logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

چرا سرخ کن دود می کند؟

چرا سرخ کن دود می کند؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله چرا سرخ کن دود می کند؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان به هنگام استفاده از دستگاه سرخ کن برای تهیه مواد غذایی مختلف با آن مواجه شوند، دود کردن آن است. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی اینکه چرا سرخ کن دود می کند برای شما پرداخته و روش های رفع این مشکل و جلوگیری از بروز آن را نیز برای شما شرح دهیم. در صورتی که پس از مطالعه مقاله علت دود کردن سرخ کن برای شما پرسشی ایجاد شده است، می توانید در بخش پرسش و پاسخ یا دیدگاه های همین مقاله، سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان آی پی امداد راهنمایی های لازم را به شما ارائه نمایند.

8 علت دود کردن دستگاه سرخ کن بدون روغن

در حال حاضر یکی از رایج ترین دستگاه های پخت و پز در آشپزخانه که طرفداران زیادی دارند، سرخ کن های بدون روغن هستند که برای پخت انواع مواد غذایی کاربرد دارند. با توجه به اینکه پخت مواد غذایی در دستگاه سرخ کن با کمترین مقدار روغن انجام میشود، گاهی ممکن است هنگام آماده سازی غذا متوجه شوید از دستگاه سرخ کن دود بیرون می آید و این موضوع شما را نگران کرده باشد و تصور کنید مواد غذایی درون دستگاه سوخته اند و قابل استفاده نیستند. در ادامه با رایج ترین دلایل دود کردن دستگاه سرخ کن آشنا خواهید شد.

  1. باقی ماندن روغن در غذا
  2. مشکل در سیستم تهویه
  3. استفاده از روغن زیاد
  4. عدم نظافت مرتب دستگاه
  5. استفاده از روغن بی کیفیت
  6. عدم تنظیم صحیح دما
  7. استفاده از پوشش های نچسب بی کیفیت
  8. انتخاب روش پخت نامناسب

8 علت دود کردن دستگاه سرخ کن بدون روغن

چرا سرخ کن دود می کند؟

در ادامه هریک از علل دود کردن سرخ را به صورت کامل برای شما توضیح خواهیم داد:

1. روغن باقی مانده در غذا

  • گاهی ممکن است حرارت المنت های دستگاه سرخ کن باعث شود که روغن موجود در مواد غذایی به شدت داغ شده و دود تولید کند.

2. اشکال در مکانیزم تهویه

  • گاهی دلیل اینکه دستگاه سرخ کن بدون روغن دود می کند، این است که دود در دستگاه جمع شده و مکانیزم تهویه به خوبی کار نمی کند.

3. استفاده از مقدار روغن زیاد

  • وجود مقدار زیادی و اضافه روغن در دستگاه سرخ کن ممکن است باعث تولید دود شود.

4. عدم نظافت دستگاه

  • تمیز نکردن دستگاه سرخ کن بدون روغن پس از پخت غذا و یا استفاده نامناسب از دستگاه از دلایل تجمع روغن و دود کردن سرخ کن است.

5. استفاده از روغن بی کیفیت

  • برخی از روغن ها به دلیل کیفیت پایینی که دارند، هنگام تغییر دما، دود زیادی تولید می کنند.

6. تنظیم نبودن دمای دستگاه

  • یکی از دلایل خروج دود از سرخ کن، این است که دمای دستگاه به خوبی تنظیم نشده است که باید تنظیم دمای آن را به درستی انجام دهید.

7. استفاده از پوشش های نچسب بی کیفیت

  • گاهی ممکن است کاغذ روغنی و یا پوشش های سیلیکونی که در دستگاه برای قرار دادن مواد غذایی و جلوگیری از کثیف شدن سرخ کن استفاده شده است، به دلیل کیفیت پایین ساخت، در معرض حرارت واکنش داشته باشند و دود زیادی تولید کنند.

8. انتخاب روش پخت نادرست

  • با توجه به اینکه برنامه های مختلفی برای انواع مواد غذایی در دستگاه تعریف شده است، اگر مواد غذایی را با برنامه پخت اشتباه بپزید، احتمال خروج دود از دستگاه سرخ کن بدون روغن وجود دارد.

روش های جلوگیری از خروج دود از دستگاه سرخ کن

با در نظر گرفتن هریک از موارد زیر، می توانید از بروز مشکل دود کردن سرخ کن خود جلوگیری نمایید:

  • از روغن با کیفیت و مناسب پخت و پز استفاده کنید. همچنین از مقدار بسیار کمی روغن استفاده کنید تا مواد غذایی سالم تر پخته شوند.
  • دمای دستگاه را بر اساس مواد غذایی که درون آن قرار داده اید، تنظیم کنید. دمای زیاد ممکن است باعث ایجاد دود در دستگاه سرخ کن بدون روغن شود.
  • توصیه میکنیم پس از هربار استفاده از سرخ کن بدون روغن، باقی مانده های غذا را دور بریزید و مخزن دستگاه را به خوبی تمیز کنید.
  • تنظیمات سرخ کن بدون روغن را بر اساس نوع مواد غذایی انتخاب کنید.
  • از عملکرد درست سیستم تهویه دستگاه اطمینان حاصل کنید.

برای رفع مشکل دود کردن سرخ کن با کجا تماس بگیریم؟

اگر سرخ کن شما دود می کند و نیاز به عیب یابی و رفع مشکل آن دارید، می توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. تعمیرکاران این مجموعه به سرعت می توانند مشکل دود کردن سرخ کن شما را عیب یابی کرده و قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنند. تعمیر انواع سرخ کن و رفع مشکل دود کردن آن، یکی از خدمات مجموعه آی پی امداد می باشد. برای استفاده از این خدمات می توانید در سایت آی پی امداد درخواست تعمیر سرخ کن خود را ثبت کنید و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد