logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تاریخچه صندلی ماساژ

تاریخچه صندلی ماساژ
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تاریخچه صندلی ماساژ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب تاریخچه صندلی ماساژ را از زمان اختراع تا ورود آن به ایران را بررسی خواهیم کرد. پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید بدانید صندلی ماساژور توسط چه کسی ساخته شده و در ابتدا چه ویژگی های داشته است، این مطلب از آی پی امداد را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله در مورد سیر پیشرفت تکنولوژی در صندلی ماساژور و ویژگی ها و قابلیت های صندلی ماساژوهای امروزی نیز اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار میدهیم.

صندلی ماساژور چیست؟

اگر بخواهیم تعریف کلی از صندلی ماساژور ارائه کنیم، باید گفت که صندلی ماساژور نوعی مبل راحتی الکترونیک است که با تکنولوژی های به کار رفته در آن به انواع مکانیسم های ماساژ متنوع، غلتک ها و گوی ها، کیسه های هوا، ارتعاش و ویبره مجهز شده است تا کاربر با نشستن روی آن بتواند انواع تکنیک های ماساژ را روی نقاط مختلفی از بدن تجربه کند. اجرای تکنیک های مختلف ماساژ توسط این دستگاه برگرفته از اقدامات یک فرد ماساژور و شبیه سازی آنها با کمک تکنولوژی به کار رفته در آن است. صندلی های ماساژور علاوه بر ماساژ دادن همه قسمت های بدن، باعث تسکین دردهای عضلانی، گرفتگی و انقباض شده و تاثیر بسیار زیادی در بهبود خلق و خو و آرامش دارند.

اولین صندلی ماساژور چه زمانی اختراع شد؟

تاریخچه صندلی ماساژ به سال 1968 برمی گردد که ” دیوید پالمر” اولین صندلی ماساژور را طراحی و اختراع کرد. تا سال 1990 افراد بسیار کمی صندلی ماساژور را میشناختند و از کارایی آن باخبر بودند، اما زمانی که در نمایشگاه های تجاری از این دستگاه رونمایی شد مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت. پس از رونمایی از این دستگاه، اغلب افرادی که تمکن مالی داشتند، با پرداخت 1 دلار میتوانستند برای 1 دقیقه روی این صندلی ماساژور بنشینند و ماساژ را تجربه کنند. استقبال از صندلی ماساژ تا جایی پیش رفت که افراد ساعت های زیادی را در صف های بسیار طولانی تحت نظارت ماموران امنیتی، منتظر می ماندند تا بتوانند تنها برای 1 دقیقه از آن استفاده کنند. رغبت روزافزون مردم برای نشستن روی صندلی ماساژ باعث شد که این دستگاه به تدریج، با تکنولوژی روز پیشرفت کند و قابلیت های جدیدی به آن اضافه شود.

اولین صندلی ماساژور چه زمانی اختراع شد؟

صندلی های ماساژور اولیه دارای چه امکاناتی بودند؟

در گذشته صندلی های ماساژور بسیار ساده تر بودند و امکانات محدودی در آن ها به کار رفته بود. اگر بخواهیم در مورد ظاهر صندلی ماساژ اولیه بگوییم، سادگی اولین ویژگی است که باید به آن اشاره کنیم. برخلاف صندلی ماساژهای امروزی، ظاهر این نوع صندلی ها بدون هیچ پیچیدگی خاصی طراحی شده بود.

  • جنس به کار رفته برای ساخت این صندلی ها بسیار مقاوم بودند.
  • مدل های ابتدایی صندلی ماساژور با مکانیسم های ساده ای که داشتند، عمدتا گردن و پشت را با ویبره و غلتک های مکانیکی ماساژ می دادند.
  • امکان کنترل و تنظیم شدت و سرعت ماساژ نیز با استفاده از کنترل دستی و دکمه ها و سوییچ های موجود در صندلی در اختیار کاربر قرار داشت، اما امکانات پیشرفته مانند ایجاد گرمایش و نور مادون قرمز در صندلی های ماساژور اولیه وجود نداشت.

صندلی های ماساژور اولیه دارای چه امکاناتی بودند؟

تاریخچه پیشرفت تکنولوژی های صندلی ماساژور

در بررسی تاریخچه صندلی ماساژ و روند پیشرفت تکنولوژی صندلی ماساژور در مراحل مختلف به این اطلاعات دست پیدا کردیم:

  1. دهه 1950 تا 1960

در سال های اولیه اختراع صندلی ماساژور در دهه 1950 تا 1960 این مدل ها مکانیسم های مکانیکی بسیار ساده ای که متشکل از غلتک های ساده و ویبره برای ماساژ پشت و گردن را داشتند و بیش از این امکانات دیگری نداشتند.

  1. دهه 1980 تا 1990

طی این دهه شاهد پیشرفت تکنولوژی در صندلی های ماساژ هستیم. با ارتقا تکنولوژی در این دستگاه امکانات بیشتری مثل تنظیم فشار، سرعت و شدت ارتعاش نیز به این صندلی اضافه شد. همچنین ظاهر این نوع صندلی ها نیز تغییرات مثبتی را تجربه کرد؛. ظاهر صندلی های ماساژور در این دهه طراحی جدیدی داشتند و کاربرپسندتر شدند.

  1. دهه 2000 تا 2010

اوج پیشرفت تکنولوژی در صندلی های ماساژور و تغییرات اساسی این دستگاه در این دهه رقم خورد. در این دوره صندلی های ماساژور علاوه بر امکانات و قابلیت هایی که در گذشته داشتند، مجهز به قابلیت هایی مثل:

  • ماساژ چندگانه برای نقاط مختلف بدن
  • امکان ایجاد گرمایش
  • استفاده از نور مادون قرمز
  • ظاهر بسیار زیبا و جذاب مدرن برای تطابق بیشتر با دکوراسیون منزل
  • ماساژور پا
  • امکان کنترل از راه دور
  1. دهه 2020 به بعد

از سال 2020 صندلی های ماساژور مسیر پیشرفت را طی کرده و تنوع و پیچیدگی های زیادی پیدا کرده اند. تکنولوژی های به روز به کار رفته در صندلی های ماساژور نسل جدید به شرح زیر است:

  • بلوتوث
  • سیستم پخش صوتی و تصویری و کنترل آن ها با پنل کاربری زیبا و پیشرفته
  • امکان اجرای انواع تکنیک های ماساژ
  • امکان تنظیم نوع، شذت و سرعت ماساژ
  • سنسورهای هوش مصنوعی
  • اسکن بدن
  • حالت گرانش صفر (حالت بی وزنی)
  • کیسه های هوا برای ماساژ نقاط مختلف بدن
  • ماساژ 4D، 3D، 2D
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد