logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مزایای استفاده از صندلی ماساژور چیست؟

مزایای استفاده از صندلی ماساژور چیست؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مزایای استفاده از صندلی ماساژور چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب از آی پی امداد این موضوع که مزایای استفاده از صندلی ماساژور چیست را خواهیم گفت. همچنین برای بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان، در پایان مطلب در مورد معایب صندلی ماساژور نیز مواردی را ذکر کرده ایم. خواندن این مطلب را به افرادی که قصد خرید صندلی ماساژور دارند، توصیه میکنیم. اگر میخواهید صندلی ماساژور خریداری کنید، بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد فواید استفاده آن به دست آورید. با آی پی امداد همراه باشید.

صندلی ماساژور چیست؟

صندلی ماساژور همانطور که از نام آن پیداست، نوعی صندلی برقی است که پس از نشستن بر روی آن، نقاط مختلف بدن شما ماساژ داده می شود. این دستگاه مجهز به سیستم الکترونیکی و تنظیمات مختلف بوده و می تواند خستگی و درد بخش های مختلف بدن شما را تسکین دهد. این دستگاه بهترین جایگزین برای ماساژهای سنتی بوده و می توانید به هنگام استفاده از آن، به راحتی میزان شدت و نوع ماساژ بدن خود را مشخص نمایید.

مزایا و معایب صندلی ماساژور

صندلی ماساژور یکی از بهترین روش‌هایی است که بعد از یک روز کاری می‌تواند کل خستگی روز را از شما دور کند. این نوع صندلی دارای مزایای زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. اما بهتر است بدانید که صندلی ماساژور معایبی هم دارد. در ادامه مزایا و معایب استفاده از صندلی ماساژور را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا راحت‌تر بتوانید در مورد خرید این محصول تصمیم بگیرید.

استفاده از صندلی ماساژور چه مزایایی دارد؟

صندلی ماساژور یکی از بهترین دستگاه های خانگی برای کاهش استرس و تنش، تسکین دردهای عضلانی و بهبود کیفیت زندگی است که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد. اگر بخواهیم به طور خلاصه فواید صندلی ماساژور را بگوییم، باید به این موارد اشاره کنیم:

  1. انجام تکنیک های متنوع ماساژ
  2. شل کردن ماهیچه ها
  3. کاهش فشار عصبی
  4. تسکین درد جسمی
  5. بهبود مشکلات روحی
  6. دسترسی همیشگی و آسان
  7. استفاده به عنوان مبل راحت
  8. بالا بردن انرژی و هوشیاری
  9. کاهش فشار خون و ضربان قلب
  10. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

مزایای استفاده از صندلی ماساژور چیست؟

استفاده از صندلی ماساژور اثرات فیزیولوژیکی و روحی زیادی بر بدن دارد که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آن ها خواهیم داد. ادامه مطلب را از دست ندهید.

1. انجام تکنیک های متنوع ماساژ

ارائه انواع تکنیک های ماساژ، اولین مزیت صندلی ماساژور است که در مورد آن توضیح خواهیم داد. ممکن است شما با نحوه انجام ماساژ این صندلی ها آشنایی نداشته باشید و تصور کنید در هر بار استفاده از آن تنها نوع خاصی از ماساژ ارائه میشود، اما اینگونه نیست. امکان انجام انواع تکنینک های ماساژ در صندلی های ماساژور در اختیار کاربر قرار دارد و هنگام استفاده از آن میتوانید ماساژ دلخواه خود را انتخاب کنید.

2. شل کردن ماهیچه ها

قطعا یکی از لذت بخش ترین لحظات زمانی است که عضلات شما دچار گرفتگی شده اند و برای شل کردن و تسکین درد ماهیچه ها از صندلی ماساژور استفاده می کنید.

  • غلتک ها و گره هایی که با استراتژی مشخصی در نقاط مختلفی از صندلی ماساژور مثل جمله گردن و شانه ها، کمر و پاها جایگذاری شده اند، با انجام حرکات طراحی شده و منظم باعث شل کردن ماهیچه ها، کاهش درد عضلات، از بین رفتن خستگی میشوند  به شما احساس آرامش زیادی منتقل می کنند.

شل کردن ماهیچه ها

3. کاهش فشار عصبی

در زندگی پر از اضطراب و تنش که در طول روز روی روان ما اثر میگذارند، صندلی ماساژور میتواند به کاهش این فشارهای عصبی کمک کند. صندلی ماساژور به چند روش فشارهای عصبی را کاهش داده و حس آرامش را جایگزین آن می کند:

  • غلتک ها و گره های به کار رفته در صندلی ماساژور نقاط مختلفی از بدن و عضلات را ماساژ می دهند و خستگی ، تنش و استرس را از آن ها دور می کنند و همین باعث کاهش فشار عصبی و احساس راحتی و آرامش میشود.
  • انتشار هورمون های شادی بخش مثل اندورفین و سروتونین توسط صندلی ماساژور یکی از دلایل کاهش فشار عصبی هنگام ماساژ است. ماساژ دادن نقاط مختلف بدن باعث کاهش استرس و افزایش شادی و آرامش میشود.
  • صندلی های ماساژور مجهز به قابلیتی هستند که فشار نقاط مختلف بدن را اندازه گیری می کنند و با اعمال فشار و تحریک نقاطی که دچار فشار و تنش عصبی شده اند، باعث آرامش آن ها خواهند شد.
  • تجربه استفاده از ماساژ با صندلی ماساژور تاثیرات بسیار مثبتی روی وضعیت روحی شما خواهد داشت.

کاهش فشار عصبی

4. تسکین درد جسمی

دردهای عضلانی اغلب به دلیل سفت شدن و گرفتگی ماهیچه ها به وجود می آیند. زمانی که گردش خون در قسمتی از بدن کاهش می یابد، آن قسمت از بدن دچار گرفتگی میشود و ماساژ باعث افزایش گردش خون و در نتیجه شل شدن این عضلات خواهد شد و به دنبال آن حس آرامش و کاهش درد جسمی را تجربه خواهید کرد.

5. بهبود مشکلات روحی

قطعا یکی از دلایل مشکلات روحی، خستگی جسمانی و استرس است. اوضاع جسمی روی روح و روانمان نیز تاثیر میگذارد و هرچقدر بدن خسته و بی حال باشد، روحیه ما نیز دچار مشکلاتی میشود.

  • یکی از مزایای صندلی ماساژور، این است که با برطرف کردن خستگی جسمانی، باعث تسکین و بهبود مشکلات روحی خواهد شد.
  • ماساژ گرفتن به دلیل کاهش استرس، روحیه و خلق و خوی شما را بهتر می کند.

6. دسترسی همیشگی و آسان

  • صندلی ماساژور دقیقا مانند یک ماساژور حرفه ای است که هر لحظه اراده کنید، در اختیار شما قرار دارد و استفاده از آن نیز بسیار آسان است.

7. استفاده به عنوان مبل راحت

صندلی ماساژور علاوه بر اینکه مانند یک ماساژور حرفه ای خستگی کل روز شما را از بین می برد، بلکه مانند قطعه ای از مبلمان منزلتان مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کاربران میتوانند در مواقع استراحت و زمان هایی که مشغول تماشای تلوزیون یا مطالعه کتاب و روزنامه هستند، از این صندلی بسیار راحت استفاده کنند.

استفاده به عنوان مبل راحت

8.  بالا بردن انرژی و هوشیاری

  • ترشح هورمون های شادی بخش مثل اندورفین و سروتونین با ماساژ نقاط مختلف بدن که توسط صندلی ماساژور انجام میشود، باعث بالاتر رفتن سطح هوشیاری و انرژی شما در طول روز خواهد شد.

9. کاهش فشار خون و ضربان قلب

  • همانطور که توضیح دادیم، صندلی ماساژور با انجام ماساژ عضلات سبب افزایش گردش خون شده و در نتیجه فشار خون و ضربان قلب کمتر میشود.

10. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

اگر این مطلب را با دقت خوانده باشید، حتما متوجه شده اید که دریافت ماساژ از این نوع صندلی، باعث کاهش استرس و تنش عضلات میشود. در نتیجه سیستم ایمنی بدن بهتر عمل می کند. همچنین صندلی ماساژور با انجام ماساژ اصولی و مناسب به افزایش گلبول های سفید خون کمک می کند و همین باعث عملکرد بهتر صندلی ماساژور خواهد شد.

معایب استفاده از صندلی ماساژور

صندلی ماساژور در کنار همه خوبی هایی که دارد، معایبی نیز دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

وزن زیاد و اشغال فضای بزرگ

  • خرید صندلی ماساژور برای فضاهای کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی شود؛ زیرا وزن آن بسیار بالاست و قسمت بزرگی از فضای هال یا اتاق یعنی در حدود دو متر را اشغال می کند.
  • همچنین به دلیل وزن بالای این صندلی، جابجا کردن آن واقعا دشوار است. بنابراین هنگام خرید صندلی ماساژور باید این مورد را در نظر بگیرید.

محدودیت قد و وزن

  •  به دلیل محدودیت قد و وزنی که برای هر صندلی ماساژور تعریف شده است، همه کاربران با هر قد و وزنی امکان استفاده از آن را ندارند.
  • اکثر صندلی های ماساژور تنها برای افرادی که بین 80 تا 130 کیلوگرم وزن دارند، قابل استفاده است.

محدودیت قد و وزن

هزینه بالا برای خرید آن

  • با توجه به تکنولوژی به کار رفته در صندلی ماساژور، امکانات و قابلیت های صندلی ماساژور هزینه خرید آن بسیار بالاست و همه افراد قادر به خرید آن نیستند.

عدم جایگزینی با ماساژور حرفه ای

  • با وجود اینکه صندلی ماساژور انواع مختلفی از تکنیک های ماساژ را با شدت و سرعت دلخواه ارائه می دهد و استفاده از آن تجربه بسیار لذت بخشی است، اما هرگز نمی تواند جایگزین یک ماساژور حرفه ای شود.
  • ماساژورهای حرفه ای قبل از ماساژ، وضعیت جسمی و روحی شما را چک می کنند و به طور کامل با آناتومی بدن انسان آشنا هستند.
  • اما صندلی ماساژور بدون در نظر گرفتن شراط جسمانی کاربر، تنها با استفاده از روش های مختلف ماساژ این کار را انجام می دهد.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد