logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ خرید ماشین لباسشویی دست دوم به دلایل مختلفی پیشنهاد نمی شود. خرید ماشین لباسشویی نو ایده بسیار خوبی است اما در صورتی که بتوانید در خرید ماشین لباسشویی دست دوم دقت بالایی به خرج دهید، خرید لباسشویی دست دوم می تواند برای شما بسیار مقرون به صرفه باشد. در این مقاله از آی‌پی امداد به موارد مختلفی خواهیم پرداخت که در این میان می توان به خرید ماشین لباسشویی نو بهتر است یا دست دوم؟، در خرید لباسشویی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟، آیا برند ماشین لباسشویی دست دوم اهمیت زیادی دارد؟، قیمت لباسشویی دست دوم چگونه تعیین می شود؟ و مهم ترین فاکتورهای خرید ماشین لباسشویی دست دوم اشاره کرد.

خلاصه ای از بررسی ارزش خرید ماشین لباسشویی دست دوم نسبت به نو

کاربران گرامی آی‌ پی امداد برای این که وقت کمتری از شما بگیریم در این قسمت خلاصه ای از مقاله بررسی ارزش خرید ماشین لباسشویی دست دوم نسبت به نو را مطرح کرده ایم.

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟
  • مطمئنا خرید ماشین لباسشویی نو بهتر است.
در خرید لباسشویی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • ظرفیت مخزن
  • توجه به سال تولید ماشین لباسشویی
  • سلامت دستگاه
آیا برند ماشین لباسشویی دست دوم اهمیت زیادی دارد؟
  • بله برند در خرید بسیار مهم است.
  • سعی کنید از برندهای معتبر خریداری فرمایید.
قیمت لباسشویی دست دوم چگونه تعیین می شود؟
  • سلامت دستگاه
  • سال تولید
  • ظرفیت مخزن

خرید ماشین لباسشویی نو بهتر است یا دست دوم؟

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ امروزه با سخت شدن شرایط اقتصادی، بخشی از جامعه به دنبال خرید مبلمان و لوازم خانگی دست دوم هستند که ماشین لباسشویی دست دوم یکی از این لوازم است. اگر به دنبال خرید ماشین لباسشویی جدید و قدرتمند هستید، قیمت ماشین های لباسشویی جدید در بازار بالا می باشد. با خرید مدل مورد نیاز می توانید هزینه کمتری پرداخت کنید. البته به یاد داشته باشید که تفاوتی بین قیمت ماشین لباسشویی نو و دست دوم وجود ندارد. چون بعد از مدتی باید برای رفع آن هزینه پرداخت کنید. برخی خرید ماشین لباسشویی را اشتباه و نوعی ریسک می دانند و برخی دیگر این تصمیم را نوعی صرفه جویی می دانند.

خرید ماشین لباسشویی نو بهتر است یا دست دوم؟

در خرید لباسشویی دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

ماشین لباسشویی دست دوم یا نو بخریم؟ در خرید ماشین لباسشویی دست دوم باید به چندین نکته بسیار مهم دقت کنید:

  1. ظرفیت مخزن
  2. توجه به سال تولید ساخت
  3. سلامت دستگاه

ظرفیت مخزن

نکته دیگری که در انتخاب ماشین لباسشویی دست دوم بسیار حائز اهمیت است توجه به ظرفیت مخزن لباسشویی است. فرقی نمی کند ماشین لباسشویی نو باشد یا قدیمی. فقط به ظرفیت نوشته شده به کیلوگرم در قسمت جلوی ماشین لباسشویی دقت کنید. اگر می خواهید بدانید کدام ماشین لباسشویی برای شما مناسب است، باید تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید. البته خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر برای شما که بچه های کوچک یا اعضای خانواده زیادی دارید ایده خوبی است. زیرا با هر بار روشن شدن می توانید لباس های بیشتری را بشویید که به معنای استفاده کمتر از ماشین لباسشویی است و علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و برق از عمر ماشین کاسته نمی شود.

Laundry tank capacity

چه در حال خرید ماشین لباسشویی دست دوم یا نو باشید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید ظرفیت آن است. این که آیا باید به دنبال ظرفیت بیشتر یا کمتر باشید بستگی به تعداد دفعات استفاده از دستگاه یا تعداد اعضای خانواده شما دارد. مزیت انتخاب ماشین لباسشویی با ظرفیت بیشتر این است که می توانید با هر بار استفاده از ماشین لباس های بیشتری را بشویید. این بدین معنی است که شما کمتر از دستگاه استفاده می کنید که باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق می شود.

توجه به سال تولید ماشین لباسشویی

همان طور که همه می دانیم کارایی وسایل برقی به مرور زمان کاهش می یابد. به همین دلیل است که هنگام خرید تجهیزات برقی دست دوم باید سال ساخت را بدانید. با توجه به بررسی ها و تجربیات اکثر خانواده ها، برای این که در نگهداری لوازم برقی دچار مشکل نشوید، بهتر است تجهیزاتی را خریداری کنید که بیش از 2 تا 3 سال از ساخت آن ها نمی گذرد. معمولا وسایل برقی مخصوصا ماشین لباسشویی بعد از 5 سال نیاز به تعویض یا تعمیر برخی از قطعات دارند. همچنین ماشین لباسشویی های دست دومی که مدت زیادی از ساخت آن ها می گذرد از نظر قدرت، مصرف آب و برق مناسب و به صرفه نیستند. بنابراین بهتر است مدل جدیدتری انتخاب کنید. زیرا مدل جدید کارایی بیشتری دارد و مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

توجه به سال تولید ماشین لباسشویی

می توان گفت با گذشت زمان عملکرد و بازده تجهیزات الکتریکی کاهش می یابد. بنابراین هنگام خرید بهتر است روی سال ساخت تمرکز کنید تا از 2 تا 3 سال بیشتر نشود. اگر ماشین لباسشویی بیش از 4 یا 5 سال از عمر آن گذشته باشد، در مدت زمان کوتاهی نیاز به تعمیر یا تعویض خواهد داشت. علاوه بر این به مرور زمان انرژی و کارایی ماشین لباسشویی دوم کاهش می یابد. پس به دنبال ماشین لباسشویی های دست دومی باشید که مدت زیادی از تولیدشان نمی گذرد و قطعات آن به راحتی در بازار موجود است.

سلامت دستگاه را بررسی کنید

بررسی ظاهر لباسشویی مهم است اما مهم تر از ظاهر سلامتی قطعات ماشین لباسشویی می باشد. وجود زنگ زدگی در دیوارهای داخلی، کف و قسمت هایی که تماس خوبی با آب ندارند می تواند به ما هشدار دهد که ممکن است مشکل فنی در ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. همچنین قسمت بیرونی ماشین لباسشویی را از نظر هرگونه کثیفی، رنگ، رشد باکتری یا آهک بررسی کنید. همچنین قطعات شکسته یا فرسوده را بررسی کنید. اگر ماشین لباسشویی هریک از این مشکلات را داشته باشد احتمالا برای استفاده مناسب نیست و بهتر است آن را نخرید.

ظاهر سلامتی قطعات ماشین لباسشویی

وقتی می خواهیم یک وسیله برقی دست دوم بخریم، می توانیم از فروشنده بخواهیم ماشین لباسشویی را روشن کند تا ببینیم چقدر کار می کند. در حین کار نباید صداهای غیرمعمول شنیده شود. در واقع، اگر ماشین لباسشویی به درستی نگهداری نشود، ممکن است به درستی کار نکند. به عنوان مثال پرزهای لباس داخل فیلتر گیر کرده و یا استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد باعث تشکیل رسوبات آهکی می شود و این مشکل می تواند از عملکرد قطعات مهم جلوگیری کند. تعویض قطعات ماشین لباسشویی گران است و باید قبل از خرید ماشین لباسشویی دست دوم آن را به دقت بررسی کنید تا متحمل این هزینه ها نشوید.

آیا برند ماشین لباسشویی دست دوم اهمیت زیادی دارد؟

بعد از تعیین ظرفیت صحیح ماشین لباسشویی، نکته بعدی که باید در نظر گرفت برند آن است. برخی از برندها نسبت به بقیه قابل اعتمادتر هستند. دلیل آن پذیرش مشتری، رضایت مشتری، عمر طولانی محصول و … موجب محبوبیت بالا شده است. خرید لوازم الکترونیکی مستعمل ریسکی است و باید مراقب باشید. بنابراین برای خرید ماشین لباسشویی مناسب به نوع آن توجه کنید. بررسی کنید که آیا این ماشین لباسشویی محبوب است یا خیر. با این حال، این نکته را فراموش نکنید، برند شناخته شده بهتر از یک برند کمتر شناخته شده نیست، اما به طور کلی انتخاب یک برند معتبر برای شما خطرناک خواهد بود.

آیا برند ماشین لباسشویی دست دوم اهمیت زیادی دارد

هنگامی که بهترین ظرفیت را برای ماشین لباسشویی خود انتخاب کردید، نکته بعدی که باید در نظر بگیرید برند آن است. برخی از برندها نسبت به بقیه قابل اعتمادتر هستند. ماشین لباسشویی های برند دار بیشتر از ماشین های معمولی عمر می کنند. توجه به این نکته در هنگام خرید ماشین لباسشویی دست دوم ضروری است. خرید ماشین لباسشویی مستعمل و سایر وسایل برقی می تواند خطر آفرین باشد، اما هر چه بیشتر دقت کنید، خرید شما بهتر خواهد بود. البته به این معنی نیست که برند معروف همیشه بهتر از برندهای دیگر است، اما در کل خرید از یک برند معروف به دلیل شهرت بالایی که دارد ریسک کمتری دارد.

قیمت لباسشویی دست دوم چگونه تعیین می شود؟

قیمت ماشین لباسشویی دست دوم براساس موارد ذکر شده ارزیابی خواهد شد:

  • سلامت دستگاه
  • سال تولید
  • ظرفیت مخزن

در صورتی که تمامی موارد ذکر شده را یک ماشین لباسشویی دست دوم دارد، ارزش خرید آن بالا خواهد بود و می توانید آن را خریداری کنید، اما به طور کلی خرید دستگاه دست دوم پیشنهاد نمی شود چرا که حداقل در مدت زمان کوتاهی بخشی از طول عمر خود را گذرانده است.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد