logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت گرم نشدن پلوپز

علت گرم نشدن پلوپز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت گرم نشدن پلوپز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم تا در مورد علت گرم نشدن پلوپز اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و روش های رفع این مشکل را نیز بررسی خواهیم کرد. همچنین در نهایت به نحوه جلوگیری از بروز مشکل داغ نشدن پلوپز خواهیم پرداخت. شما می توانید به کمک مقاله آموزشی قرار داده شده در این مقاله نیز درک بهتری از دلایل بروز این مشکل داشته باشید. لازم به ذکر است که شما می توانید تمامی سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ یا دیدگاه های همین مقاله مطرح کنید تا کارشناسان آی پی امداد به آنها پاسخ دهند. در صورتی که نیاز به تعمیر مشکل گرم نشدن پلوپز خود دارید، می توانید با استفاده از راه های ارتباطی، از خدمات آی پی امداد استفاده کنید.

ویدیو آموزشی علت گرم نشدن پلوپز

چنانچه دستگاه پلوپز شما گرم نمی شود، توصیه می کنیم ویدیو آموزشی زیر که توسط کارشناس متخصص مجموعه آی پی امداد برای شما آماده شده است را مشاهده نمایید تا بتوانید علت بروز این مشکل و روش های رفع آن را بدانید.

چرا پلوپز گرم نمی شود؟ 5 علت + راه‌حل

پلوپز یکی از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه است که برای پخت برنج و انواع خوراک دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما گاهی ممکن است با مشکل گرم نشدن پلوپز مواجه شویم که می‌ تواند پخت غذا را مختل کند. در این مقاله به بررسی علت گرم نشدن پلوپز و راه حل های رفع این مشکل می‌ پردازیم.

  1. قطعی برق دستگاه
  2. خرابی سیم رابط
  3. ایراد در المنت حرارتی
  4. خرابی ترموستات
  5. مشکل در برد الکترونیکی

5 علت بروز مشکل گرم نشدن پلوپز

در ادامه به دلایل داغ نشدن پلوپز اشاره خواهیم کرد و راه های رفع هر مشکل را به صورت جداگانه شرح می دهیم.

1. قطعی برق دستگاه

اگر پریز برقی که پلوپز به آن متصل است، برق نداشته باشد، پلوپز روشن و در نتیجه گرم نخواهد شد. برای بررسی اینکه آیا قطعی برق علت بروز مشکل گرم نشدن پلوپز است یا خیر، می‌ توانید از یک وسیله برقی دیگر مانند لامپ یا تلویزیون استفاده کنید.

  • اگر آن وسیله برقی نیز روشن نشد، یعنی قطعی برق وجود دارد. در این صورت، باید پریز برق را بررسی کنید و مطمئن شوید که برق دارد.

2. خرابی سیم رابط

سیم رابط پلوپز وظیفه انتقال جریان برق از پریز برق به دستگاه را بر عهده دارد. اگر سیم رابط خراب شود، برق به المنت و ترموستات نمی‌ رسد و پلوپز گرم نمی‌ شود. سیم رابط ممکن است در اثر جابجایی پلوپز یا کشیده شدن سیم، پاره یا قطع شود. همچنین ممکن است روکش سیم رابط در اثر حرارت یا ساییدگی آسیب ببیند و سیم ها در معرض برق قرار بگیرند.

  • برای بررسی اینکه آیا خرابی سیم رابط علت بروز مشکل گرم نشدن پلوپز است یا خیر، می‌ توانید سیم رابط را از پلوپز جدا کنید و با یک مولتی متر مقاومت آن را بررسی کنید.
  • اگر مقاومت سیم رابط نامناسب باشد، یعنی سیم رابط خراب است.
  • در این صورت، باید سیم رابط را تعویض کنید. برای تعویض سیم رابط پیشنهاد می شود از خدمات تعمیرکار آی پی امداد استفاده نمایید.

3. مشکل در المنت حرارتی

المنت حرارتی قطعه ای بسیار مهم است که وظیفه گرم کردن پلوپز را بر عهده دارد. اگر المنت حرارتی خراب شود، پلوپز گرم نشده و برنج پخته نمی‌ شود. المنت حرارتی ممکن است به دلیل استفاده زیاد یا نوسانات برق دچار سوختگی شده یا سیم المنت ممکن است به دلیل جابجایی پلوپز یا نقص فنی قطع گردد. برای بررسی، با یک مولتی متر مقاومت آن را بررسی کنید. اگر مقاومت المنت حرارتی نامناسب باشد، یعنی المنت حرارتی خراب است. نحوه تعویض المنت حرارتی پلوپز در این شرایط به صورت زیر است:

  1. پلوپز را از برق بکشید و اجازه دهید تا خنک شود.
  2. پیچ‌ های پنل زیرین پلوپز را باز کنید و پنل را جدا کنید.
  3. المنت حرارتی را از پلوپز جدا کنید.
  4. المنت حرارتی جدید را به پلوپز وصل کنید.
  5. پنل زیرین پلوپز را دوباره وصل کنید.
  6. پلوپز را به برق وصل کنید و بررسی کنید که آیا گرم می‌شود یا خیر.

مشکل در المنت حرارتی

4. خرابی ترموستات

ترموستات پلوپز یک قطعه مهم است که وظیفه تنظیم دمای دیگ پلوپز را بر عهده دارد. ترموستات پلوپز با قطع و وصل کردن مدار المنت، دمای دستگاه را تنظیم می کند. اگر ترموستات خراب شود، مدار المنت قطع شده و پلوپز گرم نمی شود.

  • برای بررسی خرابی ترموستات نیز باید از یک مولتی متر استفاده کنید. همچنین به دنبال هرگونه آسیب فیزیکی در ترموستات باشید، مانند پارگی، بریدگی یا سوختگی.
  • در صورت سالم بودن همه چیز، ترموستات را به آرامی خم کنید تا ببینید آیا مقاومت آن تغییر می‌کند یا خیر.
  • همچنین لازم به ذکر است که تعویض ترموستات بسیار تخصصی است و در صورتی که قصد تعویض داشتید، از ترموستات با مشخصات مناسب استفاده کنید.
  • در صورتی که تخصصی در تعویض ترموستات ندارید، می توانید از خدمات تعمیرکار متخصص آی پی امداد بهره مند شوید.

خرابی ترموستات پلوپز

5. مشکل در برد الکترونیکی

مشکل در برد کنترل نیز یکی از دلایل شایع بروز مشکل گرم نشدن پلوپز است. برد الکترونیکی پلوپز مغز متفکر آن است و وظایف مختلفی از جمله کنترل دما، تنظیم زمان پخت و ارسال فرمان به سایر اجزا را بر عهده دارد. اگر برد الکترونیکی دچار مشکل شود، می‌ تواند بر گرم نشدن پلوپز تاثیر بگذارد

  •  اتصالات بین برد الکترونیکی و سایر اجزای پلوپز را بررسی کنید. اگر اتصالات شل یا قطع شده باشند، آنها را تعمیر یا تعویض کنید.
  • اگر برد الکترونیکی قابل تعمیر نباشد، باید آن را تعویض کنید.
  • پیشنهاد می شود در صورت خرابی این قطعه به هیچ عنوان شخصا اقدام به تعمیر نکنید؛ زیرا این قطعه یکی از تخصصی ترین قطعه ها می باشد. پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تعمیرکار آی پی امداد است.

نحوه جلوگیری از بروز مشکل داغ نشدن پلوپز

در ادامه به چند نکته برای استفاده از پلوپز و جلوگیری از بروز مشکل داغ شدن آن اشاره خواهیم کرد:

  • پلوپز را به درستی به برق وصل کرده و از سیم های کوتاه و ضخیم برای اتصال پلوپز به برق استفاده کنید.
  • دیگ را به طور کامل داخل پلوپز قرار دهید و مطمئن شوید که به المنت چسبیده است.
  • از قرار دادن دیگ کج یا نامناسب داخل پلوپز خودداری کنید.
  • پلوپز را بیش از حد پر نکنید.
  • از پلوپز در محیط های مرطوب استفاده نکنید.
  • پس از استفاده از پلوپز، آن را از برق بکشید.
  • بعد از هر بار استفاده، پلوپز را به طور کامل تمیز کنید. باقی ماندن مواد غذایی در پلوپز می تواند به مرور زمان به المنت و سایر اجزا آسیب برساند.

برای تعمیر مشکل گرم نشدن پلوپز با کجا تماس بگیریم؟

اگر پلوپز شما مشکل گرم نشدن دارد و نیاز به عیب یابی و رفع آن دارید، می توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. تعمیرکاران این مجموعه به سرعت می توانند مشکل پلوپز شما را عیب یابی کرده و قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنند. تعمیر انواع پلوپز و رفع مشکل گرم نشدن آن، یکی از خدمات مجموعه آی پی امداد می باشد. برای استفاده از این خدمات می توانید در سایت آی پی امداد درخواست تعمیر پلوپز خود را ثبت کنید و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • M.b 14 بهمن 1402

    سلام پلو پز قدیمی پارس خزر علت خیلییی دیر داغ شدنش چی میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 بهمن 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به المنت، ترموستات یا سیم و دوشاخه دستگاه باشد.

      پاسخ دادن
  • امین 04 آذر 1402

    پلوپز آنالوگ تست ترموستاتش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1402

      درود، به دو سر ترموستات برق وصل کنید، اگر مدار باز و روشن باشد، ترموستات سالم است.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد