logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن تردمیل

علت روشن نشدن تردمیل
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن تردمیل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که ورزش و پیاده‌روی جزء اصلی روتین زندگی آن‌هاست، تجربه استفاده از تردمیل را دارند. اگر شما نیز از این وسیله استفاده می‌کنید، بهتر است اطلاعاتی دربارهٔ علت روشن نشدن تردمیل که یکی از اتفاقات رایج این دستگاه به شمار می‌رود، به دست آورید. دلایل کار نکردن تردمیل متفاوت بوده و گاهی با یک راه‌حل ساده می‌توان برای رفع این مشکل اقدام کرد. البته ناگفته نماند که در برخی مواقع، مشکل جدی است و پیدا کردن علت بروز مشکل ضرورت دارد. ما در این مقاله از آی‌ پی امداد دربارهٔ علت از کار افتادن تردمیل خواهیم گفت. اگر سؤالی دربارۀ مشکل از کار افتادن یا روشن نشدن تردمیل دارید، در دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند.

7 علت کار نکردن تردمیل

چنانچه به هنگام استفاده از تردمیل، متوجه روشن نشدن دستگاه شده اید، نگران نباشید، در هر صورت ممکن است این اتفاق رخ دهد. در شرایط مشابه تشخیص علت روشن نشدن تردمیل ضروری است. موارد زیر از جمله رایج‌ترین علت‌های از کار افتادن تردمیل محسوب می‌شوند:

  1. قطع اتصال برق
  2. خرابی کلید ایمنی تردمیل
  3. مشکل سیم‌کشی و خرابی قطعات الکترونیکی
  4. وجود مشکل در فیوز تردمیل
  5. روشن نشدن مانیتور دستگاه
  6. پوسیدگی تسمه
  7. وجود حرارت بالا در دستگاه

7 علت کار نکردن تردمیل

چرا تردمیل روشن نمی شود؟

حال که با این دلایل و مشکلات به‌ صورت کلی آشنا شدید، لازم می‌دانیم که در ادامه هریک از علت‌ها را به‌صورت دقیق بررسی کرده و راهکاری برای رفع آن ارائه دهیم. مطالعه ادامه مطالب به شما عزیزان کمک می‌کند که در صورت عدم روشن شدن تردمیل نگرانی نداشته و سریعاً برای رفع مشکل اقدام کنید.

  1. قطع اتصال برق، علت ایستادن ناگهانی تردمیل

ابتدا مطمئن شوید که برق منزل یا باشگاه قطع نیست. در غیر این صورت از کار افتادن تردمیل علت دیگری دارد. نکته‌ای که در این راستا باید به آن دقت کنید، این است که اگر هر مرتبه در زمان استفاده از دستگاه این مشکل رخ دهد، باید علت مشکل تشخیص داده شود. مشکل قطعی برق تردمیل، بنا به دلایل خاصی رخ می‌دهد. برخی از رایج‌ترین علت‌های عدم اتصال جریان برق به تردمیل به شرح زیر است:

  • استفاده نکردن از آداپتور برق
  • سالم بودن پریز برق
  • خرابی دوشاخه برق تردمیل

قطع اتصال برق، علت ایستادن ناگهانی تردمیل

راه‌حل:

  • در وهله اول توصیه می‌کنیم از پریز دیگری برای اتصال دوشاخه برق تردمیل استفاده کنید. چنانچه مشکل حل نشد، ممکن است علت روشن نشدن تردمیل خرابی دوشاخه باشد. این مشکل با تعویض سیم دوشاخه حل می‌شود. شما می‌توانید شخصاً دوشاخه برق مخصوص تردمیل را خریداری کرده و نصب کنید.
  • لازم به ذکر است برخی از دستگاه‌های تردمیل به‌گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که برای اتصال به جریان برق، حتماً به آداپتور نیاز دارند. بررسی سالم‌ بودن آداپتور نیز راهکار مناسبی برای حل این مشکل است. اگر تمامی موارد عنوان‌ شده را رعایت کردید، اما مشکل رفع نشد، توصیه می‌کنیم از تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  1. خرابی کلید ایمنی تردمیل

اگر یک بار تجربه استفاده از تردمیل را داشته باشید، به‌ خوبی می‌دانید که کلید ایمنی چیست و در کدام قسمت تردمیل قرار دارد. به این کلید، آهنربای تردمیل نیز گفته می‌شود. در واقع یکی از رایج‌ترین دلیل روشن نشدن تردمیل، عدم استفاده از این کلید است. آهنربای تردمیل به یک رشته نخ متصل بوده و به‌ محض خارج‌ شدن آن از محل نصب، تردمیل به‌ صورت ناگهانی متوقف می‌شود.

آهنربای تردمیل یکی از قطعات مهم و ضروری برای حفظ ایمنی افراد محسوب می‌شود. کلید ایمنی نیز مانند سایر قطعات، ممکن است بر اثر استفاده طولانی‌ مدت دچار خرابی شود. علت این مشکل هرز شدن کلید ایمنی، ترک‌ برداشتن و حتی شکستن آن  است. در برخی مواقع نیز کلید ایمنی کاملاً سالم است، اما گم شده و نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

راه‌حل:

  • در صورت گم‌شدن کلید ایمنی بهتر است برای پیدا کردن آن اقدام کرده یا در نهایت کلید ایمنی دیگری خریداری کنید. اگر کلید ایمنی تردمیل ظاهراً سالم به نظر می‌رسد، اما با قراردادن آن در جای مخصوص همچنان تردمیل روشن نمی‌شود، حتماً از شخص متخصص برای تعمیر تردمیل کمک بگیرید. در این مواقع ممکن است علت کار نکردن تردمیل مسئله دیگری باشد.
  1. مشکل سیم‌کشی و خرابی قطعات الکترونیکی

در اکثر مواقع که افراد سؤال می‌کنند چرا تردمیل روشن نمی‌شود؟ پاسخ پرسش، وجود مشکل در سیم‌کشی و خرابی قطعات الکترونیکی است. دلیل این مشکل استفاده بیش از حد از دستگاه و عدم رعایت نکات مراقبتی از تردمیل است. در برخی مواقع نیز افراد نسبت به سیم‌کشی توجه لازم را نشان نداده و به‌ صورت نادرست از تردمیل استفاده می‌کنند. خرابی قطعات الکترونیکی تردمیل نیز به دلیل عدم نظافت و نشستن گرد و غبار بر بدنه تردمیل رخ می‌دهد.

مشکل سیم‌کشی و خرابی قطعات الکترونیکی

راه‌حل:

  • بهترین راهکار ممکن کمک گرفتن از افراد متخصص در زمینه تعمیر قطعات الکترونیکی تردمیل است. البته اگر در سیم‌کشی و نظافت نوار نقاله تردمیل دقت کافی داشته باشید، با این مشکل مواجه نخواهید شد. برای نظافت این قسمت می‌توان از دستمال مرطوب به همراه شیشه پاک‌کن استفاده کرد.
  1. خرابی فیوز تردمیل

اکثر لوازم ورزشی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت، الپتیکال و… دارای فیوز بوده و مراقبت از این قطعه موجب استفاده طولانی‌مدت از آنها می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، فیوز جزء مهم‌ترین قطعات تردمیل است و اگر از تردمیل به‌ صورت اصولی استفاده نشود، این مسئله منجر به خرابی فیوز می‌شود. چنانچه تردمیل در زمان استفاده به‌ صورت مکرر خاموش می‌شود، یعنی فیوز آن خراب شده و ممکن است با تعمیر این مشکل حل شود. از طرفی اگر تردمیل دیگر روشن نشود، ممکن است فیوز آن سوخته باشد.

خرابی فیوز تردمیل

راه‌حل:

  • چنانچه فیوز سوخته باشد، تعویض آن تنها راه‌حل ممکن است. البته تعویض فیوز چندان راحت نبوده و باید متناسب با برند و مدل تردمیل برای خرید فیوز جدید و نصب آن اقدام کرد.
  • توصیه می‌کنیم ضمن تعویض فیوز هرازچندگاهی برای سرویس تردمیل  خود در خانه و باشگاه اقدام کنید. شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده تعمیر و سرویس کاری تردمیل را به کارشناسان آی پی امداد بسپارید.
  1. روشن نشدن مانیتور تردمیل

ممکن است علت روشن نشدن تردمیل به دلیل عدم روشن شدن صفحه مانیتور دستگاه باشد. چنانچه برای روشن کردن تردمیل اقدام کردید و صفحه نمایش روشن نشد، نگران نباشید. این مشکل قابل‌حل بوده و در بدترین شرایط به‌ واسطه تعمیر نمایشگر می‌توان تردمیل را تعمیر کرد. جالب است بدانید که این مشکل علل متعددی دارد. موارد زیر از جمله مشکلاتی هستند که منجر به خاموش ماندن صفحه نمایش تردمیل می‌شوند:

  • خرابی منبع برق
  • مشکلات الکتریکی در صفحه نمایش
  • خرابی سنسور نمایشگر
  • خرابی دکمه‌های روی تردمیل و سایر موارد دیگر

در اکثر مواقع علت این مشکل استفاده بیش از حد از تردمیل است. اگر فشار وارد شده به دستگاه بیشتر از حد توان آن باشد، این فشار به آی سی برد منتقل شده و موجب از کار افتادن دکمه‌های تردمیل می‌شود.

راه‌حل:

اگر در زمان استفاده از دستگاه صفحه نمایش خاموش شد، مدتی به دستگاه زمان بدهید و سپس مجدد از آن استفاده کنید. چنانچه مشکل حل نشد، یعنی صفحه نمایشگر دچار اختلال شده است. به این منظور کمک‌ گرفتن از تعمیرکاران متخصص ضروری است. در برخی مواقع نیز به روی صفحه نمایشگر تردمیل ارور و خطاهایی قابل‌مشاهده است. این ارور‌ها نیز دلایل خاصی دارند. در ادامه لیستی از این ارورها، دلایل بروز و نحوهٔ رفع آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

کد خطا توضیحات راه‌حل
E0 خطای کلید ایمنی باید از قرار گرفتن کلید ایمنی در محل خود اطمینان کسب کنید.
E1 خطای عدم‌ دریافت اطلاع از سنسور با روغن‌کاری تسمه این مشکل حل می‌شود. گاهی نیز نیازمند تعویض سنسور است.
E2 خطای برد الکترونیکی تردمیل را از برق کشیده و بعد از گذشت چندین دقیقه مجدد استفاده کنید، اگر مشکل حل نشد، با تکنسین متخصص تماس بگیرید.
E3 خطای وجود مشکل در موتور این مشکل باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.
E4 خطای قطعی اتصال موتور با برق دستگاه در زمان مشاهده این خطا حتماً از تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.
E5 خطای کم بودن ولتاژ برق اتصالات برق دستگاه باید چک شود.
  1. پوسیدگی تسمه تردمیل

چنانچه پوسیدگی‌های تسمه تردمیل بیش از حد ممکن باشد، این مشکل نیز منجر به روشن نشدن دستگاه می‌شود. این مشکل به دلیل اصطکاک رخ می‌دهد. معمولاً تردمیل‌هایی که در باشگاه‌های شلوغ مورد استفاده قرار می‌گیرند، با این قبیل از مشکلات مواجه می‌شوند.

راه‌حل:

  • در ابتدا باید بگوییم که در اکثر مواقع تسمه تردمیل قابل تعمیر نیست. بهتر است هر سال یک‌بار برای تعویض تسمه اقدام کنید. روغن‌کاری تسمه نیز موجب جلوگیری از خرابی و پوسیدگی آن می‌شود.

پوسیدگی تسمه تردمیل

  1. حرارت بالای موتور تردمیل

استفاده بیش از حد و خارج از توان تردمیل موجب گرم‌شدن آن می‌شود. اینکه تردمیل در چه محیط و شرایطی قرار دارد نیز تأثیر بسزایی در افزایش حرارت آن دارد. چنانچه احساس کردید که موتور تردمیل داغ کرده، بهتر است برای خاموش کردن آن اقدام کنید. در غیر این صورت ممکن است تردمیل به‌ صورت اتفاقی خاموش شود. از آنجایی‌ که تسمه و تخته تردمیل باهم در ارتباط هستند، این مشکل موجب اصطکاک و گرم‌شدن تردمیل می‌شود.

راه‌حل:

  • بهترین راهکار ممکن برای این مشکل استراحت دادن به تردمیل است. بهتر است به صورت مکرر و مداوم از آن استفاده نکنید.
  • البته سرویس تردمیل و بررسی قطعات آن نیز از این قبیل مشکلات جلوگیری می‌کند. چنانچه سالانه یک بار برای سرویس کاری تردمیل اقدام کنید، با مشکل روشن نشدن تردمیل مواجه نمی‌شوید.

برای تعمیر مشکل روشن نشدن تردمیل با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد دربارۀ علت از کار افتادن تردمیل به‌صورت ناگهانی گفتیم. حال به‌خوبی می‌دانید که علت روشن نشدن تردمیل یا کار نکردن آن چیست.. در این شرایط دستگاه تردمیل باید توسط تکنسین متخصص بررسی شود. چنانچه علت بروز مشکل دستگاه شما شما هیچ‌کدام از موارد عنوان‌ شده نبود، فوراً با کارشناسان آی پی امداد تماس گرفته و در زمینه رفع مشکل راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. برای این منظور می‌توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و دربارۀ مشکلات تردمیل خود مشورت دریافت کنید. چنانچه تردمیل شما نیازمند تعمیر یا تعویض قطعات باشد، کارشناسان آی پی امداد دراسرع‌وقت برای تعمیر در محل اعزام می‌شوند. لازم به ذکر است که برای درخواست تعمیرکار مستقیماً از طریق سایت آی پی امداد نیز می‌توانید اقدام کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد