logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی میزان صدا در انواع دستگاه تصفیه هوا

بررسی میزان صدا در انواع دستگاه تصفیه هوا
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی میزان صدا در انواع دستگاه تصفیه هوا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب قصد داریم عواملی که در ایجاد صدا در دستگاه تصفیه هوا نقش دارند را بشناسیم و همچنین به بررسی میزان صدا در انواع دستگاه تصفیه هوا بپردازیم. اگر برای بهبود وضعیت هوایی که تنفس می کنید و یا از جهت نگرانی برای افرادی از خانواده تان که به بیماری های تنفسی دچار شده اند، قصد خرید دستگاه تصفیه هوا دارید و نگران میزان صدای آن هستید، این مطلب برای شماست. به نظر می رسد با وجود آلودگی هوا و مشکلاتی که به دنبال خواهد داشت، وجود یک دستگاه تصفیه هوا در محل کار یا محل زندگی ضروری است. اما اگر برای انتخاب دستگاه تصفیه هوا معیارتان ایجاد کم ترین صدای مزاحم است، توصیه میکنیم این مطلب را تا انتها دنبال کنید. لطفا تا پایان مطلب با آی پی امداد همراه باشید.

چه عواملی باعث ایجاد صدا در دستگاه تصفیه هوا میشوند؟

به طور کلی نوع، سرعت و عملکرد دستگاه تصفیه هوا عواملی هستند که در تولید صدا در آن نقش دارند. اندازه گیری میزان صدا دستگاه تصفیه هوا برحسب دسی بل محاسبه میشود. همانطور که احتمالا می دانید، دسی بل یک مقیاس لگاریتمی است که صدای محیط را اندازه گیری می کند و افزایش یک واحد در مقایس دسی بل به معنای افزایش 10 برابر توان صوتی است. برای مثال اگر صدای یک دستگاه 70 دسی بل باشد، از یک دستگاه تصفیه هوا که 60 دسی بل توان صوتی دارد 10 برابر قوی تر است.

چه عواملی باعث ایجاد صدا در دستگاه تصفیه هوا میشوند؟

صدای دستگاه تصفیه هوا به این دلیل ایجاد میشود:

عملکرد فن ها

  • فن ها با مکش هوا به درون دستگاه برای تصفیه و حذف آلایندگی ها با سرعت بالا می چرخند و ممکن است در حین کار صدا ایجاد کنند.

ناتراز بودن محل نصب

  • با توجه به اینکه دستگاه نصفیه هوا هنگام کار ممکن است لغزش ها و ارتعاشاتی داشته باشد، اگر محل قرارگیری آن صاف و تراز نباشد، قطعا منجر به تولید صدا میشود.

عبور هوا از فیلترها

  • زمانی که هوا وارد دستگاه تصفیه میشود از روی فیلترها عبور می کند و ممکن است ذرات درون آن حبس شود و همین باعث ایجاد مقاومت و تولید صدا میشود.

هر نوع دستگاه تصفیه هوا چه میزان صدا تولید می کند؟

به طور کلی هریک از انواع مدل های دستگاه تصفیه هوا ممکن است میزان صدای متفاوتی ایجاد نمایند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم:

دستگاه تصفیه هوا ایستاده

از جمله پرکاربردترین دستگاه های تصفیه هوا نوع ایستاده است. این دستگاه به دلیل داشتن فن های قوی و فیلترهای بزرگ، برای حذف آلاینده ها و آلودگی، میتواند حجم بیشتری از هوا را تصفیه کند. این دستگاه به دلیل داشتن ابعاد بزرگ، برای قرار دادن در سالن پذیرایی، نشیمن و یا فضاهای عمومی مناسب است.

  • با توجه به اینکه دستگاه تصفیه هوا ایستاده نسبت به سایر دستگاه ها فن بزرگتری دارد، ممکن است حین کار صدای بلندتری نیز تولید کند.
  • هرچند سعی میشود طراحی آنها به گونه ای باشد که کمترین میزان صدا را تولید کنند. اما شنیدن صدا از این دستگاه دور از انتظار نیست.
  • به همین دلیل توصیه میشود از قرار دادن دستگاه تصفیه هوا ایستاده در محل استراحت و یا اتاق خوابتان خودداری کنید. شما میتوانید آن را درون سالن بزرگ تر یا سایر اتاق ها قرار دهید.

دستگاه تصفیه هوا ایستاده

دستگاه تصفیه هوا رومیزی

دستگاه های تصفیه هوا رومیزی به دلیل ابعاد کوچک و قیمت مناسب جزو پرفروش ترین دستگاه ها هستند. همانطور که از اسم این دستگاه پیداست، برای قرار دادن روی میز درون اتاق خواب، اتاق محل کار و یا تصفیه هوا فضاهای محدود و کوچک قابل استفاده هستند.

دستگاه تصفیه هوا رومیزی

  • میزان صدای دستگاه تصفیه هوا رومیزی نسبت به مدل ایستاده بسیار کمتر است. تعداد فن در این دستگاه کمتر و کوچکتر بوده و فیلترهای آن نیز چندان بزرگ نیستند.
  • البته در دستگاه های بروز رومیزی تلاش شده که این صدا به حداقل برسد و کمترین صدای آزار دهنده ای را برای کاربر داشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا همراه

دستگاه تصفیه همراه قابل استفاده برای داخل خودرو نیز هستند. به همین دلیل ممکن است آن ها را با نام دستگاه تصفیه هوا خودرو نیز بشناسید. این مدل برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع درون خودرو و همچنین بالا بردن کیفیت هوای درون ماشین بسیار کاربردی است.

دستگاه تصفیه هوا همراه

  • میزان صدای دستگاه تصفیه هوا همراه به تکنولوژی به کار رفته در آنها، قدرت و سرعت عملکرد آن نیز بستگی دارد.
  • اما ابعاد کوچک دستگاه تصفیه هوا مدل همراه نشان از آن دارد که فن ها و فیلترهای استفاده شده در آن چندان بزرگ نیستند و نمی توانند صدای بلندی ایجاد کنند که شما را بیازارد.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد