logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن خردکن برقی

علت خاموش شدن خردکن برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن خردکن برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

توصیه میکنیم اگر میخواهید علت خاموش شدن خردکن برقی و راه حل رفع آنها را از زبان تکنسین های مجموعه آی پی امداد که متخصص ترین کارشناسان فنی در حوزه تعمیرات لوازم برقی آشپزخانه هستند، بشنوید، تا پایان مطلب را مطالعه کنید. با توجه به اطلاعات جامعی که تعمیرکاران آی پی امداد بر اساس نیم قرن تجربه کسب کرده اند، میتوان گفت این مطلب بسیار جامع و دقیق نوشته شده است و پس از مطالعه آن، میتوانید همه علت از کار افتادن ناگهانی خرد کن برقی خود را بررسی و روش های برطرف شدن این مشکل را بشناسید. اما در صورتی که احساس می کنید بهتر است برای حل این مشکل از کارشناسان فنی و متخصص راهنمایی بگیرید، میتوانید از طریق بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد با تکنسین های این مجموعه در ارتباط باشید.

9 علت خاموش شدن ناگهانی خرد کن برقی + راه‌حل

در برخی مواقع ممکن است به هنگام کار با خردکن برقی، دستگاه شما به صورت ناگهانی و در حین کار خاموش شده و شما را سردرگم نماید. بطور کلی از کار افتادن ناگهانی خردکن برقی می تواند مربوط به موارد مختلفی باشد که در ادامه آنها را ذکر کرده ایم:

  1. خراب شدن موتور
  2. آسیب دیدن کلید اورلود
  3. از کار افتادن فن پروانه خردکن
  4. بروز ایراد فنی و خرابی قطعات
  5. عدم انتخاب دور موتور مناسب
  6. استفاده طولانی مدت از خردکن
  7. خرد کردن مواد غذایی سفت در خردکن
  8. بالا بودن حجم مواد غذایی درون مخزن
  9. آسیب دیدن کلید محافظ حرارتی

9 علت خاموش شدن ناگهانی خرد کن برقی + راه‌حل

حال که با دلایل خاموش شدن ناگهانی خرد کن برقی آشنا شدیم، بهتر است با راه حل های آن ها نیز آشنا شویم.

  1. خراب شدن موتور خرد کن

اگر موتور خرد کن برقی به هر دلیلی آسیب دیده باشد، قطعا دستگاه خاموش شده و روشن نمی شود؛ زیرا قلب تپنده هر دستگاه الکتریکی موتور آن است و در صورت خرابی آن، این مشکل رخ خواهد داد.

راه حل:

  • اگر بوی سوختگی از موتور دستگاه احساس کردید و متوجه شدید خرد کن برقی جرقه میزند، به احتمال زیاد موتور خراب شده است و باید آن را به یک تعمیرکار حرفه ای نشان دهید.
  • برای تعمیر موتور خرد کن برقی می توانید از تکنسین های مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

خراب شدن موتور خرد کن

  1. آسیب دیدن کلید اورلود خرد کن برقی

اورلود یا محافظ الکتریکی یکی از قطعات اصلی در خردکن برقی است که اگر خراب شود، به احتمال زیاد از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند. این قطعه ممکن است به دلیل عدم تمیز کردن به موقع خرد کن و یا پر کردن بیش از حد مخزن آسیب ببیند.

راه حل:

  • حل مشکل خرابی اورلود خردکن تنها باید با کمک تکنسین حرفه ای انجام شود؛ زیرا این قطعه بسیار حساس است و افرادی که دانش فنی در این زمینه ندارند، نمی توانند آن را تعمیر یا تعویض کنند.
  • برای تعمیر یا تعویض اورلود خرد کن برقی می توانید با تکنسین های متخصص و مجرب مجموعه آی پی امداد تماس بگیرید.

آسیب دیدن کلید اورلود خرد کن برقی

  1. از کار افتادن فن پروانه خرد کن برقی

فن پروانه خرد کن برقی یکی از قطعات بسیار مهم این دستگاه است؛ زیرا باعث خنک شدن موتور می شود. اگر این قطعه خراب شود، قطعا در حین کار با دستگاه فشار زیادی به آن وارد شده و خاموش می شود.

راه حل:

  • برای بررسی مشکل خرابی پروانه خرد کن باید با تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.
  • اگر پس از ریختن حجم کمی از مواد غذایی درون ظرف خردکن باز هم پس از چند ثانیه خاموش شود، نشان دهنده خرابی پروانه خردکن است.
  1. ایراد فنی و خرابی قطعات خرد کن

ایراد فنی و خرابی قطعات خرد کن یکی از دلایل اصلی خاموش شدن دستگاه در حین کار می باشد.

راه حل:

  • اگر نمی دانید دقیقا خرابی کدام قطعه باعث خاموش شدن خرد کن میشود، بهتر است از تکنسین بخواهید این دستگاه را بررسی کند.
  • تکنسین های آی پی امداد میتوانند در سریع ترین زمان ممکن ایراد خرد کن برقی را تشخیص داده و آن را رفع کنند.

ایراد فنی و خرابی قطعات خرد کن

  1. عدم انتخاب دور موتور مناسب

در خردکن های برقی که کاربر میتواند دور موتور را به دلخواه انتخاب کند، ممکن است پس از انتخاب دور موتور اشتباه، دستگاه ناگهان خاموش شود.

راه حل:

  • برای رفع این مشکل ابتدا چند دقیقه خردکن را خاموش کنید و به آن استراحت دهید.
  • همچنین بررسی کنید که مواد غذایی که درون دستگاه ریخته اید، مانند سبزی به دور تیغه ها نپیچیده و مانع حرکت آنها نشده باشد.
  • در صورتی که مشکل دستگاه حل نشد، بهتر است از کارشناس فنی این حوزه کمک بگیرید.
  1. استفاده طولانی مدت از خرد کن

همانطور که گفتیم، روشن بودن بیش از حد خردکن یکی از دلایل داغ شدن موتور و در نهایت خاموش شدن این دستگاه است. استفاده بیش از حد از خرد کن برقی باعث داغ شدن ترموستات و فعال شدن سوییچ حرارتی می شود. در نتیجه دستگاه به طور خودکار خاموش می گردد. داغ شدن مکرر ترموستات باعث خرابی این قطعه شده و ممکن است نیاز باشد آن را تعویض کنید.

راه حل:

  • برای جلوگیری از داغ شدن خردکن برقی نیاز است حدود 30 دقیقه به آن استراحت دهید. سپس مجددا از آن استفاده کنید.
  1. خرد کردن مواد غذایی سفت در خردکن

مواد غذایی که بافت سفت دارند و یا حجم زیادی از آن در مخزن ریخته شده است از حرکت درست تیغه جلوگیری می کنند و ممکن است فشار بسیار زیادی به قطعات دستگاه از جمله موتور وارد شود و همچنین عملکرد حفاظتی آن فعال میشود.

راه حل:

  • قبل از خرد کردن مواد غذایی سفت با خرد کن ابتدا توان دستگاه را بررسی کنید.
  • برای روشن شدن مجدد خردکن، آن را از برق بکشید. سپس دستگاه را با خاموش و روشن کردن ریست کنید تا مجددا به کار بیفتد.

خرد کردن مواد غذایی سفت در خردکن

  1. بالا بودن حجم مواد غذایی درون مخزن خرد کن

همانطور که اشاره شد، پر کردن بیش از حد خردکن باعث خرابی پره ها، وارد شدن فشار زیاد به قطعات و موتور شده و دستگاه برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر، آن را خاموش می کند.

راه حل:

  • تنها راه حل این است که برای هر بار استفاده از خرد کن برقی، به آن استراحت داده و مخرن آن را بیش از حد پر نکنید.

بالا بودن حجم مواد غذایی درون مخزن خرد کن

  1. آسیب دیدگی کلید محافظ حرارتی

روشن ماندن خرد کن برای طولانی مدت باعث داغ شدن موتور و فعال شدن سوییچ محافظ حرارتی می شود. اختلال در عملکرد کلید محافظتی حرارتی خردکن نیز باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه خواهد شد.

راه حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است به مدت 20 دقیقه دستگاه را خاموش کرده و سپس دوباره روشن کنید. اگر مشکل حل نشد، بهتر است از تکنسین برای رفع این مشکل کمک بگیرید. قطعا کارشناسان آی پی امداد میتوانند مشکل خردکن برقی شما را حل کنند.

راهکارهای جلوگیری از خراب شدن خردکن برقی

در ادامه به بررسی نکاتی پرداخته ایم که با رعایت هریک از آنها، از بروز مشکل خاموش شدن خردکن برقی خود پیشگیری خواهید کرد:

  • اگر میخواهید مواد ریخته شده را در خرد کن جابجا کنید و یا به اصطلاح هم بزنید، از لیسک یا چاقو استفاده کنید؛ هرگز از وسایل نوک تیز مانند چاقو استفاده نکنید.
  • پس از اتمام کار با خردکن برقی، ابتدا دستگاه را خاموش کنید سپس در آن را باز کنید.
  • در هربار استفاده از خرد کن مراقب باشید که دستگاه برای مدت طولانی روشن نباشد؛ زیرا در روشن بودن خرد کن برقی به مدت طولانی به قطعات دستگاه و به خصوص موتور آن آسیب جدی وارد می کند.
  • خرد کردن مواد غذایی یخ زده و بسیار سفت به تیغه های خرد کن برقی فشار بسیار زیادی وارد می کند. همچنین ممکن است موتور دستگاه نیز بر اثر فشار مضاعف وارد شده آسیب ببیند.
  • از لمس کردن خرد کن برقی با دست خیس جدا پرهیز کنید. این کار علاوه بر خطر جانی برای کاربر و بالا بردن احتمال برق گرفتگی، ممکن است باعث وارد شدن آب به قطعات داخلی خرد کن برقی شود، حتی ممکن است دستگاه بسوزد.

برای حل مشکل خاموش شدن خرد کن با کجا تماس بگیرم؟

مخاطبین عزیز امیدواریم مطالعه این مطلب در رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی خرد کن برقی برایتان مفید بوده باشد. اگر به این نتیجه رسیدید که برای تعمیر خردکن برقی از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید، قطعا کارشناسان فنی آی پی امداد میتوانند به شما کمک کنند. شما عزیزان می توانید برای ثبت درخواست تعمیرات خردکن برقی خود از طریق شماره های 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد تماس گرفته و یا در سایت آی پی امداد به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد