logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه جابجایی کولرگازی

نحوه جابجایی کولرگازی
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه جابجایی کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد بار دیگر با ارائه مطلبی در مورد نحوه جابجایی کولرگازی و همه مراحل آن در خدمت شما هستیم. در این مطلب طریقه جابجایی اسپلیت و کولرگازی پنجره ای را خواهید خواند. هدف ما از نوشتن این مطلب کمک به عزیزانی است که به هر دلیلی قصد جا به جا کردن کولرگازی خود را دارند. در حال حاضر کولرگازی ها به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای خنک کردن منازل مسکونی، مکان های تجاری و اداره ها می باشند، اما همانقدر که نصب کولرگازی اهمیت دارد، جابجایی این دستگاه نیز یکی از فعالیت های مهم است که در این مقاله از آی پی امداد به بررسی جزییات و اهمیت جابجایی این دستگاه خواهیم پرداخت.

دلایل جابجایی کولر گازی

جابجایی کولرگازی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین اقداماتی که در زمینه نصب و نگهداری این نوع سیستم های تهویه انجام می شود، معرفی کرد و در صورت نادیده گرفتن این مرحله، ممکن است عملکرد کولرگازی تحت تاثیر قرار بگیرد. از آنجایی که جابجایی کولر گازی با چالش هایی همراه است، بهتر است این کار به صورت اصولی و دقیق انجام شود و این کار با حضور تکنسین حرفه ای بهتر انجام شود، زیرا قبل از اقدام به انتقال کولرگازی لازم است به نکات ایمنی توجه کرد و مکان مناسبی را برای نصب مجدد آن انتخاب کرد تا از خطرات ناشی از نصب غیراصولی دستگاه در امان باشید.

جابه جایی کولرگازی معمولا به این دلایل انجام خواهد شد:

  • نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای دستگاه
  • کاهش کارایی و بالا رفتن هزینه های انرژی
  • تغییر نحوه استفاده از فضا یا توسعه ساختمان
  • بهبود کیفیت هوا در محیط
  • جابجایی با دستگاه کم مصرف تر و کارآمدتر

آموزش جابجا کردن کولرگازی

جابجا کردن کولرگازی نیازمند تجربه و دانش فنی در این زمینه است و باید به کمک تکنسین این کار را انجام داد. در صورتی که جابجایی دستگاه بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام شود، احتمال آسیب دیدن دستگاه بالا می رود و امکان ورود هوا به درون سیکل و تخلیه شدن گاز کولر دور از انتظار نیست. اگر ادامه مطلب را دنبال کنید و به دقت آن را مطالعه کنید به شما نحوه جابجایی کولر گازی بدون تخلیه گاز را خواهیم گفت.

آموزش جابجا کردن کولرگازی

برای جابجایی کولر گازی به چه ابزارهایی نیاز است؟

اگر چه جابجایی کولر گازی به حضور تکنسین نیاز دارد و بهتر است این کار با کمک فردی مانند تکنسین های مجموعه آی پی امداد که در این زمینه تجربه کافی دارد، انجام شود. اما ابزارهای خاصی برای انجام این کار نیاز نیست.

  • تنها کافی است یک آچار آلن و یک گیج فشار در اختیار داشته باشید. بهتر است اندازه آچار آلن متناسب با نیاز دستگاه باشد.
  • وجود گیج فشار نیز به شما کمک می کند تا بتوانید زمان باز و بسته کردن شیرها را به خوبی مدیریت کنید.
  • البته اگر گیج فشار در دسترس نبود، می توان این کار را بدون گیج فشار نیز انجام داد.
  • تنها کافی است زمانبندی انجام این کار درست باشد، یعنی پس از کار کردن کولر در حالت سرمایش و به مدت 15 دقیقه، باید شیر رفت را ببندید و پس از گذشت 30 ثانیه شیر سرویس برگشت را نیز ببندید.
  • در صورتی که اسپلیت و کولرگازی بعد از بستن شیرها روشن بمانند، ممکن است برای دستگاه مشکلات جدی به وجود بیاید.
  • برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است برای بستن شیرها و جمع کردن کار کولرگازی از شخص دیگری نیز کمک بگیرید که به محض بستن شیرها و جمع شدن گاز کولرگازی دستگاه را خاموش کند.

توصیه می شود برای استفاده از خدمات جابه جایی کولرگازی در مجموعه آی پی امداد درخواست کنید تا تکنسین های ماهر مجموعه ما در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا کنند و مراحل حمل و انتقال دستگاه را به دقت و به شکل اصولی پیش ببرند.

برای جابجایی اسپیلت چه باید کرد؟

در صورتی که شما نیز به دنبال جابجا کردن کولرگازی خود هستید، لازم است دو مرحله مهم را مدنظر داشته باشید که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

برای جابجایی اسپیلت چه باید کرد؟

پمپ دان کردن یا جمع آوری گاز کولرگازی قبل از جابجایی

اولین اقدام در شیوه درست نحوه جابجایی کولرگازی، این است که قبل از انتقال، همه هوای موجود در کندانسور جمع آوری شود. اگر این کار اصولی انجام شود، بعد از نصب مجدد دستگاه می توان از همان گاز استفاده کرده و نیازی به شارژ گاز نیست.

  1. باید ابتدا کولرگازی را در حالت سرمایش روشن کنید و اجازه دهید طی گذشت 15 دقیقه فرآیند تبرید کامل شود.
  2. برای جلوگیری از آسیب به برد دستگاه باید برق کولرگازی را قطع کنید.
  3. درپوش شیری که روی کندانسور قرار دارد را باز کنید.
  4. در این مرحله باید ابتدا از بسته بودن گیج اطمینان حاصل کنید. پس از آن باید شلنگ گیج را به شیر سوزنی لوله برگشت متصل نمایید.
  5. حال می توانید از یک آچار آلن برای بستن شیر رفت استفاده کنید. دقت کنید که این شیر را آهسته ببندید.
  6. هنگام بستن شیر رفت باید عقربه گیج را نیز چک کنید و تا زمان رسیدن به psi 10 این کار را ادامه دهید.
  7. حال زمان بستن شیر سرویس لوله برگشت است تا زمانی که فشار گیج به زیر صفر برسد. توجه کنید دستگاه زمانی خاموش خواهد شد که شیر را به خوبی ببندید.
  8. زمانی که دستگاه خاموش شود، مرحله جمع کردن گاز کولر گازی به اتمام می رسد و می توانید مراحل بعدی جابجایی اسپلیت را دنبال کنید.

جداسازی و باز کردن پنل های کولر گازی

  • اگر قصد شما از جابجا کردن کولرگازی انتقال آن به محل دیگری برای نصب است، باید هر دو پنل را به طور کامل باز کنید و محل جدید منتقل کنید.
  • یکی از نکاتی که حین باز کردن و جابه جایی کولرگازی باید به آن توجه کنید، این است که همه کابل ها و لوله ها را به خوبی باز کنید.

طریقه جابجایی کندانسور کولر گازی

در این بخش به بررسی چگونگی جابجا کردن کندانسور کولرگازی خواهیم پرداخت:

  1. اگر تنها قصد دارید پنل خارجی کولرگازی را جابجا کرده و کندانسور را به جای دیگری منتقل کنید، باید مراحل لازم برای پمپ دان کردن کولرگازی را انجام دهید.
  2. پس از این مرحله می توانید پنل خارجی کولرگازی را باز کنید و بردارید.
  3. اگر قصد دارید کندانسور را برای همیشه به قسمت دیگری از منزل منتقل شود، بهتر است جای قبلی را ایزوگام کنید.
  4. برای جابه جایی پنل کولرگازی باید آن را تنها به صورت ایستاده و حمل کنید.

طریقه جابجایی کندانسور کولر گازی

نحوه جابجایی پنل داخلی کولرگازی

اگر قصد شما از جابجایی اسپیلت، جدا کردن پنل داخلی است، لازم است موارد زیر را دنبال کنید:

  1. باید سینی پشت کولر را باز کنید و مجموعه را به مکان دیگری منتقل کنید و دوباره آن را لوله کشی نمایید.
  2. جابجایی پنل داخلی به این صورت است که باید با کمک یک انبردست پنل داخلی را از روی دیوار بردارید و مسیر لوله مسی رفت را با استفاده از آچار سفت کنید.
  3. برای جلوگیری از کثیف شدن ساختمان و محیط منزل، بهتر است زیر محل اتصال ظرفی قرار دهید که بتواند آب خروجی دستگاه را جمع آوری کند.
  4. مرحله بعدی که باید انجام دهید، این است که کولر را برای چند دقیقه روشن کنید و تا زمانی که تمام گاز آن از لوله های مسی و بخش داخلی و خارجی خارج نشده و مسیر لوله برگشت را نبسته اید، آن را خاموش نکنید.

نکات مهم برای جابجایی کولرگازی

در این بخش برخی از مهمترین نکات هنگام جابجا کردن کولر گازی را برای شما بررسی خواهیم کرد:

  • از لوله های مسی دستگاه در حین جابجایی به شدت مراقبت کنید؛ زیرا بسیار حساس هستند.
  • برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و اجسام داخلی، باید همه لوله ها را به خوبی ببندید و بپوشانید.
  • لوله ها را در زمان انتقال به خوبی و اصولی جمع کنید.
  • پس از جابجایی کولر گازی، بهتر است از نفوذ هوا به لوله های آن جلوگیری کنید.
  • هنگام جابجایی پنل خارجی باید آن را به صورت عمودی و ایستاده حمل کنید تا آسیب نبیند.

مراحل جابجایی کولر گازی پنجره ای

کولرگازی‌ های پنجره‌ای به دلیل طراحی ساده و نصب آسان، در بسیاری از ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما در برخی موارد، نیاز به جابجایی یا تعویض این دستگاه‌ ها پیش می‌ آید. نحوه جابجایی کولرگازی پنجره‌ ای به شرح زیر است:

مراحل جابجایی کولر گازی پنجره ای

  • خاموش کردن کولرگازی

ابتدا باید کولرگازی را خاموش کنید و سپس آن را از برق جدا کنید.

  • جداسازی از پنجره

در مرحله بعد، باید کولرگازی را از پنجره جدا کنید. برای این کار، قفل‌ های پنجره را باز کرده و کولرگازی را با احتیاط از پنجره خارج کنید.

  • جابجایی کولرگازی

حالا باید کولرگازی را به محل جدید منتقل کنید. برای این کار، از دستگاه‌های حمل و نقل مناسب استفاده کنید تا کولرگازی به صورت ایمن جابجا شود.

  • نصب دوباره کولرگازی

پس از جابجایی کولرگازی، آن را به پنجره جدید نصب کنید و قفل‌ های پنجره را ببندید. سپس کولرگازی را به برق متصل کنید و با استفاده از دستگاه تنظیم دما، تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنید.

  • بررسی کولرگازی

در نهایت، برای اطمینان از عملکرد صحیح کولرگازی، آن را به مدت چند دقیقه روشن کنید و عملکرد آن را بررسی کنید. در صورت وجود هرگونه مشکل در عملکرد، میتوانید از کمک تکنسین های مجموعه آی پی امداد بهره مند شوید.

آنچه در مورد جابجایی کولرگازی آموختیم

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه برای مطالعه مطلبی با عنوان نحوه جابجایی کولرگازی به سایت آی پی امداد مراجعه کردید، بسیار خوشحالیم و امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

  • در این مطلب در مورد دلایل جابجایی کولرگازی گفتیم و حال میدانیم که جابجایی کولرگازی گاهی به دلیل تعمیر و نگهداری دستگاه، نصب و جایگزینی دستگاه بهینه تر و کم مصرف تر و یا تغییر فضای محیط انجام میشود.
  • همچنین در مورد نحوه جابجایی کولرگازی نیز آموختیم که باید به صورت مرحله به مرحله باشد که ابتدا باید گاز دستگاه را جمع آوری کرده و سپس پنل ها را جابجا کرد.
  • گفتیم که برای باز کردن و جابجایی کولرگازی تنها ابزاری که نیاز است یک آچار آلن و گیج فشار برای زمان بندی باز و بسته کردن شیرهای رفت و برگشت است.

این مطلبی که در حال خواندن آن بودید، با همکاری تکنسین‌های مجموعه آی پی امداد نوشته شده است. شما می‌توانید با اطمینان از صحت اطلاعات و محتوای این متن به آن اعتماد کنید؛ زیرا این مقاله به صورت کاملا تخصصی نوشته شده است. تکنسین‌های مجموعه آی پی امداد علاوه بر کمک به تیم نویسندگان برای نوشتن مقالات تخصصی، آماده ارائه خدمات تعمیراتی به افراد ساکن در تهران و حومه هستند. مجموعه آی پی امداد با همکاری با تعمیرکاران حرفه ‌ای و با تجربه، آماده تعمیر وسایل برقی قابل حمل و غیر قابل حمل در محل خواهد بود. شما می‌توانید هرگونه سوالی در زمینه تعمیر دستگاه‌ های برقی را در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید و تکنسین‌های مجموعه با صبر و حوصله به آن پاسخ خواهند داد.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • محسن افشار 30 مرداد 1403

    با سلام آیا کولر گازی ایستاده را می‌توانیم بصورت خوابیده روی باربند خودرو حمل کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 مرداد 1403

      درود، مشکلی ندارد اما پس از قرارگیری در محل مورد نظر، باید 10 الی 12 ساعت صبر کرده و سپس آن را به برق وصل کنید.

      پاسخ دادن