logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه وصل کردن USB به تلویزیون

نحوه وصل کردن USB به تلویزیون
نحوه وصل کردن USB به تلویزیون
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه وصل کردن USB به تلویزیون به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

نحوه وصل کردن USB به تلویزیون به چه صورت است؟ USB یکی از پرکاربردترین حافظه داخلی موجود در بازار است که جهت ذخیره اطلاعات از دستگاه های مختلف استفاده می شود. اطلاعاتی که درون USB ذخیره می شود، باید از طریق دستگاه هایی چون تلویزیون، تلفن همراه، کامپیوتر و … نمایش داده شود. در واقع تنها راه دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در USB، اتصال آن به دستگاه های ذکر شده است. در این مطلب به توضیح آموزش اتصال USB به تلویزیون می پردازیم. چنان از راهنمای اتصال USB به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … آشنا نیستید، می توانید تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه وصل کردن USB به تلویزیون می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

نحوه اتصال USB به تلویزیون هوشمند چگونه است؟

در صورتی که قصد وصل کردن USB به تلویزیون و استفاده از آن را دازید، باید فلش را به پورت متصل به تلویزیون وصل کنید. امروزه تمام تلویزیون های هوشمند موجود در بازار از پورت USB سریع پشتیبانی می کنند. بنابراین کافیست تا پورت USB در قسمت بدنه تلویزیون پیدا کنید. معمولاً پورت USB در قسمت پشتی یا کناره تلویزیون نصب می شود. فلش را به شکل صحیح وارد پورت کنید و برای چند ثانیه تا چند دقیقه منتظر بمانید تا اطلاعات فلش در تلویزیون نمایش داده سود. حال گزینه home را فشار داده و گزینه USB را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه USB تمام پوشه های ذخیره شده در فلش،  در دستگاه تلویزیون به نمایش در می آیند و شما می توانید با انتخاب هریک از فایل های ویدئویی، صوتی، تصویری و … به آن ها دسترسی پیدا کنید.

نحوه اتصال USB به تلویزیون هوشمند

چرا برخی از اطلاعات USB در تلویزیون نمایش داده نمی شوند؟

آیا با وجود اتصال USB به پورت تلویزیون بازهم برخی از اطلاعات در تلویزیون نمایش داده نمی شوند؟ یکی از مهمترین دلایلی که موجب می شود اطلاعات USB در تلویزیون نمایش داده نشوند، پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت مورد نظر است. تلویزیون از جمله دستگاه هایی است که ممکن است برخی از فرمت ها را پشتیبانی نکند. به همین دلیل برخی از اطلاعات ذخیره شده در فلش نمایش داده نمی شوند. برای رفع این مشکل می توانید USB مورد نظر خود را به دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل کنید.

اطلاعات USB در تلویزیون نمایش

نتیجه گیری از وصل کردن USB به تلویزیون

در این مطلب به بررسی نحوه وصل کردن USB به تلویزیون و همه نکاتی که در هنگام متصل کردن USB به تلویزیون باید به آن توجه شود، پرداختیم. اتصال USB به تلویزیون یک روش آسان برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در فلش است که از طریق اتصال آن به پورت تلویزیون انجام می شود. هرگونه خرابی در پورت تلویزیون ممکن است باعث بالا نیامدن اطلاعات ذخیره شده در تلویزیون شود. چنانچه پورت USB در تلویزیون خراب است، باید برای تعمیرات تلویزیون اقدام کنید. یکی از شرکت های معتبر و باسابقه که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بسیار بالایی انجام می دهد، شرکت آی پی امداد است. تکنسین های تعمیرگاه تلویزیون در آی پی امداد با استفاده از قطعات اورجینال و کمک تکنسین های دوره دیده، در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شده و تعمیرات پورت USB  در انواع تلویزیون های هوشمند را انجام می دهد.

3.3/5 - (18 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

53 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ماری 10 اسفند 1402

    سلام وقتتون بخیر چطور فلش از تلویزیون دوو Eject کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 اسفند 1402

      درود، دکمه Menu را روی کنترل تلویزیون خود فشار دهید. با استفاده از دکمه های جهت دار، به گزینه Input بروید و آن را انتخاب کنید. سپس با استفاده از دکمه های جهت دار، به گزینه USB بروید و آن را انتخاب کنید. در ادامه دکمه OK را فشار دهید. با استفاده از دکمه های جهت دار، به گزینه Eject بروید و سپس گزینه OK را انتخاب کنید.

      پاسخ دادن
  • بحرینی 08 اسفند 1402

    سلام فلش 3.2 Teamgroup خریدم. تلویزیونم LG و هوشمنده ولی فلشم روی TV بالا نمیاد!! روی کامپیوتر بالا میاد... باید چیکار کنم که روی TVهم بالا بیاد؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اسفند 1402

      درود، ممکن است تلویزیون شما از فرمت فلش پشتیبانی نکند که لازم است فلش خود را به فرمت FAT32 یا NTFS فرمت کنید. همچنین ممکن است مشکل از پورت USB تلویزیون شما باشد.

      پاسخ دادن
      • بحرینی 16 اسفند 1402

        سلام وقت بخیر فلش را با فرمت NTFS فرمت کردم روی TV بالا اومد ولی حالا دیگه روی موبایلم بالا نمیاد میگه فرمت پشتیبانی نمیشود!! این مشکل راه حل نداره؟؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 16 اسفند 1402

          درود، راهکار رفع این مشکل فرمت کردن فلش به فرمت FAT32 یا exFAT است که این کار را می‌ توانید با کامپیوتر یا گوشی انجام دهید.

          پاسخ دادن
  • عبداله غراوی 05 اسفند 1402

    سلام وقت بخیر تلویزیون اسنوا دارم وقتی فلش بهش وصل می‌کنم کلا فلش پیدا نمیکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 اسفند 1402

      درود، فلش را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید. اگر فلش در کامپیوتر شناسایی شد، مشکل از تلویزیون شماست. در صورتی که فلش در کامپیوتر هم شناسایی نشد، احتمالا مشکل از خود فلش است و باید آن را تعویض کنید. همچنین بهتر است بدانید که تلویزیون‌ های اسنوا از فلش‌ هایی با فرمت FAT32 یا exFAT پشتیبانی می‌ کنند. اگر فلش شما فرمت دیگری دارد، باید آن را به این فرمت ها تبدیل کنید.

      پاسخ دادن
  • مریم 30 بهمن 1402

    سللاام بعد وصال کردن فلش باید چطور با کنترل برم رو‌حافظه فلاش فیلم و موسیقی

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 اسفند 1402

      درود، دکمه Input یا Source را از طریق کنترل انتخاب کرده و وارد بخش USB شوید تا به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید.

      پاسخ دادن
  • پیمان 28 بهمن 1402

    سلام تلوزیون من اسنوا است کارت حافظه در تلوزیون فرمت شده اما در موبایل میاره ولی در تلوزیون نمیاره باید چه کار کنم که بیاید کارت حافظه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 بهمن 1402

      درود، مطمئن شوید که کارت حافظه شما با فرمت FAT32 یا NTFS فرمت شده است؛ زیرا تلویزیون های اسنوا از فرمت های دیگری مانند exFAT پشتیبانی نمی کنند.

      پاسخ دادن
  • حمید 14 بهمن 1402

    سلام تلویزیون دوو خریدم ولی وقتی فلش بهش متصل میکنم همه اطلاعات رو ی حا نمایش میده و بصورت پوشه جدا کونه نیست در صورتی ک داخل خود فلش بصورت فایل جدا از هم هستن ممنون

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، این ایراد مربوط به سیستم فایل فلش، تنظیمات تلویزیون، پورت USB تلویزیون یا مشکلات نرم افزاری در دستگاه می باشد.

      پاسخ دادن
      • حمید 14 بهمن 1402

        خب چاره اش چیه؟چکار باید کرد تا درست بشه؟

        پاسخ دادن
  • محمد 14 بهمن 1402

    سلام‌وقت بخیر فلش رو وصل کردم بعد از پاک کردن موسیقی ها و عکس ها باز هم در تلویزیون x.vision نمایش داده میشود چطور حافظه را پاک کنم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، فلش را به تلویزیون خود وصل کنید. دکمه Menu را انتخاب و به قسمت Settings" بروید. گزینه Storage یا Memory و سپس USB Drive را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Format را انتخاب نموده و تایید کنید که می‌خواهید حافظه فلش را فرمت کنید.

      پاسخ دادن
  • Masume.salimi 13 بهمن 1402

    سلام ببخشید فلش رووصل کردم به تلویزیون.فیلم رووسط تلویزیون فقط یه صفحه کوچیک نشون میده.چکارکنم چیوبایدبزنم که صفحه کامل نشون بده فیلم رو؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1402

      درود، دکمه Menu را انتخاب کرده و به بخش Picture یا Show بروید. گزینه aspect ratio یا Picture mode را پیدا کنید. گزینه fullscreen یا 16:9 را انتخاب کنید.

      پاسخ دادن
  • محمد جمالی 12 بهمن 1402

    سلام من تلویزیون ایکس ویژن دارم فلش بالا نمیاره چندتا فلش امتحان کردم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1402

      درود، فرمت فلش شما باید FAT32 یا NTFS باشد. اگر فلش شما با فرمت دیگری مانند exFAT فرمت شده باشد، تلویزیون آن را شناسایی نمی کند.

      پاسخ دادن
  • ابوالفضل 05 دی 1402

    سلام به تلویزیون سام یه فلش گرفتم وصل میکنم نمیخونه شناسایی نمیکنه واین گزینه رو میزنه Developer warning for package com.android.systemui Failed to post notification on channel "null" See log for more details

    پاسخ دادن
  • نجفی 13 آذر 1402

    سلام یه تلوزیون دارم که کابل اچ دی ام ای بهش وصل میشه ولی پورت فلش نداره آیا تبدیلی برای این که بشود از اچ دی ام ای برای فلش استفاده کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 آذر 1402

      درود، بله می توانید از مبدل HDMI به USB استفاده نمایید.

      پاسخ دادن
      • ویسی 07 دی 1402

        سلام ببخشید منم همین مشکل رو دارم تلویزیونم HDMI داره ولی پورت USB نداره.اگر کابل مبدل بگیرم تلویزیونی که USB نداره فلش اجرا میشه داخلش؟یا به عبارتی فلش رو چطوری میخونه؟ ممنون میشم پاسخ بدید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 07 دی 1402

          درود، در صورتی که فلش با تبدیل مخصوص به پورت تلویزیون وصل شود، به راحتی تمامی فایل های درون آن روی تلویزیون اجرا خواهد شد.

          پاسخ دادن
  • رسول 14 مهر 1402

    سلام وقت بخیر من یه تلوزیون lg دارم و فلشو میزنم بعضی فیلمارو نصفه نشون میده و یهو وسط فیلم خارج میشه ولی بعضی دیگرو کامل نشون میده اولش فکر میکردم از فرمت فیلماس و فرمتهای مختلف و امتحان کردم ولی یکی درمیون فیلما اینجوری پخش میشه

    پاسخ دادن
    • سعید همت یار 05 دی 1402

      لینک سایت بروزرسانی رو میشه بذارین؟؟؟

      پاسخ دادن
  • آتون 23 شهریور 1402

    با عرض سلام تلوزیون ۴۳ مدل Gsun هست. وقتی فلش رو وصل میکنیم نمیتونیم فیلمهارو بزرگنمایی کنیم و توی دوتا کادر کنارهم فیلم و اطلاعاتش نمایش داده میشه لطفا میشه کمک کنید

    پاسخ دادن
    • مهدی 30 بهمن 1402

      سلام ببخشید اگر با تبدیل فلش را به تلویزیون متصل کنیم بازهم تلویزیون خراب میشود؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 30 بهمن 1402

        درود، خیر مشکلی ندارد.

        پاسخ دادن
  • زری وحدانی 22 مرداد 1402

    سلام، تلویزیون جی پلاس کنترلش خرابه. من از طریق دکمه روی تلویزیون وارد usb شدم. حالا هرکاری میکنم، نمیتونم برگردم به خود تلویزیون. میشه لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مرداد 1402

      درود، usb را خارج کرده و یک بار تلویزیون را از برق کشیده و مجددا وصل کنید.

      پاسخ دادن
  • مجید 19 مرداد 1402

    با سلام زمانیکه فلش به پورت وصله با هر بار خاموش و روشن کردن ،تلویزیون فلش رو نمی خونه و باید فلش رو در بیاریم و دوباره وارد پورت کنیم

    پاسخ دادن
  • علیرضا 31 تیر 1402

    تلویزون ۴۹ اینچ سامسونگ داریم وقتی فلش را وارد میکنیم هیچی نشون نمیده البته فلش هم قدیمیه ربط داره؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 تیر 1402

      درود، ممکن است مشکل مربوط به فلش، خرابی پورت تلویزیون یا تنظیمات دستگاه باشد.

      پاسخ دادن
  • پوریا 16 اردیبهشت 1402

    سلام ببخشید محل اتصال فلش USB در تلوزیون سامسونگ ۴۳ اینچ کجاست ؟؟؟ یعنی فلش رو وارد کدوم قسمت تلوزیون کنم تا بتونم فیلم یا سریال و ... رو ببینم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 اردیبهشت 1402

      درود، در اکثر تلویزیون های سامسونگ، درگاه های USB در پشت یا کنار تلویزیون قرار دارند. برای پیدا کردن پورت USB می‌ توانید به دفترچه راهنما مراجعه نموده یا نماد USB را روی برچسب تلویزیون پیدا کنید.

      پاسخ دادن
    • حسین 05 اسفند 1402

      سلام تلویزیون من ایوولی ۴۳ منتهی نمی تونم بازار رو نصب کنم تا فیلمو یا برنامه ای که مربوط به فیلم وسریال رو ببینم البته برنامه بازار رو به فلش ریختم منتهی وقتی فلش رو وصل می کنم بازار رو نشون نمیده تا نصب کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

      پاسخ دادن
  • Mahdi 10 بهمن 1401

    سلام...خسته نباشید یه ال ای دی الجی داریم که قسمت پورتusb شکسته میخواستم بدونم اگر یه تبدیل بامادگی usb و سه تا فیش درست کنم،میشه از اون قسمت که جای سه تا فیش رنگی داره فلش رو بهش وصل کنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 بهمن 1401

      نمیتوانید پورت USB را با استفاده از یک آداپتور با سه شاخه رنگی برای اتصال درایو فلش تبدیل کنید. درگاه USB تلویزیون به طور خاص برای دستگاه های USB طراحی شده است و سه شاخه رنگی احتمالاً به ورودی های صوتی/تصویری اشاره دارد که با اتصالات USB سازگار نیستند. شاید بهتر باشد به فکر تعویض پورت USB تلویزیون یا یافتن راه حل جایگزین مانند استفاده از دستگاه پخش رسانه باشید.

      پاسخ دادن
  • حسین 21 دی 1401

    سلام من تلویزیون دوو دارم وارد بخش فیلم و عکس و موسیقی usb نمیشود

    پاسخ دادن
  • مهرداد نوع پرور 06 فروردین 1401

    سلام وقت بخیر من یه تلویزیون دوو دارم. میخوام گوشیمو به تلویزیون وصل کنم پیغام وصل شدن usb تو تلویزیون میاد ولی فایلها رو باز نمیکنه حتی گوشی پیغام شارژ شدن رو میده. رو گزینه های عکس یا فیلم میزنم باز نمیشه. میشه لطفا راهنمایی کنید. حتی به نمایندگی هم زنگ زدم ولی پاسخگو نیستن

    پاسخ دادن
    • سعید مختاری 24 دی 1401

      سلام بخاطر اینه که کدک های گوشی شما رو نمیتونه بخونه اصولا بعضی از تلوزیون های هوشمند از یه سری پسوند ها پشتیبانی نمیکنند مثلا usb هایی که با پسوند fat و یا ntfs فرمت شده باشن ۸۰ درصد تلوزیون های هوشمند نمیتونه بخوندشون چون فرمت رو نمیشناسه و باید مجدد usb با پسوند fat 32 فرمت بشه تا پشتیبانی کنه. در مورد تلفن همراه هم صدق میکنه و بزرگترین دلیل پشتیبانی نکردنش همبن ناشناس بودن پسوند حافظه داخلی یا مموری کارت هست.

      پاسخ دادن
    • دنیا 26 تیر 1402

      سلام تازگی یه تلویزیون الیو گرفتم ولی دکمه یا گزینه usb نداره ینی نمیتونم پیداش کنم میشه راهنمایی کنید لطفا

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 تیر 1402

        درود، پورت usb معمولا در بخش کنار یا پشت تلویزیون تعبیه شده است که با اتصال فلش به این بخش، محتوای مربوطه روی صفحه نمایش تلویزیون پخش می شود.

        پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد