییدن یا خراشیدن شنیده می شود، ممکن است بلبرینگ ها خراب شده باشند که باید آنها را تعویض کنید. همچنین لازم است سیم ها و خازن موتور نیز به دقت بررسی شود. تمامی بخش های اصلی و موتور پنکه را تمیز و روغن کاری نمایید. در صورتی که همچنان موتور روشن نشود، سوخته است و باید تعویض شود. در صورتی که قادر به تعمیر پنکه خود نیستید، بهترین راه استفاده از خدمات مرکز مجاز و تخصصی آی پی امداد می باشد.

  • آی پی امداد 21 خرداد 1403

    کاربران گرامی در صورت برخورداری از تخصص و دانش لازم در زمینه تعمیرات پنکه، می توانید برای عیب یابی دستگاه خود مقاله نحوه تست موتور پنکه در سایت آی پی امداد را به همراه ویدیو آموزشی تخصصی مطالعه نمایید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست