logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری

علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری
علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

صدا و لرزش شدید آبمیوه گیری یکی از مسائل بسیار آزاردهنده است و مشتریان همواره درصدد یافتن راهی برای از بین بردن این مشکل هستند. با توجه به اینکه معمولا صدا و حرکت زیاد آب میوه گیری به دلیل جمع شدن تفاله، مشکل در صافی، فاصله ایجاد شده بین گلویی و تیغه و … می باشد، باید هریک از این موارد به دقت مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در جهت رفع هریک از آنها انجام شود. هدف ما در این مقاله از آی پی امداد، بررسی کامل علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری و نحوه تعمیر آن می باشد. همچنین با کمک فیلم آموزشی ارائه شده در این مقاله می توانید به راحتی علت بروز این مشکل را شناسایی و رفع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه سوال در زمینه علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری می توانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله و یا بخش پرسش و پاسخ با کارشناسان مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در میان بگذارید.

فیلم آموزشی علت لرزش آب میوه گیری

چنانچه به هنگام کار با دستگاه آب میوه گیری خود متوجه لرزش و صدای زیاد آن شده اید، پیش از مطالعه این مقاله می توانید ابتدا ویدیو آموزشی زیر که توسط تکنسین متخصص آی پی امداد برای شما تهیه شده است را مشاهده کنید که در آن به شرح کامل دلایل بروز این مشکل پرداخته ایم.

چرا آبمیوه گیری لرزش و صدای زیادی دارد؟

لرزش شدید یا سر و صدای زیاد آبمیوه گیری یکی از مشکلات رایجی است که در برخی مواقع به دلیل بروز ایراداتی در عملکرد بخش های مختلف دستگاه ممکن است مشاهده شود. در ادامه 5 علت لرزش آبمیوه گیری ذکر شده است:

  1. کند شدن تیغه آبمیوه گیری
  2. تراز نبودن سطح قرارگیری آبمیوه گیری
  3. تجمع تفاله ها درون آبمیوه گیری
  4. خرابی لرزه گیرهای موتور
  5. خرابی کوبل ها و بوش موتور

در ادامه هریک از این دلایل را به صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد.

1. کند شدن تیغه آبمیوه گیری

با گذشت زمان و استفاده مکرر از آبمیوه گیری، ممکن است تیغه های دستگاه کند شده و مانند روز اول قادر به گرفتن آب میوه ها به صورت کامل نباشد. همین امر باعث می شود که در حین کار به دستگاه و تیغه ها فشار زیادی وارد شده و منجر به ایجاد لرزش و صدا در آبمیوه گیری شود. از این رو در این شرایط باید اقدام به بررسی و تعویض تیغه آبمیوه گیری در صورت نیاز نمایید. اگر به مرور زمان و به دلیل استفاده زیاد از دستگاه، بین گلوئی و تیغه برنده فاصله زیادی به وجود آمده است نیز می توان با استفاده از واشر و پوشش دادن فضای خالی ایجاد شده، اقدام به رفع مشکل لرزش و صدای زیاد آب میوه گیری کرد.

  • می توانید با باز کردن کوپلینگ از روی شفت موتور از یک پیچ گوشتی تخت کمک بگیرید.
  • در واقع می‌توان با چرخاندن پادساعتگرد کوپلینگ اقدام به باز کردن آن کرد.
  • سپس باید یک واشر با توجه به میزان خوردگی به وجود آمده بین تیغه و گلوئی اضافه کنید.
  • در این حالت فضای خالی به وجود آمده ناشی از ساییدگی به صورت کامل با استفاده از واشر پوشش داده خواهد شد.
  • استفاده از یک سوهان تخت برای صاف کردن زیر گلویی نیز می تواند باعث از بین رفتن لرزش شدید دستگاه گردد.

کند شدن تیغه آبمیوه گیری

2. تراز نبودن سطح قرارگیری دستگاه

یکی از علت های به وجود آمدن حرکت و سر و صدای زیاد در آبمیوه‌گیری، می تواند متعادل نبودن دستگاه باشد؛ زیرا قرار دادن دستگاه در سطح ناهموار می تواند به هنگام کارکرد آن صدا و لرزش زیادی ایجاد کند. در این شرایط برای رفع مشکل خیلی راحت می توانید آبمیوه گیری را در یک سطح صاف قرار داده و اقدام به استفاده از دستگاه کنید.

3. تجمع تفاله ها درون آبمیوه گیری

معمولاً در دستگاه‌هایی که صافی فلزی دارند، اگر حجم تفاله های میوه زیاد شود، در این حالت صافی از حالت تعادل خارج می‌گردد. ساده ترین روش برای از بین بردن لرزش زیاد به وجود آمده در دستگاه، خالی کردن تفاله های موجود در آن می باشد. چرا که باقی ماندن تفاله در آبمیوه گیری باعث به هم خوردن تعادل دستگاه شده و علت لرزش شدید حین کار با آبمیوه گیری هنگام استفاده از دستگاه نیز می تواند باشد.

چرا آبمیوه گیری در حین کار میلرزد

4. خرابی لرزه گیرهای موتور

واشرهای لرزه گیرهای موتور آب میوه گیری یکی از بخش های مهم این دستگاه می باشد که موجب حفظ تعادل و محکم نگه داشتن بخش های مختلف آبمیوه گیری در حین کار با دستگاه می شوند. در صورتی که این لرزه گیرها خراب یا از کار افتاده باشند، موتور در جای خود قرار نگرفته و در نتیجه فاصله بین قطعات دستگاه زیاد شده و آبمیوه گیری شروع به لرزش خواهد کرد. بنابراین لازم است لرزه گیرها را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض نمایید.

5. خرابی کوبل ها و بوش موتور

در برخی مواقع ممکن است علت بروز لرزش زیاد در آب میوه گیری مربوط به خراب شدن یا فرسودگی کوبل ها و بوش موتور دستگاه باشد. موتور آبمیوه گیری یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یکی از بخش های مهم موتور، کوبل و بوش می باشد. هریک از این قطعات ممکن است در اثر استفاده مداوم از دستگاه، به مرور دچار خرابی شده و منجر به ایجاد لرزش و سر و صدای زیادی در حین کار با دستگاه شوند. در این شرایط برای رفع مشکل باید این قطعات را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

برای تعمیر مشکل لرزش آبمیوه گیری با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد 5 مورد از رایج‌ترین دلایل بروز مشکل لرزش شدید آبمیوه گیری را مورد بررسی قرار دادیم. حال اگر دستگاه شما صدا و لرزش زیادی دارد، به راحتی قادر به تشخیص مشکل احتمالی هستید. اگر برای رفع این مشکل و تعمیرات آبمیوه گیری خود مهارت کافی ندارید، حتماً با متخصصین آی پی امداد مشورت کنید. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و در صورت نیاز از خدمات متخصصین آی پی امداد بهره‌مند شوید.

4.3/5 - (21 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رضا خ 30 دی 1402

    علت افزایش سر و صدای آبمیوه گیری (پاناسونیک مدل MJ-476PN) چی هست؟ با تشکر فراوان

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 دی 1402

      درود، بوش های موتور، خود موتور، کوبل باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد