logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته

علت ضبط نکردن دوربین مداربسته
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت ضبط نکردن دوربین مداربسته به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دوربین های مداربسته از بهترین تجهیزات امنیتی و پیشگیری از وقوع جرم هستند، اما مانند هر نوع دستگاه الکترونیکی دیگر ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شده و عملکرد آنها مختل شود. یکی از مشکلات رایج دوربین مداربسته،ضبط نکردن آنهاست. در این مقاله تخصصی از آی پی امداد، به بررسی علت ضبط نکردن دوربین مداربسته میپردازیم و راهکارهای رفع این مشکل را نیز خواهیم گفت. اگر برای حل مشکل و تعمیر دوربین دوربین مداربسته و هر نوع دستگاه امنیتی نیاز به مشورت دارید، میتوانید از تکنسین های مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید. شما عزیزان میتوانید در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت، سوالاتتان را مطرح کنید.

چرا دوربین مداربسته تصویر ضبط نمی کند؟ 8 علت + راه‌حل

دوربین های مداربسته یکی از برترین های سیستم های نظارتی هستند که باید همیشه و 24 ساعته روشن باشند و با ضبط تصاویر، امکان کنترل رفت و آمدهای محیط را فراهم کنند. احتمالا میدانید که تصاویر در بخش هارد دوربین مداربسته ذخیره میشوند، اما گاهی به دلایل مختلف، این پروسه با اختلال مواجه میشود و ضبط تصاویر از کار می افتد. در ادامه دلایل عدم ضبط تصاویر در دوربین مداربسته را خواهیم گفت:

  1. قطع شدن تصویر دوربین ها
  2. تغییر تنظیمات دستگاه روی حالت موشن یا زمان بندی
  3. دستکاری توسط افراد نابلد
  4. بروز مشکل در بخش منبع تغذیه DVR
  5. معیوب شدن موس یا فلش
  6. نقص در کاکتورهای اتصال هارد به DVR
  7. خرابی هارد
  8. مشکل داشتن دی وی آر

چرا دوربین مداربسته تصویر ضبط نمی کند؟ 8 علت + راه‌حل

پس از شناخت دلایل ضبط نکردن دوربین مداربسته، راه حل های توصیه شده توسط تکنسین های آی پی امداد برای رفع این مشکل را خواهیم گفت. قبل از هرگونه اقدام برای عیب یابی و رفع عیب دوربین مداربسته، باید ایراد دی وی آر و یا NVR را به مانتیور متصل کنید.

  1. قطع شدن تصویر دوربین ها

اگر تمام دوربین ها یا تعدادی از آن ها به دلایل مختلف قطع باشند، باعث میشود که DVR تصاویر را دریافت نکند و در نتیجه تصویری نیز ضبط نمی شود. در این حالت وقتی میخواهیم تصاویر زنده را ببینیم، تصویر سیاه میشود و چیزی دیده نمیشود.

قطع شدن تصویر دوربین ها

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید و بخش های مختلفی که اشکال در آن ها باعث ضبط نشدن تصاویر دوربین مداربسته میشود را بررسی کنید.
  • مشکل داشتن تغذیه دوربین ها، معیوب بودن کانکتورها و قطع شدن سیم اتصال دوربین میتواند باعث قطع شدن دوربین ها و عدم ضبط تصاویر در آن ها شود.
  • اگر پس از بررسی تکنسین متوجه شد که ایراد از هیچکدام از این بخش ها نیست و تنها یک کانال قطع بود، ممکن است ایراد از خود دوربین یا ورودی دی وی آر باشد.
  1. تغییر تنظیمات دستگاه روی حالت موشن (تشخیص حرکت) یا زمان بندی

اگر تنظیمات دستگاه را تغییر داده و دی وی آر را در حالت زمان بندی یا تشخیص حرکت قرار داده باشید، ممکن است هنگام نصب دستگاه، برای استفاده بهینه از هارد، نصاب آن را در حالت زمانبندی در زمان مشخص مثل ساعات کاری قرار داده باشد. بنابراین دوربین مداربسته در روزهای تعطیل و یا ساعات غیرکاری تصاویر را ضبط نمی کند. اگر حالت موشن یا تشخیص حرکت فعال باشد، پس از عدم تشخیص تصویر و حرکت جسم جلو دوربین برای مدت طولانی، تصاویر ضبط نمیشود.

تغییر تنظیمات دستگاه روی حالت موشن (تشخیص حرکت) یا زمان بندی

راه‌حل:

  • برای بررسی تنظیمات دستگاه میتوانید به بخش آرشیو رفته و با مشاهده تصاویر، متوجه شوید که آیا ضبط به صورت منقطع بوده یا خیر.
  • در صورت ضبط مقطعی می توانید متوجه شوید که روی حالت زمانبندی تنظیم شده است.
  • اگر قصد دارید این حالت ها را غیرفعال کنید، به بخش تنظیمات رفته و ضبط را روی حالت اتوماتیک قرار دهید و یا حالت ضبط 24 ساعته را فعال کنید.
  1. دستکاری توسط افراد نابلد

ممکن است برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی از سیستم دوربین مداربسته و یا با هدف نیت سوء، DVR را دستکاری کرده باشند و یا تنظیمات ضبط را تغییر داده و متوقف کرده اند.

راه‌حل:

  • برای بررسی این مورد به بخش تنظیمات رفته و مطمئن شوید که دستگاه در حالت ضبط تصاویر است و حالت ضبط متوقف نیست.
  1. بروز مشکل در بخش منبع تغذیه DVR

یکی از اصلی ترین دلایل عدم ضبط تصاویر دوربین مداربسته، مربوط به اشکال در منبع تغذیه است. ممکن است منبع تغذیه دستگاه دی وی آر به دلایلی مثل نوسانات شدید برق و یا عدم کیفیت قطعات آنها باعث خرابی شده باشد. اگر منبع تغذیه دی وی آر دچار مشکل شده باشد، دستگاه روشن میشود، اما تصاویر را ضبط نمی کند و یا اینکه پس از مدتی ذخیره سازی، هارد خود به خود از کار می افتد. گاهی ممکن است پس از مراجعه به بخش هارد دیسک در تنظیمات دی وی آر، پیغام اشکال در هارد را مشاهده کنید و احتمالا فرمت کردن آن مشکل را حل می کند، اما این راه حل قطعی نیست و ممکن است پس از چند روز تصاویر توسط دوربین مداربسته ضبط نشود.

بروز مشکل در بخش منبع تغذیه DVR

راه‌حل:

  • راه حل رفع این مشکل این است که از یک آداپتور سوییچینگ 3 تا 5 آمپر جنس خوب و جداگانه برای دی وی آر استفاده کنید.
  • در صورتی که پس از تعویض آداپتور مشکل حل نشده بود، بهتر است بقیه موارد را بررسی کنید.
  1. معیوب شدن موس یا فلش

احتمالا نمی توانید به این مورد فکر کنید که ممکن است مشکل فلش یا موس باعث عدم ضبط تصویر در دوربین مداربسته شده باشد. اگر قطعاتی مثل موس سیم دار آسیب دیده باشد، ممکن است باعث وارد شدن فشار به سیستم برقی دی وی آر شود و باعث اختلال در عملکرد سیستم دوربین مداربسته شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل نیاز است این قطعات را بررسی کنید؛ بهتر است از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. توصیه میکنیم از کمک تکنسین های آی پی امداد برای حل مشکل ضبط نکردن تصویر دوربین مداربسته بهره مند شوید.
  1. نقص در کاکتورهای اتصال هارد به DVR

اگرچه این مشکل چندان رایج نبوده و احتمال بروز آن خیلی بالا نیست، اما برای بررسی علت ضبط نکردن دوربین مداربسته و حل مشکل آن، بهتر است این قسمت را نیز بررسی کنید. اگر کاکتورها به درستی به هم وصل نشده باشند، هارد دیسک نمی تواند به DVR متصل شود و اطلاعات ضبط شده توسط دوربین ها ذخیره نمی گردد. ممکن است پین های کاکتورها خم شده یا آسیب دیده باشند که باعث ایجاد مشکل در اتصال می شود. همچنین ممکن است گرد و غبار یا زباله در داخل کاکتورها جمع شده باشد که مانع اتصال صحیح آنها خواهد شد.

نقص در کاکتورهای اتصال هارد به DVR

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن مشکل بررسی کنید که کاکتورها به درستی به هم وصل شده باشند.
  • پین های کاکتورها را تمیز کرده و در صورت لزوم، آنها را تعویض کنید.
  1. خرابی هارد

یکی از اصلی ترین دلایل ضبط نکردن تصاویر دوربین مداربسته، مربوط به خرابی هارد است. اگر هارد دیسک پر باشد، فضای کافی برای ذخیره تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها وجود نخواهد داشت. در این صورت، دوربین ها به ضبط تصاویر ادامه می دهند، اما تصاویر قدیمی تر برای ذخیره تصاویر جدیدتر حذف می شوند. همچنین اگر بخش های هارد دیسک خراب شده باشند، نمی تواند اطلاعات را به درستی ذخیره کند.

خرابی هارد

راه‌حل:

  • بررسی کنید که هارد دیسک پر نباشد. در صورت لزوم، هارد دیسک را فرمت کنید.
  • با توجه به هزینه بالای تعمیر و یا تعویض هارد، بهتر است از تکنسین کارآزموده بخواهید این بخش را بررسی کرده و مشکل را بیابد.
  1. مشکل داشتن دی وی آر

اگرچه عدم ضبط تصاویر دوربین مداربسته به دلیل مشکل داشتن دی وی آر بسیار ضعیف است، اما بهتر است توسط تکنسین بررسی شود. اگر سیستم عامل DVR خراب یا فاسد شده باشد، نمی تواند تصاویر را به درستی ضبط کند. همچنین ممکن است سیستم عامل به روز نباشد و با دوربین های شما سازگار نباشد. همچنین ممکن است اتصالات بین DVR، دوربین ها و هارد دیسک شل یا آسیب دیده باشند.

راه‌حل:

  • سیستم عامل دی وی آر را به روز کنید.
  • هارد دیسک دی وی آر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعویض یا فرمت نمایید.
  • اتصالات بین دی وی آر، دوربین ها و هارد دیسک را بررسی کنید.
  • منبع تغذیه دی وی آر را نیز چک کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آنها نمایید.
  • برای بررسی این مورد میتوانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

برای تعمیر مشکل ضبط نکردن دوربین مداربسته با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی اگر پس از مطالعه این مطلب نتوانستید علت ضبط نکردن دوربین مداربسته را شناسایی و مشکل را حل کنید، بهتر است تعمیر این دستگاه را به تکنسین کارآزموده بسپارید. با توجه به حساسیت و پیچیدگی های دستگاه های امنیتی مثل دوربین مداربسته، برای تعمیر آنها به تخصص و دانش فنی بالا نیاز است. تکنسین های آی پی امداد جزء متخصص ترین و کارآزموده ترین تکنسین های تعمیر دستگاه های امنیتی هستند. در صورتی که میخواهید متخصصین فنی آی پی امداد برای تعمیر دستگاه های شما در محل حضور پیدا کنند، میتوانید از طریق شماره تماس های 02158941 یا 02191093903 با آنها در ارتباط باشید. همچنین میتوانید به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد