logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوی سوختگی خردکن برقی

علت بوی سوختگی خردکن برقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوی سوختگی خردکن برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همراهان گرامی آی پی امداد، اگر بوی سوختگی دستگاه خرد کن در حین کار باعث نگرانی شما شده است، مطالعه این مطلب می تواند بسیار کمک کننده باشد. آنچه در این مطلب خواهید خواند، مواردی است که از زبان تکنسین های مجموعه آی پی امداد در مورد علت بوی سوختگی خردکن برقی عنوان شده است. همچنین در این مطلب روش های رفع این مشکل را نیز به شما عزیزان توضیح خواهیم داد تا بتوانید به راحتی آن را عیب یابی و برطرف کنید. چنانچه پس از مطالعه این مطلب نتوانستید دلیل بروز مشکل را پیدا کنید، می توانید از طریق بخش نظرات همین مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد با تکنسین های حرفه ای این مجموعه در تماس باشید.

6 دلیل بوی سوختگی خردکن برقی + راه‌حل

یکی از مشکلاتی که ممکن است به هنگام کار با دستگاه خرد کن برقی با آن مواجه شوید، ایجاد بوی سوختگی یا دود در آن است. به طور کلی دلایلی که ممکن است باعث ایجاد بوی سوختگی در خردکن برقی شود، این موارد است:

  1. خراب شدن تیغه های خردکن
  2. آسیب دیدگی یا نیم سوز شدن موتور
  3. خرابی حلقه های آب بندی خردکن
  4. معیوب شدن براش های کربنی
  5. خرابی کوپلرهای خرد کن
  6. زیاد بودن ولتاژ وارد شده به خردکن

6 دلیل بوی سوختگی خردکن برقی + راه‌حل

در ادامه هریک از این موارد به همراه راه حل های رفع مشکل را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

  1. خراب شدن تیغه های خردکن

قسمت تیغه های خرد کن برقی شامل تیغه ها، یاتاقان و صفحه آب بندی هستند. اگر تیغه های خردکن به مرور زمان ترک بخورند و یا خراب شوند، نمی توانند به خوبی مواد غذایی را خرد کنند. بنابراین ممکن است مواد عذایی یه مایعات به درون موتور دستگاه و یا صفحه آب بندی تیغه ها نفوذ کند یا فشار زیادی به دستگاه وارد شده و باعث ایجاد بوی سوختگی شود.

راه‌حل:

  • در این شرایط لازم است هریک از تیغه ها را به دقت مورد بررسی قرار داده و در صورت بروز هرگونه ایراد، اقدام به تعویض آنها نمایید.
  • قطعا بررسی و تشخیص علت ایجاد بوی سوختگی در دستگاه خردکن برقی، باید توسط تکنسین حرفه ای انجام شود.
  • برای عیب یابی و رفع عیب مشکل دستگاه خرد کن برقی خود می توانید از تکنسین های مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

خراب شدن تیغه های خردکن

  1. آسیب دیدن یا نیم سوز شدن موتور دستگاه

در برخی مواقع ممکن است این مشکل به دلیل بروز هرگونه خرابی در موتور که اصلی ترین بخش در دستگاه خردکن است، رخ داده باشد. دلایلی که باعث آسیب دیدن موتور یا نیم سوز شدن آن میشوند، عبارتند از:

  • پر کردن بیش از حد مخزن خردکن برقی
  • خرد کردن مواد غذایی سفت
  • روشن کردن خرد کن برقی به مدت طولانی

این موارد باعث خرابی موتور خرد کن برقی و تولید بوی سوختگی می شود.

آسیب دیدن یا نیم سوز شدن موتور دستگاه

راه‌حل:

  • در صورتی که موتور نیم سوز یا خراب شده باشد، بهتر است آن را به موقع تعمیر یا تعویض کنید.
  • تعویض موتور خردکن برقی امری تخصصی است و باید توسط تکنسین باتجربه انجام شود. تعمیرکاران آی پی امداد از جمله حرفه ای ترین کارشناسان فنی هستند که میتوانید از آنها کمک بگیرید.
  1. معیوب شدن حلقه های آب بندی خردکن

اگر حلقه های آب بندی خردکن برقی که روی مخزن دستگاه قرار گرفته است، آسیب ببینند (ترک بخورند یا پاره شوند)، ممکن است مواد غذایی که درون مخزن ریخته شده است، حین خرد کردن وارد موتور شده و همین مسئله باعث ایجاد بوی سوختگی شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل تنها باید واشرها را متناسب با مشابه نمونه مورد استفاده در دستگاه تعویض کنید.

معیوب شدن حلقه های آب بندی خردکن

  1. خراب شدن براش های کربنی

براش های کربنی خردکن برقی قسمتی از این دستگاه هستند که بین سیم و موتور قرار دارند و برق را به آرماتور و موتور منتقل می کنند. اگر براش های کربنی خردکن برقی آسیب ببینند، ممکن است از خردکن برقی بوی سوختگی استشمام شود.

راه‌حل:

  • رفع مشکل این قطعه و تعویض آنها باید توسط تعمیرکار حرفه ای انجام شود.
  • برای حل مشکل علت بوی سوختگی خردکن برقی میتوانید از تکنسین های مرکز آی پی امداد کمک بگیرید.

خراب شدن براش های کربنی

  1. خرابی کوپلرهای خردکن برقی

اگر پایه هایی که قسمت شیشه ای خردکن برقی را به کوپلرها متصل می کنند، به دلیل استفاده نامناسب خراب و یا ذوب شوند، ممکن است باعث نفوذ مواد غذایی درون مخزن به درون قطعات داخلی دستگاه شود. گاهی دلیل اصلی بوی سوختگی خردکن برقی همین مورد است.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل ضمن استفاده مناسب از خردکن برقی و استفاده در تایم های کوتاه مدت، بهتر است برای حل مشکل و تشخیص قطعه آسیب دیده که باعث ایجاد بوی سوختگی شده، از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

خرابی کوپلرهای خردکن برقی

  1. زیاد بودن ولتاژ وارد شده به خرد کن

اگر در اثر نوسانات برق ولتاژ وارد شده به دستگاه خردکن بیش از حد مجاز باشد، ممکن است باعث داغ شدن سیم ها و قطعات دستگاه شده و این حرارت بالا میتواند باعث ایجاد بوی سوختگی شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است ولتاژ را کنترل کرده و از دستگاه محافظ برق استفاده کنید تا از وارد شدن ولتاژ بیش از حد به دستگاه جلوگیری کند.

زیاد بودن ولتاژ وارد شده به خرد کن

برای تعمیر مشکل بوی سوختگی خرد کن با کجا تماس بگیریم؟

با توجه به اینکه خرد کن برقی یکی از ملزومات هر آشپزخانه ای است، قطعا خراب شدن آن باعث میشود که بخشی از کارهای مربوط به آشپزی ناتمام بماند. بنابراین بهتر است هرچه سریع تر مشکل بوی سوختگی خردکن برقی را عیب یابی کرده و آن را تعمیر کنید. عیب یابی و تعمیر مشکلات خرد کن برقی در تخصص تکنسین های آی پی امداد است. شما عزیزان میتوانید برای حل مشکل خرد کن برقی خود با شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید تا عیب یابی و تعمیر دستگاه در کوتاه ترین زمان ممکن توسط کارشناسان مرکز آی پی امداد انجام شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

3 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • صادق 17 فروردین 1403

    سلام دستگاه خردکنم رو برای اولین بار استفاده کردم، داغ کرد و دود اومد بیرون اما الان که سرد شد، زدم به برق داره خوب کار می‌کنه موتورش آسیب دیده؟؟؟ باتشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 فروردین 1403

      درود، خیر این مشکل احتمالا به دلیل نو بودن دستگاه یا داغ شدن زیاد آن رخ داده است که مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد