logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خرابی برد تردمیل

علت خرابی برد تردمیل
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خرابی برد تردمیل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که برای دستگاهی تردمیل رخ می‌دهد، خرابی برد آنهاست. اگر شما نیز روزانه چند ساعت با تردمیل شخصی خود یا در باشگاه ورزش می‌کنید، ممکن است با این قبیل از مشکلات مواجه شوید. ما در این مقاله از آی پی امداد برای شما دربارهٔ علت خرابی برد تردمیل خواهیم گفت. شما می‌توانید برای تعمیر تردمیل از خدمات آی پی امداد نیز بهره‌مند شوید. چنانچه سوال خاصی دربارۀ مشکل خرابی برد تردمیل دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا کارشناسان این مرکز با تخصص خود شما را راهنمایی کنند.

5 علت رایج خرابی برد تردمیل

در ابتدا باید بگوییم که برد تردمیل جزء آن دسته از اجزایی است که داخلی بوده و خراب شدن آن چندان برایتان مشهود نخواهد بود، مگر اینکه در عملکرد دستگاه اختلالی را مشاهده کنید. موارد زیر از جمله رایج‌ترین دلایل خرابی برد تردمیل محسوب می‌شوند:

  1. عدم توجه به سرویس کاری دستگاه تردمیل
  2. استفاده بیش از حد و نادرست از تردمیل
  3. وجود نوسانات برقی
  4. قرار دادن تردمیل در محل غیراستاندارد
  5. وجود گرد و غبار و آلودگی در تردمیل

5 علت رایج خرابی برد تردمیل

چرا برد تردمیل خراب شده است؟

در ادامه این مطلب هر کدام از دلایل نامبرده را به شرح مفصل تشریح کرده و دربارۀ راهکارهایی برای رفع آن‌ها صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1. عدم توجه به سرویس کاری دستگاه تردمیل

متأسفانه اکثر افرادی که از تردمیل استفاده می‌کنند، نسبت به مراقبت آن بی‌تفاوت بوده و حتی سالی یک بار برای سرویس کاری آن اقدام نمی‌کنند، در صورتی که تردمیل جزء آن دسته از لوازمیست که باید دائماً روغن کاری و سرویس کاری شود. بی‌توجهی به سرویس کاری تردمیل موجب می‌شود که علاوه بر برد، سایر قطعات دستگاه نیز دچار اختلال شوند. جالب است بدانید که علت خرابی برد تردمیل در اکثر مواقع عدم توجه به سرویس کاری و مراقبت از آن است. در واقع با معاینه فنی می‌توان ایرادهای احتمالی و جزئی برد آن را تعمیر کرد.

عدم توجه به سرویس کاری دستگاه تردمیل

راه‌حل:

  • بهتر است هر چند ماه یک بار از تعمیرکاران متخصص بخواهید که اجزا و قطعات آن را بررسی کنند. در شرایط مشابه تعمیرکاران مشکلات احتمالی برد تردمیل را رفع کرده و با مشکلاتی نظیر خرابی برد، سوختن موتور و کاهش کارایی دستگاه مواجه نمی‌شوید.

2. استفاده بیش از حد و نادرست از تردمیل

هر اقدامی که منجر به وارد شدن فشار بیش از حد به دستگاه تردمیل شود، باعث بروز مشکل و خرابی برد تردمیل می‌شود. لازم به ذکر است که در برخی مواقع استفاده نادرست از تردمیل نیز منجر به بروز این مشکل می‌شود. جالب است بدانید دستگاه‌های تردمیل با توجه به نوع و مدلی که دارند، ظرفیت خاصی داشته و می‌توانند بازه وزنی خاصی را تحمل کنند. مثلاً اگر شخصی با 130 کیلوگرم وزن از تردمیلی که محدودیت وزنی دارد، استفاده کند، علاوه بر تسمه و سایر قطعات به برد الکتریکی دستگاه نیز فشار بیش از حد وارد می‌شود.

استفاده بیش از حد و نادرست از تردمیل

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل، استفاده اصولی و درست از تردمیل است. در نتیجه توصیه می‌کنیم دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کرده و به‌ هیچ‌ عنوان در شروع ورزش با تردمیل سرعت آن را زیاد نکنید. فشار مازادی بر برد دستگاه وارد می‌شود، موجب خرابی تردمیل می‌شود.

3. وجود نوسانات برقی

از دیگر علت‌های خرابی برد تردمیل می‌توان به وجود نوسانات شدید برقی اشاره کرد. در نتیجه برای استفاده از این دستگاه لازم و ضروری است که نوسانات برق بررسی شوند. ممکن است اتصالات تردمیل، از جمله کابل‌ها پریز برق و سایر موارد موجود در دستگاه، اتصالی داشته باشند و منجر به بروز اختلال در عملکرد تردمیل شوند. این موارد جزئی در کنار نوسانات برق، آسیب جدی به تردمیل وارد می‌کنند.

راه‌حل:

  • برای پیشگیری از خرابی برد تردمیل توصیه می‌کنیم از خدمات سرویس دوره‌ای استفاده کنید. در این شرایط ایرادات احتمالی در اتصالات تردمیل مشخص شده و می‌توان برای رفع آن‌ها اقدام کرد.
  • حتماً هر چند وقت یکبار کابل و پریز تردمیل را بررسی کنید تا پوسیدگی و خرابی نداشته باشد.
  • استفاده از محافظ برقی نیز ایده خوبی برای مراقبت از دستگاه تردمیل و برد آن است.
  • در ضمن توصیه می‌کنیم در ساعات اوج مصرف برق که احتمال وجود نوسانات به حداکثر ممکن می‌رسد، از ورزش کردن با تردمیل پرهیز کنید.

4. قرار دادن تردمیل در محل غیراستاندارد

اینکه تردمیل را در کجا و چه شرایطی نصب کنید، نکته حائز اهمیتی است و بی‌توجهی به آن به تمامی قطعات دستگاه، از جمله برد آن، آسیب جدی وارد می‌کند. چنانچه محل نصب تردمیل شیب دار و ناصاف باشد به برد آن فشار وارد شده و به سرعت خراب می‌شود. علاوه بر سطح ناصاف، قرار گرفتن تردمیل در مقابل نور مستقیم خورشید نیز منجر به کاهش راندمان دستگاه و خرابی آن می‌شود.

قرار دادن تردمیل در محل غیراستاندارد

راه‌حل:

  • در ابتدا مطمئن شوید محلی که برای نصب تردمیل انتخاب کرده‌اید کاملاً استاندارد است. از طرفی سرویس دوره‌ای و روغن کاری تردمیل را فراموش نکنید.
  • با رعایت همین دو نکته‌ی ساده، طول عمر بر تردمیل افزایش یافته و دستگاه شما تا مدت زیادی خراب نمی‌شود. چنانچه اختلالی در عملکرد تردمیل مشاهده کردید، برای عیب‌یابی دقیق از افراد متخصص کمک بگیرید.

5. وجود گرد و غبار و آلودگی در تردمیل

چنانچه دستگاه تردمیل در معرض گرد و غبار باشد، احتمال خرابی برد و سایر قطعات آن چندین برابر می‌شود. وقت به روی برد و سایر قسمت‌های تردمیل گرد و غبار می‌نشیند، مکانیزم آن دچار اشکال شده و نمی‌تواند مثل سابق کار کند. بی‌توجهی به این مسئله و افزایش حجم گرد و غبار باعث می‌شود که برد آن خراب شده و دیگر قابل جبران و تعمیر نباشد.

راه‌حل:

  • بهتر است هر چند روز یکبار با دستمالی تمیز، تردمیل و قسمت‌های مختلف آن را نظافت کنید.
  • سرویس کاری تردمیل به صورت ماهانه و حتی سالانه نیز از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری می‌کند.
  • چنانچه مطمئن شدید دلیل خرابی برد تردمیل چیست، حتماً از افراد متخصص برای تعمیر حرفه‌ای کمک بگیرید.

برای تعمیر برد تردمیل با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد دربارۀ علت خرابی برد تردمیل گفتیم. حال می‌دانید که این مشکل چرا در دستگاه تردمیل پیش آمده و عملکرد آن را مختل می‌کند. شما می‌توانید با ترفندهای گفته شده، از خرابی برد تردمیل جلوگیری کرده و این مشکل را برطرف کنید. در پایان باید بگوییم که برد تردمیل مانند تسمه آن نیست که تنها با جایگزین کردن مدل قدیمی با مدل نو، قادر به تعویض و تعمیر آن باشید. برای تعویض و تعمیر برد تردمیل، کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه ضرورت دارد. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد