logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

نحوه تمیز کردن صندلی ماساژور

نحوه تمیز کردن صندلی ماساژور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله نحوه تمیز کردن صندلی ماساژور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

صندلی ماساژور یکی از وسایلی است که برای کارکرد صحیح آن باید نگهداری و مراقبت کامل از دستگاه انجام شود. یکی از اصلی ترین نکات نگهداری از این دستگاه و حفظ بهداشت و دوام آن، نظافت صندلی ماساژور به صورت منظم است. از این رو در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی نحوه تمیز کردن صندلی ماساژور و نکات مفید در این باره برای شما بپردازیم. اگر شما نیز قصد تمیز کردن صندلی ماساژ خود را دارید اما از نحوه انجام این کار و مواد مناسب برای شستشوی دستگاه اطلاعاتی ندارید، با آی پی امداد همراه باشید.

خلاصه ای از نکات مهم تمیز کردن صندلی ماساژ در یک نگاه

کاربران گرامی، در صورتی که وقت کافی مطالعه این مقاله را ندارید، می توانید مهمترین نکات مربوط به نحوه نظافت صندلی ماساژور را در جدول زیر مطالعه نمایید:

پرسش پاسخ
اهمیت نظافت صندلی ماساژور
  • افزایش طول عمر دستگاه
  • حفظ بهداشت
  • بهبود عملکرد اجزای دستگاه
  • جلوگیری از فرسودگی قطعات
نکات شستشوی صندلی براساس جنس روکش
  • برچسب X: تمیز کردن با برس یا جاروبرقی
  • برچسب W: شستشو با شوینده بر پایه آب
  • برچسب S: تمیز کردن با مواد شوینده خشکشویی
  • برچسب O: شستشو با آب سرد
شوینده های مناسب نظافت صندلی ماساژ
  • پاک کننده های چرم مخصوص
  • پاک کننده های مبلمان
  • پاک کننده های فوم شکل
مراحل تمیز کردن صندلی ماساژ
  1. دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید.
  2. قفل های ایمنی دستگاه را فعال کنید.
  3. بخش های مختلف را جدا کنید.
  4. قسمت های فلزی و پلاستیکی را با پارچه مربوط پاک کنید.
  5. روکش صندلی را براساس جنس آن با شوینده مخصوص تمیز کنید.
  6. با یک پارچه خشک بخش های مختلف را پاک کنید.
  7. اجازه دهید دستگاه چندین ساعت بماند تا خشک شود.

چرا باید صندلی ماساژ را تمیز کنیم؟

صندلی ماساژ دستگاهی است که به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرد و با گذشت زمان ممکن است گرد و غبار و آلودگی های مختلف در بخش های مختلف دستگاه جمع شوند. در صورتی که این آلودگی ها به صورت منظم تمیز نشوند، می تواند موجب فرسودگی قطعات مختلف صندلی ماساژور شده و از کارکرد صحیح آنها جلوگیری نماید. از این رو کارشناسان مجموعه آی پی امداد توصیه می کنند که هر دو هفته یکبار و به صورت منظم دستگاه خود را تمیز کنید. با این کار علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا و تمیز برای دستگاه خود، به افزایش طول عمر آن نیز کمک زیادی خواهید کرد.

نکات مهمی که باید پیش از تمیز کردن صندلی ماساژور بدانید

شوینده مناسب برای تمیز کردن صندلی ماساژور چیست؟

در صورتی که بر روی صندلی ماساژور شما برچسبی درج نشده است و قصد تمیز کردن آن را دارید، لازم است از شوینده های مناسب برای انجام این کار اطلاع داشته باشید. در ادامه به بررسی شوینده های مناسب برای نظافت صندلی ماساژور خواهیم پرداخت:

  • پاک کننده های چرم مخصوص: در صورتی که جنس صندلی ماساژ شما از نوع چرم طبیعی یا مصنوعی است، باید از پاک کننده های مخصوص و روغن های طبیعی استفاده کنید تا لطافت و براقی آن حفظ شود.
  • پاک کننده های مبلمان: برخی از انواع مدل های صندلی ماساژور دارای روکش هایی نظیر آستر، مخملی و … هستند که می توان از پاک کننده های مخصوص مبلمان برای تمیز کردن آنها استفاده نمود.
  • پاک کننده های فوم شکل: با استفاده از برخی فوم ها می تواند به راحتی پارچه صندلی ماساژ را تمیز کرده و سپس آن را با یک پارچه خشک پاک نمایید.

نحوه شستشوی صندلی ماساژور براساس جنس روکش

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام تمیز کردن صندلی ماساژ باید در نظر داشته باشید، استفاده از پاک کننده های مخصوص مطابق با جنس روکش صندلی می باشد. به طور کلی انواع مدل های صندلی ماساژور دارای برچسب هایی هستند که به کمک آنها می توانید از نحوه تمیز کردن دستگاه اطلاع پیدا کنید.

  • در صورتی که صندلی ماساژ شما دارای برچسب X می باشد، به این معناست که برای تمیز کردن دستگاه تنها می توانید از برس یا جاروبرقی استفاده کنید.
  • برچسب W در صندلی های ماساژ به معنای این است که می توانید از شوینده ای که بر پایه آب می باشد، برای شستشوی دستگاه خود استفاده کنید.
  • چنانچه دستگاه شما از برچسب S برخوردار است، به این معناست که شما می توانید از مواد شوینده خشکشویی برای تمیز کردن دستگاه خود استفاده نمایید.
  • اگر برچسب O را بر روی صندلی ماساژور خود مشاهده می کنید، یعنی می توانید دستگاه خود را با استفاده از آب سرد تمیز کنید.

با در نظر گرفتن علامت مشخص شده بر روی برچسب صندلی ماساژ خود، می توانید دستگاه خود را به گونه ای تمیز کنید که آسیبی به جنس روکش آن وارد نشود.

چگونه صندلی ماساژور را تمیز کنیم؟

حال که با مهمترین نکات پیش از شستشو و شوینده های مناسب برای تمیز کردن صندلی ماساژور آشنا شدید، در این بخش قصد داریم به صورت گام به گام به بررسی چگونگی تمیز کردن این دستگاه برای شما بپردازیم:

نکات مهمی که باید پیش از نظافت صندلی ماساژ بدانید

پیش از اینکه اقدام به تمیز کردن صندلی ماساژور خود نمایید، لازم است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. ابتدا باید صندلی ماساژ خود را خاموش کنید. همچنین در صورت وجود قفل های ایمنی، لازم است آنها را فعال نمایید تا دستگاه به هنگام تمیز کردن فعالیتی نداشته باشد.
  2. حتما باید دستگاه را از برق جدا نمایید؛ زیرا ورود آب درون قطعات الکتریکی دستگاه ماساژور می تواند منجر به ایجاد اتصالی یا برق گرفتگی شود.
  3. بخش هایی از صندلی ماساژ که قابلیت جداسازی دارند را به طور کامل جدا نمایید تا بتوانید هریک از آنها را به صورت جداگانه تمیز کنید.
  4. برای اینکه بتوانید شستشوی صندلی ماساژور خود را شروع کنید، باید نوع و جنس روکش صندلی را مشخص کنید تا بتوانید شوینده مناسب شستشوی آن را تهیه کنید.
  5. پیش از شروع نظافت، ابتدا مقداری از مواد شوینده را روی نقطه ای نامشخص از دستگاه تست کنید تا از آسیب دیدگی صندلی ماساژور و یا از بین رفتن رنگ آن جلوگیری نمایید.

راهنمای گام به گام تمیز کردن صندلی ماساژور

  1. ابتدا می توانید هریک از بخش های صندلی که قابلیت جداسازی دارند را جدا کنید.
  2. گرد و خاک و زباله هایی که در بخش های مختلف دستگاه قرار دارند را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید.
  3. اگر صندلی ماساژ شما دارای قابلیت شستشو می باشد، می توانید با استفاده از آب و مواد شوینده بخش های مختلف آن را تمیز کنید.
  4. اگر دستگاه شما قابل شستشو نمی باشد، می توانید از مخلول های مخصوص برای تمیز کردن قسمت های مختلف آن استفاده کنید.
  5. برای تمیز کردن قسمت های پلاستیکی و فلری صندلی ماساژور می توانید از یک پارچه مرطوب با مواد شوینده ملایم استفاده کنید.
  6. پس از تمیز کردن صندلی با محلول های پاک کننده، لازم است با یک پارچه تمیز و خشک، دستگاه را از هرگونه مواد شوینده تمیز کنید.
  7. همچنین می توانید از بخارشو برای رفع هرگونه لکه و آلودگی های روی صندلی ماساژ خود استفاده کنید.
  8. سپس اجازه دهید بخش های مختلف دستگاه به صورت کامل خشک شده و سپس از آن استفاده کنید.

تمیز کردن صندلی ماساژور با جاروبرقی

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد