logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

عیب یابی مشکلات برد الکترونیکی صندلی ماساژور

عیب یابی مشکلات برد الکترونیکی صندلی ماساژور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله عیب یابی مشکلات برد الکترونیکی صندلی ماساژور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب ضمن آشنایی با نقش برد الکترونیکی در صندلی ماساژ، به بررسی مشکلات برد الکترونیکی صندلی ماساژور، نحوه عیب یابی و رفع مشکل آن را میپردازیم. امیدواریم خواندن این مطلب بتواند در شناسایی مشکلات برد صندلی ماساژور به شما کمک کند، اما در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالات بیشتری در این مورد برای شما به وجود آمد و یا نیاز به مشورت با یک تکنسین حرفه ای داشتید، برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آی پی امداد میتوانید به بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مراجعه کنید و علاوه بر مطرح کردن سوال هایتان و دریافت پاسخ در سریع ترین زمان ممکن، از راهنمایی آن ها بهره مند شوید. همچنین برای رفع مشکلات و تعمیر برد صندلی ماساژ خود نیز می توانید از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

نقش برد الکترونیکی در صندلی ماساژور

اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که نقش برد الکترونیکی در صندلی ماساژور چیست، باید بگوییم همانطور که برد مغز فرمانده بدن انسان است، برد الکترونیکی نیز وظیفه کنترل همه عملکردهای صندلی ماساژور را بر عهده دارد. برد با جمع آوری داده ها از قسمت های مختلف دستگاه و ارسال فرمان و دستورات به اجزای مختلف، این کار را انجام می دهد. در ادامه با در مورد وظایف برد الکترونیک در صندلی ماساژور خواهیم گفت.

نقش برد الکترونیکی در صندلی ماساژور

جمع آوری اطلاعات

همانطور که میدانید، در قسمت های مختلف صندلی ماساژور سنسور به کار رفته است که اطلاعات لازم را جمع آوری می کنند و به برد می فرستند. برخی از سنسورهای به کار رفته در صندلی ماساژور این موارد هستند:

  • سنسور فشار
  • سنسور تشخیص دما
  • سنسور سرعت

پردازش داده ها

  • اطلاعات به دست آمده از قسمت های مختلف دستگاه و سنسورها توسط برد تحلیل میشوند و پاسخ مورد نظر را از طریق ارسال سیگنال به آن قسمت انجام میشود.
  • برای مثال برد شدت فشار هوا، سرعت و شدت ماساژ را تعیین می کند و دستور آن را به قسمت مربوطه ارسال می کند.

کنترل تعاملی

  • از طریق این قابلیت کاربر به راحتی میتواند تنظیمات مختلف را اعمال کند. این کنترل هم از طریق کنترلرهای دستی و هم از طریق صفحه نمایش امکان پذیر است.

مدیریت ماساژ

  • برد الکترونیکی برای حس تجربه کاربری بهتر حرکات صندلی، نوع، شدت و سرعت ماساژ، موتورهای ماساژ، ویبره ها، فشار و اسکن را تعیین می کند.

تنظیمات دما و گرما

  • صندلی ماساژور دارای قابلیت گرم کردن قسمت های مختلف بدن است و برد الکترونیکی وظیفه کنترل کردن میزان دمای آن را بر عهده دارد.

سیستم ایمنی و کنترل اتوماتیک

  • حفظ امنیت کاربر در حین ماساژ گرفتن روی این صندلی بر عهده برد دستگاه است.
  • برای مثال این قطعه از وارد شدن فشار زیاد به کاربر جلوگیری می کند و در صورت اعمال ماساژ با فشار بالا، برد دستور متوقف شدن کار صندلی ماساژور را صادر می کند.

ایجاد ارتباط بین قطعات دیگر

  • همانطور که توضیح دادیم، برد مسئول ارتباط همه اجزای صندلی ماساژو مثل سنسورها، موتورها، صفحه نمایش و سیستم گرمایشی است.

4 مشکل مربوط به خرابی برد الکترونیکی صندلی ماساژ

حال که با نقش برد الکترونیکی در صندلی ماساژور آشنا شدید، احتمالا می دانید که آسیب دیدن این قطعه چه تاثیر منفی بر عملکرد این دستگاه میگذارد.

4 مشکل مربوط به خرابی برد الکترونیکی صندلی ماساژ

  1. تنظیمات صندلی به طور ناگهانی و ناخواسته تغییر می کند

اگر در حین ماساژ گرفتن متوجه تغییرات و تنظیمات ناخواسته شدید، قبل از اینکه آسیب ببینید دستگاه را خاموش کنید.

  1. صندلی ماساژور به دستورات کنترلی واکنش نشان نمی دهد

گاهی پیش می آید که آسیب وارد شده به برد دستگاه، توان تحلیل داده هایی که از سنسورها یا سایر قطعات به آن ارسال میشود را از بین می برد. در نتیجه برد نمی تواند به درستی به آن ها پاسخ دهد و کاربر نمی تواند از یک ماساژ حرفه ای لذت ببرد.

  1. صندلی ماساژور در انجام ماساژ پایدار دچار مشکل شده است

اگر برد الکترونیکی دستگاه آسیب دیده باشد، ماساژ پایداری نخواهد داشت و ممکن است کاربر تغییرات غیر منتظره ای را احساس کند که اصلا خوشایند نیست.

  1. عملکرد صندلی ماساژور تاخیر دارد

یکی دیگر از تاثیرات منفی آسیب دیدن برد الکترونیکی صندلی ماساژور، تاخیر در عملکرد آن است که باعث تجربه حس ناخوشایندی برای کاربر میشود.

عوامل آسیب زننده به برد صندلی ماساژور را بشناسید

در این بخش قصد داریم به بررسی موارد که باعث آسیب رسیدن به برد الکترونیکی صندلی ماساژور می شوند، بپردازیم:

عوامل آسیب زننده به برد صندلی ماساژور را بشناسید

وارد شدن فشار مکانیکی بیش از توان دستگاه

  • نشستن افرادی که وزن زیادی دارند و صندلی تحمل آن را ندارد، باعث وارد شدن فشار زیاد به دستگاه و خرابی برد میشود.

آب و رطوبت

  • اگر به دلیل عایق نبودن اصولی صندلی ماساژور، آب یا رطوبت محیط به برد الکترونیکی نفوذ کند، این قطعه دچار زنگ زدگی میشود و قطعا آسیب خواهد دید.

اتصالی کردن سیم ها و اتصالات الکتریکی

  • اگر اتصالات الکتریکی به درستی اجرا نشده باشد و یا سیم های دستگاه قدیمی و پوسیده باشند، باعث آسیب به برد صندلی ماساژور خواهد شد.

دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین

  • قطعا تغییرات ناگهانی دما بیشترین آسیب را به برد الکترونیکی صندلی ماساژ وارد می کند.

نوسانات برق

  •  یکی از عوامل اصلی آسیب به برد الکترونیکی دستگاه؛ نوسانات شدید برق و جریان های نامنظم است.

استفاده نادرست از کابل ها و پریزها

  • اگر صندلی ماساژور را به پریز نامناسب متصل کنید و یا از کابل های غیراستاندارد در این دستگاه استفاده شده باشد، قطعا برد الکترونیکی آسیب خواهد دید.

خرابی قطعات الکترونیکی

  • اگر اجزای برد الکترونیکی مثل ترانزیستورها، خازن ها و مقاومت ها آسیب دیده باشند، قطعا روی عملکرد برد تاثیر منفی خواهند گذاشت.

برای تعمیر برد الکترونیکی صندلی ماساژ از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه برد الکترونیکی یکی از حساس ترین قسمت های صندلی ماساژور است و عیب یابی و تعمیر آن توسط افراد عادی ممکن نیست، بهتر است دستگاه شما توسط یک تکنسین حرفه ای و با تجربه بررسی شود. توصیه میکنیم برای حل مشکل برد الکترونیکی صندلی ماساژ از خدمات تعمیرکار مجرب آی پی امداد استفاده کنید. تعمیر تخصصی صندلی ماساژور یکی از خدمات مجموعه آی پی امداد است. البته با توجه به وزن و ابعاد آن جزء دستگاه های غیرقابل حمل محسوب میشود و برای حل مشکل آن بهتر است درخواست کنید که تکنسین متخصص آی پی امداد در محل شما حضور پیدا کند. برای ثبت درخواست خود جهت حضور تعمیرکار در محل جهت تعمیر برد الکترونیکی صندلی ماساژور میتوانید به قسمت ثبت درخواست سایت آی پی امداد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل فرمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد