logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگرچه ما به صداهای متفاوتی که ماشین لباسشویی مدیا در طول عملیات شست‌وشو تولید می‌کند، عادت کرده‌ایم، اما باید به هر صدای غیرعادی در لباسشویی دقت کنیم؛ زیرا این صداها ممکن است نشانه‌ای از مشکلات جدی باشند. برای تحلیل علت سر و صدای بیش‌از‌حد در ماشین لباسشویی، باید به منبع صدا، شدت آن و زمانی که در طول عملیات شست‌وشو رخ می‌دهد، توجه کنیم. در این مقاله از آی پی امداد، به علت و راه‌حل‌های رفع صدای بیش‌از‌حد ماشین لباسشویی مدیا می‌پردازیم. اگر شما نیز سوالی درباره علت صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد، راه‌حل‌های مناسب را ارائه دهند.

نحوه کار‌کرد ماشین لباسشویی مدیا

قبل از بحث در مورد روش‌های کاهش صدای ماشین لباسشویی، بهتر است با کارکرد این دستگاه آشنا شویم. سر و صدای بلند ماشین لباسشویی مدیا می‌تواند عملکرد صحیح دستگاه را مختل کند. بنابراین عدم توجه به این موضوع می‌تواند به مشکلات جدی منجر شود. در کل، روش کار ماشین لباسشویی مدیا با انواع مختلف لباسشویی‌ها مشابه است. قطعات تشکیل‌دهنده یک ماشین لباسشویی شامل سوئیچ کنترل ورودی آب، پمپ خروجی، پمپ آب، سیستم داخلی، سیستم خارجی، موتور و تایمر و برد کنترل است و عملیات شست‌وشو از چرخه شست‌وشو، آبگیری و تخلیه تشکیل شده است. چرخه شستشو پس از آبکشی انجام می‌شود و تلاش می‌کند لباس‌ها را به بهترین شکل ممکن شستشو دهد. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا در سرعت‌های بالا، هرگونه عدم تعادل ممکن است باعث لرزش بیش‌از‌حد دستگاه شود.

9 علت صدای بلند ماشین لباسشویی مدیا

علت صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا به عوامل مختلفی بستگی دارد. لذا بررسی دقیق و یافتن علت اصلی این صدا بسیار ضروری است. در صورتی‌که صدایی شبیه به کلیک از دستگاه می‌شنوید، احتمالا یک جسم خارجی در لوله تخلیه یا لاستیک درب به دستگاه گیر کرده است. بهتر است در این حالت شیر تخلیه و واشر درب را بررسی کنید.

اگر صدای خرخر و غرغر از ماشین لباسشویی به گوش می‌رسد، باید مسیر لوله تخلیه را بررسی کنید و از انسداد آن اطمینان حاصل کنید؛ زیرا این موضوع می‌تواند به مشکلات بزرگی منجر شود. با‌توجه به اینکه نوع صداهایی که از لباسشویی می‌شنوید، به‌دلیل مشکلات متفاوتی است، قبل از اقدام به تعمیر دستگاه، پیشنهاد می‌شود با تکنسین‌های حرفه‌ای آی پی امداد تماس بگیرید تا به‌صورت مستقیم در محل و با داشتن صلاحیت و تخصص مورد نیاز، بررسی‌های لازم را انجام دهند و  به شما در رفع مشکل کمک کنند.

در ادامه به معرفی علت‌های اصلی صدای زیاد ماشین لباسشویی میدیا می‌پردازیم:

  1. اشکال از مهر و موم درب
  2. مسدود شدن پمپ تخلیه
  3. ایراد از قفل درب
  4. گیر کردن جسمی بین لگن و تیوب
  5. خرابی شیر برقی
  6. ایراد از بلبرینگ‌ها
  7. فرسودگی ضربه‌گیر‌ها
  8. خرابی موتور
  9. مشکل از تسمه

9 علت صدای بلند ماشین لباسشویی مدیا

چرا لباسشویی میدیا صدای زیادی می دهد؟

در ادامه به بررسی هریک از دلایل وقوع این مشکل و راه‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم.

1. اشکال از مهر و موم درب

مهر و موم یا درزگیر درب، یک وسیله پلاستیکی است که در اطراف درب قرار می‌گیرد و بخش ورودی و خروجی دستگاه شما را محکم می‌کند. اگر مهر و موم انعطاف خود را از دست داده و فرسوده شده باشد، به لگن ساییده می‌شود. در این حالت، علت صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا در هنگام چرخیدن لگن لباسشویی می‌تواند این مشکل باشد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی، درزگیر را باز کرده و به‌درستی در محل خود قرار دهید. اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است نیاز به تعویض مهر و موم باشد.

2. مسدود شدن پمپ و فیلتر تخلیه

پمپ تخلیه در حین شست‌وشو، چندین بار آب را تخلیه می‌کند. اگر ماشین لباسشویی شما در هنگام تخلیه کردن آب، صدای نامطلوبی ایجاد می‌کند، باید فیلتر تخلیه را بررسی کنید.

مسدود شدن پمپ و فیلتر تخلیه

راه‌حل:

  • فیلتر تخلیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ جسمی مانند پیچ‌و‌مهره و … در داخل حفره پمپ وجود ندارد. اگر پس از بررسی و تمیز کردن فیلتر لباسشویی، صدا همچنان وجود دارد، باید فیلتر پمپ را تعویض کنید.

3. ایراد از قفل درب

قفل درب ماشین لباسشویی به‌صورت الکترومغناطیسی با استفاده از یک سیم‌پیچ عمل می‌کند. هنگام باز و بسته کردن درب آن، صدای طبیعی مانند یک کلیک باید شنیده شود. اگر هنگام باز و بسته کردن درب، به‌طور متناوب صداهای عجیبی شنیده می‌شود، احتمالا مانعی در قفل درب وجود دارد.

ایراد از قفل درب

راه‌حل:

  • اگر قفل درب بدون مانع، باز هم به‌طور صحیح کار نمی‌کند، لازم است آن را تعویض کنید.

4. گیر کردن جسمی بین لگن و تیوب

در صورتی که ماشین لباسشویی مدیا سر و صدای زیادی می‌دهد، دلیل آن می‌تواند گیر کردن یک جسم بین لگن و تیوب باشد. در حین عملیات شست‌وشو یا آب‌کشی، ممکن است صدایی شبیه به کلیک شنیده شود که نشان‌دهنده‌ی گیر کردن یک جسم در این فضاست.

گیر کردن جسمی بین لگن و تیوب

راه‌حل:

  • برای تشخیص این موضوع، می‌توانید لگن ماشین لباسشویی را در حالت خاموش به‌صورت دستی بچرخانید و صدا را بررسی کنید.
  • این مشکل به‌دلیل گیر افتادن کوچکترین اتصالات فلزی لباس زیر در سوراخ‌های لگن است.
  • برای جلوگیری از این موضوع، توصیه می‌شود که لباس‌های زیر را برای شست‌وشو در داخل توری‌های مخصوص قرار دهید.

5. خرابی شیر برقی

شیر برقی یک وسیله است که با استفاده از جریان برق، عملکرد ورودی آب ماشین لباسشویی مدیا را کنترل می‌کند. در صورتیکه شیر برقی مسدود شده یا شیر آب بسته باشد، هنگامی که ماشین لباسشویی شروع به پر کردن آب می‌کند، شروع به لرزش خواهد کرد.

خرابی شیر برقی

راه‌حل:

  • اگر چنانچه وضعیت برعکس باشد، یعنی صدا ایجاد شود ولی مشکلی در ورود آب وجود نداشته باشد، می‌توانید شیر برقی لباسشویی را خارج کرده و وضعیت آن را بررسی کنید. در صورت لزوم، می‌توانید شیر برقی را تعویض کنید.

6. ایراد از بلبرینگ‌ها

یک بلبرینگ به لگن این امکان را می‌دهد که با آزادی بر روی محور خود تکان بخورد. علت اصلی سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا، ممکن است معیوب بودن بلبرینگ‌ها باشد. اگر بلبرینگ لباسشویی معیوب باشد، هنگام چرخش لگن صدای بسیار بلندی خواهید شنید.

ایراد از بلبرینگ ها

راه‌حل:

  • برای بررسی بلبرینگ‌ها، در حالتی که ماشین لباسشویی خاموش است، با دست لگن را به‌سرعت بچرخانید. اگر در این حالت،صدای غلت زدن شنیده شد، باید بلبرینگ را تعویض کنید.

7. فرسودگی ضربه‌گیر‌ها

ضربه‌گیرها در حین شست‌و‌شو ماشین لباسشویی را ثابت نگه می‌دارند. احتمالا علت اصلی سر و صدای زیاد ماشین لباس‌شویی مدیا، فرسودگی ضربه‌گیرهاست. اگر ضربه‌گیرها فرسوده باشند، دستگاه در حین چرخش به اطراف حرکت کرده و صدای کوبیدنی به گوش می‌رسد.

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی، باید پیچ‌های تنظیم موجود در پایه‌های دستگاه را چرخانده و دستگاه را ثابت کنید. اگر دستگاه شما قدیمی است، بهتر است ضربه‌گیرها را عوض کنید.

8. خرابی موتور

موتور لباسشویی وظیفه چرخش لگن را بر عهده دارد. اگر دستگاه در حین چرخش صدا تولید کند، احتمال دارد یاتاقان‌ها آسیب دیده باشند. همچنین اگر موتور دستگاه شما دارای برس‌های کربنی فرسوده باشد یا طول آن‌ها کمتر از 1 سانتی‌متر باشد، سر و صدای زیادی ایجاد خواهد کرد.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

راه‌حل:

راه‌حل‌های ممکن برای مشکلاتی که احتمالا باعث ایجاد صدا در موتور لباسشویی می‌شود عبارتند از:

  • بررسی و تعویض یاتاقان‌های موتور می‌تواند به جلوگیری از صداهای غیر طبیعی کمک کند.
  • اگر موتور دارای برس‌های کربنی فرسوده است، تعویض آن‌ها می‌تواند به کاهش صدا و افزایش عمر موتور کمک کند.
  • بررسی و تعمیر موتور به‌صورت کلی می‌تواند به بهبود عملکرد و کاهش صداهای غیرمعمول کمک کند.
  • در صورتی که مشکل بزرگ و قابل حل نباشد، بهتر است با تعمیرکاران نمایندگی مدیا در تهران جهت رفع مشکل تماس بگیرید.

9. مشکل از تسمه

علت صدای زیاد در ماشین لباسشویی مدیا می‌تواند به تسمه مربوط شود. به این صورت که هر بار که دستگاه را روشن می‌کنید، صدای جیر جیری از تسمه لباسشویی شنیده می‌شود.

مشکل از تسمه ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • در این حالت می‌توانید مقداری صابون بر روی تسمه بمالید و در صورت عدم حل مشکل، تسمه را تعویض کنید.

جهت رفع مشکل صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا با کجا تماس بگیریم؟

آیا ماشین لباسشویی شما صدای زیادی از خود می‌دهد؟ علت‌های صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا، متفاوت است. با انجام اقدامات ساده، می‌توانید از صدای غیرطبیعی در ماشین لباسشویی خود خلاص شوید و لباس‌هایتان را با آرامش بیشتری شست‌وشو دهید. برای رفع مشکل صدای زیاد ماشین لباسشویی مدیا، می‌توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد یک تیم متخصص است که در زمینه عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی فعالیت می‌کند. متخصصین این مرکز توانایی تشخیص و رفع مشکلات فنی را داراست و با استفاده از تجهیزات و دانش فنی خود، می‌توانند به شما در رفع صداهای غیرطبیعی ماشین لباسشویی کمک کنند. شما می‌توانید با تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 یا با مراجعه به وبسایت آی پی امداد، خدمات آن‌ها را دریافت کنید و مشکل خود را به‌صورت حرفه‌ای و قابل اعتماد حل کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد