logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش تردمیل

علت لرزش تردمیل
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش تردمیل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در انواع تردمیل‌ها، قطعاتی چون تسمه، موتور و چندین اجزای داخلی وجود دارند و به همین دلیل حرکت شما روی این دستگاه، با صداهای خاصی همراه است. اما در صورت شنیدن صدایی غیر طبیعی و بیش از اندازه، باید به فکر برطرف کردن مشکل آن باشید.  در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به دلایل رایج ایجاد لرزش در تردمیل بپردازیم و راه‌حل‌های رفع این مشکل را به تفصیل بیان کنیم. شما می‌توانید درباره علت لرزش تردمیل و رفع آن، سوالات خود را در سایت آی پی امداد بپرسید. کارشناسان ما در صورت مشاهده سوالات شما، تمامی آن‌ها را با دقت پاسخ می‌دهند. در این مطلب همراه ما باشید تا دلیل لرزش تردمیل را بررسی کنیم و در نهایت بهترین راهکار را برای تعمیر آن پیشنهاد دهیم.

3 علت رایج لرزش تردمیل

هنگام راه رفتن روی تردمیل، احتمالا صدای موتور، تسمه و قدم‌های شما سر و صدای و لرزشی ایجاد می‌کند. حتی با دویدن این لرزش‌ها بیشتر می‌شوند. اما این لرزش‌ها فقط تا حدی طبیعی هستند و بیشتر از آن نشان دهنده وجود یک مشکل در تردمیل شما است. در ادامه 3 علت رایج و اصلی لرزش تردمیل و نحوه برطرف کردن این مشکلات را بررسی می‌کنیم.

  1. انسداد موتور تردمیل
  2. تنظیم نبودن تسمه‌ها
  3. خرابی قطعات اصلی

3 علت رایج لرزش تردمیل

چرا تردمیل می لرزد؟ عیب یابی + ارائه‌ راه حل

اکنون که با علت لرزش تردمیل آشنا شدید، باید این موارد را به‌ صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. مطالعه ادامه مطلب باعث می‌شود در صورت لرزش تردمیل، سریعا برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

1. انسداد موتور تردمیل

در صورتی که سالیان زیادی است از تردمیل استفاده می‌کنید و اکنون بعد مدت‌ها صداهای ناهنجاری را از آن می‌شنوید، احتمالا گرد و غبار روی موتور دستگاه جمع شده است. از آنجایی که کار با تردمیل منجر به ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شود، پرز، مو و گرد و غبار جمع می‌شوند و در نهایت به موتور آسیب می‌رسانند.

  • راه حل: برای جلوگیری از لرزش تردمیل به علت انسداد موتور توصیه می‌کنیم تمیز کردن موتور را در روتین نگهداری از دستگاه در نظر بگیرید و تست موتور تردمیل را انجام دهید.

انسداد موتور تردمیل

2. تنظیم نبودن تسمه‌ها

اصلی‌ترین علت ریپ زدن تردمیل، مربوط به تنظیم نبودن تسمه‌ها مطابق دفترچه راهنما است. همچنین عدم تنظیم دستگاه‌ روی سطح صاف باعث خارج شدن سریع تسمه‌ها از مسیر خود می‌شود و در نهایت، تردمیل می‌لرزد.

  • راه حل: برای حل این مشکل باید تسمه‌های تردمیل را روی سطحی صاف و مطابق دفترچه راهنما تنظیم کنید. شما می‌توانید در خصوص تنظیم تردمیل از کارشناسان ما در آی پی امداد کمک بخواهید یا سوالات خود را در بخش پرسش‌ها بپرسید.

تنظیم نبودن تسمه های تردمیل

3. خرابی قطعات اصلی

معیوب شدن قطعات اصلی در تردمیل باعث ایجاد لرزش در آن می‌شوند. بعد از مدتی استفاده از تردمیل و از کار افتادن قطعات آن، خرابی تردمیل تشدید شده و سر و صدای آن بیش‌تر می‌شود.

  • راه حل: برای جلوگیری از لرزش و سر و صدای ناشی از ایراد در قطعات تردمیل باید مشکل آن قطعه را برطرف کنید. برای این کار با کارشناسان ما در آی پی امداد ارتباط برقرار کنید.

چند راه برای پیشگیری از ایجاد لرزش تردمیل

برای جلوگیری از ایجاد لرزش باید دستگاه تردمیل را به‌صورت اصولی چک کنید و تنظیمات آن را انجام دهید. برای انجام این کار می‌توانید از متخصصان آی پی امداد کمک بگیرید.

تسمه‌ها و سایر قطعات را روغن کاری کنید

روغن کاری منظم تسمه‌های تردمیل همواره باعث کارکرد دستگاه در بهترین شرایط می‌شود. کارشناسان آی پی امداد همیشه توصیه می‌کنند هر سه ماه یک بار به اندازه 28 گرم روغن کاری انجام دهید. برای این فرآیند باید مراحل زیر را طی کنید:

  • بعد از خاموش کردن دستگاه، آن را از برق جدا کنید.
  • با لغزاندن دست خود در بخش زیرین انتهای موتور، این بخش از تردمیل را از عرشه جدا کنید.
  • لوله روان کاری را به سمت عرشه نزدیک کنید.
  • در این مرحله، تمام مراحل اول تا سوم را در جهت مخالف نیز انجام دهید.
  • با پیمودن تمام این مراحل به اندازه 3 تا 5 دقیقه به دستگاه اجازه دهید حرکت کند تا روغن به خوبی و به‌ صورت مساوی روی تسمه‌ها پخش شود.

تسمه‌ها و سایر قطعات را روغن کاری کنید

تردمیل را تمیز کنید

بخش‌های مختلف تردمیل بعد از هر بار استفاده نیاز به تمیز شدن دارند. با این کار در بخش‌های مختلف تردمیل، آلودگی جمع نمی‌شود و لرزش اتفاق نمی‌افتد. حتما تسمه تردمیل را با شوینده‌هایی ملایم تمیز کنید.

تردمیل را تمیز کنید

روتین نگهداری از تردمیل را رعایت کنید

درست نگهداری نکردن از تردمیل نیز منجر به لرزش دستگاه می‌شود. پس به‌ صورت روتین از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید. نکات زیر را برای نگهداری از تردمیل رعایت کنید:

  • روغن کاری همیشگی تسمه‌ها و جلوگیری از خشکی قطعات دستگاه
  • تمیزی کامل موتور
  • کنترل پیچ و مهره‌ها و سفت کردن آن
  • استفاده از تشک لاستیکی

اگر علت لرزش تردمیل، موردی غیر از آسیب دیدگی قطعات آن باشد، شما می‌توانید با استفاده از تشک لاستیکی جلوی صدا و لرزش اضافی آن را بگیرید. این تشک‌ها از آسیب‌های مکانیکی به پا نیز جلوگیری می‌کنند.

برای حل مشکل لرزش تردمیل با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب عل ایجاد لرزش و راهکارهایی برای جلوگیری از لرزش تردمیل را بیان کردیم و شما با کمک آن‌ها می‌توانید وضعیت تردمیل‌ها و لرزش آن‌ها را کنترل کنید. اگر هنوز هم با روش‌های بالا به نتیجه‌ای نرسیدید، پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این لرزش از متخصصان ما در آی پی امداد کمک بگیرید. برای این کار کافی است از طریق تماس با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد در ارتباط باشید. شما می‌توانید برای حضور تکنسین در محل، درخواست خود را به‌ صورت اینترنتی نیز در سایت این مجموعه ثبت کنید. متخصصین آی پی امداد در کمترین زمان ممکن به شما در جهت رفع این مشکل کمک می‌کنند.

سوالات متداول

1) آیا تشخیص خرابی تسمه تردمیل به از بین بردن لرزش دستگاه کمک می‌کند؟

  • بله گاهی علت لرزش تردمیل مربوط به ایراد در قطعات اصلی مانند تسمه و تنظیم نبودن آن است. پس اگر به خوبی خرابی تسمه تردمیل را تشخیص دهید، می‌توانید جلوی لرزش آن را بگیرید.

2) آیا ممکن است مراقبت از تردمیل برای جلوگیری از لرزش آن، علت روشن نشدن تردمیل باشد؟

  • بله شما برای تمیزی تردمیل و قطعات آن باید از شوینده‌های ملایم استفاده کنید؛ زیرا اگر این نکته را در نظر نگیرید، باعث خاموشی ناگهانی دستگاه و روشن نشدن آن می‌شود.

3) آیا لرزش و صدا دادن تردمیل ربطی به یکدیگر دارند؟

  • در واقع اصلی‌ترین علت هر دو این مشکل‌ها در تردمیل، تسمه و ایرادات آن است. اما ممکن است دلایل مشترک دیگری برای لرزش و صدا دادن تردمیل وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر تردمیل خود با تعمیرکاران آی پی امداد در تماس باشید.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد