logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آفلاین شدن دوربین مداربسته

علت آفلاین شدن دوربین مداربسته
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آفلاین شدن دوربین مداربسته به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دوربین‌ های مداربسته به عنوان ابزاری قدرتمند برای نظارت و حفظ امنیت، نقشی حیاتی در زندگی روزمره ما ایفا می‌ کنند. اما در برخی مواقع با مشکلاتی مانند آفلاین شدن دوربین مواجه می‌ شویم که می‌ تواند بسیار آزاردهنده باشد. از این رو این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت آفلاین شدن دوربین مداربسته و راه حل های رفع این مشکل می‌ پردازیم. در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی از کارشناسان فنی برای رفع مشکل دارید، می توانید سوالاتتان را در مورد دلایل آفلاین شدن دوربین مدار بسته و رفع این مشکل با تکنسین های آی پی امداد در میان بگذارید. شما می توانید در بخش نظرات و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد سوالاتتان را مطرح کنید تا کارشناسان فنی در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

اگر دوربین مداربسته خاموش شود، چه اتفاقی می افتد؟

در ابتدای این مقاله ممکن است برای شما این پرسش ایجاد شده باشد که در صورت آفلاین شدن دوربین مدار بسته ممکن است چه مشکلات و اتفاقاتی رخ دهد که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت:

  • اگر دوربین مداربسته خاموش شود، اولین مشکلی که به وجود می آید، عدم ضبط تصاویر و رویدادها و از دست دادن اطلاعات بسیار مهمی است که در صورت برور حوادث بسیار ضروری هستند.
  • چنانچه دوربین مداربسته آفلاین گردد، ارتباط آن با سیستم مانیتورینگ یا دستگاه های کنترلی قطع میشود. در نتیجه امکان مشاهده تصاویر و فیلم های زنده ممکن نیست و امنیت محیط به خطر می افتد.
  • با توجه به پیشرفت دوربین های مداربسته با تکنولوژی روز دنیا، میتوان این دستگاه ها را به سیستم های امنیتی و هشداردهنده متصل کرد، اما در صورتی که دوربین مداربسته خاموش شود، هشدارهای زنده مثل (تشخیص حرکت) قطع شده و امکان بررسی و واکنش سریع به رویدادها وجود ندارد.
  • مهم ترین و اصلی ترین مشکلی که پس از خاموش شدن دوربین مداربسته به وجود می آید، از بین رفتن امنیت محیط و قابلیت نظارت و رصد بر محیط و رویدادهاست.

اگر دوربین مداربسته خاموش شود چه اتفاقی می افتد

چرا دوربین مدار بسته آفلاین می شود؟ 5 دلیل + راه‌حل

سال هاست دوربین های مداربسته نقش بسیار مهمی در تامین امنیت محیط ایفا می کنند و با وجود آنها، نیازی به حضور فیزیکی نیروی انسانی و نگهبان نیست. اما گاهی ممکن است به دلایل مختلفی، دوربین مداربسته خاموش شود، در ادامه این دلایل را عنوان می کنیم:

  1. قطع شدن برق
  2. مشکلات شبکه
  3. مشکلات سخت افزاری
  4. تنظیمات نادرست
  5. تداخل سیگنال

چرا دوربین مدار بسته آفلاین می شود؟ 5 دلیل + راه‌حل

در ادامه این بخش به بررسی و شرح عیب یابی هریک از این موارد پرداخته و راه حل رفع مشکل را نیز عنوان خواهیم کرد.

  1. قطع شدن برق دستگاه

اگر برق دستگاه دوربین مداربسته تامین نشود، قطعا آفلاین خواهد شد. گاهی وجود مشکل در منبع تغذیه برق، خرابی سیم و کابل های برق و قطع شدن برق باعث آفلاین شدن دوربین مداربسته می گردد.

قطع شدن برق دستگاه

راه‌حل:

  • در اولین قدم برای رفع این مشکل باید منبع تغذیه برق را بررسی کنید و مطمئن شوید برق دستگاه به خوبی تامین میشود.
  • بنابراین از سلامت بخش هایی مثل آداپتور و کابل های برق و همچنین از اتصال صحیح آنها به دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • پس از بررسی این موارد، مطمئن شوید برق به سایر قسمت های شبکه نیز می رسد.
  1. مشکلات شبکه دوربین مداربسته

یکی از مهمترین بخش های هر دوربین مداربسته، شبکه ای است که به دوربین متصل است و تصاویر از طریق آن منتقل میشود. اما اگر قسمت هایی از شبکه مثل روتر، سوییچ و یا کابل ها آسیب دیده و یا عملکرد درستی نداشته باشند، دوربین نمیتواند با سیستم مانیتورینگ به درستی ارتباط بگیرد و در نتیجه خاموش می شود.

مشکلات شبکه دوربین مداربسته

راه‌حل:

  • بررسی اتصال دستگاه به شبکه اقدام بسیار مهمی در جهت رفع مشکل است. بنابراین مطمئن شوید که کابل شبکه به درستی به دوربین، سوییچ یا روتر متصل شده است.
  • همچنین مطمئن شوید سایر تنظیمات صحیح شبکه دوربین مثل آدرس آی پی، پورت و … به درستی انجام شده است.
  • در صورتی که دستگاه از طریق وای فای به شبکه متصل است، مطمئن شوید که سیگنال وای فای پایدار و قوی است.
  • توصیه می شود دوربین مداربسته را در فاصله نزدیک به روتر یا تقویت کننده wifi قرار دهید.
  1. بروز مشکلات سخت افزاری

دوربین مداربسته دستگاهی پیچیده و متشکل از بخش های سخت افزاری و نرم افزاری متعددی است، گاهی بروز مشکل در قطعات سخت افزاری داخلی مانند دوربین، ماژول شبکه یا منبع تغذیه باعث خاموش شدن دوربین مداربسته می شود.

بروز مشکلات سخت افزاری

راه‌حل:

  • قطعا رفع مشکل قطعات سخت افزاری، تعمیر یا تعویض آنها باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. بنابراین بهتر است این بخش را به افرادی که در این زمینه دانش فنی دارند، بسپارید.
  • شما عزیزان میتوانید برای تعمیر و یا تعویض قطعات سخت افزاری دوربین مداربسته از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. عدم تنظیمات صحیح دوربین مداربسته

گاهی مشکل آفلاین شدن دوربین مداربسته ممکن است به دلیل تنظیمات نادرستی باشد که کاربر انجام داده است. اگر به هر دلیلی آدرس IP یا پورت های دوربین به خوبی تنظیم نشده و یا دستگاه به درستی به شبکه یا سیستم مانیتورینگ متصل نشده باشد، این احتمال وجود دارد که دوربین خاموش شود.

راه‌حل:

  • برای بررسی تنظیمات دوربین مداربسته میتوانید از کارشناسان فنی آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. تداخل سیگنال ها با یکدیگر

گاهی دلیل آفلاین شدن دوربین مداربسته تنها مربوط به تداخل سیگنال های دوربین مداربسته با سایر دستگاه هایی است که از طریق امواج مغناطیسی یا رادیویی ارتباط می گیرند.

تداخل سیگنال ها با یکدیگر

راه‌حل:

  • دوربین مداربسته را در فاصله نزدیک از دستگاه هایی که دارای امواج رادیویی یا مغناطیسی هستند، قرار ندهید.
  • در صورتی که راه حل های عنوان شده نتوانستند در حل مشکل دوربین مداربسته به شما کمک کنند، بهتر است دوربین را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا همه تنظیمات روی حالت پیش فرض قرار بگیرند.

برای تعمیر مشکل آفلاین شدن دوربین مداربسته با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله به بررسی علل موثر در بروز مشکل آفلاین شدن دوربین مداربسته پرداختیم و راه حل هایی را نیز برای رفع آنها گفتیم که برخی از این راهکارها تخصصی بوده و باید از دانش لازم در زمینه تعمیرات این دستگاه برخوردار باشید. در همین راستا توصیه می کنیم که با توجه به اهمیت وجود دوربین های مداربسته در تامین امنیت محیط و همچنین پیچیدگی های این دستگاه، برای حل مشکلات آن از تکنسین حرفه ای و باتجربه آی پی امداد کمک بگیرید. برای ثبت درخواست تعمیر دوربین مداربسته خود در این مجموعه کافی است به بخش ثبت درخواست در سایت مراجعه کنید و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد