logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا

مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم در مورد مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا توضیحات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید. دستگاه های تصفیه هوا یکی از بهترین راه حل ها برای کاهش ذرات معلق، میکروب های بیماری زا، حذف و کاهش آلاینده ها هستند. فیلترهای مختلف به کار رفته در آن کمک می کند که هوایی که در اطرافتان تنفس می کنید عاری از هرگونه باکتری، ویروس، ذرات معلق و آلاینده ها باشد. اگر قصد دارید در مورد مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا، اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس ادامه مطلب از آی پی امداد را از دست ندهید.

دستگاه تصفیه هوا چگونه آلودگی های هوا را از بین می برد؟

دستگاه تصفیه هوا با انجام دو مرحله بسیار مهم، جذب و حذف آلاینده ها و همچنین تصفیه هوا، باعث افزایش کیفیت هوا میشود و هوای محیط اطراف شما را به خوبی پاکیزه می کند. درون این دستگاه چندین فیلتر چندلایه تعبیه شده است که میتوانند همه میکروب ها، ذرات آلاینده، ویروس ها و …را به خود جذب کنند. هر لایه از فیلتر میتوانند قسمتی از آلودگی هوا را دریافت کند. برای مثال فیلتر مخصوص برای هر یک از مواد جامد مثل کرک و مو، ذرات گرد و غبار، بوهای ناخوشایند، گرده گیاهان، ترکیبات شیمیایی، گازهای آلاینده و میکروب ها و ویروس ها در این دستگاه وجود دارد.

نحوه کار دستگاه تصفیه هوا به این صورت است که ذرات معلقی که از آن ها نام بردیم را جذب و حذف می کند. سپس به مرحله دوم که همان تصفیه هوا است میرسیم. در این مرحله دستگاه تصفیه هوا با تکنولوژی به کار رفته در آن یون های منفی تولید کنند و اینگونه آلودگی هوا را فراری دهند.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا چه مزایایی دارد؟

در ادامه به مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا خواهیم پرداخت:

استفاده از دستگاه تصفیه هوا چه مزایایی دارد

آلرژی را از بین می برد

  • اگر جزو کسانی هستید که با شروع فصل بهار یا تابستان دچار آلرژی فصلی شدید میشوید. یا اینکه به مو و پشم حیوانات خانگی حساس هستید، دستگاه تصفیه هوا میتواند تا حد بسیار زیادی در کیفیت هوای اطراف شما موثر باشد و علائم بروز آلرژی را کاهش دهد.

بیماری های ریوی را کاهش می دهد

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه تصفیه هوا این است که با حذف آلاینده ها و عوامل ایجاد حساسیت در بیماران تنفسی، سبب بهبود وضعیت سلامتی این افراد میشود.

  • بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی بسیار حساس هستند. از این رو با کوچکترین بو و یا ماده شیمیایی مثل بوی رنگ یا اسپری حشره کش، اذیت میشوند.
  • دستگاه تصفیه هوا خود باعث بهبود وضعیت بیماری های تنفسی نمی شود. بلکه با جذب بوهای ناخوشایند و ذرات آلاینده و گرد و غبار، هرگونه عامل تشدید بیماری های تنفسی مثل آسم را از بین می برد.

بوی نامطبوع محیط را جذب می کند

  • یکی از ویژگی های اصلی دستگاه تصفیه هوا این است که میتواند بوی بد محیط را دریافت کند و همچنین آلاینده هایی که بوی بد تولید می کنند را از بین ببرد.
  • فیلتر کربن فعال و فیلتر هپا که درون دستگاه تصفیه هوا به کار رفته است، میتوانند بوی ناخوشایند مانند بوی سیگار را از محیط جذب و حذف کنند.

میکروب، باکتری و ویروس را از بین می برد

  • همانطور که گفتیم یکی از قابلیت های دستگاه تصفیه هوا این است که انواع ویروس های بسیار کوچک مثل وروس کرونا و آنفولانزا را نیز جذب می کند و با فیلتر مخصوص آن از بین می برد.

سطح دی اکسید کربن را کاهش می دهد

  • در چرخه تنفس طبیعی ما اکسیژن را دریافت میکنیم و دی اکسید کربن را پس می دهیم. تجمع این ماده در محیطی مسقف و بدون تهویه باعث میشود که بدن با علائمی مثل سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تنگی نفس، سرگیجه، بالا رفتن ضربان قلب و … واکنش نشان دهد و به ما هشدار دهد که باید هرچه سریعتر هوای آن را تصفیه کرد.
  • دستگاه تصفیه هوا این کار را به خوبی برای ما انجام می دهد.

گرد و غبار را از بین می برد

  • همانطور که اشاره کردیم، درون دستگاه تصفیه هوا، فیلترهای متعدد به کار رفته است.
  • این فیلترها قادر هستند ذرات بسیار ریز گرد و غبار را نیز جذب و حذف کنند و هوا را از هر نوع آلودگی تمیز کنند.

بسیار کم مصرف هستند

  • دستگاه های تصفیه هوا برای پاکیزه نگهداشتن هوای اطراف، به مصرف انرژی بسیار کمی نیاز دارند و این مزیت بزرگی برای آن ها محسوب میشود.

معایب دستگاه تصفیه هوا

معایب استفاده از دستگاه تصفیه هوا شامل موارد زیر می باشد:

  • اگر دستگاه شما برای بهبود کیفیت هوای اطراف، جذب و حذف آلودگی ها و ویروس ها از فیلتر UV استفاده می کند، بهتر است بدانید که این فیلتر اوزون ایجاد می کند.
  • اوزون ماده بسیار خطرناک برای انسان است که حجم زیادی از آن یا قرار گرفتن در معرض تولید آن ممکن است سبب بروز علائمی مثل سرفه، درد قفسه سینه، تنگی نفس، گلودرد و سرفه شود و به شما آسیب بزند.
  • بنابراین توصیه میشود در صورتی که قصد خرید دستگاه تصفیه هوا دارید، نوعی از آن را انتخاب کنید که از  فیلتر UV برای از بین بردن آلودگی استفاده نشده باشد.
  • دستگاه هایی که دارای فیلترهای هپا و کربن فعال هستند، بسیار مناسب می باشند.
  • به هیچ عنوان توصیه نمی شود از دستگاه هایی که گاز ازن منتشر می کنند، استفاده کنید. زیرا باعث وارد شدن ذرات ناشناخته به محیط میشوند.

همراهان گرامی آی پی امداد از اینکه سایت ما را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایا و معایب انتخاب کرده اید بسیار خوشحالیم. مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مجیدمهربان 02 اردیبهشت 1403

    من منزلم در کنار کانال فاضلاب شهری قرار داره و بوی بد فاضلاب و گاز سمی در منزل میاد و باعث فساد زودهنگام لوله های مسی کولرگازی منزل میشه و هزینه بسیار سنگینی به دوشم میذاره. آیا دستگاه تصفیه هوا میتونه این بوی گاز را خنثی کنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 اردیبهشت 1403

      درود، دستگاه‌ تصفیه هوا و فن‌ های تهویه تا حد کمی می توانند به رفع این مشکل کمک کنند و راهکاری قطعی برای رفع آن وجود ندارد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد