logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آبمیوه گیری از جمله لوازم برقی پرکاربرد در آشپزخانه است که به کمک آن می توان به راحتی آبمیوه های طبیعی و تازه تهیه کرد. اما ممکن است این دستگاه نیز با گذشت زمان و استفاده مکرر دچار مشکلاتی شود و یکی از این مشکلات رایج، خاموش شدن دستگاه است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و رفع این مشکل نیازمند عیب یابی و بررسی دقیق دستگاه است. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری و راه حل های رفع این مشکل بپردازیم. با مطالعه این مقاله و مشاهده ویدیو آموزشی می توانید با علائم و نشانه های مختلف خرابی آبمیوه گیری آشنا شده و در صورت بروز مشکل، نسبت به تعمیر یا عیب یابی دستگاه خود اقدام کنید.

ویدیو آموزشی علت خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری

در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری شما به هنگام کار ناگهان خاموش شده است، می توانید ویدیو آموزشی زیر را مشاهده نمایید که تکنسین متخصص آی پی امداد در آن به بررسی علت بروز این مشکل برای شما پرداخته است.

7 علت خاموش شدن آبمیوه گیری حین کار + راه‌حل

یکی از مشکلاتی که ممکن است بسیاری از کاربران تابحال با آن مواجه شده باشند، خاموش شدن آب میوه گیری در حین کار است که می تواند دردسرساز باشد. به طور کلی آب میوه گیری با گذشت زمان و استفاده نادرست ممکن است با ایراداتی مواجه شوند که یکی از آنها خاموش شدن آن است. در ادامه به بررسی علت خاموش شدن آبمیوه گیری حین کار خواهیم پرداخت:

  1. وارد شدن فشار زیاد به موتور
  2. ایرادات برقی در آبمیوه‌ گیری
  3. بارگیری بیش از حد در آبمیوه گیری
  4. مسدود شدن آب میوه گیری
  5. گرم شدن بیش از حد دستگاه
  6. خرابی میکروسوئیچ
  7. آسیب دیدن موتور دستگاه

در ادامه به بررسی موارد ذکر شده و راه حل های رفع مشکل می پردازیم.

1. وارد شدن فشار زیاد به موتور

یکی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل، گرم شدن بیش از حد موتور است. زمانی که از دستگاه برای مدت طولانی یا به طور مداوم برای آبگیری میوه های سفت استفاده می کنید، موتور مجبور به کار سخت تری می شود و در نتیجه گرمای بیشتری تولید می کند. اگر این گرما به طور کافی از طریق فن دستگاه خارج نشود، می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری به عنوان یک مکانیزم ایمنی برای جلوگیری از آسیب دیدگی موتور شود.

  • اولین قدم خاموش کردن دستگاه و جدا کردن آن از منبع برق است. این کار از هرگونه آسیب بیشتر به موتور جلوگیری می کند.
  • قبل از عیب یابی بیشتر، حداقل 30 دقیقه به دستگاه فرصت دهید تا کاملا خنک شود.
  • اگر پس از گذشت این مدت زمان دستگاه روشن شود، به این معناست که موتور به صورت موقت داغ شده و نیاز به خنک شدن داشته است.

وارد شدن فشار زیاد به موتور آبمیوه گیری

2. ایرادات برقی در آبمیوه‌ گیری

اگر در حین استفاده از آبمیوه گیری فیوز بسوزد، به احتمال زیاد مشکل برقی وجود دارد. همچنین ممکن است پریز برقی که از آن استفاده می کنید، مشکل داشته باشد. این امکان نیز وجود دارد که سیم کشی ها و اتصالات داخلی آبمیوه گیری دچار پارگی، فرسودگی یا حتی اتصالی شده باشند که در این شرایط دستگاه به صورت ناگهانی خاموش می گردد.

  • آبمیوه گیری را به پریز برق دیگری وصل کنید. اگر در پریز دیگر کار کرد، مشکل از پریز قبلی است.
  • همچنین لازم است بررسی کنید که فیوزی آبمیوه گیری سوخته است یا خیر. اگر فیوز سوخته است، آن را با یک فیوز جدید با همان آمپر جایگزین کنید.
  • کابل و سیم کشی های دستگاه را نیز از نظر پارگی، خوردگی یا اتصالی بررسی نموده و اگر آسیب دیدگی مشاهده کردید، باید سیم را تعویض کنید.

3. بارگیری بیش از حد در آبمیوه گیری

هنگامی که مخزن تفاله بیش از حد پر می شود، موتور برای چرخاندن تیغه ها و عبور از تفاله ها دچار فشار زیادی می شود که این مسئله باعث گرم شدن بیش از حد موتور و خاموش شدن آن می شود. اگر مخزن تفاله خیلی پر باشد، ممکن است جریان آب میوه مسدود شود. این مورد نیز می تواند باعث ایجاد فشار برگشتی به موتور شده و آن را خاموش کند. همچنین در برخی موارد، پر شدن بیش از حد موجب ایجاد مشکلات الکتریکی در دستگاه شود و از کار افتادن آن خواهد شد.

  • ابتدا باید مخزن تفاله دستگاه را خالی کنید. این کار فشار را از روی موتور برداشته و به خنک شدن آن کمک می کند.
  • اگر از میوه های بزرگ و کامل استفاده می کنید، آنها را به قطعات کوچک تر برش دهید.
  • تمیز کردن منظم آبمیوه گیری به جلوگیری از تجمع تفاله در دستگاه کمک می کند.

پر کردن بیش از حد آبمیوه گیری

4. مسدود شدن آب میوه گیری

مسدود شدن مسیر آبمیوه گیری با تفاله، هسته یا سایر مواد می تواند به راحتی باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. انسداد مسیر خروجی آبمیوه گیری جریان الکتریکی زیادی را به موتور وارد کرده و باعث فعال شدن فیوز یا قطع کننده مدار می شود.

  • برای رفع مشکل دستگاه را از برق جدا کرده و اجازه دهید آبمیوه گیری چند دقیقه خنک شود تا موتور و سایر اجزا به دمای معمولی برگردند.
  • صافی، سبد و سایر قسمت های دستگاه را به دقت بررسی کنید تا گرفتگی را پیدا کنید. تفاله، هسته، پوست میوه و سایر مواد می توانند به راحتی در سوراخ های کوچک گیر کنند.
  • تمام قطعات را با آب گرم و صابون بشویید و انسداد را کاملا از بین ببرید.
  • می توانید از برس یا چوب کبریت برای تمیز کردن سوراخ های کوچک استفاده کنید.
  • پس از خشک شدن کامل قطعات، آنها را دوباره سرهم کنید.

مسدود شدن آب میوه گیری

5. گرم شدن بیش از حد دستگاه

داغ شدن بیش از حد دستگاه یکی از مشکلات رایج در آبمیوه گیری است که می تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی آن شود. موتور برای عملکرد صحیح به خنک شدن نیاز دارد و کارکرد مداوم، فرصت کافی برای دفع گرما را به آن نمی دهد. اگر برای مدت طولانی و بدون وقفه از آبمیوه گیری استفاده کنید، موتور دستگاه داغ شده و در نهایت خاموش می شود. همچنین اگر پره های خنک کننده و دریچه های تهویه دستگاه با گرد و غبار یا ذرات میوه مسدود شده باشند، جریان هوا به درستی در داخل دستگاه گردش نکرده و موتور بیش از حد گرم می شود و در نهایت دستگاه از کار خواهد افتاد.

  • هر 20 تا 30 دقیقه استفاده، دستگاه را برای 10 تا 15 دقیقه خاموش کنید تا خنک شود.
  • پره های خنک کننده را به طور مرتب بررسی کنید و در صورت کثیف یا مسدود شدن، آنها را تمیز کنید.
  • آبمیوه گیری را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید و از قرار دادن آن در نزدیکی اجاق گاز یا سایر منابع گرما خودداری کنید.

6. خرابی میکروسوئیچ آبمیوه گیری

میکروسوئیچ ها قطعات الکتریکی کوچکی هستند که در بسیاری از لوازم برقی، از جمله آبمیوه گیری تعبیه شده اند. آنها به عنوان سوئیچ های روشن/خاموش عمل می کنند و وظایف مختلفی مانند روشن و خاموش کردن موتور، فعال کردن چراغ ها و قفل کردن درب ها را بر عهده دارند. هنگامی که دکمه پاور را فشار می دهید، میکروسوئیچ فعال می شود و جریان برق را به موتور و سایر اجزای الکتریکی دستگاه ارسال می کند. چنانچه میکروسوئیچ آبمیوه گیری شما خراب شود، می تواند باعث مشکلات مختلفی از جمله خاموش شدن ناگهانی دستگاه شود. این اتفاق به این دلیل می افتد که میکروسوئیچ دیگر نمی تواند سیگنال صحیح را به برد کنترل دستگاه ارسال کند که منجر به قطع ناگهانی برق خواهد شد.

  • محل دقیق میکروسوئیچ ها با توجه به مدل آبمیوه گیری شما متفاوت خواهد بود.
  • لازم است این قطعه را از نظر علائمی مانند ترک خوردگی، سوختگی یا تغییر رنگ بررسی کنید.
  • همچنین می توانید  از یک مولتی متر برای تست میکروسوئیچ استفاده کنید. برای انجام این کار باید از تنظیم تست پیوستگی متر استفاده نمایید
  • اگر میکروسوئیچ خراب است، باید آن را تعویض کنید.

خرابی میکروسوئیچ آبمیوه گیری

7. آسیب دیدن موتور دستگاه

وتور قطعه ای اصلی و مهم در آبمیوه گیری است و در صورت بروز مشکل در آن، دستگاه ممکن است به درستی کار نکند یا به طور کامل خاموش شود. با گذشت زمان و استفاده مداوم، قطعات موتور مثل زغال ها، یاتاقان ها و آرمیچر ممکن است فرسوده شده یا آسیب ببینند. اگر موتور خراب شده باشد، ممکن است حتی در شرایط عادی نیز زیر فشار خاموش شود.

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است موتور دستگاه توسط یک فرد متخصص بررسی شود.
  • اگر دارای تخصص فنی و دانش لازم هستید، می توانید قطعات موتور مانند یاتاقان ها و زغال ها را با یک مولتی متر تست کنید.
  • اگر مطمئن هستید که موتور خراب شده است، باید آن را توسط یک تعمیرکار مجاز تعمیر یا تعویض کنید.

خرابی موتور آبمیوه گیری

برای رفع مشکل خاموش شدن آب میوه گیری با کجا تماس بگیریم؟

امیدواریم با خواندن این مطلب توانسته باشید مشکل خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری را عیب یابی و رفع کنید. اما اگر نتوانسته اید مشکل از کار افتادن دستگاه خود را پیدا کنید، بهتر از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. مجموعه آی پی امداد با همکاری بهترین و حرفه ای ترین تکنسین ها، آماده خدمت رسانی به عزیزان است. شما می توانید از طریق شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید و مشکل درخواست خود را ذکر نمایید تا در سریع ترین زمان اقدام به رفع آن شود.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • فاطمه اسگندرنژاد 23 مهر 1402

    برای اولین بار داشتم با آبمیوه گیری چند کاره نانیوا آب سیب میگرفتم که بعد پنج دقیقه خاموش شد و دیگه روشن نشد. البته آبمیوه گیری چند سال بلا استفاده مونده بود و برای اولین بار ازش استفاده کردم.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 مهر 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به میکروسوئیچ دستگاه باشد که باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد