logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟

علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟
علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟ چه عاملی باعث تغییر دمای یخچال و فریزر می شود؟ یکی از مشکلات شایعی که ممکن است برای یخچال و فریزر ایجاد شده و در روند عملکرد یخچال اختلال ایجاد کند، بالا پایین شدن دمای یخچال است. متاسفانه این مشکل در صورت حل نشدن باعث بروز مشکلاتی چون آب شدن یخ مواد غذایی، فاسد شدن لوازم موجود در یخچال، منجمد شدن مواد غذایی و … می شود. نوسان درجه دمای یخچال به عوامل متعددی بستگی دارد. در این مقاله از آی‌پی امداد به بررسی علت های نوسان درجه دمای یخچال و فریزر در مدل های مختلف خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش در مورد علت نوسان درجه دمای یخچال می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرکاران آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

عیب یابی مشکل نوسان درجه دمای یخچال با یک نگاه ساده

کاربران گرامی آی‌پی امداد برای اینکه وقت کمتری جهت مطالعه از شما گرفته شود، در این بخش به خلاصه عیب یابی مشکل نوسان درجه دمای یخچال میپردازیم. توجه داشته باشید که در ستون سمت راست؛ مدل های یخچال را به الکترونیکی، نیمه الکترونیکی و مکانیکی تقسیم کرده ایم.

مدل یخچال علت نوسان دما
یخچال های الکترونیکی که دارای بُرد هستند.
  1. مشکل در سنسور محیطی و یا بُرد الکترونیکی باعث مشکل در تنظیم دما و اختلال در عملکرد سرماسازی می‌شود.
  2. اختلال در عملکرد دیفراست باعث نوسان دما در یخچال میشود.
  3. مشکل در شارژ گاز (کیپ بودن لوله ها، تزریق بیش از اندازه گاز و یا کم بودن گاز) باعث اختلال در عملکرد کمپرسور و نهایت نوسان دما می‌شود.
  4. ایراد در کارکرد کمپرسور (معیوب بودن رله اورلود، خازن، خرابی فن یا خود کمپرسور)
  5. نوسان ولتاژ جریان برق
  6. خرابی لاستیک دور درب
یخچال های نیمه الکترونیکی که به جای بُرد، تایمر دارند.
  1. خرابی تایمر
  2. قطعات دیفراست: ترمودیسک، ترموفیوز، المنت
  3. خرابی ترموستات
  4. معیوب شدن رله اورلود یا کمپرسور
  5. مشکل در شارژگاز
  6. خرابی لاستیک
  7. نوسانات برق
  8. کیپ بودن لوله های گاز یا کم و زیاد بودن گاز

 

یخچال های مکانیکی که فقط ترموستات دارند.
  1. خرابی در ترموستات
  2. مشکل در کمپرسور یا رله اورلود
  3. ایراد در لاستیک دور درب
  4. کیپ بودن لوله های یا نشتی گاز، تزریق اشتباه گاز

چرا درجه دمای یخچال بالا و پایین میشود؟

اگر یخچال شما نوسان درجه دما دارد، باید در ابتدا مشخص شود، که یخچال فریزر شما مکانیکی، نیمه الکترونیکی یا الکترونیکی است. توجه داشته باشید که در هر کدام از این مدلها علت تغییر دما متغیر است. یخچال های الکترونیکی داراری بُرد، یخچال های مکانیکی دارای ترموستات و یخچال های نیمه الکترونیکی دارای تایمر میباشند. هر کدام از این قطعات، با کمپرسور ارتباط مستقیم دارند و در صورت خرابی، ارتباط آن ها با کمپرسور قطع میشود و منجر به بالا پایین شدن دما در یخچال فریزر میشود.

7 علت نوسان دمای یخچال های الکترونیکی از زبان تعمیرکار آی پی امداد

کاربران گرامی آی پی امداد توجه داشته باشید که منظور از یخچال های الکترونیکی، مدل های نوفراست است که بُرد الکترونیکی درند. یخچال فریزرها و ساید بای ساید های امروزی همه الکترونیکی هستند.

7 علت نوسان دمای یخچال های الکترونیکی به شرح زیر میباشد:

  1. اگر سنسور، برد الکترونیکی و کمپرسور خراب باشد، با نوسان دما در یخچال های الکترونیکی مواجه خواهید شد.
  2. کیپ بودن مدار گاز و یا نشتی گاز از دیگر دلایل نوسان دما در یخچال های الکترونیکی است.
  3. نوسان جریان برق، به قطعات الکترونیکی آسیب میزند و در نهایت با مشکل تغییرات درجه دما مواجه خواهید شد.
  4. خرابی لاستیک دور درب یخچال هم از دیگر علت های بالا پایین شدن دما میباشد.
  5. اگر دیفراست (یخ زدایی) به درستی انجام نشود، با نوسان دما در این دستگاه مواجه خواهید شد، که باید به بررسی قطعات دیفراست: ترمودیسک، ترموفیوز، سنسور دیفراست، المنت و برد الکترونیکی بپردازید.
  6. از کار افتادن کمپرسور هم از دیگر عوامل نوسان درجه دمای یخچال میباشد.
  7. خرابی رله اورلود یا خازن موتور یخچال

8 دلیل بالا و پایین شدن درجه دمای یخچال های نیمه الکترونیکی

یخچال های نیمه الکترونیکی، دستگاه هایی هستند که به حای بُرد، تایمر دارند. در این مدل ها، تایمر در زمان دیفراست وظیفه بُرد را بر عهده دارد.

8 دلیل بالا پایین شدن درجه دمای یخچال های نیمه الکترونیکی به شرح زیر میباشد:

  1. در یخچال های نیمه الکترونیکی، برای رفع مشکل نوسان دما باید در وهله اول به بررسی تایمر بپردازید.
  2. خرابی ترموستات هم دلیل دوم تغییر دما در یخچال های نیمه الکترونیکی است.
  3. نوسان جریان برق
  4. خرابی کمپرسور
  5. معیوب بودن رله اورلود
  6. مشکل در لاستیک دور درب
  7. عمل نکردن قطعات دیفراست
  8. کیپ کردن مدار و یا نشتی گاز

5 علت نوسانات دمای یخچال های مکانیکی یا قدیمی

یخچال های مکانیکی به جای سنسور، ترموستات دارند و برد یا تایمر هم ندارند. 5 علت نوسان دمای یخچال های مکانیکی را در زیر شرح داده ایم:

  1. خرابی ترموستات
  2. مشکل در لاستیک دور درب
  3. کیپ کردن مدار و یا نشتی گاز
  4. خرابی کمپرسور
  5. معیوب بودن رله اورلود موتور یخچال

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال و فریزر باعث بالا و پایین شدن درجه دمای یخچال میشود

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال باعث نوسان دما میشود

یکی از دلایلی که ممکن است باعث نوسان درجه دمای یخچال فریزر شود، خراب شدن لاستیک دور درب است. لاستیک دور درب یخچال و فریزر با ایجاد چسبندگی شدید میان درب و بدنه یخچال از ورود و خروج هوا از به بیرون و داخل یخچال جلوگیری می کند. در صورتی که به هر علتی لاستیک دور درب یخچال و فریزر خراب شود، هوا به داخل یخچال عبور می کند یا هوا از داخل یخچال به بیرون عبور می کند و باعث نوسان درجه دمای یخچال می شوند. بنابراین در صورت نوسان درجه دمای یخچال، لاستیک دور درب یخچال را تعویض کنید‌.

باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال منجر به ثابت نماندن درجه دما میشود

باز و بسته کردن بیش از اندازه درب یخچال باعث نوسان درجه دما میشود

چرا درجه دمای یخچال دچار نوسان می شود؟ یکی از عوامل شایعی که باعث نوسان درجه دمای یخچال می شود، باز و بسته شدن بیش از حد درب یخچال است. باز و بسته شدن درب یخچال عاملی است که موجب می شود هوا از درون یخچال فرار کرده و یا هوا از بیرون به درون یخچال وارد شود. بر این اساس بهتر است در صورت نوسان درجه دمای یخچال و فریزر، درب یخچال و فریزر را کمتر باز و بسته کنید تا دمای یخچال ثابت شود.

تجمع آلودگی روی کمپرسور یخچال و از کار افتادن آن باعث تغییر دما میشود

کثیف بودن روی کمپرسور یخچال باعث نوسان دما میشود

چرا درجه دمای یخچال دچار نوسان می شود؟ یکی از عوامل موثر بر نوسان درجه دمای یخچال، تجمع گرد و غبار روی کمپرسور است. خراب شدن کمپرسور یا تجمع آلودگی و گرد و غبار روی کمپرسور یخچال فریزر موجب تغییر دما نیز می شود. همانطور که می دانید ترموستات یا سنسور محیطی که به عنوان تشخیص دما میباشند، در زمان کم یا زیاد شدن سرما، باعث روشن یا خاموش شدن کمپرسور میشوند. در صورتی که کمپرسور یخچال خراب شود، قادر به انجام دستور ترموستات یا سنسور محیطی (با فرمان از بُرد) نخواهد بود و ممکن است نتواند دمای مناسب یخچال را تعیین کند. در واقع اختلال در عملکرد کمپرسور یخچال باعث می شود تا در هر زمانی بدون توجه به اطلاع ترموستات یا سنسور محیطی سرما تولید کرده و این موجب نوسان درجه دمای یخچال نیز می شود.

توجه داشته باشید که اگر فن کنار کمپرسور (در صورت داشتن) خراب شود، شارژگاز مشکل داشته باشد (تزریق کم یا زیاد گاز در یخچال)، به مرور زمان کمپرسور عملکرد خود را از دست میدهد. همچنین معیوب بودن رله اورلود یا خازن کنار کمپرسور به عنوان راه انداز، باعث مشکل در این قطعه می‌شود.

خراب شدن ترموستات یا سنسور محیطی یخچال منجر به تغییرات درجه دما میشود

خراب شدن ترموستات یخچال فریزر منجر به تغییرات در درجه دما میشود

خرابی ترموستات یخچال یا سنسور محیطی، عامل دیگری است که موجب نوسان درجه حرارت یخچال و فریزر می شود. ترموستات یا سنسور محیطی قطعه ای است که وظیفه کنترل دما در یخچال را بر عهده دارد. در واقع عملکرد این قطعه در یخچال یا فریزر به گونه ای است که در ابتدا به بررسی میزان دمای یخچال و فریزر پرداخته و در صورت سرد بودن یخچال، دستور عدم تولید سرما به کمپرسور را می دهد. همچنین اگر میزان سرمای یخچال کم باشد، ترموستات یا سنسور محیطی دستور تولید سرما به کمپرسور یخچال و فریزر را می دهد. در صورتی که خراب شده باشد، قطعه ای جهت تنظیم دما وجود ندارد و درجه دمای یخچال دچار نوسان می شود. با تعویض ترموستات یا سنسور محیطی می توانید نوسان درجه دمای یخچال را تنظیم کنید.

توجه نمایید که در مدل های مکانیکی ترموستات و در مدل های الکترونیکی، سنسور محیطی وظیفه تنظیم دمای یخچال را برعهده دارند.

نوسانات جریان برق علت تغییر درجه یخچال است

نوسانات جریان برق علت نوسان درجه یخچال

از عوامل دیگری که ممکن است باعث نوسان دمای یخچال فریزر می شود، نوسانات جریان برق است. نوسان جریان برق باعث خاموش و روشن یخچال و در نتیجه نوسان درجه دمای یخچال می شود. در ابتدا باید بدانید که نوسانات جریان برق باعث سوختن یخچال می شود. بر این اساس بهتر است از یک محافظ برای جلوگیری از سوختن یخچال استفاده کنید‌. نوسان دمای یخچال در بیشتر مواقع در زمان اوج زمان مصرف یا در فصل های گرم اتفاق می‌افتد.

نتیجه گیری از علت نوسان درجه دمای یخچال چیست؟

در این مطلب به بررسی همه عواملی که موجب نوسان درجه دمای یخچال و فریزر می شود، پرداختیم. همانطور که می دانید نوسان دمای یخچال باعث فاسد شدن مواد غذایی یا منجمد شدن مواد غذایی می شود. بنابراین اگر عاملی موجب نوسان دمای یخچال می شود، بهتر است برای تعمیر آن هرچه سریع تر اقدام کنید.

تعمیر نوسان دمای یخچال باید توسط افرادی که از دانش و مهارت بالایی برخوردار هستند، انجام شود. یکی از بهترین شرکت هایی که تعمیرات یخچال در محل را انجام می دهد، شرکت آی پی امداد است. آی پی امداد از متخصصان برتر و با تجربه جهت تعمیر یخچال یا فریزر استفاده می کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت تعمیرات یخچال را به مجموعه آی پی امداد بسپارید.

3.5/5 - (6 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

111 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • میرعلی 21 تیر 1402

    سلام خسته نباشید . آیا ممکنه درجه تنظیم دمای یخچال ( ترموستات مکانیکی) خود بخود تغییر کنه ؟ مثلا روی ۳ گذاشته باشیم بره روی ۷ ، ۸ ؟ متشکرم از پاسخگویی تان .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 تیر 1402

      درود، سنسور محیطی یخچال مشکل دارد و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • علی خویی 02 مرداد 1402

        سلام، آیا اگه با این نقطه ضعفش بسازیم و مرتب تنظیمشو کنترل کنیم، به همین صورت قابل استفاده ست؟ چه صدمه و ایرادی میتونه پیش بیاد؟ تشکر میکنم

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 02 مرداد 1402

          درود، در صورت خرابی سنسور محیطی، در عملکرد یخچال اختلال ایجاد شده و موجب نوسان درجه و خاموش و روشن شدن موتور و در نتیجه سوختگی دستگاه خواهد شد.

          پاسخ دادن
  • میثم 15 تیر 1402

    سلام اسم یخچال فریزر سیور هاوس هستش. موتور کار نمیکنه وقتی یخچال رو خاموش روشن میکنیم. دمای فریزر از مثبت 25 میاد پایین روی صفر بعد موتور خاموش میشه دیگه پایین تر نمیاد. قبلا منفی 20میشد. تکنسین اومده همه چیو چک کرده. موتور. گاز یخچال. برد. میگه همه چی درسته. ولی باز کار نمیکنه چیکار کنم درست بشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 تیر 1402

      درود، خازن، سنسور محیطی، رله اورلود و کمپرسور یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • فیض الهی 14 تیر 1402

    سلام، بنده یخچال ساید فریجیدر دارم و یخچال ۳۶ درجه فارنهایت را نشان میده که دماسنج می گذارم ۱۰ درجه سانتی گراد میدهد که باید ۲.۲ سانتی گراد باشد و فریزر ۰ درجه فارنهایت است که با دماسنج ۱۷ درجه سانتی گراد میدهد که درست است آیا برد یخچال ایراد دارد؟ تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 تیر 1402

      درود، خیر زمان دیفراست و سنسور یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • حبيب 10 تیر 1402

    با سلام. دماي فريزر بر روي منفي 18 تنظيم است. دماي فريزر در مدت زمان طولاني به دماي تنظيم شده ميرسد ولي دماي واقعي داخل فريزر حدود 3 درجه است و هم مواد از حالت انجماد خارج شده. مشكل كجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1402

      درود، لازم است سنسور محیطی، سیستم دیفراست، برد و گاز فریزر بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • علی 02 تیر 1402

    سلام. یخچال من مدل sR. 4ow مشکل این است که چند ساعتی دمای داخل یخچال خوبi , بعد بالا میره... باید حتما برق قطع وصل کنم تا خوب بشه باز دما بگیره. باید چکار کنم؟ میشه مشکل المنت یا سیم فیوز باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 تیر 1402

      درود، سنسور محیطی، برد و رله اورلود کمپرسور را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • اشکان 30 خرداد 1402

    سلام درجه یخچال از 6 میره به 3باز از 3 به 6 چشمگ میزنه فریزر سرد است خوبه ولی یخچال گرم است لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 خرداد 1402

      درود، سنسور محیطی یخچال دچار مشکل شده و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • حقیقی 24 خرداد 1402

    بعد اینکه دمای مورد نظر یخچال رو انتخاب میکنم، اتومات به تنظیم قبل بر میگرده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 خرداد 1402

      درود، سنسور محیطی و برد اصلی یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • محسن 21 خرداد 1402

    سلام، وقتی یخچال رو به برق میزنم و روشن میشه و بعد از اتومات کردن، دیگه روشن نمیشه، به حدی که دمای منفی ۱۷ فریزر به بالای صفر میرسه و مجدد چند دقیقه باید از برق بکشم و دوباره بزنم تا روشن بشه. علت چیه؟ لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 خرداد 1402

      درود، ترموستات، سنسور محیطی و برد را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • رمضان قلندری 20 خرداد 1402

    سلام، از چند روز قبل درب یخچال رو که باز میکنیم، دما خود به‌ خود تغییر می‌کند و صدای هشدار مداوم می‌دهد و درب را که کامل باز میکنیم، صفحه نمایش خاموش می‌شود. علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 خرداد 1402

      درود، سوئیچ درب یخچال خراب است. سنسور محیطی یخچال را نیز چک کنید.

      پاسخ دادن
    • علی 31 خرداد 1402

      باسلام،یخچال فریز بنده درب بالا وپایین می باشد،دمای یخچال ثابت روی ۳ می باشد ولی دمای فریزر به -۱۸ می رسد ودوباره به _۳ می رسد ،علت این نوسان چی میتونه باشه، وتقریبا هزینه تعمیر چقدر است،ممنون

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 01 تیر 1402

        درود، اگر سرمای یخچال مطلوب است، نوسان دما می تواند مربوط به سنسور محیطی باشد. چنانچه سرما نیز مشکل دارد، باید برد، سنسور محیطی و گاز یخچال بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • مازیار مهران سرشت 23 اسفند 1401

    با سلام، درجه دما در قسمت یخچال خود به خود تغییر می کند و به حالتهای مختلف cool و غیره بالا و پایین می شود. بصورت متناوب صدای بوق می دهد.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 اسفند 1401

      درود، اگر سرما کم نشده باشد، مشکل از سنسور محیطی است.

      پاسخ دادن
  • حسین ناهید 01 بهمن 1401

    باسلا ترمو دیسک و ترموفیوز داخل محفظه اواپراتور، و رله روی کمپرسور تعویض شده ، دستگاه داره کارمیکنه و تا منفی بیست میره ، بعد اتوماتیک کردن گاها کمپرسور روشن نمیشه و فقط فن داخل فریزر روشن میشه تا دمای فریزر به ۴ درجه بالای صفر میرسه ، در اتوماتیک بعدی به حالت طبیعی شروع بکار میکنه و به منفی ۲۰ میرسه ، لازم به ذکره زمانیکه فن اواپراتور کار میکنه و کمپرسور خاموشه ، صدای تق تق رله هم می اید سپاسگزار میشم اگه راهنمائی فرمائید باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 بهمن 1401

      سلام، رله اورلود، سنسور محیطی و برد الکترونیکی بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • امیدرضا صرافی 16 دی 1401

    سلام وقت بهخیر یخچال ساید مدل rs25/sw که مدت ۹ ماه نصب شده در روز چند بار دمای داخلش تا ۱۰-۱۱ بالا میره و داخل یخچال گرم میشه و روی قفسها و ظرفایی که داخل یخچال هست یک لایه بخار اب جمع میشه مجدد پس از چند دقیقه یخچال خنک میشه و دماش پایین میاد ولی کلا دمای یخچال بالاست .دمای یخچال روی ۳ که تنظیم میکنیم با دماسنج که اندازه میگیریم دمای داخلش ۵-۶ هست و کشو و قفسه بالا دمایش بیشتره نمایندگی استانمون بررسی کرده و‌گفتن مشکل خاصی ندارد ممنون میشم راهنمایی فر مایید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 دی 1401

      سلام، سنسور محیطی چک شود

      پاسخ دادن
  • موسوی 09 آبان 1401

    سلام ساید جنرال الکتریک دارم چند روزیه دمای فریزر متغیره از۱۸-تا ۱۵- تغییر میکنه داخل فریزر روی بسته مواد غذایی کمی برفک میزنه راهنمایی بفرمایید لطفا

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 آبان 1401

      سلام، سنسور محیطی، قطعات دیفراست و برد الکترونیکی بررسی شود

      پاسخ دادن
  • احسان کلهر 07 آبان 1401

    سلام مدتی هست یخچال ساید جی پلاس خریدم ولی دمای قسمت یخچال تند تند عوض میشه از ۵میره رو۱۶ولی قسمت فرزر روی منفی۱۶تکان نمیخوره ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آبان 1401

      سلام، این مشکل نوسان دما مربوط به سنسور محیطی است

      پاسخ دادن
    • محسن 11 خرداد 1402

      سلام یخچال ما علامت R1رو نشون و سرمای فریزر کم شده بود تعمیر کار یخورده گاز زد و نشتی گازی رو برسی نکرد و درست شد فریزر هم درست شد و حالا درجه جابجا میشه دلیل از چی میتونه باشه احتمال داره نشتی داشته باشه یخچال تمعیرکار گفت نشتی نداره

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 11 خرداد 1402

        درود، اگر یخچال شما نشت گاز ندارد، سنسور محیطی را چک کنید.

        پاسخ دادن
  • غلامرضا 13 مهر 1401

    سلام. شب خوش. ساید تکنو داریم. از عصر امروز در حال هشدار و تغییر دماست. قبلا فریزر روی ۱۹ و یخچال هم روی ۴ الی ۵ درجه بود و عالی کار می‌کرد. اکنون فریزر ۲۲ و یخچال تا۲ در نوسان شده است. راهنمایی بفرمایید لطفا؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 مهر 1401

      سلام، اگر سرمای داخل مشکلی نداره، سنسور محیطی بررسی شود و اگر سرما کم شده، شارژگاز و قطعات الکترونیکی بررسی شود

      پاسخ دادن
  • سیدعمران معراجی 13 مهر 1401

    تنظیم درجه یخچال وفریز بعداز تنظیم تغییر میکنه چرا و به چه دلیل ممنون میشم شب خوبی داشته باشید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1401

      سنسور محیطی مشکل دارد

      پاسخ دادن
  • رضا ابراهیمی 08 مهر 1401

    با عرض سلام و خسته نباشید.ببخشید ما دمای فریزر را روی منفی ۱۷ تنظیم میکنیم بعد چند ساعت دما از منفی ۱۷ تا مثبت ۲۴ میره و همه چی تو فریزر آب میشه.البته تازگی دادیم بردشو تعمییر کردن ولی بازم درس نشد.ممنون میشم بفرمایید ایراد از کجاست.لطفا برام ایمیل کنید.سپاس فراوان

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مهر 1401

      سلام، برد الکتررونیکی یا سنسور مشکل دارد

      پاسخ دادن
  • حجت حسین زاده 08 مهر 1401

    سلام علت بالا پایین رفتن دمای فریزر در تابستان چیه چرا مدام کار میکنه یخچال ترموستات رو یک بود اگر بیشتر کنم حل میشه یا نه وسایل داخل فریزر یخ میزنه ولی دما هی بالا پایین میره 14--18 رو اینا متغیر است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مهر 1401

      سلام، درجه را بیشتر کنید

      پاسخ دادن
      • حجت 09 مهر 1401

        درجه رو بین یک و دو گذاشتم میره تا 28چند دقیقه بعد حدود 8 تا میاد پایین دوباره کار میکنه میره 28 و همین روال خیلی زود میره پایین

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 09 مهر 1401

          سرمای داخل یخچال خوبه؟

          پاسخ دادن
  • زهرا 29 شهریور 1401

    سلام یخچال و فریزر آزمایش دارم. بعد هفت ماه که برق نبود الآنم برق. خود به خود درجه. یخچال و فریزر تغییر میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 شهریور 1401

      اگر درجه تغییر میکنه ولی سرما مشکلی نداره‘ سنسور محیطی بررسی شود

      پاسخ دادن
  • ذوالفقاری 25 مرداد 1401

    با سلام ساید بای ساید لوکسن دارم.چند روزی هست که دمای فریزر -4 هست و پایین تر نمیاد.یخچال هم 15 درجه هست. سنسور دما درست کار می کنه و فن های داخل یخچال و فریزر هم سالم هستن.میخوام بدونم مشکل از چیه؟!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 مرداد 1401

      سلام، برد الکترونیکی، قطعات دیفراست و شارژگاز بررسی شود.

      پاسخ دادن
1 2 3
اینستاگرام آی پی امداد