logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای زیاد آبمیوه گیری

علت صدای زیاد آبمیوه گیری
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای زیاد آبمیوه گیری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از پرکاربردترین دستگاه های برقی در هر آشپزخانه، آبمیوه گیری است که امکان نوشیدن آبمیوه های طبیعی را فراهم می کند. اما آیا میتوان همیشه به بهترین شکل از آبمیوه گیری استفاده کرد؟ گاهی ممکن است سر و صدای زیاد دستگاه آبمیوه گیری باعث شود که تمایلی به استفاده از آن نداشته باشید، اما اگر روزهای اولی که دستگاه را خریداری کرده اید را به خاطر داشته باشید، متوجه میشوید که در ابتدا این دستگاه صدای نرمالی داشته است، اما ممکن است دلایل مختلفی باعث اختلال در عملکرد این دستگاه و در نهایت ایجاد سر و صدا شده باشد. در این مقاله از آی پی امداد علت صدای زیاد آبمیوه گیری را بررسی کرده ایم و راه حل های رفع این مشکل را نیز ذکر کرده ایم. همچنین یک ویدیو آموزشی شرح علل بروز مشکل را نیز برای شما قرار داده ایم.

ویدیو آموزشی علت سرو صدای بیش از حد آبمیوه گیری

در صورتی که از دستگاه آب میوه گیری شما صدای غیرعادی به گوش می رسد، بهتر است به مشاهده فیلم آموزشی زیر بپردازید تا به درک بهتر علل بروز مشکل و رفع آن کمک نماید.

7 علت صدای زیاد آبمیوه گیری + راه‌حل

یکی از مشکلات رایج دستگاه آبمیوه گیری صدای غیرعادی و زیاد این دستگاه در حین کار است. در این بخش از مقاله علت سر و صدای آبمیوه گیری را خواهیم گفت:

  1. خرابی موتور آبمیوه گیری
  2. جمع شدن تفاله زیاد در مخزن تفاله گیر
  3. آسیب دیدگی فیلترهای آب میوه گیری
  4. قرار دادن دستگاه آبمیوه گیری در جای نامناسب
  5. داغ شدن موتور
  6. کند شدن تیغه های آبمیوه گیری
  7. خرابی لرزه گیرهای موتور

چرا آبمیوه گیری صدای بلندی دارد؟ 7 علت + راه‌حل

همه علت های صدای زیاد آبمیوه گیری 7 مورد هستند که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد آنها خواهیم داد.

  1. خراب شدن موتور آبمیوه گیری

یکی از دلایل ایجاد صدای بلند آبمیوه گیری، مربوط به خرابی موتور است. در این حالت، موتور به درستی کار نمی کند و در حین چرخش، اصطکاک و لرزش غیرعادی ایجاد می کند که منجر به سر و صدای زیاد می شود. همچنین اگر واشر بین گلویی و تیغه ساییده شده باشد، ممکن است موتور آسیب دیده و باعث ایجاد صدای آزاردهنده شود.

  • راه حل رفع این مشکل تعویض واشر است. اگر برای انجام این کار نیاز به کمک تکنسین دارید، میتوانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.
  • به صدای موتور هنگام روشن شدن دستگاه دقت کنید. اگر صدای ساییدن یا قژقژ می شنوید، ممکن است بلبرینگ ها نیاز به تعویض داشته باشند.
  • در صورت خرابی موتور، باید آن را توسط یک تعمیرکار متخصص تعمیر یا تعویض کنید.
  1. تفاله زیادی در مخزن تفاله گیر جمع شده است

اگر تفاله زیادی درون تفاله گیر جمع شده و باعث کثیفی آن شده باشد، دستگاه آبمیوه گیری صدای زیادی خواهد داشت. وقتی مخزن تفاله پر می شود، تفاله ها به تیغه ها و موتور فشار وارد می کنند. این مسئله می تواند موجب ایجاد اصطکاک اضافی و در نتیجه سر و صدای بیشتر شود. همچنین اگر تفاله ها مجاری خروجی آب را مسدود کنند، باعث افزایش فشار در داخل دستگاه شده و این فشار اضافی می تواند منجر به سر و صدای بلند و حتی آسیب دیدگی به دستگاه شود.

تفاله زیادی در مخزن تفاله گیر جمع شده است

  • رفع این مشکل ساده است، تنها کافی است بخش گلویی را صاف و مخزن تفاله گیر را تخلیه کنید.
  • مهمترین کار این است که مخزن تفاله را به طور مرتب، حداقل هر دو یا سه بار در حین آبگیری خالی کنید. این کار از تجمع تفاله ها و ایجاد فشار بیش از حد بر موتور جلوگیری می کند.
  • از میوه های نرم تر مانند مرکبات و توت ها که تفاله بیشتری تولید می کنند، به مقدار کم استفاده کنید.
  1. فیلترهای آبمیوه گیری آسیب دیده اند

یکی دیگر از رایج ترین دلایل صدای دستگاه آبمیوه گیری، این است که فیلتر فلزی آن گیر کرده باشد. اگر دنده های زیر فیلتر به درستی قرار نگرفته باشند، صدای زیادی ایجاد می کند. همچنین اگر فیلترها با ذرات میوه یا سبزیجات مسدود شده باشند، جریان آب میوه مختل شده و باعث ایجاد صداهای ناهنجار می شود. برای بررسی این مشکل مراحل زیر را انجام دهید:

  • دستگاه را خاموش کنید و از برق بکشید.
  • فیلتر را بردارید و به دقت آن را بررسی کنید.
  • اگر در قسمت دنده ها بی نظمی مشاهده کردید، به دلیل گیر کردن و وجود مشکل در آنهاست.
  • بررسی کنید که دنده های زیر فیلتر در جای اصلی و روی شفت اصلی باشند.
  • فیلتر و دنده ها رو به درستی روی هم قرار دهید. هنگام انجام این کار مراقب دست هایتان باشید.
  1. آبمیوه گیری را در جای نامناسب قرار داده اید

اگر دستگاه آبمیوه گیری را در جای تراز قرار ندهید، ممکن است باعث عدم تعادل و تکان خوردن شود و همین مسئله باعث ایجاد صدای زیاد می شود.

آبمیوه گیری را در جای نامناسب قرار داده اید

  • آبمیوه گیری را روی سطح صاف و تراز مانند پیشخوان آشپزخانه یا میز قرار دهید.
  • اگر از لرزه گیر برای قرار دادن آبمیوه گیری استفاده می کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی ضخیم و محکم باشد.
  • آب میوه گیری را در فضایی با تهویه مناسب و به دور از هرگونه مانع قرار دهید.
  1. داغ شدن موتور آب میوه گیری

اگر موتور دستگاه آبمیوه گیری داغ شده باشد، ممکن است باعث ایجاد صدا شود. گرم شدن بیش از حد موتور می تواند اصطکاک بین اجزای داخلی را افزایش دهد و باعث ایجاد سر و صدا شود. دلایل داغ شدن موتور آبمیوه گیری مربوط به خرابی سیم های رابط و یا بلبرینگ آن است. اگر هنگام کار با آبمیوه گیری متوجه بوی بد شدید، سریعا آن را خاموش کرده و بررسی کنید که آبمیوه وارد محفظه موتور نشده باشد.

  • به موتور دستگاه فرصت دهید تا بین هر بار استفاده خنک شود.
  • بررسی موتور آبمیوه گیری و رفع مشکل صدای زیاد آن نیاز به دانش فنی و تخصص در این زمینه دارد. بنابراین بهتر است توسط تکنسین حرفه ای انجام شود.
  1. کند شدن تیغه های آبمیوه گیری

تیغه های کند برای چرخش در میان میوه ها به نیروی بیشتری از موتور نیاز دارند و این امر باعث ایجاد فشار بیشتر و در نتیجه سر و صدای بیشتر می شود. علاوه بر این، تیغه های کند می توانند باعث لرزش دستگاه نیز شوند، که این لرزش نیز به سر و صدای بیشتر دستگاه اضافه می کند. برای رفع مشکل اقدامات زیر را انجام دهید:

  • با کمک یک پیچ گوشتی کوپلینگ را باز کنید تا از روی شفت جدا شود.
  • بین گلویی و تیغه را بررسی کنید که دچار خوردگی نشده باشد. اگر تیغه و گلویی ساییده شده باشند، می توانید بین آنها یک واشر قرار دهید.
  • برای رفع مشکل صدا و لرزش دستگاه آبمیوه گیری می توانید با یک سوهان تخت گلویی را صاف کنید.
  • بهترین راه حل برای رفع این مشکل، تیز کردن تیغه ها است. می توانید این کار را با استفاده از سنگ تیز کننده یا با بردن دستگاه به تعمیرگاه انجام دهید.

کند شدن تیغه های آبمیوه گیری

  1. لرزه‌گیرهای موتور خراب شده است

موتور دستگاه آبمیوه گیری دارای واشرهای لرزه گیر است و وجود این واشر باعث تعادل آن می شود. لرزه‌ گیرها وظیفه‌ جذب لرزش‌ های موتور و جلوگیری از انتقال آنها به بدنه‌ دستگاه را دارند. اگر لرزه‌ گیرها خراب یا فرسوده شده باشند، موتور هنگام کار لرزش زیادی خواهد داشت که این لرزش به بدنه‌ دستگاه منتقل شده و صدای زیادی ایجاد می‌ کند.

  • ابتدا لرزه‌ گیرهای دستگاه را بررسی کنید تا ببینید خراب یا فرسوده شده‌ اند یا خیر.
  • اگر لرزه‌ گیرها خراب شده‌ اند، باید اقدام به تعویض آنها نمایید.
  • اگر این قطعات سالم هستند، باید بخش های داخلی دستگاه را بررسی کنید که با یکدیگر برخوردی نداشته باشند.

برای تعمیر مشکل صدای آبمیوه گیری با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی آی پی امداد، توصیه میکنیم در صورتی که نتوانستید به تنهایی مشکل صدای زیاد آبمیوه گیری را برطرف کنید، از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در مجموعه آی پی امداد کارآزموده ترین تکنسین ها با دانش فنی بروز حضور دارند که می توانند دستگاه شما را با بهترین کیفیت تعمیر نمایند. در صورتی که میخواهید متخصصین فنی آی پی امداد برای تعمیر دستگاه شما اقدام نمایند، میتوانید به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید. همچنین میتوانید از طریق شماره تماس های 02158941 یا 02191093903 با آنها در ارتباط باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد