این سوال توسط م. شعبانی پرسیده شده است

علت گرم نشدن قوری چای ساز

سلام و وقت بخیر، چای ساز من مدل صفحه ای هست. چند ماهه که ازش استفاده میکنم و تا حالا مشکلی نداشته. امروز صبح که خواستم چای درست کنم، دیدم که آب داخل قوری گرم نمیشه. چراغ چای ساز روشن میشه و به نظر میاد که همه چی درسته، ولی قوریش داغ نمیشه. چک کردم که پریز برق کار میکنه و سیم و دوشاخه چای ساز هم سالمه. ممنون میشم اگه راهنماییم کنید که مشکل چیه و چطور میتونم درستش کنم.

1 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 26 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، در صورتی آب درون قوری چای ساز شما به درستی گرم نمی شود، یکی از دلایل آن مربوط به خرابی المنت است. المنت وظیفه گرم کردن آب داخل قوری را بر عهده دارد و اگر دچار خرابی شود، آب گرم نخواهد شد. ترموستات نیز دمای آب را کنترل می کند و زمانی که آب به دمای جوش برسد، اقدام به خاموش کردن المنت می نماید. در صورتی که ترموستات خراب شده باشد، المنت به موقع روشن نشده و آب گرم نمی شود. همچنین در برخی مواقع شل بودن اتصالات یا خرابی سیم کشی داخلی چای ساز نیز می تواند از رسیدن جریان برق به المنت یا ترموستات جلوگیری کند و در نتیجه آب گرم نشود. برای رفع این مشکل لازم است اتصالات و سیم کشی داخلی، ترموستات و المنت دستگاه به صورت تخصصی بررسی شده و در صورت نیاز قطعه معیوب تعویض شود. شما می توانید برای تعمیر چای ساز خود و رفع مشکل گرم نکردن آن با مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست