logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن ولوم اجاق گاز

علت داغ شدن ولوم اجاق گاز
علت داغ شدن ولوم اجاق گاز
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن ولوم اجاق گاز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت داغ شدن ولوم اجاق گاز چیست؟ چه عاملی باعث سوختن و داغ شدن ولوم اجاق گاز می شود؟ ولوم اجاق گاز به عنوان یک کنترل کننده مناسب نقش بسیاری در عملکرد صحیح و استفاده بهتر از این دستگاه دارد. در صورتی که ولوم اجاق گاز به هر علتی خراب شود، نمی توان تنظیمات اجاق گاز را به درستی تنظیم کرد و به همین علت مشکلات زیادی در هنگام کار با اجاق گاز ایجاد می شود. رفع مشکل داغ شدن ولوم اجاق گاز باید توسط کارشناسان و تکنسین های این حوزه انجام شود. اما برای رفع این مشکل ابتدا باید علت سوختن و داغ شدن ولوم اجاق گاز تشخیص داده شود. در این مطلب به بررسی اینکه چرا ولوم اجاق گاز می سوزه؟ می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش علت داغ شدن ولوم اجاق گاز خود می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

چه عاملی باعث داغ شدن ولوم اجاق گاز می شود؟

ولوم اجاق گاز یکی از قطعات پراستفاده و کاربردی در این دستگاه است که معمولا جنس آن از فلز مقاوم یا پلاستیک است. یکی از مشکلاتی که ممکن است حین آشپزی و تنظیمات دمای شعله گاز رخ دهد، داغ شدن ولوم اجاق گاز است که ممکن است باعث آسیب دیدگی افراد شود. از طرف دیگر داغ شدن بیش از حد ولوم اجاق گاز می تواند به مرور موجب ذوب شدن این قطعه شده و صدمات زیادی را نیز به دستگاه شما وارد کند. از این رو چنانچه به هنگام استفاده از گاز خود با مشکل سوختن یا داغ شدن ولوم اجاق گاز روبرو می شوید، باید در اولین فرصت به دنبال رفع این مشکل در دستگاه خود باشید. در ادامه به چند مورد از رایج ترین دلایل بروز این مشکل و روش برطرف کردن آن پرداخته ایم.

پایین بودن کیفیت ولوم از علل داغ شدن ولوم اجاق گاز

چرا ولوم اجاق گاز داغ می شود؟ یکی از علت های شایع داغ شدن ولوم اجاق گاز، به کیفیت ولوم ارتباط پیدا می کند. ولوم اجاق گاز در جنس های مختلفی تولید و در اجاق گاز نصب می شود. در صورتی که کیفیت موادی که برای ساخت ولوم اجاق گاز استفاده می شود، پایین باشد، ولوم اجاق گاز بعد از مدتی خراب شده و ممکن است به دلیل داغ شدن بیش از حد بسوزد. در صورتی که کیفیت ولوم اجاق گاز پایین است، بهتر است برای جلوگیری از سوختن آن از محافظ استفاده شود.

پایین بودن کیفیت ولوم اجاق گاز باعث داغ شدن آن میشود

خرید اجاق گاز با طراحی غیر استاندارد علت سوختن ولوم گاز

چرا ولوم اجاق گاز میسوزه؟ از دیگر دلایل داغ شدن بیش از حد ولوم اجاق گاز و سوختن آن، طراحی غیر استاندارد اجاق گاز است. هر اجاق گاز به شکل های مختلفی توسط برندهای مختلف تولید می شود. در صورتی که طراحی اجاق گاز به شیوه صحیح و اصولی نباشد، ممکن است عوامل متعددی مانند نزدیک بودن ولوم ها به شعله، مشکل داغ شدن ولوم اجاق گاز اتفاق بیافتد. در همین راستا در هنگام خرید اجاق گاز مناسب بهتر است به مدل ولوم و فاصله بین ولوم تا شعله بسیار توجه شود.

استفاده غیر اصولی از دستگاه علت بروز مشکل داغ شدن ولوم اجاق گاز

استفاده غیر اصولی از اجاق گاز چگونه باعث سوختن و داغ شدن ولوم اجاق گاز می شود؟ اجاق گاز دستگاهی است که در طول روز برای پخت و تهیه انواع غذا مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که نتوان به درستی از این دستگاه استفاده کرد، ولوم اجاق گاز داغ شده و ممکن است بسوزد. برای مثال عوامل متعددی چون زیاد کردن شعله ها با هم و زیاد کردن شعله ها تا درجه آخر باعث داغ شدن ولوم اجاق گاز می شود.

خروج گرما به دلیل باز بودن درب فر از دیگر دلایل داغ شدن ولوم گاز

اجاق گازهای موجود در بازار به دو دسته صفحه ای و فر دار تقسیم می شوند. در صورتی که اجاق گاز شما مدل فر دار باشد، ممکن است باز بودن درب فر باعث داغ شدن یا سوختن ولوم اجاق گاز شود. در واقع زمانی که فر اجاق گاز روشن باشد، در حین پخت گرمای زیادی از دستگاه خارج شده و به بالا راه پیدا می کند. این گرما باعث می شود تا ولوم اجاق گاز به سرعت داغ شده و در صورت داشتن کیفیت پایین بسوزد.

خروج گرما به دلیل باز بودن درب فر باعث داغ شدن ولوم اجاق گاز میشود

خرابی فن خنک کننده دلیل سوختن ولوم اجاق گاز

آیا خراب شدن فن خنک کننده اجاق گاز باعث داغ شدن ولوم اجاق گاز می شود؟ امروزه در بسیاری از فرهای موجود در بازار قطعه ای به عنوان فن وجود دارد که در اغلب موارد برای خنک کننده برد الکترونیکی اجاق گاز مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که فن اجاق گاز خراب شود، ممکن است ولوم اجاق گاز به طور ناگهانی داغ شده و بسوزد. به همین علت باید برای رفع این مشکل، از تکنسین های مربوطه درخواست شود تا فن اجاق گاز را تعویض کنند.

خراب شدن فن خنک کننده اجاق گاز باعث داغ شدن ولوم میشود

برای افزایش طول عمر ولوم اجاق گاز چه باید کرد؟

اگرچه ممکن است داغ شدن فر اجاق گاز خطر چندانی برای انسان نداشته باشد، اما به طور کلی باعث اختلال در کار با اجاق گاز می شود. ولوم ها از بخش های بسیار مهم در اجاق گاز هستند که سالم بودن آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث می شود تا تنظیمات اجاق گاز به بهترین نحو انجام شود. چند مورد از نکاتی که باعث افزایش طول عمر ولوم اجاق گاز می شود، عبارت است از:

  • ولوم اجاق گاز را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید.
  • در طی فواصل زمانی منظم از آب و سرکه برای پاک کردن چربی و کثیفی های ولوم استفاده کنید.
  • اجاق گازی را خریداری کنید که از طراحی استانداردی برخوردار باشد.
  • نقش ترموستات اجاق گاز را جدی بگیرید.
  • به هیچ عنوان شعله اجاق گاز را تا درجه آخر زیاد نکنید.
  • از محافظ مخصوص برای ولوم اجاق گاز استفاده کنید.

نتیجه گیری از علت داغ شدن ولوم اجاق گاز

در این مطلب به بررسی دلایل داغ شدن ولوم اجاق گاز پرداختیم. عوامل متعددی چون طراحی نامناسب، باز بودن درب فر، خراب بودن لولای درب فر، کیفیت پایین ولوم ها باعث سوختن و داغ شدن ولوم اجاق گاز می شود. در صورتی که به هر علتی ولوم اجاق گاز خراب شود و کارایی خود را از دست دهد، بهتر است از یک تعمیرکار متخصص بخواهید تا عیب یابی و تعمیرات آن را انجام دهد. شرکت آی پی امداد از بهترین و معتبرترین تعمیرگاه های استان تهران است که به صورت حرفه ای و طی زمان کوتاه به کمترین هزینه، تعمیرات گاز را انجام نی دهد. کافیست تا با شماره 02158941 تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهسا خدایی 24 دی 1402

    سلام گاز پیلوت دارم وقتی که قسمت پایین فر رو روشن میکنم، بدنه گاز بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه شدیدا داغ میشه و در حدی که حتی نمیتونم ولوم های اجاق گاز دست بزنم. فن هاش کاملا سالمه و دائم زدم کار کرده ولی متاسفانه تاثیری نداشته. خواستم بدونم مشگلش از چیه و حدودا چقدر هزینه میبره درستش کنم؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 دی 1402

      درود، این مشکل مربوط به عدم استاندارد بودن عایق بندی های دستگاه است که راهکاری نیز ندارد.

      پاسخ دادن
  • مجید زاهدی 15 دی 1401

    اجاق گاز بهی هروقت از فر استفاده میشه ولوم شعله ها و قسمت برد لمس ک بالا فر هست بیش از حد داغ میشه طوری ک دست رو میسوزونه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 دی 1401

      به دلیل مشکل عایق بیشتر اجاق گازها اینگونه میباشد

      پاسخ دادن