logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

هر دستگاه تصفیه هوا برای چه متراژی مناسب است؟

هر دستگاه تصفیه هوا برای چه متراژی مناسب است؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله هر دستگاه تصفیه هوا برای چه متراژی مناسب است؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، در این مطلب قصد داریم به سوالات احتمالی خریداران در مورد ظرفیت دستگاه تصفیه هوا برای پاکسازی هوا پاسخ دهیم. تصور بسیاری از افراد نسبت به خرید دستگاه تصفیه هوا این است که این دستگاه، یک وسیله غیر ضروری و لوکس است که کارایی زیادی ندارد. اما اگر پنجره را باز کنید و دود و آلایندگی هایی که اطراف محل کار یا زندگیتان قرار دارد را ببینید، حتما نظرتان تغییر خواهد کرد. بنابراین با وجود آلودگی هوای اطراف و برای حفظ سلامت و تنفس بهتر همه به خصوص سالمندان و کودکان، وجود دستگاه تصفیه هوا کاملا ضروری است. در این مطلب خواهیم گفت هر دستگاه تصفیه برای چه متراژی مناسب است و دستگاه تصفیه هوا با چه ظرفیتی خریداری کنید. در ادامه با آی پی امداد همراه باشید.

دستگاه تصفیه و کاربردهای آن

دستگاه تصفیه هوا یکی از ضروری ترین و پرکاربردترین ابزارهایی است که برای پاکسازی هوای اطراف میتوان از آن استفاده کرد. هوایی که تنفس میکنیم، به احتمال زیاد آلوده به انواع دود وسایل نقلیه، آلاینده های تولید شده توسط کارخانجات، ویروس ها، باکتری ها، بوی بد، گاز دی اکسید کربن، ذرات معلق و … است و استشمام چنین هوایی به احتمال زیاد سبب بروز به انواع عفونت های ریوی خواهند شد. دستگاه تصفیه هوا برای پاکسازی هوای حجم مشخصی از محیط ساخته شده است که با انجام چندین مرحله فیلتراسیون روی هوای اطراف ما، هوایی پاک و تمیز را در اختیار ما قرار می دهند. استفاده از دستگاه تصفیه هوا تاثیر زیادی در کاهش علائم بیماری های تنفسی مثل آسم و تنگی نفس دارد و احتمال ابتلا به بیماری های قلب و عروق، حساسیت های فصلی و گرده گل و گیاه بسیار کاهش می دهد.

یک دستگاه تصفیه هوا چه متراژی را پوشش می دهد؟

به طور کلی برای پاسخ به این سوالات که آیا خرید یک دستگاه تصفیه برای کل فضای آپارتمان یا خانه مناسب است یا خیر یا اینکه به چند دستگاه تصفیه هوا نیاز داریم و اینکه دستگاه تصفیه هوا برای چه متراژی مناسب است باید این 3 فاکتور را در نظر داشته باشید:

  • ظرفیت دستگاه تصفیه هوا
  • متراژ مربع محل زندگی یا محل کار
  • میزان آلودگی و آلاینده های هوای اطراف

یک دستگاه تصفیه هوا چه متراژی را پوشش می دهد

به طور کلی دستگاه های تصفیه هوا با ظرفیت های مختلف و برای پوشش دادن فضاهای با متراژ متفاوت ساخته شده میشوند. این دستگاه ها بر اساس ظرفیت های مختلفی که دارند، میتوانند فضاهای 30 تا 300 متر مربع را پاکسازی کنند. میزان دبی دستگاه تصفیه هوا تعیین می کند که چه متراژی از فضا با چه قدرتی پاکسازی شود. بدیهی است هرچه میزان دبی دستگاه تصفیه بالاتر باشد، حجم بیشتری از هوای محیط را پاکسازی می کند.

نحوه محاسبه هوای داخلی و فضای تحت پوشش دستگاه تصفیه هوا

اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم که چگونه میتوانید فضای تحت پوشش دستگاه تصفیه هوا را محاسبه کنید. همچنین با این مثال متوجه خواهید شد آیا به تعداد بیشتری دستگاه تصفیه احتیاج دارید یا خیر. برای اینکه متوجه شوید به چند دستگاه تصفیه در خانه نیاز دارید، ابتدا باید حجم هوای داخلی را به دست آورید. برای مثال اگر شما خانه شما 300 متر مربع مساحت دارد، باید از فرمول زیر حجم هوای داخلی آن را محاسبه کنید:

  • حجم هوای داخلی= مساحت متر مربع * ارتفاع سقف
  • اگر بخواهیم با مثال عددی توضیح دهیم، میتوانیم 300 متر زیربنا را در نظر بگیریم که 3 متر ارتفاع سقف آن است.
  • 300 مترمربع * 3 متر مربع= 900 متر مربع هوای داخلی

ظرفیت یک دستگاه تصفیه هوای متوسط چقدر است؟

یک دستگاه تصفیه هوای متوسط تقریبا دارای جریان هوای ۲۰۰ CFM است. این عدد ظرفیت دستگاه تصفیه هوا را برای پاکسازی هوای 60 متر مربع در دقیقه را نشان می دهد. یعنی این دستگاه قادر است در 1 دقیقه هوای یک محیط 60 متری را به خوبی پاکسازی کند. دستگاه تصفیه توانایی پاکسازی هوای تحت پوشش 365 متر در ساعت را دارد. حال اگر فضای شما 300 متر مربع است طبق فرمول بالا این دستگاه باید 975 متر مربع هوا را تمیز کند، در صورتی که ظرفیت این دستگاه کمتر است. بنابراین هم میتوانید تعداد دستگاه ها را به 3 عدد افزایش دهید و یا میتوانید یک دستگاه با قدرت بالاتر انتخاب کنید.

ظرفیت یک دستگاه تصفیه هوای متوسط چقدر است

برای پاکسازی هوای محیط به چند عدد دستگاه تصفیه نیاز است؟

طبق محاسبات ذکر شده وقتی یک دستگاه تصفیه هوا میتواند 365 متر مکعب هوا را پاکسازی کند، 3 عدد از این دستگاه قادر است 975 متر هوا را تمیز کند. فرمول ساده ای نیز وجود دارد که بر اساس آن میتوانید تعداد دستگاه تصفیه را بر اساس متراژ محیط حساب کنید:

  • تعداد دستگاه تصفیه هوا= مقدار هوای پاکسازی شده (برحسب فوت متر در ساعت/ جریان هوای تصفیه کننده هوا بر حسب فوت متر در ساعت

مجموعه آی پی امداد در تلاش است با قرار دادن مقالات تخصصی، اطلاعات علمی درستی را در اختیار شما قرار دهد و به شما عزیزان کمک کند که اطلاعات خود را درباره لوازم خانگی برقی به روز نگه دارید. شما میتوانید همه سوالات خود را در زمینه تعمیر لوازم برقی تان از تعمیرکاران آی پی امداد بپرسید و اگر احساس می کنید به تنهایی قادر به حل مشکلات مربوط به دستگاهتان هستید میتوانید از تعمیرکار مجموعه بخواهید شما را به طور کامل و قدم به قدم و رایگان راهنمایی کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد