logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نشتی آب در اسپرسوساز

علت نشتی آب در اسپرسوساز
علت نشتی آب در اسپرسوساز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نشتی آب در اسپرسوساز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت نشتی آب در اسپرسوساز چیست؟ یکی از سوالات بسیار پرتکرار در خصوص دستگاه اسپرسوساز، دلیل چکه کردن آب در اسپرسوساز است. امروزه اسپرسوساز به عنوان یکی از دستگاه های برقی پرطرفدار در ادارات و منازل شناخته می شود. وجود هر نوع خرابی و مشکل در این دستگاه ممکن است باعث اختلال در عملکرد آن و در نتیجه خراب شدن دستگاه شود. با توجه به همین موضوع، هر نوع خرابی در این دستگاه برای مصرف کننده نگران کننده است. ما در این مطلب به توضیح علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز می پردازیم. در صورتی که تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه راهنمای بررسی چکه کردن اسپرسوساز و رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز دارید، می توانید تا انتهای این محتوا همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت نشت آب از اسپرسوساز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چرا آب از اسپرسوساز نشت پیدا می کند؟

دلیل نشتی آب در اسپرسوساز چیست؟ دلایل متعددی هستند که در دستگاه اسپرسوساز باعث چکه کردن آب می شوند. این عوامل هرچه که باشند، باید سریع تر رفع شوند تا آسیبی جدی به دستگاه اسپرسوساز وارد نشود. در متن زیر به بررسی انواع دلایل چکه کردن آب در اسپرسوساز می پردازیم.

  1. خرابی نازل بخار
  2. پاره شدن شلنگ
  3. ترک خوردگی المنت
  4. پوسیدگی واشر

خراب شدن نازل بخار علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز

اولین علت نشت آب در دستگاه اسپرسوساز، خراب شدن نازل بخار است. نازل بخار یکی از اجزای پرکاربرد در اسپرسوساز است که وظیفه دارد آب درون اسپرسوساز را به بخار تبدیل کند. خراب شدن نازل بخار اسپرسو ساز، خراب شدن لوله دستگاه در صورت خراب شدن باعث آب دادن اسپرسوساز می شوند. بر این اساس اگر علت نشت آب خراب شدن نازل بخار باشد، می توانید با تعویض این قطعه به رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز بپردازید.

خراب شدن نازل بخار اسپرسوساز

پاره شدن شلنگ دلیل نشت آب در اسپرسوساز

دومین علت آب دادن دستگاه اسپرسو ساز، پاره شدن شلنگ این دستگاه است. پمپ اسپرسوساز وظیفه پمپاژ کردن آب در دستگاه اسپرسوساز را بر عهده دارد. در صورتی که شلنگ های متصل به پمپ دستگاه اسپرسوساز پاره شوند، آب از شلنگ نشت می کند. بنابراین بهتر است برای رفع این مشکل تمام شلنگ های متصل به دستگاه اسپرسوساز را بررسی کرده و در صورت پارگی آن را تعویض کنید.

پاره شدن شیلنگ اسپرسوساز باعث نشتی آب میشود

ترک خوردگی المنت از علل چکه کردن آب در اسپرسوساز

علت آب دادن اسپرسوساز چیست؟ درون دستگاه اسپرسوساز قطعه ای به نام المنت وجود دارد که موظف است آب درون مخزن را از طریق تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی، گرم کند. در صورتی که المنت اسپرسوساز به دلیل استفاده مداوم دچار رسوب شود، کارایی خود را از دست می دهد. در واقع رسوبات اطراف المنت باعث فشار زیاد به المنت و در نتیجه ترک خوردن المنت اسپرسوساز باعث نشتی آب در دستگاه اسپرسوساز می شود. برای رفع این مشکل باید از تعمیرکار بخواهید تا به تعویض المنت اسپرسوساز بپردازد.

ترک خوردن المنت اسپرسو ساز باعث آبریزی میشود

پوسیده شدن واشر از دلایل نشتی آب دستگاه اسپرسوساز

یکی دیگر از دلیل های آب دادن اسپرسوساز مربوط به پوسیده شدن واشر دستگاه است. این واشر که در کف مخزن تعبیه شده است، با گذشت زمان ممکن است پوسیده شود. همین امر موجب می شود تا دستگاه دچار مشکل نشتی آب شود. برای بررسی این مشکل می توانید مخزن را از آب پر نموده و سپس منتظر نشتی از زیر آن باشید. چنانچه از کناره یا زیر اسپرسوساز آب چکه می کند، به احتمال زیاد واشرهای دستگاه دچار مشکل شده اند. در این شرایط تنها راه رفع مشکل نشتی آب دستگاه اسپرسوساز، تعویض واشرهای پوسیده با واشرهای جدید است.

خرابی واشر اسپرسوساز

دلیل نشت مخزن آب دستگاه اسپرسوساز

علت چکه کردن آب از مخزن اسپرسوساز چیست؟ یکی از مشکلات دستگاه اسپرسوساز این است که ممکن است آب از مخزن دستگاه اسپرسوساز نشت کند. هر دستگاه اسپرسوساز دارای مخزنی است که برای آب استفاده می شود. در صورتی که مخزن آب دچار نشتی شود، بهتر است به بررسی مخزن دستگاه و اورینگ ها بپردازید. ترک خوردگی مخزن، شکستگی مخزن، شل شدن اورینگ و … از عواملی هستند که باعث نشت آب دستگاه اسپرسوساز می شوند. برای رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز بهتر است اورینگ ها را تعویض کرده و مخزن جدیدی را در صورت ترک خوردگی تهیه کنید.

نشت مخزن آب دستگاه اسپرسوساز

عوامل موثر در نشت آب از کنار گروپ اسپرسوساز

در صورتی که نشتی آب را از کنار گروپ اسپرسوساز مشاهده کرده اید، توجه داشته باشید که علت نشتی دستگاه به دلیل خراب شدن لاستیکی است که در اطراف گروپ دستگاه اسپرسوساز قرار دارد. اطراف گروپ لاستیکی از جنس پلاستیک وجود دارد که در صورت پاره شدن و گشاد شدن لاستیک فضایی برای نشت آب یا قهوه ایجاد می شود. برای رفع چه کردن آب از کنار گروپ اسپرسوساز توصیه می شود با توجه به برند و مدل دستگاهتان، لاستیک جدیدی را برای دور گروپ خریداری کنید.

علت نشت آب از کنار گروپ اسپرسوساز

چگونه مشکل نشتی آب اسپرسوساز را برطرف کنیم؟

در صورتی که با مشکل آب دادن دستگاه اسپرسوساز خود مواجه شده اید، باید در سریع ترین زمان اقدام به بررسی علت بروز مشکل و رفع آن اقدام نمایید تا دستگاه دچار مشکلات دیگری نشود. در ادامه به راهکارهای رفع مشکل نشت آب اسپرسوساز برای شما پرداخته ایم:

  • یکی از مواردی که باید آن را بررسی کنید، لاستیک دور هد گروپ است که در صورت پارگی یا خرابی باید اقدام به تعویض این قطعه نمایید.
  • بررسی مخزن آب و اورینگ نیز از دیگر بخش هایی است که نیاز به بررسی و در صورت نیاز تعویض یا خرید مخزن جدید آب دارد.
  • در بسیاری از مواقع بروز رسوبات در اطراف المنت موجب بروز این مشکل می شود که بهتر است در زمان های مشخص اقدام به رسوب زدایی اسپرسوساز خود نمایید.
  • همچنین بهتر است تمام شلنگ های متصل به پمپ اسپرسوساز را نیز بررسی نموده و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در کارکرد نازل بخار می توانید مشکل را با تعویض این قطعه به راحتی برطرف کنید.

نتیجه گیری از علت نشتی آب در اسپرسوساز

در این مطلب به بررسی کلیه عواملی که باعث چکه کردن آب در اسپرسوساز می شوند، پرداختیم. علت نشتی آب در اسپرسوساز در بسیاری از موارد به دلیل خراب شدن المنت، شکستگی مخزن، پاره شدن شلنگ، کار نکردن نازل بخار، خراب بودن فیلتر و … اتفاق بیافتد. چنانچه علت نشتی آب به دلیل مشکلات فنی باشد، باید هرچه سریع تر برای تعمیر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تیم آی پی امداد یکی از موفق ترین و باسابقه ترین شرکت هایی است که تعمیرات اسپرسو ساز را به صورت تخصصی انجام می دهد. در صورتی که نگران سپردن لوازم خانگی خود به تعمیرگاه هستید، می توانید مجموعه مورد اطمینانی را چون شرکت آی پی امداد انتخاب کنید. این مجموعه دارای مجوزهای معتبر و سابقه بالا در این حوزه است که نشان دهنده قابل اطمینان بودن آن نیز می باشد.

4.4/5 - (10 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

212 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • ناهید رحمانی 08 فروردین 1403

    سلام ممنون میشم طرز رسوب گیری دستگاه اسپرسو ساز رو هم توضیح بدید واینکه چندوقت یکبار باید انجام بشه. مدل دستگاه من دلونگیs431هست

    پاسخ دادن
  • مینا ملک 24 اسفند 1402

    دستگاه اسپرسو ساز اتوماتیک فیلیپس مدل ۵۴۴۷ تهیه کردم. بعد از هر بار گرفتن قهوه ، سینی کف به صورت کلی پر از آب میشود ؟ این خالت طبیعی است؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 اسفند 1402

      درود، به طور کلی آب شستشوی برگشت داخل سینی جمع می شود و در مقدار معمول طبیعی است.

      پاسخ دادن
      • سید هادی حسینی 04 فروردین 1403

        سلام ، خسته نباشید . اسپرسوساز یونیک مکس گرفتم . بعد از یک ماه استفاده از نازل بخار ، الان از نازل بخار بیرون نمیاد و از کناره های دستگاه آب میچکد . کجاش خراب شده؟!

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 05 فروردین 1403

          درود، اتصال نازل بخار یا خود شیر باید چک شده و نشتی رفع گردد.

          پاسخ دادن
  • امیر حسین محمدی 24 بهمن 1402

    سلام من دستگاه اسپرسوساز مباشی مدل ۲۰۳۱ دارم. وقتی که دکمه اسپرسو میزنم، زیاد ازش آب میاد، انداره یه لیوان بزرگ میزنه چکار باید بکنم؟ یه مشکل دیگه ای هم هست که دمای دستگاه بالا میمونه. چه جوری باید دما دستگاه پایین بیارم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 بهمن 1402

      درود، دکمه شات دستگاه را نگه دارید تا مقدار مورد نیاز خود از دستگاه خارج شود و سپس دست خود را بردارید. همچنین برای کاهش دما می توانید ولوم هوای کنار دستگاه را نگه دارید تا بخار آن خارج شود.

      پاسخ دادن
  • جواد کاوسی 23 بهمن 1402

    سلام. زمانی که اسپرسوساز نوا 140 روشنه و میخوام شروع به گرفتن اسپرسو کنم و کلید رو میچرخونم، آب به مقدار زیاد از قسمتی که آب اضافی میاد بیرون، شروع به آمدن میکند و تا زمانیکه دکمه رو نچرخونم، آب قطع نمیشه.. دلیلش چیه؟ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 بهمن 1402

      درود، باید شیر برگشت آب که با پمپ کار می کند را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
      • جواد کاوسی 30 بهمن 1402

        ممنونم از جوابگویی شما..موفق باشید

        پاسخ دادن
  • امیر 18 بهمن 1402

    سلام.وقت بخیر.دستگاه نوا ۱۴۹ دارم.موقع که دستگاه رو روشن میکنم.یکم اب از پایین میاد تو سینی چکه گیر.باعث میشه ۴ بار که قهوه زدم.سینی پر بشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1402

      درود، شیر برگشت به بویلر و پمپ را چک و تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • اختریان 17 بهمن 1402

    سلام دو هفته پیش اسپرسوساز نوا خریدم. تفاله قهوه آب داره و در زیر صافی جلوی قهوه ساز بعد از گرم شدن آب میده.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 بهمن 1402

      درود، پیچ شاور اسپرسوساز خراب است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • یاسر.. 07 بهمن 1402

    سلام دلونگی 420 گرفتم برا اولین بار که روشن کردم از سوراخی که پشت سینی چکه هست آب میریزه داخل سینی خواستم دلیلش چی هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 بهمن 1402

      درود، بویلر، شلنگ های آب و واشر سوراخ پشت سینی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • Shahab135400karimi@gmail.com 05 بهمن 1402

    سلام. هنگام قهوه گیری خیلی آب در داخل سینی جمع میشه. علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 بهمن 1402

      درود، اتصالات و شلنگ های زیر دستگاه را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • ساناز یگانه 25 دی 1402

    سلام وقت بخیر. ما دو روز پیش دستگاه اسپرسوساز دلمونتی dl620 خریدیم که از فرداش متوجه شدیم زیر دستگاه خیس شده و پر از آب شده نمیدونیم دلیلش چیه مخزنش هم سالمه. ممنون میشم پاسخ بدید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 دی 1402

      درود، پایه مخزن آب از داخل دستگاه شل شده یا شکسته است.

      پاسخ دادن
  • ساسان رحیمی 16 دی 1402

    سلام ارادت، یک دستگاه اسپرسوساز تکنو مدل te820 دارم. دو روزه متاسفانه وقتی حالت دستگاه رو روی قهوه میزارم، بجای خروج آب از مکان پورتافیلتر و نازل قهوه، آب از قسمت شیر بخار خارج میشه و اصلا درجه بار دستگاه تکون نمیخوره، حتی با قهوه هم امتحان کردم بسیار کم و بدون فشار آب خارج میشه. احتمال اینکه پمپ گیرپاژ کرده باشه یا جامپ کرده باشه هست و اگر این اتفاق افتاده چجوری میتونم در منزل رفع کنم؟ ممنون ک وقت گذاشتین و مطالعه کردین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 دی 1402

      درود، شیر بخار را تعویض کنید.

      پاسخ دادن
  • مهدی زایری 16 دی 1402

    سلام... به تازگی اسپرسو ساز دلونگی ec685 تهیه کردم. وقتی مخزنشو آب پر کردم و اونو جا زدم، از کف اسپرسو ساز آب نشتی داد. آیا میدونید علتش چیه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 دی 1402

      درود، ابتدا خود واشر منبع و سپس نگهدارنده منبع را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • بهزاد 13 دی 1402

    سلام من دستگاه خانگی وگاتی دارم نو هستش وقتی دستگاه گرم میشه چند قطره اب اندازه یه قاشق ازش اب میریزه طبیعی هستش؟ قسمت دوم سوالم وقتی قهوه میریزم زمان عصاره گیری از پرتافیلتر فقط یه سوراخش عصاره روان خارج میشه و سوراخ دیگش قطره قطره خارج میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 دی 1402

      درود، بله اگر به اندازه یک قاشق است، مشکلی ندارد و اگر از یک سوراخ می آید، بستگی به آسیاب و بسکت دارد. ممکن است دسته گروپ نیز کیپ شده باشد.

      پاسخ دادن
  • پریسا قشقایی 09 دی 1402

    سلام دلونگی 685 به تازگی خریدم بعد از دو سه روز هنگامی که استفاده نمیشه از زیرش آب نشت میکنه صفحه زیرو که باز کردیم دو تا شلنگی که از اون رابطای مخزن رفته بالا چک شد سالمه دیگه بالاترش دسترسی و دیدی نداریم اما معلومه از ته اون لوله کوچیک زیری که توش فنره میچکه چیکارش کنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 دی 1402

      درود، باید دستگاه کامل باز شده و محل نشتی پیدا شود.

      پاسخ دادن
  • نیما فرزانه 30 آذر 1402

    سلام وقت بخیر، یه دستگاه اسپرسوساز وگا سه گروپ دارم. یکی از هدگروپا با پرتافیلتر خالی آب ازش میاد، اما با قهوه آبی ازش رد نمیشه. مشکل چیه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 آذر 1402

      درود، شیر برقی هد خراب شده است و باید تعمیر یا تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • علی 23 آذر 1402

    سلام وقتتون بخیر دستگاه دلونگی 420 موقع گرفتن اسپرسو آب داخل هدگروه یا خیلی کم میاد یا اصلا نمیاد و صدای پمپ هم انگار تحت فشار باشه اینجوریه و سینی زیرش پر از آب میشه ولی قسمت بخارش مشکلی نداره لطفا راهنمایی کنید مشکل کجاست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 آذر 1402

      درود، بویلر کیپ شده است و باید باز شده و با محلول مخصوص کامل شستشو داده شود.

      پاسخ دادن
      • علی 24 آذر 1402

        قربان بویلر را باز وتمیز کردم، هیچگونه گرفتی نداره احتمال داره از فشار شکن باشه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 26 آذر 1402

          درود، بله فشارشکن پمپ را تعویض کنید.

          پاسخ دادن
  • مجتبی 19 آذر 1402

    درود زمانی که نازل بخار رو روشن میکنم بجای بخار آب میاد بیرون علت چیه؟

    پاسخ دادن
  • فرناز فرکیان 19 آذر 1402

    به تازگی دستگاه اسپرسوساز مباشی ۲۰۳۳ خریدم. از ابتدای استفاده وقتی دستگاه خاموشه، از زیرش آب به مقدار زیاد نشتی می کنه و البته گاهی هم کمتر میشه. ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 آذر 1402

      درود، شلنگ و اتصالات منبع به دستگاه و واشر منبع را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
      • فرشید بختیاری 29 آذر 1402

        سلام من دستگاه خونگی دلمونتی ۶۰۰ دارم میزنی برق حین گرم کردن از شاوردستگاه اب چکه میکنه دلیلش چیه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 30 آذر 1402

          درود، شیر بخار خراب شده است و باید تعویض شود.

          پاسخ دادن
  • سمیه یگانه 04 آذر 1402

    سلام من یک هفته هست قهوه ساز دسینی ۴۰۴۰خریدم وقتی دستگاه شروع به گرم کردن میکنه از تمپ به اندازه یه قاشق آب چکه میکنه طبیعیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1402

      درود، بله مشکلی ندارد. سوپاپ فنر تنظیم نیست و باید فنر سوپاپ ارتعاش بیشتری داشته باشد.

      پاسخ دادن
      • مجتبی 08 دی 1402

        سلام چجوری درستش کنیم؟

        پاسخ دادن
  • مهدی بشیری نیا 27 آبان 1402

    سلام وقت بخیر. بنده به تازگی دستگاه نوا 128 گرفتم. موقع روشن کردن، مقداری (به اندازه قاشق چایخوری) آب از نازل خروجی بخار چکه میکنه. میخواستم علت رو جویا بشم ممنون از شما

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 آبان 1402

      درود، پس از اتمام کار باید هوای نازل بخار را بگیرید تا این مشکل رخ ندهد.

      پاسخ دادن
      • مهدی 28 آبان 1402

        با تشکر از پاسخ شما معذرت میخوام ، میتونم بپرسم چطوری باید این کار رو انجام بدم؟؟؟؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 28 آبان 1402

          درود، پیچ مربوط به فشار هوای اسپرسوساز یا دکمه عصاره‌ گیری را مقداری باز کنید تا هوا خارج شود.

          پاسخ دادن
          • مهدی 29 آبان 1402

            سپاسگزارم

      • امید 17 آذر 1402

        با سلام بنده ب هنگام قهوه گیری از دستگاه از کناره هد گروپ اب ب بیرون پاشیده میشود دلیلش از چی میتواند باشد؟؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 18 آذر 1402

          درود، واشر دور دسته گروپ خراب است و باید تعویض شود.

          پاسخ دادن
  • میثم 26 آبان 1402

    سلام دستگاه مباشی ۲۰۳۴ دارم وقتی نازل بخار روشن میکنم از هدگروب آب و بخار خارج میشه به مدت دوثانیه ممنون میشم مشکل رو بگید بههم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 آبان 1402

      درود، واشر دور گروپ دستگاه شما خراب شده است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
      • بارانا 08 آذر 1402

        سلام من دستگاه gosonic869 دارم دیشب در حین کار یه صدای بدی داد بعد آب از زیرش نشتی کرد ولی کار میکنه، در ضمن از سوراخ های فیلتر آب نیومد از دور فیلتر آب میریزه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 08 آذر 1402

          درود، لوله اتصال شیر بخار را چک کنید. ممکن است گرفتگی داشته باشد.

          پاسخ دادن
      • حسین زاده 27 دی 1402

        سلام خسته نباشه دیروز اسپرسوساز نوا کد 183خریدم موقعی که دستگاه ذو روشن میکنم آب قطره قطره میریزه یعنی دستگاه خرابه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 27 دی 1402

          درود، سوپاپ اطمینان دستگاه را سرویس و تعمیر کنید تا مشکل رفع شود.

          پاسخ دادن
1 2 3 4 5
اینستاگرام آی پی امداد